AB InBev « Terug naar discussie overzicht

Proost!

5.271 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 260 261 262 263 264 » | Laatste
[verwijderd]
0
Volgens mij zijn we nu vertrokken tot de volgende steunlijn .... Mijn centen zitten er al in , anders had ik nu nog bijgekocht!
JdeFL
1
‘Braziliaanse biermarkt trekt aan'
In een nota wijst Credit Suisse er op dat de vooruitzichten voor de Braziliaanse biermarkt flink verbeterd zijn, wat ondersteunend zal werken voor AB InBev .
De negende editie van de (vandaag verschenen) CS Emerging Market Survey heeft het over verbeterde consumentenvooruitzichten in Latijns-Amerika, in het bijzonder in Brazilië. Dat land is goed voor circa 20 procent van de verkoopvolumes van AB InBev. Als de toestand in Brazilië verbetert, zou AB InBev dit jaar volgens analist Sanjeet Aujla zijn sterkste volumegroei in bijna een decennium kunnen neerzetten. Hij rekent op 1,7 procent.
Hij begrijpt dat beleggers zich zorgen maken over het recente verlies van marktaandeel in Brazilië. Naar zijn mening is in het segment van de volumebieren 80 procent van het verlies van Skol echter goedgemaakt door een stijging in Brahma. AB InBev neemt bovendien maatregelen om het merk Skol aantrekkelijker te maken, onder meer met de lancering van een ‘Pure Malt’-variant. Wat de premiumbieren betreft moet Budweiser qua merkenvoorkeur niet onderdoen voor Heineken.
Aujla verwijst ook nog naar recente data van de Braziliaanse brouwervereniging Sindicerv, waaruit blijkt dat het bierverbruik tijdens de recente carnavalperiode een gemiddelde tot hoge eencijferige groei kende( dus tussen 5 en 9 procent). Voor heel 2019 rekent de vereniging op een volumegroei van 5 procent in Brazilië. Credit Suisse denkt dat AB InBev zijn Braziliaanse bierverkoop dit jaar met 3,5 procent kan opdrijven na de daling met 3,1 procent in 2018.
Aujla’s advies blijft ‘outperform’ (kopen), zijn koersdoel bedraagt 82 euro.

Carnaval is duidelijk voor iets goed. Altijd geweten, ben in het Rijnland geboren.
Leefloon
0
www.beursduivel.be/Column/477600/AB-I...

Van mij mag een kleine KV van AB InBev zelf ook, om geen tafelzilver te hoeven verkopen. Eigen aandelen later terug inkopen is makkelijker dan een minderheidsbelang overnemen. In alle gevallen is het effect ongeveer hetzelfde: een potentieel wordt mogelijk jaren eerder bereikt, wanneer je AB InBev nu als een soort zerobond ziet die over X jaar a pari wordt geconverteerd in Y aandelen. De versnelling zit al wel deels in de koers verwerkt. Van bij de eerdere aankondiging, bijvoorbeeld.
Geschorst en weet niet waarom
0
Ab Inbev gaat pas 7 mei ex dividend (1 euro).
Vandaag -2% vreemde koersreactie. Heineken wist meer bier aan de man te brengen en de cijfers waren solide, waarom Ab Inbev zo hard omlaag? Iemand een idee waarom.
[verwijderd]
0
Was een beetje de algemene tendens Bel 20 heb ik de indruk ..... Grafisch gezien een normaal verloop denk ik na zo's sterke stijging ! Normaal koers verder omhoog middellange termijn gezien gepubliceerde resultaten
JdeFL
1
Amerikaanse brouwer stelt teleur
De brouwer Molson Coors, na AB InBev, Heineken en Carlsberg de vierde grootste ter wereld, duikt onder de verwachtingen met zijn kwartaalcijfers. Het bedrijf wijst op lagere verkochte volumes en tegenzittende wisselkoersen. Dat de duurdere merken in Europa het beter deden en de bierprijzen in het algemeen omhoog konden, volstond niet om dat te compenseren.
Het aandeel TAP-6,24% hoort bij de slechtste aandelen van Wall Street vandaag. Molson Coors is op de beurs 13 miljard dollar waard. Dat is minder dan een tiende van AB InBev (134 miljard euro of omgerekend 150 miljard dollar).
Leefloon
0
AB InBev is bij 8% koersrendement per jaar, ruwweg het gemiddelde koersrendement van een AB InBev-loze AEX-index, nu ongeveer gewaardeerd alsof een wenselijkere schuldenratio wordt bereikt over 6 jaar, in 2025. In de vorm van een spreadsheet-formule, met een "koersdoel" rond 120-135: =1,08^6*78,65

Er zit dus al wat leed in dit "houden"-koersniveau, tot op zekere hoogte natuurlijk, en AB InBev noteert niet in USD. Ach, ook 2024 of 2028 blijft oninteressant "houden" wanneer iets anders op "kopen" staat.
Leefloon
0
De framing van de cijfers kan negatief gericht zijn, door de optimistische volgers: www.beursduivel.be/Beursnieuws/413165...

Ruimte voor grote meevallers zit dan namelijk al in de verwachtingen verwerkt, met uitzondering van de misschien wat minder belangrijke omzet. Het doet bijna denken aan SBM, wat rond cijfers een voorspelbaar manisch-depressief karakter kan hebben.
Leefloon
0
Voila; geen groene ontvangst van de cijfers. Gedeeltelijk door de ex-dividendnotering. Manische aanloop, depressieve afloop.
JdeFL
0
Leefloon
0
Laat bij mantra's het gevoelsmatige gerust weg. Veiligheidshalve. Bij Econocom recent een dogmatisch verdubbelingsmantra. Ahold moest na Van der Hoevens exclusieve matra's ooit gered worden door de aandeelhouders, nadat er "exclusief" alle tegenvallers alleen meevallers waren. Of een CEO van bpost die de lat telkens op de grond legt, en daar succesvol overheen springt. Geen reden voor paniek, het valt onder gewoon genoemde communicatie, maar toch altijd een mogelijk beginnend signaal om scherp op te letten. Scherper dan een gevoel. Wat is "goed", en kun je nagaan hoe het gaat wanneer het organisch eens niet goed zou gaan.

Bij bpost vond ik de koers al iets te optimistisch. Bij AB InBev zijn de termijnen van financieel te lang om daarop even gedetailleerd in te gaan, en zou je na de "ramp" van de reactie op cijfers hooguit voorzichtig aan een kortlopende short put kunnen denken. Maar kijk dan ook naar eventuele geschiktere aandelen, want bij AB InBev denk ik bij ongewenste uitoefening niet aan "kopen" en elders kan de kans op een koersstijging tijdens de korte looptijd groter zijn. Zonder Aziatisch risico, en zonder kans op een Aziatische meevaller. En vooral zonder schuldenheuvel.

Door de YTD koersstijging van +36,14% van AB InBev (BEL 20-index +13,51%) sluit ik een jaartje met "sell in may" ook niet uit. Licht ongunstig voor een short put. De outperformance in 2019 is verwacht, met name door het lage vertrekpunt van eind 2018, maar die boom zal niet tot in de hemel door blijven groeien.
JdeFL
1
De Europese Commissie heeft de Belgische biergigant AB InBev 200 miljoen euro boete opgelegd voor misbruik van zijn machtspositie. De grootste bierbrouwer ter wereld belemmerde goedkopere invoer van zijn Jupiler-bier uit Nederland naar België. Met het oog op het besluit van de Europese Commissie had het bedrijf al een provisie van 230 miljoen Amerikaanse dollar aangelegd.

Is dat de befaamde 'prijszettingsmacht'? Waardoor sommigen wel wat meer willen betalen voor een aandeel inbev. Niet verstandig m.i.
Leefloon
1
Ik vrees het. Of misschien is het de 'premium'. Een reden waarom ik elders eerder al "niet positief" was, omdat het al over grenzen heenging en vele trucjes allang benut zijn. De boete valt mij nog mee, wanneer je structureel een heel land mag besodemieteren.

Jupiler is in Nederland nog steeds beduidend goedkoper dan in België. Vandaag: Albert Heijn Nederland 6x 33cl in blik (want: vergelijkbare verpakking) €5,77. Bij Delhaize kost dat €6,49 (+12,48%).

Heineken, zelfde verpakking. Albert Heijn Nederland €5,85. Delhaize €6,09 (+4,1%).

AB InBev is dus nog steeds bij machte om Belgen "op te lichten" met té duur bier, en kan ermee te maken krijgen dat Nederlandse Jupiler of Franse Jupiler goedkoper naar België wordt teruggebracht.

Het punt was, meen ik, dat deze import werd bemoeilijkt door de afwijkende verpakkingen per land. Dat je een Nederlandstalig etiket moeilijker in Wallonië kunt verkopen, om over "Belgium" in plaats van Jupiler nog te zwijgen.

Waar weinig meevallers inzitten, is dat er nog onbenutte trucjes zijn. Deze was erover. Toch is er macht, want ze komen ermee weg. Maar die macht heeft verder niet iets positiefs, want daarmee worden de huidige resultaten al behaald. En de stevige prijsverhoging van, als het goed gaat, zo'n 4% per jaar. Gestegen kosten van grondstoffen, hogere transportkosten, blablabla. Zie eventueel ook de na enkele minuten wat langdradig wordende basiscursus Bierprijzen voor dummies: www.youtube.com/watch?v=d6UR2L2mcGg

Vaker thuis indrinken dus, met alternatieve producten en merken...
JdeFL
1
Vandaag hebben ze zowat de zieligste bierreclame ooit gelanceerd. Je zal maar Sam heten...….
JdeFL
1
AB InBev onder druk
Een van de grootste dalers in de Bel20 is AB InBev. De bierbrouwer wordt rechtstreeks getroffen door de importheffingen op Mexicaanse producten die president Trump in het vooruitzicht stelt. AB InBev is sinds 2013 eigenaar van Grupo Modelo, de brouwer van Corona. Dat is wereldwijd het populairste Mexicaanse biermerk dat in meer dan 180 landen wordt verkocht. Ook in de Verenigde Staten is het erg populair.
De analisten van Jefferies zien het anders en denken dat een importheffing op Mexicaanse bieren in het voordeel van AB InBev kan uitvallen. Amerikaanse bieren hebben momenteel te lijden onder de concurrentie van Mexicaanse importbieren. Als die duurder worden, zou AB InBev marktaandeel kunnen winnen met zijn in de VS gebrouwen bieren. Als de importtarieven worden doorgerekend in de prijzen voor Mexicaanse bieren, kan dat AB InBev ook meer manoeuvreerruimte bieden qua prijzen. De analisten wijzen er op dat de VS nog steeds voor een kwart van de winst van AB InBev tekenen.

Maar één conclusie mogelijk. Joe sixpack gaat zijn pintjes duurder betalen. Inbev heeft hier te lande immers al wat oefening in de vingertjes met Jupiler.
JdeFL
1
De Amerikaanse markt voor traditionele bieren zit in het slop. Beterschap is niet meteen in zicht, en dat is een grote uitdaging voor de marktleider AB InBev, stelt JP Morgan.
De Amerikanen drinken steeds minder bier. Bier is met een marktaandeel van 43 procent in de omzet van alcoholische dranken in de VS nog altijd veruit de nummer één, maar het succes is tanend. Sinds 2006 zakte het marktaandeel van het gerstenat met 4,6 procentpunt. De Amerikanen grijpen meer naar sterke drank, dat zijn marktaandeel met 3,6 procentpunt zag stijgen tot 34 procent, wijn (+0,5 procentpunt tot 19 procent) en ciders of voorafgemaakte coktailmixen (+,05 procent punt tot 3 procent). De zakenbank JP Morgan ging in een lijvig rapport na wat de oorzaken en gevolgen van de veranderende trends zijn voor de verschillende bieraandelen. Voor AB InBev is de VS de belangrijkste markt, goed voor een kwart van de omzet en de brutobedrijfswinst.
De belangrijkste trendshift is volgens JP Morgan dat de consument meer experimenteert dan vroeger. ‘Vooral jongeren zijn niet meer zo loyaal tegenover een alcoholcategorie of een merk’, stellen de analisten. ‘Uit een onderzoek van peilingsbureau Nielsen blijkt dat amper 25 procent van de Millenials nog een merkvoorkeur heeft. Bij de babyboomgeneratie is dat nog 52 procent.’
Als gevolg grijpt de bierdrinker vaker naar andere merken of biersoorten dan zijn vertrouwde pils. Hij of zij proeft al eens vaker een artisanaal pintje, een importbier of een bier met een andere drank of smaak in gemixt. In amper vijf jaar steeg het marktaandeel van die segmenten van 32 naar 40 procent van het Amerikaanse bierverbruik.
Voor AB InBev is dat slecht nieuws, want het domineert met Bud Light en Bud het traditionele premiumsegment. Die tak is nog steeds goed voor 39 procent van het verbuik en 34 procent van de omzet van de brouwindustrie, maar het belang neemt snel af. Bovendien verliezen de Bud-bieren ook op eigen terrein marktaandeel. Alle light-bieren gaan achteruit, maar met een neergang van 8 procent in mei was de opdoffer voor Bud Light de grootste. ‘AB InBev heeft de investeringen in het merk de laatste jaren opgetrokken. Maar de focus op de kwalitatieve ingrediënten op de verpakking, en de frontale aanval op de concurrenten dat ze met maïssiroop werken hebben tot nu toe niet geleid tot de herovering van marktaandeel’, stelt JP Morgan. De traditionele Budweiser houdt beter stand, maar gaat ook al drie jaar na elkaar achteruit.
Van alle importbieren in de VS - goed voor 19,9 procent van de hele markt - komt intussen driekwart uit Mexico.
Een andere oorzaak voor de megashift in de biermarkt is de veel forsere groei van de bevolking met een Spaanstalige achtergrond, stelt het rapport. De hispanics kopen vooral bier uit Mexico zoals Corona. Van alle importbieren in de VS - goed voor 19,9 procent van de hele markt - komt intussen driekwart uit Mexico, een stijging met 10 procentpunt in amper vier jaar. Voor AB InBev is dat dubbel pijnlijk. Want de groep is weliswaar eigenaar van Grupo Modelo, waartoe Corona hoort, maar moest van de mededinging de productie en verkoop voor de VS afstaan aan een concurrent. Daardoor is Constallation Brands STZ1,89% de maker én invoerder van Modelo-bieren in de States.
De opmars van Mexicaanse bieren ging vooral ten koste van Heineken (-4,7 procentpunt). Belgische bieren tekenen voor 5 procent van de import in de VS en houden stand. AB InBev bezit met Stella Artois de eerste plaats, maar sinds een jaar groeit ook Stella niet meer in de Amerikaanse supermarkten.
Gelukkig speelt AB InBev nog wel de hoofdrol in een andere belangrijke trend: die van het gezondheidsbesef en de wellnessrage. Met het calorie-arme bier vol koolhydraten ‘voor sporters’ Michelob Ultra schoot de groep de hoofdvogel af. Het was in 2018 het sterkst groeiend merk in de VS met een klim van 18 procent. Michelob Ultra maakt driekwart van het volume uit bij de ‘Super Premium Bieren’. Die kosten 40 procent meer dan het gemiddelde bier, en zijn goed voor 8,6 procent van de markt. De concurrentie is intussen ook op de ‘sportbieren’ gesprongen. De nieuwe initiatieven snoepen echter vooral marktaandeel af van de traditionele merken.
JP Morgan ging ten slotte de mogelijke concurrentie van cannabis op de biermarkt na. In de meeste staten waar de softdrug gelegaliseerd is, heeft dat geen noemenwaardige invloed op het bierverbruik. Voor AB InBev hanteren de analisten een neutraal advies. Als grootste brouwer moet de groep alle registers open trekken om in de nieuwe trends een hoofdrol te blijven spelen. Alleen voor Constellation Brands geeft JP Morgan een koopadvies. Als marktleider in Mexicaanse importbieren is het de sterkste groeier. Bovendien lanceerde het met Corona Premier de eerste nieuwigheid bij het merk in 28 jaar in de VS. Corona Premier telt 5 procent koolhydraten en 98 calorieën, en wil voortaan Michelob Ultra het vuur aan de schenen leggen. (Tijd.be).
JdeFL
1
Ah, zag er de logica niet echt van in. Uitstel Trump invoertarieven uit Mexico. Dus meer (of althans evenveel) Mexicaans bier richting VS. En toch een stevige koers voor inbev.
Maar lees net dat Berenberg zijn koersdoel verhoogd heeft.

Mag van mij, vroeger had ik een hoge pet op van Berenberg, maar na een aantal ferme miskleunen is dat helemaal weg. En als ik naar koersreacties kijk op basis van analisten vs. fundamele argumenten, blijken de fundamentele het op termijn toch altijd te halen. Tijdelijke opleving dus.
Leefloon
1
Mij lijkt het koersdoel van Stierenberg ook iets te optimistisch. Er is behoorlijk wat groei nodig om rond 2026 op normalere schuldenverhoudingen uit te komen, en dat geeft meteen aan hoe geleidelijk de veranderingen zijn. Vraag nu €105 per aandeel, en je gunt de kopers van dat aandeel tot en met ongeveer 2026 een ondermaats koersrendement van zo'n €15. Plus een verlaagd dividend. Maak er door de IPO 2024, maar dan nog blijft het gegunde rendement 5 jaar lang ondermaats. Afrika zit natuurlijk ook al in resultaten, en is geen plotselinge verandering of nieuwe ontwikkeling. Hoog in de €90 is het aandeel duur aan het worden, en ik denk dat het nog iets te vroeg is om een lager risico nu al op te gaan voeren als excuus voor een aan kopers aan €105 gegund ondermaats rendement. Kortom, Stierenberg lijkt ietsjes te laconiek met de "geleidelijke verandering". Een 5-jarenplan (2024) zou al heel wat zijn, qua snelheid van het herstel.
JdeFL
1
Eén regendruppel valt nooit alleen....

Tijd.be: 09:37

Zwakke meimaand voor Amerikaanse bierverkoop
De verkoop van eigen (dus niet-geïmporteerde) bieren, was in mei zwak in de Verenigde Staten. Dat zegt het beurshuis Jefferies. De volumes kwamen 1,5 procent lager uit dan in mei 2018 nadat ze in april al 0,2 procent waren gedaald en in het eerste kwartaal 0,5 procent. De achterstand tegenover 2018 is daardoor na vijf maanden opgelopen tot 0,7 procent.
Het cijfer voor mei is erg zwak omdat de vergelijkingsbasis gemakkelijk was: in mei 2018 was er al een daling van 6,4 procent genoteerd. De verklaring van het US Beer Institute is het erg koude weer in mei.
Voor AB InBev ABI, dat 17 procent van zijn volume, 24 procent van zijn omzet en 26 procent van zijn winst in de VS realiseert, lijkt dat geen al te best nieuws. Jefferies rekent nu op een organische volumedaling van 1 procent in het tweede kwartaal. De brouwer zal wel profiteren van de groei van de ‘hard seltzers’ in de VS. Dat zijn alcoholische drankjes van gezuiverd water en moutalcohol met een fruitsmaak. AB InBev heeft de hard seltzermerken Bon en Viv in huis. Jefferies blijft bij zijn ‘underperform’-advies (verkopen) en koersdoel van 63 euro.

Nochtans, zelfde krant:
Analisten mikken voor tweede jaarhelft op AB InBev, Kinepolis en Solvay.

Na de eerste jaarhelft voor ABI (van 55 naar 80 nu), toch een beetje vreemd, m.i.
5.271 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 260 261 262 263 264 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 54,960
Verschil +0,800 (+1,48%)
Hoog 55,100
Laag 53,960
Volume 1.395.244
Volume gemiddeld 1.314.056
Volume gisteren 825.018

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront