BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM Januari 2019

2.300 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 111 112 113 114 115 » | Laatste
bambricks
0
Omzet gaat enorm om hoog 600000 aandlen in de eerste 90 min omgezet Normaal net de helft. Koers stijging met veel omzet dat zie ik graag.
Zit de overeenkomst met de banken over de financiering er aan te komen?
Dat zou BAM wel een enorme plus geven op zijn werkkapitaal rekening.
boldie
0
quote:

bambricks schreef op 18 januari 2019 10:33:

Omzet gaat enorm om hoog 600000 aandlen in de eerste 90 min omgezet Normaal net de helft. Koers stijging met veel omzet dat zie ik graag.
Zit de overeenkomst met de banken over de financiering er aan te komen?
Dat zou BAM wel een enorme plus geven op zijn werkkapitaal rekening.
nou doe maar een beter Bed dagje zou ik zeggen
innicksname
0
quote:

bambricks schreef op 18 januari 2019 10:33:

Omzet gaat enorm om hoog 600000 aandlen in de eerste 90 min omgezet Normaal net de helft. Koers stijging met veel omzet dat zie ik graag.
Zit de overeenkomst met de banken over de financiering er aan te komen?
Dat zou BAM wel een enorme plus geven op zijn werkkapitaal rekening.
Helemaal mee eens. En als BAM nou volhoudt met het niet melden van narigheid, dan komt het sowieso wel goed met de koers. Uiteraard mits de marges ook van 2 naar 3 procent of meer stijgen.
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 januari 2019 09:46:

72 en 95k dump, het ging even te mooi
Alsnog met terugwerkende kracht een wat meer tevreden gevoel over die klussen van in potentie 2,3 miljard?
[verwijderd]
3
Geachte heer Wilbar; het gaat niet om onderbuikgevoel maar om een gedegen studie welke wij binnen onze beleggersclub recent hebben uitgevoerd. Alle beschikbare stukken inzake BAM zijn aan de orde geweest en de diverse clubleden hebben relevante projecten bezocht. Onze clubleden houden zich niet bezig met kretologie
hetgeen wij hier helaas veelvuldig tegenkomen. Maar wij begrijpen ook dat het voor de mensheid anno 2019 plesant is om on-line de dag door te brengen met het posten van alles en nog wat.
OnoMatopee
0
Tunnel Rotterdamsebaan krijgt systeem dat fijnstof reduceert

De Victory Boogie Woogietunnel van de Rotterdamsebaan in Den Haag krijgt een systeem om fijnstof in de tunnel te verminderen. Vrijdag is er een overeenkomst getekent met de leverancier van dit systeem.

Dat laat de leverancier van het systeem, StaticAir, weten in een persbericht.

Het contract is ondertekend met de Combinatie Rotterdamsebaan, dat bestaat uit bouwbedrijven BAM en Volkwerwessels.

Fijnstof wordt in hoge concentraties gemeten bij tunnelmonden. In de tunnels hoopt het zich op waarna het via de tunnelmond de leefomgeving inkomt. Het systeem van StaicAir zuivert de lucht en gebruikt daarbij weinig energie, aldus het bedrijf zelf.
OnoMatopee
0
vertaald

Potsdam het staatsparlement kost 138,5 miljoen euro

Het nieuwe staatsparlement in Potsdam wordt vijf jaar oud. Nu is de laatste factuur er. Dit toont aan dat het project een uitzondering is in de hoofdregio. Thorsten Metzner
In 2014 werd het parlementsgebouw heropend.
In 2014 is het parlementsgebouw heropend. Foto: Lutz Hannemann

Potsdam - Of het nu om BER Airport, Hamburg Elbphilharmonie, Stuttgart 21 of State Opera en Humboldt Forum in Berlijn gaat: de lijst met openbare bouwprojecten, waarvan de planning en kosten regelmatig uit de hand lopen, wordt steeds langer. Maar nu is het officieel: het stadspaleis op de Alter Markt in Potsdam, dat werd gebouwd als een parlementsgebouw in Brandenburg, waarvoor de uitstaande eindafrekening nu net op tijd kon worden opgesteld voor het vijfde jubileum, is een uitzondering. In de hoofdstad, misschien zelfs in Duitsland.
Dit is hoe 2005 er nog steeds uitzag.
Dit is hoe 2005 er nog steeds uitzag. Foto: Lutz Hannemann

Volgens PNN-informatie bedragen de totale bouwkosten voor het parlementsgebouw die in slechts drie jaar zijn gebouwd en die in 2013 zijn overgedragen, 138,5 miljoen euro. Van deze opdrachtgever en SAP-oprichter droeg Hasso Plattner 21,9 miljoen euro bij aan de historische gevel van het paleis en het koperen dak.
Görke: Kostenefficiënt een "precieze landing"

Na de nogal stipte bouwtijd was het gebouw van het staatsparlement "ook een punt dat aan de kostenkant belandde", was minister van Financiën Christian Görke (links) tevreden over de PNN. Eerder, zoals het ministerie van Financiën bevestigde, was arbitrage, die al jaren aan de gang was en waarin de staat en het bouwbedrijf BAM de extra kosten betwistten, afgerond. Vroeger was er geen definitieve regeling mogelijk. Vooral controversieel was wie de kosten van de bouwperiode overnam, die met acht of negen maanden werd verlengd - ter vergelijking: bij BER is het al acht jaar - die voornamelijk te wijten waren aan de plotselinge toename van grondwater in de uitgraving. "Bij definitieve beslissing van het scheidsgerecht kreeg de groep uiteindelijk een bedrag van 7,9 miljoen euro", zei het ministerie van Financiën op verzoek.
197 supplementen van BAM

De gevraagde BAM had 22 miljoen euro. In de onderhandelingen werden pokerselecties en tegenstemmen gecreëerd. In totaal heeft BAM 197 amendementen ingediend, zoals blijkt uit een reactie van de regering op een parlementair onderzoek in 2015, waarvan er 77 werden verworpen. In de tussentijd waren er ook problemen. Dus een zandstenen bedrijf was failliet gegaan, wat de gevel maakte.
Binnenplaats van het parlement van de staat.
Binnenplaats van het parlement van de staat. Foto: Andreas Klaer

Dus nu al elf miljoen euro aan voorbereidende werkzaamheden en de EU-brede aanbesteding in voorgaande jaren vóór het BAM-contract zijn uitgegeven, zijn nu constructiekosten ten bedrage van 138,5 miljoen euro gemaakt. In het projectcontract, dat de overheid in 2009 met BAM had afgesloten, inclusief de Plattner-gift, waren de totale bouwkosten van 119,5 miljoen euro als vaste prijs overeengekomen. Bovendien, in de loop van de bouwfase van 2010 tot 2013, latere eisen van de Landtag van 11,1 miljoen euro, zoals moderne mediatechnologie.
Bijkomende kosten lager dan bijvoorbeeld blu

"De conclusie van de arbitrage toont aan dat het land succesvol met goed verstand heeft onderhandeld", zei Görke, die in het bijzonder de afdeling bouw van het ministerie van bouw van zijn ministerie dankte. "Tot op de dag van vandaag is het deelstaatparlement van Brandenburg een van de modernste staatsparlementsgebouwen van de republiek en ik zou zeggen: ook als een van de mooiste." Görke benadrukte dat de extra kosten onder de vijf procent zouden liggen. "Voor vergelijkbare constructiemaatregelen zijn de typisch berekende risicopremies maximaal tien procent." En zelfs die worden meestal gescheurd, zoals - een paar honderd meter verderop - bij de Potsdamer Blu.
Controversieel betalingsmodel

Het nieuwe parlementsgebouw, waarin het parlement van Brandenburg met zijn 88 afgevaardigden sinds 2014 bijeenkomt en dat ook tot op heden zijn woonplaats heeft, is opgericht in publiek-private samenwerking (PPS). Het is een soort huurkoopmodel, waarbij het land 25 jaar lang ongeveer 2,8 miljoen euro betaalt aan BAM, en verantwoordelijk is voor huur, entertainment en facility management en uiteindelijk de eigenaar van de Landtagschloss. Deze modellen zijn nogal controversieel, bijvoorbeeld, worden strikt verworpen in het rood-rood-groene regeerakkoord.
Maar BAM Deutschland AG is ook tevreden met het resultaat. "We zijn blij dat we met de nieuwbouw Landtag Brandenburg kunnen laten zien dat BAM Duitsland op competente en succesvolle wijze veeleisende bouwprojecten implementeert als een PPP-partnermodel," verklaarde Thomas Weber, hoofd van de technologie bij BAM, die projectmanager was bij het nieuwe gebouw van de Landtag.
Meer over dit onderwerp
Commentaar aan het parlement in Potsdam. Alsjeblieft, meer!
Het staatsparlement in Potsdam heeft 138,5 miljoen euro gekost - en bleef daarmee in het kader.
Thorsten Metzner

"Door het afronden van de bemiddelings- en arbitrageonderhandelingen over het complexe plannings- en bouwcontract voor het parlement van Brandenburg, heeft BAM Duitsland de constructiefase in partnerschap voltooid", aldus Weber. BAM zal haar dochteronderneming voor vastgoedbeheer gebruiken om het gebouw efficiënt te exploiteren over een periode van 25 jaar.

www.pnn.de/brandenburg/potsdam-der-la...
HenkdeV
0
quote:

Postzakje01 schreef op 17 januari 2019 09:55:

Voor wat betreft aandeelhouders Koninklijke BAM: ik heb zojuist aan de heer Joost van Galen (IR-BAM) een mail gestuurd met het idee om aandeelhouders uit te gaan nodigen voor een bezoek aan SHIP (sluizen IJmuiden). Ik zal de forum-leden op de hoogte houden. Prettige dag.
Hebt u al antwoord op deze mail gekregen Postzakje01?
[verwijderd]
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 januari 2019 11:28:

druiloren roeren zich weer in het boekje
Er is nog het een en ander te expireren vanmiddag. En daar hebben ze GROOT belang bij.
En eerlijkheidshalve: die shorters hebben gemiddeld véél hoger verkocht, dus die hebben nog wel wat marge
JVDP
2
quote:

Postzakje01 schreef op 18 januari 2019 10:43:

Geachte heer Wilbar; het gaat niet om onderbuikgevoel maar om een gedegen studie welke wij binnen onze beleggersclub recent hebben uitgevoerd. Alle beschikbare stukken inzake BAM zijn aan de orde geweest en de diverse clubleden hebben relevante projecten bezocht. Onze clubleden houden zich niet bezig met kretologie
hetgeen wij hier helaas veelvuldig tegenkomen. Maar wij begrijpen ook dat het voor de mensheid anno 2019 plesant is om on-line de dag door te brengen met het posten van alles en nog wat.
Heer Postzakje01,

Naar aanleiding van bovenstaande: enige bescheidenheid is u en uw clubleden vreemd.

U heeft nogal een hoge eigendunk en u laat zich in uw bewoordingen over de forumleden nogal laatdunkend uit.

Dit laatste vind ik nogal merkwaardig voor een nieuweling op het forum.

Groet, JvdPee

OnoMatopee
0
www.retema.es/noticia/boxbarrier-barr...

vertaald

BoxBarrier, barrière voor waterkering
Dit nieuwe en innovatieve tijdelijke overstromingsysteem valt op door zijn snelle en eenvoudige installatie en demontage

2019/01/18
Geplaatst onder: Water , Technologie , Spanje
Bron: trailingenieros.com/
bul

Een nieuw tijdelijk systeem tegen overstromingen, gekenmerkt door een snelle en eenvoudige installatie en demontage , waardoor het gebruik van zandzakken wordt vervangen om dammen tegen overstromingen te vormen.

Het BoxBarrier- systeem , ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf BAM, wordt in Spanje geïntroduceerd door Trail Ingenieros voor gebruik in zowel beschermende werkzaamheden door openbare instanties als door particuliere bedrijven en particulieren.

bron

De oorsprong van deze innovatie is gebaseerd op een prototype, winnaar van een wedstrijd georganiseerd door en voor de Nederlandse stroomgebiedorganisaties, een wedstrijd die tot doel had om tijdelijke systemen te ontwerpen om het niveau van dokken en dammen te verhogen, en aldus te voorkomen en / of te matigen de schade veroorzaakt door overstromingen.
Modulair systeem op basis van de insluiting van water met water

Deze modulaire innovatie genaamd BoxBarrier, bestaat uit het gebruik van polyethyleen containers die met een eenvoudig systeem van kant worden samengevoegd en vervolgens worden gewogen door het gebruik van water om een ??stijve barrière te vormen die in staat is om een ??vel water van 60 cm te bevatten, In sommige gevallen bestaat de mogelijkheid om het containment-niveau te verdubbelen door twee rijen BoxBarriers op elkaar te leggen. De BoxBarrier-containers zijn met elkaar verbonden door middel van een extern verbindingsstuk om containers lineair en / of in een lichte bocht te verbinden. Daarnaast zijn er nog andere aanvullende elementen voor verbindingen tot 90º en voor verbindingen met bestaande wanden of constructies.

Het systeem kan op elk bedrijf worden geïnstalleerd , van tuinen tot elk type bestrating. De bodem van de containers en accessoires heeft een rubberen profiel dat de aanpassing aan de grond en de juiste afdichting voor waterinsluiting mogelijk maakt.

Zodra de barrière is geïnstalleerd, maakt dit systeem de mogelijkheid van voetgangersverkeer over de kroning mogelijk.
voordeel

De voordelen van het systeem zijn voornamelijk te wijten aan de beperkte tijd die nodig is voor de installatie van de tijdelijke barrière, het kleine gebied dat nodig is voor de opslag en het bedieningsgemak van de units. Bijvoorbeeld: drie mensen zonder voorkennis konden 100 m installeren. slagboom in minder dan een uur.

De inzet van een tijdelijke containmentdam is snel, eenvoudig en efficiënt, en in tegenstelling tot de klassieke zandzakken, is het geen zware taak gezien het feit dat een enkele persoon een BoxBarrier-unit gemakkelijk aankan dankzij het geringe gewicht (ca. 8 kg), wat ook een voordeel is voor de werkzekerheid van de werknemer.
opslagruimte

Het efficiënte ontwerp van de BoxBarrier bevordert een compacte opslag, aangezien de containers nestbaar zijn en de deksels stapelbaar zijn, waardoor de benodigde opslagruimte tot een minimum wordt beperkt.

Een ander aspect dat moet worden benadrukt, is het onderhoud ervan , omdat het geen verdere aandacht vereist voor opslag en het gebruik ervan in de loop van de tijd wordt voortgezet omdat het keer op keer opnieuw kan worden gebruikt.

Bovendien is het in overeenstemming met de eisen van de circulaire economie, omdat de BoxBarrier is gemaakt van gerecycled materiaal dat later ook recycleerbaar is.
OnoMatopee
0

Work Begins On New Cork Container Terminal
18th January 2019
MacDara Conroy
20 Views
A 2015 artist’s impression of how the Port of Cork’s new container terminal will look once complete A 2015 artist’s impression of how the Port of Cork’s new container terminal will look once complete

Maritime Journal reports that work has begun on the Port of Cork’s new Cork Container Terminal at Ringaskiddy.

Afloat.ie previously covered the development at its launch last June, where plans were revealed for its first phase of a 300-metre quay with 13-metre depth that will enable larger container ships to berth adjacent to Ringaskiddy’s existing RO-RO ferry terminal.

The €80 million project will also see construction of a 13.5 hectare terminal and associated buildings, plus two ship-to-shore gantry cranes and container handling facilities.

BAM Civil Ltd won the tender for the Cork Harbour development and commenced work on the site in late 2018, following a hiccup involving a reported ‘mistake’ in the tender sums.
OnoMatopee
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 januari 2019 12:25:

Work Begins On New Cork Container Terminal
18th January 2019
MacDara Conroy
20 Views
A 2015 artist’s impression of how the Port of Cork’s new container terminal will look once complete A 2015 artist’s impression of how the Port of Cork’s new container terminal will look once complete

Maritime Journal reports that work has begun on the Port of Cork’s new Cork Container Terminal at Ringaskiddy.

Afloat.ie previously covered the development at its launch last June, where plans were revealed for its first phase of a 300-metre quay with 13-metre depth that will enable larger container ships to berth adjacent to Ringaskiddy’s existing RO-RO ferry terminal.

The €80 million project will also see construction of a 13.5 hectare terminal and associated buildings, plus two ship-to-shore gantry cranes and container handling facilities.

BAM Civil Ltd won the tender for the Cork Harbour development and commenced work on the site in late 2018, following a hiccup involving a reported ‘mistake’ in the tender sums.

Work has started on the development of a new container terminal in the Irish port of Cork to replace existing container facilities further up the harbour writes Dag Pike.

Located at Ringaskiddy which is currently the location of the Cork ferry terminal with its ro-ro facilities and also an oil terminal, the Cork Container Terminal will initially offer a 360 metre long quay with a 13 metre water depth alongside. The development also includes the construction of a 13.5 hectare terminal and associated buildings as well as two ship-to-shore gantry cranes and container handling equipment.

The requirement for the development of new container handling facilities at Ringaskiddy was identified in the Port of Cork’s Strategic Development plan in 2010. It will accommodate current and future container shipping which can be serviced by modern and efficient cargo handling equipment with innovative terminal operating and vehicle booking systems. The Port of Cork anticipates that this new Cork Container Terminal will become operational by 2020.

Chairman of the Port of Cork, Mr John Mullins said: “The Port of Cork’s redevelopment at Ringaskiddy is a key growth enabler for both Cork city and region as well as the national economy and will enable the Port to deliver more efficient container handling facilities, replacing the existing container terminal at Tivoli, and securing the Cork Container Terminal as an international gateway for trade well into the future.

The Port of Cork awarded the civil engineering contract for this development to BAM Civil Ltd., which is part of the multi-national construction group, Royal BAM Group of the Netherlands. Work started on the project in late 2018.

The transfer of Port related activities from the city and from Tivoli will create an opportunity for Cork Dockland sites to be redeveloped in the near future. As part of the project a new marine leisure amenity will be created at Paddy’s Point.

This state of the art facility is the most significant single investment in marine infrastructure and superstructure in the history of the Port of Cork Company. Representing an investment of €80 million, the development is being funded by the Port with financing including Allied Irish Banks, the European Investment Bank, and the Ireland Strategic Investment Fund.
unisex
0
quote:

Wilbar schreef op 18 januari 2019 10:26:

[...]
Beste Postzakje, het is wellicht beter (voor je financiën) om niet te pretenderen dat je slimmer (of beter onderlegd/geïnformeerd) bent als de specialisten van (bijvoorbeeld) AHL, Canada Pension, SFM-UK, Bolthaven, Marsh-Wace, World Quand, Gladstone en Citadel Advisors.
Ach, deel zijn mening eigenlijk wel. Waar halen die specialisten van AHL etc hun info vandaan? Projecten bezoeken en de sfeer proeven binnen een bedrijf is vaak wel een goede graadmeter icm het onderbuikgevoel. Analisten en specialisten hebben allemaal weer belangen en alleen daarom al vorm ik zelf vaak graag mijn eigen mening. Van alle Nederlandse bouwers, en bij een aantal heb ik in de keuken kunnen kijken, heb ik gewoon het beste gevoel bij BAM.
JVDP
0
quote:

unisex schreef op 18 januari 2019 13:14:

[...]

Ach, deel zijn mening eigenlijk wel. Waar halen die specialisten van AHL etc hun info vandaan? Projecten bezoeken en de sfeer proeven binnen een bedrijf is vaak wel een goede graadmeter icm het onderbuikgevoel. Analisten en specialisten hebben allemaal weer belangen en alleen daarom al vorm ik zelf vaak graag mijn eigen mening. Van alle Nederlandse bouwers, en bij een aantal heb ik in de keuken kunnen kijken, heb ik gewoon het beste gevoel bij BAM.

Een projectbezoek zegt HELEMAAL NIETS over de financiële situatie van datzelfde project. Je weet niet wat er reeds gefactureerd is, en nog mag worden, hetzelfde geldt voor de kostenkant van dat project. Eventueel meer- en of minderwerk kun je ook al niet constateren. Kortom: je kunt duizenden projecten bezoeken, maar je weet dan nog niet hoe die er financieel voorstaan.
HenkdeV
1
quote:

Jvdpee schreef op 18 januari 2019 13:41:

[...]

Een projectbezoek zegt HELEMAAL NIETS over de financiële situatie van datzelfde project. Je weet niet wat er reeds gefactureerd is, en nog mag worden, hetzelfde geldt voor de kostenkant van dat project. Eventueel meer- en of minderwerk kun je ook al niet constateren. Kortom: je kunt duizenden projecten bezoeken, maar je weet dan nog niet hoe die er financieel voorstaan.
Misschien heeft Postzakje01 tijdens zijn VIP rondleiding bij de sluis ook wel een boekenonderzoek mogen doen:-).
[verwijderd]
1
Beste HenkdeV: ja, ik heb een mail van de heer Joost van Galen (BAM) ontvangen en hij juicht het toe dat aandeelhouders naar IJmuiden komen. U kunt daartoe via SHIP.nl of via IR@bam.com contact leggen. Ik denk voorts dat dit voor de heer JvdPee ook een aanrader is.
JVDP
0
quote:

HenkdeV schreef op 18 januari 2019 14:06:

[...]

Misschien heeft Postzakje01 tijdens zijn VIP rondleiding bij de sluis ook wel een boekenonderzoek mogen doen:-).
Vallen sexboekjes daar ook onder??
2.300 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 111 112 113 114 115 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 4,020
Verschil +0,034 (+0,85%)
Hoog 4,046
Laag 3,978
Volume 825.674
Volume gemiddeld 1.429.711
Volume gisteren 1.515.663

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront