TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom maart 2019

1.639 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 78 79 80 81 82 » | Laatste
Dunga
2
Dank je Ketchup, duidelijk verhaal. Kon er ook al geen voordeel van inzien voor de aandeelhouders.
Jarenlang op dood geld gezeten in de hoop dat...........
Helaas, HG zit er inderdaad enkel voor zichzelf.
sniklaas
0
quote:

benbelegger schreef op 19 maart 2019 09:15:

[...]

De treasury shares hebben geen stemrecht maar doen verder gewoon mee, vandaar het getal van 231 miljoen versus 235 miljoen.

Hallo Benbelegger, dat is bekend dat treasure shares niet meestemmen en normaliter ook niet meedelen in dividend uitkeringen.

Waar het hier over gaat is dat het aantal van 231 mio aandelen wordt genoemd in de voorbeeld berekening voor capital repayment..
JP Samosa
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 19 maart 2019 09:56:

[...]

ze zitten daar niet voor jou en mij, ze zitten daar voor zichzelf
da's toch wel duidelijk vanaf dag één dat ze naar de beurs gingen en zo gaan ze er straks ook af

Het enige waar ik nieuwgierig naar ben, is wat er gaat gebeuren na de boeventruc, de dag van de RS/ uitkering:
Flink handelsvolume op die dag wss.

Maar gaan we die tombola-dag 10% omhoog of eerder omlaag?
VanillaSky
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 19 maart 2019 09:24:

[...]

het is een zero financieel effect voor de aandeelhouder
je levert gewoon X% van je aandelen in ( @ 8 euro is dat ongeveer 40%) en daar krijg je dik 3 euro cash per aandeel voor terug ( over al je aandelen die je voor de share adjustment in de porto hebt, dus niet NA 40% reductie )

het is domweg een cash voor aandelen inleveren exercitie, maar dit heeft wel enorme gevolgen voor de verhandelbaarheid van het aandeel later aan de beurs, de beurswaarde die met 40% onderuit komt nadat het aantal uitstaande aandelen fors is gereduceerd zal niet zonder gevolgen zijn voor de verhandelbaarheid aan de beurs.

zowel koopkracht als verkoopdruk zal een veel grotere swing-factor geven, daarom gaan derivaten (opties) steeds meer in de belangstelling komen, want daar is volume makkelijker te vinden, simpel vanwege de factor 1 op 100

Inderdaad vermoed ook dat we volgend jaar naar de AscX verdwijnen, en uiteindelijk zal het bedrijf ook wel via een exit of overname in de komende jaren van de beurs verdwijnen. Het lijkt mij schier onmogelijk dat dit ooit nog een echt succesverhaal word, daarvoor moeten er koersen van 25+ komen en zelfs dan kan je nog niet spreken van een uitzonderlijk rendement gezien de IPO waarde en dat men tegen die tijd een jaar of 15-16 aan de beurs staat.

steelfighter72
0
Dus enige voordeel is dat er nu dus heel snel een overnamebod moet komen van een geïnteresseerde partij, omdat het na de "uitkering" bijna onmogelijk wordt gemaakt...
tatje
0
Geen aandelen omzet.

Als er een koper komt, moeten ze reageren.

We zitten op een omslagpunt, ook voor het tuig :-)
Kuiken
8
Door schietincident/aanslag in Utrecht kan ik nu pas kort reageren op aandeelhoudersvergadering. Ik heb naderhand nog met Taco, Goddijn en Wakkie gesproken. Nieuwe feiten hoor je niet of nauwelijks op zo'n vergadering. De belangrijkste heeft Justin wel genoteerd. Het is voor mij de toon die de muziek maakt en ik ervaar die toon als goed. Vanuit de nagesprekken ga ik niks delen, die zijn vertrouwelijk. Ik noteer dat de VEB nog nooit zo positief over TT heeft gesproken op een door mij bezochte vergadering, dat ze de beleidskeuzes van TT kunnen billijken en dat de leiding ZONDER EHS sprak en zelfvertrouwen en een een in mijn ogen goed zelfbeeld toonde. Dus waarom TTT verkopen en rest behouden?? TTT draait wel en kunnen we op deze manier fatsoenlijk wegzetten met werkgaranties voor werknemers en doelstellingen , die door huidige TTTtop gedeeld worden en voor een marktcomforme prijs. Wat overblijft "is riskant, maar biedt ook hele mooie kansen" (Goddijn). Ik neem afstand van woorden als "partners in crime, boevenbende en oplichters, zonder dat ik smerig gedoe kan uitsluiten, daarvoor is de wereld te slecht. Lees straks het transcript van de vergadering en oordeel dan zelf, want die woorden vormen zo ongeveer de enige "feiten"(sic) die er toe doen.

[verwijderd]
1
‘De discussie kreeg tegen het einde een nare toon bij opmerkingen van een aandeelhouder die ervan overtuigd is dat de oprichters van TomTom, die rond de 45% van de aandelen in handen hebben, erop uit zijn om het bedrijf ooit tegen een lage koers van de beurs te halen. Goddijn zou in zijn ogen meer naar buiten moeten treden om de beurskoers te steunen op momenten dat die negatief reageert op nieuws rond het bedrijf.’

Geen idee wie het was, was er zelf niet, maar die aandeelhouder verdient een lintje.
Brouwer285
1
@ vanillasky: IPO waarde was 1850 miljoen euro. Daarna nog acquisitie van Tele Atlas en claim emissie.
-Schuld als gevolg van acquisitie is weggewerkt.
-TomTom heeft tamelijk veel cash op de bank staan.
-Feitelijk wordt de claim emissie van 2009 (Founders hebben hier ook aan mee betaald) grotendeels teruggedraaid. Aantal verhandelbare aandelen gaat weer richting het aantal ten tijde van de IPO.

Omzet-daling- beweegt zich door een dalpunt en lijkt te gaan draaien. Indien men de afgelopen jaren de intentie had om de claim emissie van 2009 terug te draaien (wat ik vermoed), is dit het ideale moment.

Risico is er altijd, maar zie weinig beren op de weg. Gross Result is tamelijk stabiel gebleven door middel van hogere marges bij lagere omzet. Balans is verkleind door wegwerken van schuld als gevolg van de TA acquisitie enerzijds en afschrijving van assets anderzijds. In geval deze balans weer gaat groeien, wordt het aandeel naar mijn verwachting weer snel opgepakt door de markt. Ik meen dat Wakkie hier ooit iets over gezegd heeft in een interview, ik ben het met de man eens.
boem!
0
Indien ik de reacties hier goed beoordeel neemt HG wel een heel groot risico.

Door terugdringing van het aantal in omloop zijnde aandelen houdt hij met gemak de controle over de zeggenschap van het bedrijf.
De verhandelbaarheid van de free-float geeft aan dat indien het aandeel onder de 12 euro beweegt de degradatie uit de AMX bijna onvermijdelijk is.
Ofwel kommer en kwel en droefenis alom is wat de long aandeelhouder staat te wachten met TT in de voorziene toekomst.

Velen op dit forum menen dat dat de opzet is van HG.

Ik begin deze post niet toevallig met de uitspraak dat HG wel een heel groot risico neemt want het mag dan zo zijn dat vermindering van het aantal uitstaande aandelen vwb de controle over de zeggenschap en een eventuele degradatie uit de AMX niet positief zullen uitpakken voor de koersvorming van het aandeel meer bepalend voor de koersvorming is toch de winstgevendheid per aandeel zeker bij een bedrijf dat aangeeft zelfstandig door te willen gaan.

Indien de omzetgroei flink boven de 15% uitkomt de komende jaren is de verkleinde free-float een aanjager op de koers.

Op basis van de uitspraken gedaan tijdens de BAVA meen ik op te kunnen maken dat die 15% voor het jaar 2019 zeker wordt overtroffen.

Een bevestiging dan wel ontkenning van deze gedachte wordt al snel ingevuld bij de 1st kwartaalcijfers komende maand.



[verwijderd]
0
Does anybody know when (the date) we must have Tomtom shares in our possession in order to have the right to receive the dividend payout? I have not been able to find this information. So, if anybody knows it, could you please mention it in this forum. Thank you.
[verwijderd]
1
quote:

Snaarwegger schreef op 19 maart 2019 10:52:

‘De discussie kreeg tegen het einde een nare toon bij opmerkingen van een aandeelhouder die ervan overtuigd is dat de oprichters van TomTom, die rond de 45% van de aandelen in handen hebben, erop uit zijn om het bedrijf ooit tegen een lage koers van de beurs te halen. Goddijn zou in zijn ogen meer naar buiten moeten treden om de beurskoers te steunen op momenten dat die negatief reageert op nieuws rond het bedrijf.’

Geen idee wie het was, was er zelf niet, maar die aandeelhouder verdient een lintje.
Ik ben heel blij dat dit eindelijk luid is gezegd en die kerel verdient veel respect. Bedankt!!
Rainman
1
quote:

Kuiken schreef op 19 maart 2019 10:44:

Door schietincident/aanslag in Utrecht kan ik nu pas kort reageren op aandeelhoudersvergadering. Ik heb naderhand nog met Taco, Goddijn en Wakkie gesproken. Nieuwe feiten hoor je niet of nauwelijks op zo'n vergadering. De belangrijkste heeft Justin wel genoteerd. Het is voor mij de toon die de muziek maakt en ik ervaar die toon als goed. Vanuit de nagesprekken ga ik niks delen, die zijn vertrouwelijk. Ik noteer dat de VEB nog nooit zo positief over TT heeft gesproken op een door mij bezochte vergadering, dat ze de beleidskeuzes van TT kunnen billijken en dat de leiding ZONDER EHS sprak en zelfvertrouwen en een een in mijn ogen goed zelfbeeld toonde. Dus waarom TTT verkopen en rest behouden?? TTT draait wel en kunnen we op deze manier fatsoenlijk wegzetten met werkgaranties voor werknemers en doelstellingen , die door huidige TTTtop gedeeld worden en voor een marktcomforme prijs. Wat overblijft "is riskant, maar biedt ook hele mooie kansen" (Goddijn). Ik neem afstand van woorden als "partners in crime, boevenbende en oplichters, zonder dat ik smerig gedoe kan uitsluiten, daarvoor is de wereld te slecht. Lees straks het transcript van de vergadering en oordeel dan zelf, want die woorden vormen zo ongeveer de enige "feiten"(sic) die er toe doen.

AB.

Denk dat de aandeelprijs van 20 wel gerechtvaardigd was op het moment van IPO.
TT heeft zichzelf gewoon helemaal moeten heruitvinden, toen ze merkten dat er geen duurzame toekomst zat in Consumer, en daar zijn ze naar mijn mening wonderwel in geslaagd.
Het is gemakkelijk om met het vingertje te wijzen naar de stuurman als het schip in woelig water zit.

De impact van declining consumer zal elk jaar verminderen, terwijl de impact van de enterprise op het resultaat net groeit. Het ergste is vanaf volgend jaar wel achter de rug nu denk ik. Dan hou je zo al een 'natuurlijke' consistente groei, en dat is nog zonder de groeiende SDC-markt erin gerekend.

Het verleden zag er misschien niet zo mooi uit, maar ik zie de toekomst van TT wel rooskleurig.
Zoals HG zei is het nieuw ingeslagen pad high risk-high rewards.
Ik zit dan ook long in TT, niet voor 1 of 2 jaar maar eerder met een scope van 6 jaar.
Die scope sluit ook aan bij hun low profile communicatiestrategie, vind ik.
RRPP
0
quote:

nonserver schreef op 19 maart 2019 11:43:

Er is een koper in de markt.
een kleintje dan... Gezien de omzet.
sniklaas
0
quote:

Kuiken schreef op 19 maart 2019 10:44:

Door schietincident/aanslag in Utrecht kan ik nu pas kort reageren op aandeelhoudersvergadering. Ik heb naderhand nog met Taco, Goddijn en Wakkie gesproken. Nieuwe feiten hoor je niet of nauwelijks op zo'n vergadering. De belangrijkste heeft Justin wel genoteerd. Het is voor mij de toon die de muziek maakt en ik ervaar die toon als goed. Vanuit de nagesprekken ga ik niks delen, die zijn vertrouwelijk. Ik noteer dat de VEB nog nooit zo positief over TT heeft gesproken op een door mij bezochte vergadering, dat ze de beleidskeuzes van TT kunnen billijken en dat de leiding ZONDER EHS sprak en zelfvertrouwen en een een in mijn ogen goed zelfbeeld toonde. Dus waarom TTT verkopen en rest behouden?? TTT draait wel en kunnen we op deze manier fatsoenlijk wegzetten met werkgaranties voor werknemers en doelstellingen , die door huidige TTTtop gedeeld worden en voor een marktcomforme prijs. Wat overblijft "is riskant, maar biedt ook hele mooie kansen" (Goddijn). Ik neem afstand van woorden als "partners in crime, boevenbende en oplichters, zonder dat ik smerig gedoe kan uitsluiten, daarvoor is de wereld te slecht. Lees straks het transcript van de vergadering en oordeel dan zelf, want die woorden vormen zo ongeveer de enige "feiten"(sic) die er toe doen.

Hallo Kuiken, bedankt voor het delen.

De opmerking, marktcomforme prijs zou mijns inziens moeten zijn, voor @TT op dit moment hoogst haalbare prijs.
Een verkoop van een toekomstbestendige winstgevende tak van sport waarvan er geen 2e te koop is voor 20 maal de winst is teleurstellend en zeker in relatie tot de opbrengst van FLEETMATICS.

Maar ja ik was zelf niet bij de ava en heb daarom geen recht van spreken maar wil het wel nogmaals opgeschreven hebben.

Succes.......Peter
sniklaas
0
boem!
0
Een verkoop van een toekomstbestendige winstgevende tak van sport waarvan er geen tweede te koop voor 20* de winst is teleurstellend zeker in relatie tot de opbrengst van Fleetmatics of Telematics.

25* de winst lijkt mij een goede parameter!
1.639 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 78 79 80 81 82 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 11:13
Koers 7,155
Verschil -0,120 (-1,65%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 52.986
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront