PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL februari, sprokkelmaand?

4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Gaston Lagaffe
0
Eind juni wordt duidelijk of Sandd nog op een normale manier gefinancieerd kan worden of niet. Zien financiers het niet meer zitten dan zullen ze dit vooraf aan Sandd melden. Sandd moet dan op zoek naar een alternatief of accepteren dat ze een (fors) hoger rentepercentage gaan betalen. De vraag blijft of de rentabiliteit van Sandd uberhaupt voldoende is om een hoger rentepercentage te dragen. Ik betwijfel dat gezien de stijging van de kosten die opgetreden zijn in 2018. Sandd kan twijfels hierover eenvoudig wegnemen door jaarcijfers 2018 te deponeren. Als ze dit niet doen weet je eigenlijk al genoeg. Ik zal niet zeggen dat Sandd in juli failliet gaat maar een stijging van de financieringskosten draagt op geen enkele manier bij aan de rentabiliteit en dus de continuïteit van Sandd. Voor iedere financier is dit van essentieel belang.
Toekomstbeeld
0
Haha, het heeft me wat moeite gekost :-)

www.emerce.nl/nieuws/postnl-jumbo-gaa...

Nieuws - 14 februari 2019 - 14:16
PostNL en Jumbo gaan gezamenlijk bezorgen in Groningen

Jumbo en PostNL gaan in Groningen de bij Jumbo online bestelde boodschappen gezamenlijk bezorgen. Het gaat om een test van drie maanden. Ook de Universiteit van Groningen doet mee.

Tijdens de proef onderzoeken medewerkers van de Universiteit van Groningen of door een samenwerking tussen Jumbo en PostNL een bijdrage kan worden geleverd aan een schoner milieu, het terugdringen van de emissie en het verbeteren van de verkeersveiligheid.

Daarnaast wordt onderzocht in hoeverre het voor beide partijen meer efficiëntie oplevert, waarbij als doel gesteld is dat de beleving van Jumbo klanten gelijk blijft.

De medewerkers van PostNL hebben in voorbereiding op deze pilot een opleiding gehad en intensief meegedraaid met de Jumbo bezorgers, om zo dezelfde service te kunnen blijven bieden die klangten gewend zijn.

Na deze pilot zal Jumbo op basis van de onderzoeksresultaten bekijken of en in hoeverre er een vervolg aan deze pilot in Groningen zal worden gegeven.
prinszicht
0
Consolidatie is een hoax! Een afleidingsmechanisme. Een mythe voor herbenoeming HV. Een op het oog complex schimmenspel. Maar niet heus. Een zogenaamd excuus voor de koers. Maar het is een middel voor aandelentransitie. ING zit bij de grootverbruikers. Nn koopt de aandelen op deze koers. En volgende week, na 25/2, zodat HV genoeg vriendjes heeft voor herbenoeming. Dat bedoel ik met belangenverstrengeling. Er moeten er veel uit die HV weg willen. Dus nog geen consolidatie. Alsnog matige cijfers en hups verkoop aan nn en wie nog meer. Op1,50. Hij komt er aan!
Toekomstbeeld
0
www.emerce.nl/achtergrond/gratis-bezo...

Achtergrond - 14 februari 2019 - 09:14
Gratis bezorgen binnen een dag: tegen welke prijs?

Retailers concurreren op levertijd. ‘Morgen in huis’ is de norm, maar het moet nóg sneller. En goedkoper. Van Next Day naar Same Day Delivery dus. Houden retailers en e-fulfilmentpartijen deze race vol? En hoe duurzaam is snellere bezorging eigenlijk, als het tot meer ritten leidt? Alleen als ze efficiënter samenwerken kunnen ketenpartners blijven presteren binnen de krappe driehoek sneller – goedkoper – duurzamer. En als het om levertijden gaat, zal ook de klant bewustere keuzes moeten maken: sneller maar duurder want vervuilender, of schoner en goedkoper – of zelfs gratis.

De omzet van online steeg in 2018 in Nederland flink, met 18,8 procent. Van alle verkochte retailproducten werd 17 procent online aangeschaft. Het shopgedrag verandert dus, zoals ook blijkt uit ABN AMRO-onderzoek. Had in 2015 nog maar 10 procent een voorkeur voor het online kanaal, drie jaar later is dit al 16 procent. Ook de groep consumenten zonder voorkeur groeide, ten koste van consumenten die liever in een fysieke winkel kopen.

Race tegen de klok
Logistiek speelt een grote rol binnen e-commerce. In de strijd om de klant rekken retailers hun serviceniveau steeds verder op. Zo is de volgende dag bezorgen (Next Day Delivery) in korte tijd de norm geworden. Maar volgens adviesbureau McKinsey is – met een verwacht wereldwijd marktaandeel van 22 procent in 2025 – de vraag naar bezorging binnen een dag in opmars. Retailreuzen als Amazon en Alibaba jagen deze trend aan door sneller en goedkoper te bezorgen.

In Nederland is bol.com onder andere actief met bezorgen binnen twee uur (Instant Delivery). McKinsey voorspelt voor 2025 een marktaandeel van 3 procent van deze bezorgsnelheid, vooral in verstedelijkte gebieden. Nederland is zeer verstedelijkt, dus hier zou het sneller kunnen gaan. En al heeft nog maar 13 procent van de Nederlandse consumenten ervaring met bezorging binnen een dag: als de behoefte eenmaal is gecreëerd, wordt de snelste mogelijkheid vanzelf de standaard. Het aantal partijen dat die maximale snelheid aanbiedt, blijft naar verwachting toenemen. Maar hoe organiseer je zo’n groeimarkt duurzaam? Dáár ligt de grote uitdaging.

Etmaalbezorging: snel maar vies
Pakketjes snel afleveren heeft grote logistieke consequenties. Om bezorging op dezelfde dag efficiënt aan te kunnen bieden, heb je volume nodig. Alleen dan kun je de vaste kosten over meerdere producten verspreiden. Vooralsnog remt een te beperkt volume het proces. Door de grote tijdsdruk tussen het moment van bestellen en afleveren, worden bestelbusjes niet optimaal beladen. Of er zijn extra ritten nodig om producten alsnog dezelfde dag bij de eindklant te bezorgen. Naast meer transportkosten, zorgt dit voor extra CO2-uitstoot. De drang om alsmaar sneller te bezorgen heeft bovendien impact op de financiële prestaties van logistieke bedrijven. Hun marges zijn al beperkt, maar door inefficiency en hogere kosten blijft er helemaal weinig over om te investeren in duurzame oplossingen, zoals elektrische voertuigen.

Wie betaalt de rekening?
‘Gratis’ bezorgen – zoals veel retailers claimen – bestaat niet. De bezorgkosten worden namelijk via de grote postbedrijven afgewenteld. Onder meer op de vele transporteurs, die als onderaannemer werken voor pakketdiensten als Post.nl, DPD en DHL. Die bepalen de prijs en dwingen iedereen lager in de keten steeds sneller en goedkoper te presteren.

En dat heeft weer gevolgen voor de kosten. Vooral vanwege de ‘cut-off’, het tijdstip waarop je uiterlijk kunt bestellen: hoe later, hoe duurder. Daarnaast ligt bij bezorging op dezelfde dag de afleverdichtheid per pakket fors lager, en daarmee de kostprijs voor aflevering hoger. Oorzaak: het (vooralsnog) geringe volume. Niet alleen de onderaannemers betalen hiervoor de prijs. Inefficiënt transport belast het milieu, en dus uiteindelijk ook degenen die daarin moeten leven: wijzelf.

Bewust Bezorgen: CO2-uitstootcalculator
Wie sneller geleverd wil hebben, stoot (indirect) meer CO2 uit – tenzij het met een elektrische bakfiets wordt gebracht. Om het verband tussen bezorgtijd en milieu-impact inzichtelijk te maken, heeft Thuiswinkel.org samen met Nederlandse e-tailers en grote vervoerders de rekentool ‘Bewust Bezorgd’ ontwikkeld. Deze berekent op uniforme wijze hoeveel CO2-uitstoot een bezorgmethode veroorzaakt. En dat zou weer gerelateerd moeten zijn op de bezorgkosten: maak vervuilende opties duurder, schonere goedkoper – of zelfs gratis.

Dit maakt ‘schoner’ bestellen een bewuste keuze, en geeft consumenten macht om de keten te helpen verduurzamen en emissieloos bezorgen sneller te realiseren. Vink je niet onnodig de snelste optie aan, dan neem je je verantwoordelijkheid. Maar ook retailers en transporteurs kunnen betere milieumaatregelen nemen dankzij de rekentool. Nuttig, want e-commerce wil de CO2-uitstoot van de bedrijfstak in 2025 met de helft hebben teruggebracht ten opzichte van 2018. En de transportsector heeft de ambitie om vanaf 2025 steden uitstootvrij te bevoorraden. Nobele doelen, waarin beide branches sterk zijn gebaat bij samenwerking.

Meerdere winnaars door efficiency
Het gebruik van de Bewust Bezorgen-tool en deze in te zetten voor prijsdifferentiatie bij bezorging, geeft consumenten inzicht in de bezorgkosten, zowel financieel als ecologisch. Daarnaast zullen ketenpartners hechter en efficiënter moeten samenwerken. Alleen dan profiteren alle partijen: van retailer tot transporteur, en van consument tot – uiteindelijk – ons milieu. Maar wat doe je als grote concurrenten doorgaan met leveren op dezelfde dag, gratis of tegen een kleine meerprijs. Een duivels dillemma, waardoor je je kunt afvragen of dat hele ‘Same Day Delivery’ wel zo’n goed idee is…

Sneller en goedkoper, steeds weer opnieuw. Laat de transport- en retailsector zich gek maken? Natuurlijk hou je altijd uitzonderingen waarbij snel leveren wenselijk is, of zelfs noodzaak. Maar moeten we niet juist op zoek naar andere, duurzamere manieren om je te onderscheiden? De samenwerking met Bewust Bezorgd laat zien dat de Nederlandse transport- en retailsector hun verantwoordelijkheid nemen. Nu is de consument aan zet.

Dit artikel is samen geschreven met Bram van Amerongen

[verwijderd]
0
quote:

prinszicht schreef op 14 februari 2019 14:39:

Consolidatie is een hoax! Een afleidingsmechanisme. Een mythe voor herbenoeming HV. Een op het oog complex schimmenspel. Maar niet heus. Een zogenaamd excuus voor de koers. Maar het is een middel voor aandelentransitie. ING zit bij de grootverbruikers. Nn koopt de aandelen op deze koers. En volgende week, na 25/2, zodat HV genoeg vriendjes heeft voor herbenoeming. Dat bedoel ik met belangenverstrengeling. Er moeten er veel uit die HV weg willen. Dus nog geen consolidatie. Alsnog matige cijfers en hups verkoop aan nn en wie nog meer. Op1,50. Hij komt er aan!
Waarom verkoop je gewoon je stukken niet? Beter voor je hart denk ik dan. Als je er in gelooft dan wacht je op beter tijden en anders hedge je of stap je uit. Je hebt als kleine particuliere belegger 0,0 invloed op beleid of (beurs)koers.
Mails aan AFM of IR zijn compleet zinloos.
De boel zit gewoon muurvast. Geen consolidatie in zicht en al helemaal geen oplossingen of andere ontwikkelingen op korte termijn.
Ben erg benieuwd naar het dividendvoorstel. Ben er niet heel erg gerust op. In wezen kan het dividend ook helemaal niet uit als ze het gelijk houden aan 2017.
Stel je voor dat het overgrote deel plots toch voor cash dividend kiest, is meteen de kas leeg.
Nee, het ziet er allemaal niet al te best uit voorlopig.
Daarnaast nog een heel leger aan Angelsaksisch shortersvolk dat zo nog mee gaat dumpen ook.
De 3 gaan we dit jaar niet halen, maar dat is mijn mening. Als ze mijn koersdoel van 2,76 maar halen in het najaar, dan ben ik dik tevreden en werp ik Herna een handkusje toe.
Toekomstbeeld
0
Hoppa, de sfeer slaat om op de beurzen. Je ziet het als eerste aan de koers van de postbedrijven.
Tordan
0
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 14 februari 2019 14:59:

[...]

Waarom verkoop je gewoon je stukken niet? Beter voor je hart denk ik dan. Als je er in gelooft dan wacht je op beter tijden en anders hedge je of stap je uit. Je hebt als kleine particuliere belegger 0,0 invloed op beleid of (beurs)koers.
Mails aan AFM of IR zijn compleet zinloos.
De boel zit gewoon muurvast. Geen consolidatie in zicht en al helemaal geen oplossingen of andere ontwikkelingen op korte termijn.
Ben erg benieuwd naar het dividendvoorstel. Ben er niet heel erg gerust op. In wezen kan het dividend ook helemaal niet uit als ze het gelijk houden aan 2017.
Stel je voor dat het overgrote deel plots toch voor cash dividend kiest, is meteen de kas leeg.
Nee, het ziet er allemaal niet al te best uit voorlopig.
Daarnaast nog een heel leger aan Angelsaksisch shortersvolk dat zo nog mee gaat dumpen ook.
De 3 gaan we dit jaar niet halen, maar dat is mijn mening. Als ze mijn koersdoel van 2,76 maar halen in het najaar, dan ben ik dik tevreden en werp ik Herna een handkusje toe.
Wat één artikel al niet teweeg kan brengen. Dit ia allang een gepasseerd station. Het advies van Oudeman en het debat waren duidelijk. Nog hogere prijzen gaan juist niet werken. 1 postbode in de straat en straks ook af van de 5 daagse bezorgweek, behalve spoedpost. Een maximum op het rendement van het eigen vermogen bij postnl Mail.
DWB Happy
0


Vandaag is het hier we praten elkaar nog verder het putje in troef!

Meestal als het sentiment op een forum onder het vriespunt dreigt te komen
is de draai dichtbij.

Goede graadmeter om bij te kopen!
alida1
0
Grote postklanten willen fusie PostNL en Sandd voorkomen met extra belasting
Grote zakelijke postverzenders willen een extra belasting gaan betalen op de post die zij versturen. Op die manier hopen ze te voorkomen dat PostNL en concurrent Sandd fuseren tot één monopolist.
De VGP, de belangenvereniging van de grootste zakelijke postverstuurders zoals banken als ING, verzekeraars als VGZ en energieleveranciers als Nuon, presenteerde het plan donderdag.
Het voorstel moet een nieuwe invulling geven aan de wettelijk vastgelegde universele postdienst, die PostNL nu uitvoert. In deze voorziening is vastgelegd dat kleine bedrijven en particulieren vijf dagen per week overal in Nederland post moeten kunnen ontvangen tegen redelijke tarieven. PostNL voert deze universele postdienst uit, maar omdat de hoeveelheid verstuurde post steeds verder daalt, voerde het postbedrijf zijn tarieven op.
Postzegel dubbel zo duur
De afgelopen tien jaar verdubbelde daardoor de prijs van een postzegel. 'En het einde van die trend lijkt niet in zicht', stelt de VGP. Leden van de VGP hebben zelf niet direct last van een stijgende postzegelprijs; zij sluiten doorgaans contracten voor grote volumes tegelijkertijd en kunnen onder meer kiezen tussen Sandd en PostNL.
PostNL stelt echter dat de universele postdienst alleen behouden kan blijven als postbedrijven worden samengevoegd. Volgens het postbedrijf is het onhoudbaar om twee grote netwerken in stand te houden in een postmarkt die met ongeveer 10% per jaar krimpt. PostNL wil zijn concurrent Sandd graag overnemen en kan daarbij rekenen op brede steun van de Tweede Kamer.
De verzenders van grote volumes post vrezen in zo'n geval echter 'monopolietarieven' en hopen die met een generieke belasting te voorkomen. Omdat de zakelijke markt ongeveer 90% van de totale postmarkt beslaat, gaat het volgens de VGP slechts om een 'bescheiden opslag' op hun tarieven.
'Consolidatie enige oplossing'
Een woordvoerder van PostNL laat weten dat zijn bedrijf weinig in de plannen ziet. Het postbedrijf vreest dat zakelijk verzenders uiteindelijk meer geld kwijt zijn door de belasting, waardoor zij in hun communicatie eerder zullen kiezen voor bijvoorbeeld e-mail. Dat leidt vervolgens weer tot dalende postvolumes, stijgende tarieven en concurrentie op arbeidsvoorwaarden tussen postbedrijven.
Volgens PostNL is het samenvoegen van postbedrijven daarom de enige oplossing. Concurrent Sandd en belangenvereniging VGP waren donderdagochtend niet bereikbaar voor commentaar
Bron fd
[verwijderd]
1
quote:

DWB Happy schreef op 14 februari 2019 15:17:

Vandaag is het hier we praten elkaar nog verder het putje in troef!

Meestal als het sentiment op een forum onder het vriespunt dreigt te komen
is de draai dichtbij.

Goede graadmeter om bij te kopen!
Dat heb je zeker vaker meegemaakt? Is er eigenlijk al overname nieuws?
DWB Happy
0


Volgens een woordvoerder van Postnl:

""Volgens PostNL is het samenvoegen van postbedrijven daarom de enige oplossing.""

Is toch weer een extra bevestiging dat het toch echt gaat gebeuren.

Dus geen vaag antwoord zoals: "we zijn het nog aan het bestuderen"
pielsje
0
quote:

DWB Happy schreef op 14 februari 2019 15:27:

Volgens een woordvoerder van Postnl:

""Volgens PostNL is het samenvoegen van postbedrijven daarom de enige oplossing.""

Is toch echt weer een bevestiging dat het toch echt gaat gebeuren.

Dus geen vaag antwoord zoals: "we zijn het nog aan het bestuderen"
Oh, het lijkt er toch meer op dat het juist NIET gaat gebeuren Happy
wins
0
havik of duif
0
quote:

alida1 schreef op 14 februari 2019 15:19:

Grote postklanten willen fusie PostNL en Sandd voorkomen met extra belasting
Grote zakelijke postverzenders willen een extra belasting gaan betalen op de post die zij versturen. Op die manier hopen ze te voorkomen dat PostNL en concurrent Sandd fuseren tot één monopolist.
De VGP, de belangenvereniging van de grootste zakelijke postverstuurders zoals banken als ING, verzekeraars als VGZ en energieleveranciers als Nuon, presenteerde het plan donderdag.
Het voorstel moet een nieuwe invulling geven aan de wettelijk vastgelegde universele postdienst, die PostNL nu uitvoert. In deze voorziening is vastgelegd dat kleine bedrijven en particulieren vijf dagen per week overal in Nederland post moeten kunnen ontvangen tegen redelijke tarieven. PostNL voert deze universele postdienst uit, maar omdat de hoeveelheid verstuurde post steeds verder daalt, voerde het postbedrijf zijn tarieven op.
Postzegel dubbel zo duur
De afgelopen tien jaar verdubbelde daardoor de prijs van een postzegel. 'En het einde van die trend lijkt niet in zicht', stelt de VGP. Leden van de VGP hebben zelf niet direct last van een stijgende postzegelprijs; zij sluiten doorgaans contracten voor grote volumes tegelijkertijd en kunnen onder meer kiezen tussen Sandd en PostNL.
PostNL stelt echter dat de universele postdienst alleen behouden kan blijven als postbedrijven worden samengevoegd. Volgens het postbedrijf is het onhoudbaar om twee grote netwerken in stand te houden in een postmarkt die met ongeveer 10% per jaar krimpt. PostNL wil zijn concurrent Sandd graag overnemen en kan daarbij rekenen op brede steun van de Tweede Kamer.
De verzenders van grote volumes post vrezen in zo'n geval echter 'monopolietarieven' en hopen die met een generieke belasting te voorkomen. Omdat de zakelijke markt ongeveer 90% van de totale postmarkt beslaat, gaat het volgens de VGP slechts om een 'bescheiden opslag' op hun tarieven.
'Consolidatie enige oplossing'
Een woordvoerder van PostNL laat weten dat zijn bedrijf weinig in de plannen ziet. Het postbedrijf vreest dat zakelijk verzenders uiteindelijk meer geld kwijt zijn door de belasting, waardoor zij in hun communicatie eerder zullen kiezen voor bijvoorbeeld e-mail. Dat leidt vervolgens weer tot dalende postvolumes, stijgende tarieven en concurrentie op arbeidsvoorwaarden tussen postbedrijven.
Volgens PostNL is het samenvoegen van postbedrijven daarom de enige oplossing. Concurrent Sandd en belangenvereniging VGP waren donderdagochtend niet bereikbaar voor commentaar
Bron fd
Er zijn bij PostNl altijd weer externe partijen zonder aandelen die menen enige zeggenschap te hebben over PostNl omdat ze dat beter uitkomt. Dit is nu de kans voor Herma om echt te laten zien wie er wel de baas is en doortastend nu te werk gaan.
pielsje
0
Post, Sandd en de aandeelhouders kunnen wel een hoop willen, maar als de eerste obstakels er nu al zijn, halen we de eindstreep niet...

Ik zie dit niet gebeuren Happy
Machiavelli
0
quote:

pielsje schreef op 14 februari 2019 15:55:

Post, Sandd en de aandeelhouders kunnen wel een hoop willen, maar als de eerste obstakels er nu al zijn, halen we de eindstreep niet...

Ik zie dit niet gebeuren Happy
We? Hahaha! Zonder aandelen kan je niet over "we" spreken pielsje!
Toekomstbeeld
0
Winst per aandeel voor 2018 door IEX geschat op 28 cent per aandeel.
469 miljoen uitstaande aandelen
====
131 miljoen euro Nettowinst.

Dit zal zonder het buitenland zijn. Tm september was de NW 51 miljoen euro. Dus men verwacht 80 miljoen euro NW in Q4.

De volgens IEX verwachte omzet is 2,820 miljard euro.

Voor de duidelijkheid, NW is niet UCOI.
Hansbeleg
0
Ik kreeg nog wat binnen maar weet niet zeker of deze al bekend was. Een beetje goed nieuws kan iig geen kwaad lijkt me.

retailtrends.nl/news/55524/united-war...
4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 1,233
Verschil -0,008 (-0,64%)
Hoog 1,245
Laag 1,228
Volume 1.157.272
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 949.579

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront