TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
boxer2
0
quote:

Brabanttrade schreef op 24 januari 2019 17:15:

Ik ben zo'n schijtert geworden door mijn geleden verliezen dat ik niet ben durven blijven zitten gedurende de dag. Ik sta 100 euro plus vandaag, terwijl ik eergisteren wel bleef zitten bij de daling, toen verloor ik 1200. Ik kap ermee. Dan maar niet de ontknoping mee maken
Ja, Ja. Gisteren hoog / laag een verschil van maximaal 17 eurocent en € 1200,- verlies en vandaag € 100.winst. Hoe geloofwaardig
[verwijderd]
1
quote:

Brabanttrade schreef op 24 januari 2019 17:15:

Ik ben zo'n schijtert geworden door mijn geleden verliezen dat ik niet ben durven blijven zitten gedurende de dag. Ik sta 100 euro plus vandaag, terwijl ik eergisteren wel bleef zitten bij de daling, toen verloor ik 1200. Ik kap ermee. Dan maar niet de ontknoping mee maken
Dat geeft hoop, morgen 15% erbij.
pielsje
1
De verkoop moet nog worden goedgekeurd door de aandeelhouders, dus een volledig bod is nog steeds mogelijk
seren
0
laatste halfuur ggen terugval
geeft voor mij aan dat de stijging niet komt door daghandelaren
maar door een andere categorie kopers
mooi
[verwijderd]
0
quote:

boxer2 schreef op 24 januari 2019 17:22:

[...]
Ja, Ja. Gisteren hoog / laag een verschil van maximaal 17 eurocent en € 1200,- verlies en vandaag € 100.winst. Hoe geloofwaardig
Hij kan de aandelen toch al langer hebben gehad en gisteren uiteindelijk hebben verkocht.
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
1
TomTom ligt er mooi hapklaar bij nu EUR700mln ondernemingswaarde voor Automotive en de rest. Ca. 4x ebitda volgens ING, in een zeer gewilde groeisector. Hoe lang zou dat goed gaan...
[verwijderd]
1
quote:

Brabanttrade schreef op 24 januari 2019 17:29:

[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Omdat je dat al vaker hebt gedaan. Beleggingsaccount opgeheven schreef je nog een paar maanden geleden. Toen had je duizenden euro's verlies. En nu ineens sta je 100 in de plus. Je kletst uit je nek man.
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
1
quote:

Tijdrijder schreef op 24 januari 2019 17:33:

[...]

Omdat je dat al vaker hebt gedaan. Beleggingsaccount opgeheven schreef je nog een paar maanden geleden. Toen had je duizenden euro's verlies. En nu ineens sta je 100 in de plus. Je kletst uit je nek man.
Je leest selectief. 100 euro gaat over vandaag.
20000 verlies in de afgelopen 5 maanden.
En ja, had ik account maar opgeheven

Succes voor de normale mensen hier die niet teren op ellende
visje
0
quote:

pielsje schreef op 24 januari 2019 17:26:

De verkoop moet nog worden goedgekeurd door de aandeelhouders, dus een volledig bod is nog steeds mogelijk
Daar heb je gelijk in. Kan me niet voorstellen dat Verizon/Fleetmatics TTT niet had willen inlijven voor 910 mio. Dan zit er maar 1 ding op en dat is een bod doen op het geheel en de 'rest' door verkopen oid. dus nog genoeg fantasie. toch?
[verwijderd]
1
quote:

Brabanttrade schreef op 24 januari 2019 17:35:

[...]

Je leest selectief. 100 euro gaat over vandaag.
20000 verlies in de afgelopen 5 maanden.
En ja, had ik account maar opgeheven

Succes voor de normale mensen hier die niet teren op ellende
Er reageerden twee personen en toen begon je al te schelden. Hoezo onbeschoft.

En twee dagen geleden zat je TomTom nog op te hemelen en nu bij minimale stijging er uit.

Alleen maar aanstellerij voor beetje aandacht. Binnenkort zit je er vast weer ineens in.

Toch nog maar 19.900 verlies nu dus. Topper.
DD12
0
quote:

visje schreef op 24 januari 2019 17:36:

[...]

Daar heb je gelijk in. Kan me niet voorstellen dat Verizon/Fleetmatics TTT niet had willen inlijven voor 910 mio. Dan zit er maar 1 ding op en dat is een bod doen op het geheel en de 'rest' door verkopen oid. dus nog genoeg fantasie. toch?
Kan dat nog dan???
[verwijderd]
0
Gemakkelijk tegen mensen schoppen op een forum. Zou je live niet doen tijdrijder!!!

[verwijderd]
2
quote:

Brabanttrade schreef op 24 januari 2019 17:43:

Gemakkelijk tegen mensen schoppen op een forum. Zou je live niet doen tijdrijder!!!

Ik snap 't ook niet hoor. Zie niet in waarom het nodig is de spot te drijven met iemand met een groot verlies (sta zelf ook zwaar in de min hoor door dat beleggen). Maar goed, is blijkbaar de norm deze tijden...
[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 januari 2019 15:37:

[...]
Er wordt in het forum veel te veel aandacht besteed aan de share consolidation (reverse split).
Dat is een puur cosmetisch gebeuren zonder financiële gevolgen. Heel misschien is er enig psychologisch effect, en het voorkomt dat TT als een penny stock gezien wordt, maar verder maakt het voor de waarde van je belegging niet uit. De optiebelegger moet in de praktijk even opletten, maar ook voor hem verandert er niks aan 'waarde'.

Die overdreven aandacht leidt tot allerlei mistige beschouwingen, en de eerste drie zinnen hierboven zijn er een voorbeeld van.
Of de winst per aandeel grosso modo in tact blijft, hangt helemaal van de splitverhouding af.
Die wordt meestal zó gekozen dat: nieuwe koers (ex-div) = oude koers (= slotkoers vorige dag cum-div). Dan zal de 'nieuwe' wpa (zonder bijdrage van TTT) niet zomaar gelijk zijn aan de oude wpa (incl. TTT), ook niet 'grosso modo'.

Het door mij onderstreepte zinnetje klopt ook niet. De reverse split heeft geen enkele invloed op het al dan niet sneller stijgen van de wpa.

De rest van het verhaal klopt wel. De 'nieuwe' wpa kan de komende jaren sneller groeien omdat de tragere winstgroeier TTT eruit verwijderd is. Mits A&E succesvol blijken natuurlijk.

Eigenlijk wil ik dus niemand meer horen over die share consolidation, ik ga het bovenstaande niet tig keer herhalen. Ben even streng, sorry jongens...

Tja vandaag om 09:49 de volgende keywords in mijn korte zinnen reeds aangegeven:
reverse-split, cosmetisch en het totale TomTom bezit in porto blijft hetzelfde.
Gebruik echter korte zinnen om het niet mooier te maken dan dat het is.
Geen vragen toen............blijkbaar toen door een deel van het forum niet begrepen :-)

Quote:
Nu de fantasie uit het aandeel is wordt opnieuw de oase dirty-exit uit de TomTom_baggerdoos getrokken, hoe anders moeten de forumleden de moed erin houden ?
Dirty-exit gaat absoluut niet gebeuren, resteert na de "groot-dividend" betaling zo ongeveer 4,30 per aandeel en ja kosmetisch wordt via een reverse-split het aandeel op wellicht 7-8 euro getild maar het verandert niets aan uw totaal TomTom bezit in porto.
Voor de meeste TomTom beleggers is het aandeel een behoorlijke verliespost schat ik in.
end quote.
boxer2
0
Sorry ik las dat je gisteren € 1200 verlies had. Verkeerd gelezen. Maar eergisteren was hoog / laag een verschil van 58 cent. Zeg voor het gemak 60 cent.
Met € 1200 verlies moet je dus zo.n 2000 aandelen hebben die je vandaag € 100 hebben opgeleverd. Ja dat kan maar dan heb je ze direct in het begin verkocht bij de eerste stijging van ze 5 cent.
Hoop....
0
quote:

Makita schreef op 24 januari 2019 17:20:

8x ebitda (na verkoop Telematics) geeft volgend ING 9,50. Dat is nu een reele prijs zonder overname.
Dream on zoals ook gebeurt de laatste 5 jaren, ik ben er ook ingestonken. Zit nog met deze shit. Overname jazeker na de enorme daling nu beetje herstel. Dat zou betekenen dat alle chippies morgen ook overgenomen worden :-)
4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 14:58
Koers 6,135
Verschil -0,050 (-0,81%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 296.651
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront