Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Mr sponge
1
Wat het meest vreemde is aan het sluiten van de winkels is het feit dat Musk 30 januari nog trots liep te verkondigen dat ze 27 nieuwe winkels hadden geopend. En een paar dagen later gaat hij ze weer sluiten.
Vooruit plannen is niet zijn sterkste punt.
Een kleine maand terug gingen ze winst maken nu niet meer.
En de financiering van de fabriek in China? Ook dat is nog niet rond. Ik las zelfs dat in de 10-k staat dat ze in China nog niet alle vergunningen hebben... Dat zal wel mondeling zijn toegezegd. Maar ja, ik zou toch wachten op de papieren voor er miljarden in te stoppen...
Ze nemen echt enorme risico's en dat gaat nog een keer fout! Net zoals bij de start productie Model 3. Maar nu hebben ze geen ruimte meer om dat op te vangen.
DeZwarteRidder
0
quote:

Mr sponge schreef op 2 maart 2019 09:36:

Wat het meest vreemde is aan het sluiten van de winkels is het feit dat Musk 30 januari nog trots liep te verkondigen dat ze 27 nieuwe winkels hadden geopend. En een paar dagen later gaat hij ze weer sluiten.
Vooruit plannen is niet zijn sterkste punt.
Een kleine maand terug gingen ze winst maken nu niet meer.
En de financiering van de fabriek in China? Ook dat is nog niet rond. Ik las zelfs dat in de 10-k staat dat ze in China nog niet alle vergunningen hebben... Dat zal wel mondeling zijn toegezegd. Maar ja, ik zou toch wachten op de papieren voor er miljarden in te stoppen...
Ze nemen echt enorme risico's en dat gaat nog een keer fout! Net zoals bij de start productie Model 3. Maar nu hebben ze geen ruimte meer om dat op te vangen.
Musk begint steeds meer op Trump te lijken.
@iPlof
0
quote:

Mr sponge schreef op 2 maart 2019 09:36:

Wat het meest vreemde is aan het sluiten van de winkels is het feit dat Musk 30 januari nog trots liep te verkondigen dat ze 27 nieuwe winkels hadden geopend. En een paar dagen later gaat hij ze weer sluiten.
Vooruit plannen is niet zijn sterkste punt.
Een kleine maand terug gingen ze winst maken nu niet meer.
En de financiering van de fabriek in China? Ook dat is nog niet rond. Ik las zelfs dat in de 10-k staat dat ze in China nog niet alle vergunningen hebben... Dat zal wel mondeling zijn toegezegd. Maar ja, ik zou toch wachten op de papieren voor er miljarden in te stoppen...
Ze nemen echt enorme risico's en dat gaat nog een keer fout! Net zoals bij de start productie Model 3. Maar nu hebben ze geen ruimte meer om dat op te vangen.
Leuke kar, maar nu breekt er kopersstaking uit op dit nieuws en moeten de prijzen fors verlaagd worden.
Welke dwaas koopt dit aandeel op 300 dollar cq ruim 50 miljard beurswaarde..
Waarschijnlijk NL pensioenfondsen etc.
Musk zet snel de aandelenprinter aan denk ik.
Mr sponge
0
En misschien heeft Tesla nu minder mogelijkheden om geld op te halen/aandelen uit te geven. Nu de SEC weer overhoop ligt met Musk...
[verwijderd]
0
Hoeft even niet, China leent tot 2 miljard. En verlies maken behoort totaal tot de opties blijkbaar, wordt zelfs verwacht.
fausto1
0
De lening van China is nog niet rond. En de chinezen kennende die zijn niet gek. Ze lenen niet zomaar geld aan een bijna failliete boedel.
tomansky
0
De polestar is een mooie auto maar in de verste verte geen concurrent van Tesla. De polestar 1 kost 155.000 euro en er worden er 500 per jaar gemaakt... dat maakt Tesla in minder dan 1 productie dag. Om dan een half jaar later een polestar 2 te maken die 4 keer goedkoper is, lijkt me onmogelijk.
Mr sponge
0
quote:

fausto1 schreef op 4 maart 2019 10:02:

De lening van China is nog niet rond. En de chinezen kennende die zijn niet gek. Ze lenen niet zomaar geld aan een bijna failliete boedel.
Ja precies dat.
China gaat een Amerikaans bedrijf echt niet matsen.
Vooral niet in het huidige politieke klimaat. Misschien kan Tesla wel lenen, maar tegen welke condities/voorwaarden..??

De laatste keer dat Tesla geld leende kregen ze een Junk status met bijbehorende rentepercentage. Nu is daar ook nog de onrust met de SEC bijgekomen.
Ik las ook dat "Tesla pays $920M convertible notes in cash"
Combineer dit met de investeringen in China, de start van de export naar Europa en China en het feit dat ze een verlies verwachten in Q1.
Dan zal de cashpositie toch best zorgelijk worden vermoed ik.
Vorig jaar stond het bedrijf bijna op omvallen (volgens Musk). Dat was niet gebeurd als ze makkelijk aan vers kapitaal konden komen.
We gaan het meemaken, wat voor konijn Musk nu weer uit de hoed tovert.
Mr sponge
0
Tesla will unveil its Model Y on March 14 at an event in LA Design Studio.

"Model Y, being an SUV, is about 10% bigger than Model 3, so will cost about 10% more & have slightly less range for same battery," Elon Musk wrote on Twitter.

It's not yet clear where the vehicle will be built or how much assembly preparations will cost, but Tesla decreased capex throughout 2018 and plans for only a modest increase this year.
Dutcheon
0
Woensdag word ook de eerste V3 superchager onthuld, naar verluid kunnen alle M3 battery-structuur modellen hiervan gebruik maken. Deze superchagers komen op strategische plekken te staan waar overbrugging van grotere afstanden veel voor komt. Hier zal denk ik de strategie van de Semi ook meespelen...
Mr sponge
0
Als dit klopt kan Musk een andere baan gaan zoeken zou je zeggen..
The Secret Tesla Conference Call To Which You Were Not Invited
seekingalpha.com/article/4246158-secr...
voda
0
SEC approaches court over Tesla CEO Elon Musk tweet

Founder and CEO Tesla Mr Elon Musk tweet on February 19, forecasting how many cars Tesla would produce in 2019 has led to US financial regulator asking a judge to find him in contempt of court. The US regulator, the Securities and Exchange Commission, says that Musk has once again provided misleading market information, breaching a settlement reached last October that forced him to run any Tesla-related tweets past his lawyers. The deal also earned him a fine of USD 20 million and temporarily forced him to surrender his role as Tesla’s chairman.

In a court filing last week, the SEC says Musk has once again published inaccurate and material information about Tesla to his over 24 million Twitter followers.

First Tweet “Tesla made 0 cars in 2011, but will make around 500k in 2019”

As it happened, one of Tesla’s lawyers saw the tweet and rushed to huddle with Musk. The result: four hours later Musk posted a correction. His first tweet had suggested that Tesla would manufacture half a million cars this year; the correction cut this by a fifth to around 400,000. That’s a “forward-looking statement”, and companies that are listed on US stock markets have to follow tight rules on how and when they can make such forecasts.

It’s not clear how the judge will react. In a worst-case scenario, Musk could be removed as CEO or fined or both and Tesla’s board could also be fined.

Source : Strategic Research Institute
Mr sponge
0
Kijkend naar de rare acties van Musk ga je bijna denken dat hij weggestuurd wil worden. Dan is hij straks ook niet verantwoordelijk als het kaartenhuis instort.
Mr sponge
0
Kan het nog vervelender worden voor Tesla....?
China suspends customs clearance for Tesla Model 3 imports: Caixin
www.reuters.com/article/us-china-tesl...
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 4 maart 2019 23:31:

Kijkend naar de rare acties van Musk ga je bijna denken dat hij weggestuurd wil worden. Dan is hij straks ook niet verantwoordelijk als het kaartenhuis instort.
Als een genegeerd kind, misdraagt zich voor aandacht.

En die sticker kwestie in China lijkt al opgelost. Was nooit in het nieuws gekomen als het BMW's waren.
[verwijderd]
0
Asked about the $35,000 Model 3 profit margin, CEO Elon Musk said “we’re not going to answer questions like that.”.

Bijna niemand gaat die kopen. De $2K extra voor extra actieradius en wat luxe is het waard. En dan nog, elke kleur zolang het zwart is. Zonder signature Autopilot software.
Ze gaan echt wel aan die basisversie verdienen. Omdat niemand hem koopt.
[verwijderd]
0
Zo vlak voor minimaal twee grote (goed)nieuwsitems is een $285 wel een aardige kans om long te gaan, me dunkt.
Model Y kán bijna niet teleurstellen. Komt uit Nevada waar de drivetrain toch al gemaakt wordt. Dat snijdt hout. Misschien wel geheel in-house gemaakt? Het ding is heel vergelijkbaar met Model 3 veel dezelfde parts en in bepaalde delen mogelijk versimpeld voor productie. Ze gaan er 10% meer voor vragen maar moet haast wel meer marge op gaan leveren zo.

Versie 3 van de superchargers kan interessant blijken. Heel benieuwd of het een paar minuutjes gaat schelen voor selecte auto's die al rondrijden, of reden geeft voor een serieuse upgrade van bepaalde accu's.
fausto1
0
"Zo vlak voor minimaal twee grote (goed)nieuwsitems is een $285 wel een aardige kans om long te gaan, me dunkt.
Model Y kán bijna niet teleurstellen."

Model 3 was toch bij de aankondiging ook zo'n veelbelovend succes?? ik herinner me goed hoe MUSk triomfantelijk verklaarde 450000 reserveringen te hebben. Zal zo zijn omdat veel mensen rekenden of de 35000 dollar versie die er nu pas is maar de subsidies zijn minder geworden. De vraag naar model 3 is nu zo gering dat ze nu gaan hopen op de model y.
Santa Cruz Biker
0
Alle acties die je nu ziet worden getriggered door de cash-crunch waarin TESLA zich momenteel bevindt. En dat is een direct gevolg van de stilgevallen vraag in US. En de beperkte vraag in EU/China. Je mag ervan uitgaan dat de AP die 31/12 uitstond ($3.4B) due is voor einde Q1. Min de bond die ze hebben betaald ($920M). Afijn zonder extra external geld is het einde oefening dit jaar. Als alle cijfers kloppen die zijn gedeeld so far. Musk kennende (narcistisch psychopaat) is die kans klein. Zie ook schipverlaters die er gedeeltelijk zicht op hebben gehad. Afhankelijk van de fraude zou het zelfs in Q2 al kunnen stuklopen...

De stockprijs staat overigens los van de onderliggende fundamentals. Dus als je wil instappen op $285, vooral doen. En dan maar hopen dat de band naar $320 weer volledig wordt doorlopen. Gratis advies: houdt dan wel de vingers aan de knoppen.

Nog even over de vraag. Als ze de consensus Q1 sales willen halen (2018Q4-/-10%), moeten ze in Maart 60% meer verkopen dan in 'fantastic' December. Of zo je wilt, ongeveer 3x zoveel als in Jan en Feb samen. En dat terwijl alle wereldwijde fans er inmiddels een hebben (als ie niet in onderhoud is).
Safe trades en enjoy!
Mr sponge
0
quote:

Skater schreef op 5 maart 2019 19:50:

Zo vlak voor minimaal twee grote (goed)nieuwsitems is een $285 wel een aardige kans om long te gaan, me dunkt.

Welke nieuwsitems?
O wacht, wij zijn natuurlijk de enige die weten dat er een Model Y aan komt en een nieuwe lader...
Dat is al geen nieuws meer! Alleen een mededeling en onthulling.
Ze zullen proberen de specs wat te hypen, maar dat is het wel.
En voor wat betreft de superchargers... Die worden zo mondjesmaat geplaatst. Dat kost voorlopig alleen maar geld (dat ze niet hebben)
Kijk voor de grap eens hoeveel laadpunten en service centers Musk ieder jaar beloofd heeft te gaan bouwen en hoeveel er dan daadwerkelijk gebouwd worden.
Daarnaast zie je nu al dat grote autofabrikanten gaan partneren met bv Shell om laadstations aan te leggen. Shell heeft de locaties al, ze hoeven alleen nog maar een paar laadstations te plaatsen.
Ook zie ik veel andere aanbieders zoals bv FastNed. Op termijn kost dat fastchargernetwerk alleen maar geld.

7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 22:00
Koers 162,130
Verschil +17,450 (+12,06%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 262.052
Volume gemiddeld 101.632.094
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront