Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France - KLM 2019

208 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Positivist
0
waarom zou Frankrijk extra aandelen kopen?
Zij hebben de aandelen al meer dan 2 jaar en dat geeft dubbel stemrecht.

Dus stemrecht Fransen 28,6%
stemrecht NL 14,3%
Nuchtertransparant
0
Ik ben ontzettend blij dat jij het verder geschopt hebt in het leven met al die wijsheden dan ik dat heb schat !
r66
0
28 miljoen aandelen gekocht tegen 13,33 .....

Geeft alleen maar aan dat het t kabinet om schiphol gaat.
Wat indirect aangeeft dat ze schiphol kennelijk vrolijk door willen laten groeien.

Dat de blinde focus alleen maar economische groei is, ok, ik zie dat ze niks anders zien.
Maar stuur de groei dan in elk geval in een richting waar iedereen wat aan heeft.
Nou nog ff wat miljarden naar de rest van co2 uitstoot giganten, en dan kijken of de burgers voor de co2 reductie kunnen opdraaien.
JJMM
0
Aandeel staat nog steeds belachelijk hoog! Ik heb op 6 euro gekocht en vond het toen al duur. Hou het aandeel puur uit liefdadigheid want komt toch nooit stabiel dividend. Anyway, who cares... France 14%, NL 12% aandeelhouder, prima.
Stephan010
0
quote:

JJMM schreef op 27 februari 2019 18:41:

Aandeel staat nog steeds belachelijk hoog! Ik heb op 6 euro gekocht en vond het toen al duur. Hou het aandeel puur uit liefdadigheid want komt toch nooit stabiel dividend. Anyway, who cares... France 14%, NL 12% aandeelhouder, prima.
France 14.3% en NL 14% inmiddels.
Nog steeds nergens een melding van AFM grens van 3%, 5% etc???

Geld verdienen is ondergeschikt geworden bij dit aandeel volgens NL overheid.
Daarom zal AF-KLM aandeel crashen tot onder €5,-
DeZwarteRidder
0
Huzarenstukje ABN bij koop aandelen AF KLM
Updated 7 min geleden
38 min geleden in FINANCIEEL

Amsterdam - De Nederlandse Staat kon tot dinsdagavond geruisloos een pakket aandelen van 12,7% belang in Air France KLM kopen door snel én slim te handelen. In opdracht van het kabinet heeft ABN Amro op de beurs in enkele dagen veel aandelen opgekocht.

Omdat er dus veel vraag was naar aandelen, ging de prijs omhoog maar niemand wist dat achter de reeks kooporders slechts één koper schuilging: minister Hoekstra van Financiën. Gisteren vulde de minister het belang aan tot de beloofde 14%.

Slim

ABN Amro speelde het spel slim. Grote beleggers werd gevraagd of zij rechtstreeks pakketten aandelen Air France KLM wilden verkopen. Veel van die beleggers gingen daar op in.

De bank moest wel héél snel handelen. Als een belegger een bepaalde grens passeert dan moet dat worden gemeld bij de AFM. Als die melding zou uitlekken, was de verrassing van Hoekstra weg. Voordat iemand in de gaten had wat gebeurde, was minister Hoekstra grootaandeelhouder van Air France KLM. Een huzarenstukje van de bank, die nog steeds grotendeels in handen is van diezelfde Nederlandse Staat.
aandeeltje!
0
Toch was de prijs redelijk opgelopen door de aankopen zoals je kunt zien. Maar goed het belang is binnen. Rendementstechnisch nog maar een grote vraag of dit gaat renderen, het gaat natuurlijk wel om meer dan direct rendement er zitten immers veel meer minder zichtbare effecten aan vast.
Bijna zeker is dat Air France op zich lang problematisch zal zijn, gewoom inefficient en grote stakingsdrang etc...
Op zich niet erg dat winsten van de ene tak naar de andere gaan zolang dat niet leidt tot krimp van de meest renderende.
DeZwarteRidder
0
Nu blijkt dat de regering al in 2017 van plan was om een groot belang te kopen, maar ze waren zo dom om het uit te stellen totdat de koers verdubbeld was......!!!!!
[verwijderd]
0
Is al eerder geschreven valt niet onder de AFM.
Valt onder de Franse Toezichthouder.
torro
0
Goodbody verlaagt zijn advies voor Air France-KLM van buy naar hold. Het koersdoel wordt daarbij gezet op 11,50 euro, zo bleek donderdag. De richtprijs stond eerder nog op 11,30 euro.
leek2018
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 februari 2019 11:06:

Nu blijkt dat de regering al in 2017 van plan was om een groot belang te kopen, maar ze waren zo dom om het uit te stellen totdat de koers verdubbeld was......!!!!!
Ja, dat was mijn eerste gedachte ook. Maar ik vraag me nu af of dat wel mogelijk was geweest. Op een lage koers veel kopen, valt veel meer op dan op een hoge (2x zo hoog) koers
Sir Piet
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 februari 2019 11:06:

Nu blijkt dat de regering al in 2017 van plan was om een groot belang te kopen, maar ze waren zo dom om het uit te stellen totdat de koers verdubbeld was......!!!!!
Dijsselbloem tja
Sir Piet
0
quote:

r66 schreef op 27 februari 2019 18:31:

28 miljoen aandelen gekocht tegen 13,33 .....

Geeft alleen maar aan dat het t kabinet om schiphol gaat.
Wat indirect aangeeft dat ze schiphol kennelijk vrolijk door willen laten groeien.

Dat de blinde focus alleen maar economische groei is, ok, ik zie dat ze niks anders zien.
Maar stuur de groei dan in elk geval in een richting waar iedereen wat aan heeft.
Nou nog ff wat miljarden naar de rest van co2 uitstoot giganten, en dan kijken of de burgers voor de co2 reductie kunnen opdraaien.
Tuurlijk gaat Schiphol doorgroeien. Weggeven aan andere landen lijkt mij geen optie zeker niet voor iedereen die op Schiphol of in de luchtvaart werkzaam is.
Regeis
0
Verkocht voor € 11,50 en als ik de (lagere) stand nu zie dan krijg ik weer heimwee.en wacht het moment af om weer in te stappen. De Fransen gaan sputteren en dat geeft turbulentie, ook wat de koers betreft. ik hoop dat een ieder bijtijds uit- of instapt, anders blijven zitten en maar van de reis genieten.
Blèèhhh
0
iemand al in de verleiding om in te stappen? ik verwacht de 8,xx euro nog wel op de borden
leek2018
0
Nu Nederland 14% heeft, is het dan nog zinvol voor de amerikanen en chinezen hun relatief grote belang te handhaven. Als die nu geen interesse meer zouden hebben kan het aandeel behoorlijk dalen.
Mr_Baldy
0
men had KLM nooit moeten laten samen gaan met airfrance, gewoon terug kopen die boel en laat die fransen lekker de klere krijgen, KLM is de grootste winst maker en dan nog zoveel franse praatjes
leek2018
0
quote:

Mr_Baldy schreef op 28 februari 2019 15:26:

men had KLM nooit moeten laten samen gaan met airfrance, gewoon terug kopen die boel en laat die fransen lekker de klere krijgen, KLM is de grootste winst maker en dan nog zoveel franse praatjes
Is ook bekend welk deel van de winst van de KLM een gevolg is van het samengaan met Air France.
208 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:39
Koers 9,740
Verschil -0,140 (-1,42%)
Hoog 9,758
Laag 9,540
Volume 278.369
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront