TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom in april, doet wat het wilt.

1.418 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
tatje
0
19 mei is 2 maanden na 18 maart de BAVA.

Het laatst obstakel.

after the statutory two month creditor opposition period has lapsed.
pwijsneus
0
quote:

martinmartin schreef op 4 april 2019 07:25:

[...]

Uiteraard wordt dit geen werkelijkheid.

Misschien dat je je geroepen voelt om aan te geven waar jij de krimp verwacht en hoe groot die is want daar valt wel iets zinnigs over te zeggen.
Ik ga af op wat Tomtom me voorschotelt, de Outlook.

A&E groeit, consumer daalt. Q1 cijfers weten we meer. Waarschijnlijk bevestiging van te laffe Outlook. ( en dus cijfers die verwachtingen overtreffen)
boem!
0
quote:

tatje schreef op 4 april 2019 07:35:

[...]

Dit lijkt mij ook :-)

Dus deel ik de visie van Eva1960.

Maar borduur nog altijd door op het Reuters nieuws 28 maart 2018.

Alles past voor mij sindsdien in dat scenario, van te voren trouwens ook :-)

Maar dan ook alles.

Minderheidsbelang, daar geloof ik niet in, heeft sindsdien mogelijkheden zat gehad om een belang op te bouwen.

Ik geloof ook niet dat Harold zelfstandig blijft doorgaan.

Maar we zullen zien :-)
Ik denk dat HG al serieus gaat "babbelen" indien er 6 miljard wordt geboden.

Maar waarom zou Big Tech een dergeljk bedrag op tafel brengen voor een vooralsnog risicovol product.
Indien de HD-maps inderdaad noodzakelijk blijken te zijn voor de SDC praten we op termijn over een volwassen markt van maximaal 20-30 miljard.
De belangen voor Big Tech overstijgen deze waarde vele malen.

Met haar onafhankelijke opstelling is TT de ideale partner en waarom zou dat niet kunnen resulteren in een flink marktaandeel voor TT.


Eva1960
0
Microsoft is ook onafhankelijk dus past uitstekend bij TT, "Swiss Maps".

quote:

martinmartin schreef op 4 april 2019 08:19:

[...]

Ik denk dat HG al serieus gaat "babbelen" indien er 6 miljard wordt geboden.

Maar waarom zou Big Tech een dergeljk bedrag op tafel brengen voor een vooralsnog risicovol product.
Indien de HD-maps inderdaad noodzakelijk blijken te zijn voor de SDC praten we op termijn over een volwassen markt van maximaal 20-30 miljard.
De belangen voor Big Tech overstijgen deze waarde vele malen.

Met haar onafhankelijke opstelling is TT de ideale partner en waarom zou dat niet kunnen resulteren in een flink marktaandeel voor TT.


NewKidInTown
0
quote:

visje schreef op 4 april 2019 08:42:

goedemorgen mensen. aardig zijn voor elkaar vandaag he :-)
Zo is dat. En niet gelijk gaan miauwen als er iemand lagere koersen voor de dag verwacht, ik hintte daar gisteren al even op. Markten komen in gevaarlijk territorium, zie de Shiller P/E index. Anderzijds komen binnenkort de eerste Q1 cijfers weer los, die zouden de koersen wel kunnen steunen of opkrikken.

Ook goedemorgen.
tatje
0
quote:

Eva1960 schreef op 4 april 2019 08:32:

Microsoft is ook onafhankelijk dus past uitstekend bij TT, "Swiss Maps".

[...]
De samenwerking is al zo diep, kan daar nog een ander tussen komen :-)

En allebei het zwitserleven gevoel en allebei Baidu apollo :-)

"This deep partnership with TomTom is very different from anything Microsoft has done in maps before", said Tara Prakriya,

"This deep partnership with TomTom is very different from anything Microsoft has done in maps before", said Tara Prakriya, Partner Group Program Manager of Azure Maps and Connected Vehicles. "TomTom hosting their services in the Azure cloud brings with it their graph of map data. Manufacturing maps in Azure reduces the latency to customer applications, ensuring we offer the freshest data through Azure Maps. Azure customers across industries end up winning when their geospatial data and analytics, TomTom data, and Azure Maps services are all running together in the same cloud."
tafon
1
Tesla heeft hackers gevraagd om een zelfsturende auto fouten te laten maken.
Het lukte niet om dat te doen maar bleek toch heel eenvoudig mogelijk door de markeringsstrepen van de weg te manipuleren/beplakken met stroken waardoor de camera's en sensoren de auto op de tegenliggers baan ging laten rijden.
Conclusie: men heeft zeer nouwkeurige aanwijzingen nodig waar de auto op de weg is, los van de informatie van de camera's enz..
Als TT dat kan garanderen !!!!
tafon
2
Ik kan mij niet voorstellen dat het kleine aantal particuliere beleggers door de grote aandeelhouders op een lullige manier uit het aandeel worden gezet.
Het levert ze een beetje meer geld op bij totale verkoop later, maar dat lijkt mij niet in verhouding staan vanwege het ongemak en slechte naam die ze dan te wachten staat.
leek2018
0
Ik lees hier veel over TT en eerlijk gezegd begrijp ik er niets van, maar dat geeft niet.
Zelf heb ik TT gekocht in 2009 voor zo'n 7.00 euro. Tussentijds heb ik wat verkocht op 11.00 euro.
Voor mij is er dus sinds 2009 niet veel gebeurd en liggen ze gewoon op de plank te wachten, waarop weet ik eigenlijk niet. Dus heb ik er ook geen plezier aan. Kan iemand mij vertellen in Jip en Janneke taal vertellen wat nu echt de mogelijkheden en vooruitzichten zijn.
Red_
0
quote:

tafon schreef op 4 april 2019 10:49:

Tesla heeft hackers gevraagd om een zelfsturende auto fouten te laten maken.
Het lukte niet om dat te doen maar bleek toch heel eenvoudig mogelijk door de markeringsstrepen van de weg te manipuleren/beplakken met stroken waardoor de camera's en sensoren de auto op de tegenliggers baan ging laten rijden.
Conclusie: men heeft zeer nouwkeurige aanwijzingen nodig waar de auto op de weg is, los van de informatie van de camera's enz..
Als TT dat kan garanderen !!!!
Tesla kijkt niet zo Nouw!
ToniPantaloni
0
quote:

leek2018 schreef op 4 april 2019 11:39:

Ik lees hier veel over TT en eerlijk gezegd begrijp ik er niets van, maar dat geeft niet.
Zelf heb ik TT gekocht in 2009 voor zo'n 7.00 euro. Tussentijds heb ik wat verkocht op 11.00 euro.
Voor mij is er dus sinds 2009 niet veel gebeurd en liggen ze gewoon op de plank te wachten, waarop weet ik eigenlijk niet. Dus heb ik er ook geen plezier aan. Kan iemand mij vertellen in Jip en Janneke taal vertellen wat nu echt de mogelijkheden en vooruitzichten zijn.
Nou je kan besluiten je aandelen te kopen als je denkt dat de koers gaat stijgen, en je kan besluiten te verkopen als je denkt dat de koers gelijk blijft of gaat dalen.

Op die uitkering zou ik niet wachten, want dat betaal je in principe gewoon zelf. Je krijgt cash en een vermindering in aandelen aantal in je porto.

Easy toch? :) Tis net beleggen ;)
leek2018
0
quote:

ToniPantaloni schreef op 4 april 2019 12:21:

[...]

Nou je kan besluiten je aandelen te kopen als je denkt dat de koers gaat stijgen, en je kan besluiten te verkopen als je denkt dat de koers gelijk blijft of gaat dalen.

Op die uitkering zou ik niet wachten, want dat betaal je in principe gewoon zelf. Je krijgt cash en een vermindering in aandelen aantal in je porto.

Easy toch? :) Tis net beleggen ;)
Bedankt voor je informatie, gaat een wereld voor me open. Hier kan ik toch niets mee.
[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 3 april 2019 14:38:

235 miljoen aandelen maal 7,92 = 1861 miljoen.

910 miljoen cash eind 2019 gem 424 totaal 1334 miljoen

1861 min 1334 = 527

Gem ebitda 2019 132

Ik durf niet meer :-)

natuurlijk zit er wel volgens velen een aflopend Consumer in, maar de gem analisten laten Q1 2019 al met 8,72% groeien.

De gem analisten laten Consumer in Q1 2019 met 15% dalen.

Maar Q1 een stijging van 8,72% omzet tov Q1 2018 en voor heel 2019 een omzet daling van 1% tov 2018.

Volgens mij hebben dit in elkaar gedraaid onder het eten of onder het verwijderen van het eten :-)
Ik mis in dit verhaal wel de verborgen waarde(2900 miljoen) van Tele Atlas. Moet nog steeds toch nog een paar kwartjes waard zijn toch..

Voor de rest zijn de cijfers van TT zelf altijd te laag ingeschat. En bij de laatste schattingen zitten nog niet de laatste kaartendeals en de verruimde samenwerking met Microsoft ingeprijst. Laat staan de overnamefantasie die zo langzamerhand aan het ontstaan is rondom TomTom..

Autonoom rijden zit steeds meer in een vlucht en HD-kaarten(TT is nog 1 van de 4 laatste onafhankelijke kaartenbouwers) worden steeds meer onmisbaar..

Wat denk hoe er door een Microsoft en een Apple naar een half uitgestorven, ondergewaardeerd qua beurskoers TomTom wordt geloerd..?

De vraag is niet of maar wanneer 1 van de fat technocats gaat toeslaan..!

verder. Het bedrijf en Tele atlas is super zwaar mega ongelofelijk onsterfelijk ondergewaardeerd..

koers = 8 - 3.25 super divi Tele matics - 2 euro cash op de balans(ook toekomstig q-winst 2019 meegeteld) en opbrengst TA voor TT zelf(910-750=160 mil.) = 8-3.25-2-1= € 1.75!! voor Het bedrijf TT en Tele Atlas

Totaal 1.75* 235 mil. uitstaand = is 411 miljoentjes..What a bargain!
Hou even in gedachten dat TT in 2009, € 2900 miljoen voor TA heeft betaald. Dus alleen op TA is op dit moment al 2489 miljoen euro is afgeschreven..

Waarom? Bedrijf TA werken 1500 man en er rijden 800 auto's HD-maps te maken. Tele Atlas is alleen maar licht gegroeid na de overname en bouwt nu zelfs hoogwaardige HD-kaarten, oa benodigd voor autonoom rijden.

Het bedrijf TT maakt ook gewoon goede winsten op de Consumer products en op kaartendeals met de verschillende autobouwers..

Eigenlijk niets mis met TT, alleen de verborgen en toekomstige waarde wordt gewoon zwaar gemist door de falende analisten.. ze zullen nog raar te kijken staan bij een killer overnamebod van een techgiant zoals Microsoft, € 20,00 per share. Zie al een mooie biedingsstrijd met Apple ontstaan.. Maar de anaalisten in dit zwaar calvinistische rotland verdommen dat in te zien, ze hebben de de durf en de fantasie niet voor. Thanks god for the yanks!!

En nu omhoog met dit zwaar ondergewaardeerde aandeel, en snel een beetje!!
[verwijderd]
0
"Ford won ruim 1 procent. De automaker kwam met een reeks nieuwe modellen, waaronder een aantal elektrische voertuigen. Ook maakte Ford bekend werk te maken van uitbreiding in China, met de introductie van tientallen nieuwe auto's op 's werelds grootste automarkt."

Voor TT ook prima toch?
sniklaas
0
quote:

leek2018 schreef op 4 april 2019 12:26:

[...]
Bedankt voor je informatie, gaat een wereld voor me open. Hier kan ik toch niets mee.
Hallo Leek,
Het bedrijf @TT staat er prima voor, geen schulden, ruim centen op de bank en een afnemend consumer deel dat tegen minimale kosten wordt leeg getrokken.

En dan het pareltje A&E, maps en software dat voor de toekomstige rendementen moet zorgen en zeker wanneer autonomous driving gemeengoed gaat worden.

Normaliter volgt een aandeel de prestaties van een bedrijf, behalve bij @TT waar het aandeel slechts in de beginjaren na de IPO wat succes heeft laten zien maar na de overname van de kaarten van @TA in 2008 is het kommer en kwel.

Zijn verschillende redenen te bedenken, 44% van de aandelen zit bij de stichters waardoor het naar de buitenwereld wordt geleid als een familiebedrijf.
feit is wel dat er geen belangstelling is vanuit institutionele beleggers, activisten e.d. het aandeel heeft in al die jaren dat het aan de beurs staat genoteerd nog nimmer iets teruggegeven aan de aandeelhouder, geen dividend of koersaanwas.

Gaat dat in de toekomst veranderen, mijn verwachting is van niet, de capital repayment aktie gaat zorgen voor nog minder vrij beschikbare aandelen, tel daarbij op dat het risico flink groter wordt omdat na de verkoop van @TTT slecht een toekomst bestendige tak van sport overblijft, namelijk A@E..

Terug naar mezelf waarom ik indertijd in 2015 een BUY&HOLD positie heb ingenomen, had verwacht dat @TT gedeeltelijk of geheel zou worden overgenomen gedurende de hype van @HERE, @MOBILYE aan een premie van 50% wat indertijd resulteerde aan 18....20 euro p/a.

Is niet gebeurd, ook de recente verkoop van @TTT is qua verkoopprijs teleurstellend in vergelijking tot de peers, zoals bijvoorbeeld een @FLEETMATIC.

Conclusie, hoe je het went of keert, @TT is niet in staat om de gemaakte kosten in het onderdeel A@E van ongeveer 5 'a 6 miljard euro terug te laten vloeien in de beurskoers en ook niet in staat om een onderdeel zoals @TTT te verkopen tegen goudgerande prijzen.

@TT is qua aandeel een zeer slechte investering gebleken en wanneer ik heden ten dagen voor de eerste maal zou kunnen instappen liet ik dit aandeel aan mijn neus voorbij gaan.
Waarom blijf ik dan zitten, eigenlijk enkel uit eigenwijzigheid ga ik met een positie door tot het einde!

Heb ik februari mijn positie van 7,8 maal target uitgebreid naar 10,8 maal target maar heb gisteren en deze morgen (moeizaam) mijn positie terug gebracht naar 7,2 maal target.
Wanneer ik alle opgeschreven en papieren winsten bij elkaar hark is mijn netto aankoop van de huidige positie 4,26 euro p/a en daar gaat met de geplande rond de 40% reductie van het aantal uitstaande aandelen nog een euro vanaf.

Met ongeveer deze positie ga ik de rit uitzitten, wellicht dat er ergens in 2020 een mogelijkheid komt om een euro of 10....12 p/a te vangen en zoniet dan wachten we nog een jaar of wat!!!!

Succes met je keuze...........Peter
ToniPantaloni
2
quote:

leek2018 schreef op 4 april 2019 12:26:

[...]
Bedankt voor je informatie, gaat een wereld voor me open. Hier kan ik toch niets mee.
Niet?! Nog wel zo m'n best op gedaan. Balen zeg.

on topic: jij koopt aandelen in 2009 en vraagt je af wat je er mee moet. Als jij al geen idee hebt waarom je dat doet, hoe moeten wij dat dan voor jou in kunnen vullen?
boem!
0
Help mij eens.

Februari uitbreiding positie van 7,8 naar 10,8 tegen 7,25 euro (doel om exposure op peil te houden?).
Door gisteren en vandaag te verkopen tegen 8 euro de gemiddelde aankoopkoers verlaagd van 6,72 naar 4,26 euro.

Tegen welke koers denk jij voor 40% uit het aandeel te worden gezet om slechts 1 euro als winst bij te kunnen sluiten?
[verwijderd]
0
Mis hier nog de in dit verhaal de mogelijkheid dat Tele Atlas weer de etalage in gaat.. Harold Konnijn en de zijnen worden er ook niet jonger op(zo rond de 60 nu) en willen ook wel eens met een welverdiend pensioen gaan..

Ik voorzie, dat als beurskoers TT niet op eigen kracht gaat groeien de aankomende 2 jaar(en dat kan en mag best met de huidige K/W-verhouding van 1 op 11) en er geen overnamebiedingen komen. Tele Atlas voor 3 miljard de in de verkoop gaat..

Toch vinden er veranderingen plaats bij het altijd consistente TomTom. Ik bedoel om te beginnen: het nieuw aantrekken in de RvC van Derk Haank, ongeveer 3 maanden na zijn aantreden gaat Tele Matics in de verkoop. Toeval.. Ik denk het niet!
er staan dingen te gebeuren op til..!

de founders zijn het zat na 25 jaar TT geleid te hebben, ze zijn nog even ver als ze begonnen. Het PND-succces verhaal gaan ze nooit meer evenaren in hun levensspanne, zo ver zijn nu wel, misschien autonoom rijden, maar dat gaat nog zeker 5 tot 10 jaar duren. En daar gaan ze niet meer op wachten. Harold wil de wereld rond op zijn mooie zeilboot, zo fluisterde mij een vogeltje in. Dus..

Fasten your seatbelts, beste TT-aandeelhouders, and be ready for take off voor een rondje € 20 Goed- of kwaadschiks..
1.418 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:37
Koers 6,185
Verschil -1,090 (-14,98%)
Hoog 6,755
Laag 6,040
Volume 2.045.397
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 227.592

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront