TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom maart 2019

1.639 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 78 79 80 81 82 » | Laatste
pwijsneus
0
quote:

~Justin~ schreef op 18 maart 2019 16:51:

Er waren een paar interessante dingen die Harold Goddijn vertelde

* “Microsoft is een belangrijke partner ook in Automotive, omdat zij een grote deal met oa Volkswagen hebben gesloten en onze samenwerking is er op gericht dat we gezamenlijk de markt bedienen. Onze diensten vullen elkaar aan”

Dit gaat over deze deal:

Volkswagen and Microsoft partner to create new Automotive Cloud
news.microsoft.com/europe/features/vo...
From 2020 onwards, more than 5 million new Volkswagen brand vehicles per year will be fully connected, and will be part of the IoT cloud.

Verder heeft Microsoft met hun CVP* deals met o.a. Nissan-Renault, Volvo, BMW en Toyota.
blogs.microsoft.com/blog/2017/01/05/m...

Dus, deze link hebben we hier al vaker op het forum gelegd. Als TomTom een rol speelt binnen dit platform, zou TomTom net zo goed onderdeel kunnen worden van Microsoft.

Maar, ik heb nog nergens bevestiging gezien dat TomTom diensten levert voor MS' CVP platform. Enkel voor Azure platform, niet expliciet voor CVP. Laat staan voor de MS-VW deal die hierboven wordt aangehaald, dat gaat alleen al om 5 miljoen voertuigen.

Lijkt me koersgevoelige informatie, en dient dmv een persbericht wereldkundig te worden gemaakt.

@Justin, met alle respect, maar heb je dit correct overgenomen?

Financiele details werden niet bekend gemaakt.
steelfighter72
0
Ammehoela dat die 3,20 ooit wordt uitgekeerd.... Microsoft zal voor die tijd 12,50 bieden en wat dan:)
[verwijderd]
4
Uiteraard Pwijsneus. Heb naderhand nog een drankje gedaan met @eddysoft en die kan het bevestigen.

Goddijn is erg content met hoe het partnership met Microsoft zich ontwikkelt, daar heeft volgens hem wel zeker anderhalf jaar werk in gezeten.

Specifiek tegen de VEB zei Goddijn dat TomTom geen ondergeschikte partner is voor Microsoft omdat zij veel hebben dat Microsoft niet heeft. Het idee is dat Microsoft met de cloud de ‘achterkant’ doet en tomtom met services de ‘voorkant’

Goddijn begon expliciet zelf over het succes met MSFT.
nb
0
Het is voor mij alweer wat jaartjes terug dat ik uit TT ben gestapt. TT staat alweer lang stil qua koersbeweging.
Waar focussen jullie je nu op? Wat verwacht je van TT? Ga je uit van een bepaald te halen koersdoel of is het gewoon leuk in zo'n ,Nederlands, bedrijf te zitten, te ondersteunen?
pwijsneus
0
quote:

~Justin~ schreef op 18 maart 2019 19:12:

Uiteraard Pwijsneus. Heb naderhand nog een drankje gedaan met @eddysoft en die kan het bevestigen.

Goddijn is erg content met hoe het partnership met Microsoft zich ontwikkelt, daar heeft volgens hem wel zeker anderhalf jaar werk in gezeten.

Specifiek tegen de VEB zei Goddijn dat TomTom geen ondergeschikte partner is voor Microsoft omdat zij veel hebben dat Microsoft niet heeft. Het idee is dat Microsoft met de cloud de ‘achterkant’ doet en tomtom met services de ‘voorkant’

Goddijn begon expliciet zelf over het succes met MSFT.
Microsoft is ook erg content; channel9.msdn.com/Shows/Internet-of-T...

Ze zijn 100% afhankelijk van TomTom. Wel bedenkelijk dat de enterprise omzet vlak blijft?! Hoe zit dat dan precies??

corporate.tomtom.com/investors/analys...

Geen financiele details.
BASF en BAYER kopen
0
18-3-2019 18:13:34

Aandeelhouders TomTom krijgen 750 miljoen

(ABM FN-Dow Jones) Aandeelhouders van TomTom zijn maandag akkoord gegaan met een uitkering van 750 miljoen euro. Dit maakte de navigatiespecialist na afloop van de vergadering bekend.

TomTom verkocht Telematics voor 910 miljoen euro aan Bridgeton Europe. Van deze opbrengst zal dus 750 miljoen euro terugvloeien naar de aandeelhouders van TomTom, nu er ook toestemming is voor deze desinvestering.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
[verwijderd]
2
quote:

pwijsneus schreef op 18 maart 2019 19:24:

[...]

Microsoft is ook erg content; channel9.msdn.com/Shows/Internet-of-T...

Ze zijn 100% afhankelijk van TomTom. Wel bedenkelijk dat de enterprise omzet vlak blijft?! Hoe zit dat dan precies??

corporate.tomtom.com/investors/analys...

Geen financiele details.
De omzet van locatie technologie gaat van 372 miljoen vorig jaar naar 430 dit jaar (volgens outlook) mede door Enterprise (Microsoft)

Let's now move on to our guidance for 2019 on the next slide. In 2019, Location Technology revenue is expected to grow by around 15% year-on-year. The increase is explained by high take rates and a ramp-up of existing contracts in Automotive business and the recently announced extension of partnership with Microsoft, which has a positive impact for the Enterprise business. Consumer is expected to continue to decline with more than 20% year-on-year.
[verwijderd]
0
EUR650mln ondernemingswaarde voor zo’n veelbelovend bedrijf. Hoe lang gaat dat goed?
Ellyot
0
quote:

Makita schreef op 18 maart 2019 20:05:

EUR650mln ondernemingswaarde voor zon veelbelovend bedrijf. Hoe lang gaat dat goed?
Zolang de Founders dat willen. Ze kunnen bij wijze van spreken een bod van € 20 p/a weigeren zonder de reguliere aandeelhouders hiervan in kennis te stellen. Wie weet welke kansen er al zijn geweest.
Maar dat weten wij allang natuurlijk.
JP Samosa
0
quote:

jaar2018 schreef op 18 maart 2019 19:42:

18-3-2019 18:13:34

Aandeelhouders TomTom krijgen 750 miljoen

(ABM FN-Dow Jones) Aandeelhouders van TomTom zijn maandag akkoord gegaan met een uitkering van 750 miljoen euro. Dit maakte de navigatiespecialist na afloop van de vergadering bekend.

TomTom verkocht Telematics voor 910 miljoen euro aan Bridgeton Europe. Van deze opbrengst zal dus 750 miljoen euro terugvloeien naar de aandeelhouders van TomTom, nu er ook toestemming is voor deze desinvestering.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
suggestief incompleet bericht, om met jiskefet te spreken: RAaaaaaarrrrrrrr
sniklaas
1
quote:

Ellyot schreef op 18 maart 2019 20:19:

[...]

Zolang de Founders dat willen. Ze kunnen bij wijze van spreken een bod van € 20 p/a weigeren zonder de reguliere aandeelhouders hiervan in kennis te stellen. Wie weet welke kansen er al zijn geweest.
Maar dat weten wij allang natuurlijk.
In eerste instantie zal een eventuele bieding vriendelijk en 'geheim' zijn maar wanneer een substantieel hoger bod (zonder opgave van reden oid) wordt geweigerd verwacht ik dat het vriendelijke karakter van het bod snel vijandig wordt en naar alle waarschijnlijkheid door de bieder publiekelijk gemaakt!
En dat resulteert in reuring bij de overige aandeelhouders en dat is geen pad wat het bestuur wil bewandelen.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat er sedert 2015 niet op de deur van @TT is geklopt en kan zomaar een 'recht van eerste koop' overeenkomst zijn gesloten voor verkoop/participatie/fusie op termijn en dat eerst het bedrijf 'in shape' voor A&E moet worden gebracht!
En dat past weer met het afscheid van SPORTS en de verkoop van @TTT, voor nu de kaarten op de kaarten en de toekomst brengt richting en onderdak!!!
DerksVisie
0
quote:

~Justin~ schreef op 18 maart 2019 16:51:

Er waren een paar interessante dingen die Harold Goddijn vertelde

* “We zijn het jaar goed begonnen doordat er twee grote HD maps deals op de markt kwamen en die hebben we gewonnen”

* “Microsoft is een belangrijke partner ook in Automotive, omdat zij een grote deal met oa Volkswagen hebben gesloten en onze samenwerking is er op gericht dat we gezamenlijk de markt bedienen. Onze diensten vullen elkaar aan”

* In reactie op een vraag van de VEB “Onze onderhandelingspositie in de automotive markt is niet verslechterd, eerder verbeterd. De automotive markt staat bekend om onderhandelen tot de laatste cent, dat is niet nieuw maar is de branche al tientallen jaren eigen. Maar we worden steeds vaker gekozen niet om prijs maar onze expertise en onze mensen” (ook gunfactor)

* “De nieuwe weg die we inslaan is risicovoller maar ook veel kansrijker, daarom hebben we deze keuze voor focus gemaakt”

* “U noemt HERE en Google grotere concurrenten, wij denken daar anders over. Google moet zich nog invechten en het is de vraag of ze dat lukt. HERE zien we ook niet als grotere concurrent, maar het is niet zo overzichtelijk als u schetst” (kan deze zin niet letterlijk onthouden, maar iets van deze strekking. Ik denk dat bedoeld wordt dat bepaalde andere aanbieders zoals een mapbox nu onterecht niet genoemd worden, terwijl die ook meetellen, terwijl anderzijds Google en HERE worden overschat)

Dus hij is weer terug op het niveau dat Google geen gevaar is. Trouwens laatst las ik dat Waymo maar 1 miljard per jaar investeert momenteel. Misschien gaat dat een foutje worden van die CEO.

Koos99
1
quote:

~Justin~ schreef op 18 maart 2019 16:51:

Er waren een paar interessante dingen die Harold Goddijn vertelde

* “We zijn het jaar goed begonnen doordat er twee grote HD maps deals op de markt kwamen en die hebben we gewonnen”

Wat vreemd blijft is dat HG deze deals (grote HD deals) tijdens Q4 2018 (en naderhand bevestigt door IR) betitelt als relatief klein tov traditionele automotive deals.
Robeke20
0
Wanneer ik de opwaardering van de nominale waarde vh aandeel bereken mis ik 20mln. Wat doe ik fout? Opwaardering van ,20 naar 3.36 = 3,16 × 231mln aandelen is 730mln en niet de 750mln zoals geschetst. Indien al behandeld mijn excuses maar het is hier zo'n tsunami aan berichten.

Dit betreft stap 1 van het overzicht Capital repayment and share consolidation, zoals vandaag behandeld in de BAVA

Alvast bedankt.
sniklaas
0
quote:

Robeke20 schreef op 18 maart 2019 21:50:

Wanneer ik de opwaardering van de nominale waarde vh aandeel bereken mis ik 20mln. Wat doe ik fout? Opwaardering van ,20 naar 3.36 = 3,16 × 231mln aandelen is 730mln en niet de 750mln zoals geschetst. Indien al behandeld mijn excuses maar het is hier zo'n tsunami aan berichten.

Dit betreft stap 1 van het overzicht Capital repayment and share consolidation, zoals vandaag behandeld in de BAVA

Alvast bedankt.
het aantal uitstaande aandelen is 235 mio, je bent wellicht de treasury aandelen vergeten, geen stemrecht maar delen wel mee. Zijn de aandelen die vorig jaar zijn ingekocht maar nog niet ingenomen..
[verwijderd]
3
quote:

DerksVisie schreef op 18 maart 2019 21:11:

[...]

Dus hij is weer terug op het niveau dat Google geen gevaar is. Trouwens laatst las ik dat Waymo maar 1 miljard per jaar investeert momenteel. Misschien gaat dat een foutje worden van die CEO.

Waymo investeert een factor 4 (tomtom 250 en waymo 1 miljard) maar verder niet te vergelijken. De scope is heel anders zowel qua breedte. Waymo = self driving de volledige stack met ook sensing, tomtom = alleen mapping. En ook qua horizon: tomtom = level 2,3 geleidelijk naar 4,5 en google = level 5 in verre toekomst. TomTom investeert en doet onderzoek met oa Microsoft, Elektrobit, Delphi, Baidu, etc. en delen zo ook kosten. Google werkt alleen. TomTom is wereldwijd qua highways (en afdalend naar lagere wegklassen) en Google lokaal maar juist voor lagere wegklassen (robotaxi).
Robeke20
0
quote:

sniklaas schreef op 18 maart 2019 22:14:

[...]het aantal uitstaande aandelen is 235 mio, je bent wellicht de treasury aandelen vergeten, geen stemrecht maar delen wel mee. Zijn de aandelen die vorig jaar zijn ingekocht maar nog niet ingenomen..
Zo staat dat niet in hun presentatie, bovendien is 4mln * 3,16 genn EUR 20mln
[verwijderd]
0
leonardus65
0
Q2 is toch wel rekbaar, kan morgen al zijn of eind juni, waarom geen datum bekend maken?
1.639 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 78 79 80 81 82 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 11:42
Koers 7,155
Verschil -0,120 (-1,65%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 68.341
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront