PostNL « Terug naar discussie overzicht

POSTNL APRIL 2019

2.058 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
wins
0
[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het dumpen van links zonder enige toegevoegde waarde van u zelf, bericht is verwijderd.]
aandeelofoptie
0
quote:

gpjf schreef op 23 april 2019 17:42:

Wat een flut artikel !!!
Inderdaad - lezen niet waard
perry1
0
Go Go Go !
0
quote:

wins schreef op 23 april 2019 17:37:

www.dagelijksestandaard.nl/2019/04/de...
Auteur van het stukje is Teunis Dokter ... stukje ontsproten als gevolg van fenotype

@DokterTeunis
Zoon van turfstekers, schippers en postbodes. Uit Emmer-Compascuum. Eeuwige student van het leven. Gelooft in ideeën. Houdt van toverspreuken en toverwoorden.

mobile.twitter.com/dokterteunis
Guus_Geluk
0
quote:

perry1 schreef op 23 april 2019 18:31:

7 mei gaat vast een non event worden want Postnl heeft weinig te melden denk ik
Misschien de goedkeuring voor de Sandd fusie?
prinszicht
0
quote:

perry1 schreef op 23 april 2019 18:31:

7 mei gaat vast een non event worden want Postnl heeft weinig te melden denk ik
We hebben net de ava gehad. Niets en nul. Of heb ik iets gemist? En de kopie in de media was dat we voor herbenoeming hebben gestemd. Voor de buitenwereld gaat het voortvarend met de carrière van. Ze is een jaar verlost van het gepeupel. Zonder een fout woord behalve de VEB en Hans. Daar heb ik respect voor.

Dat gaat net zo lang goed. Totdat het goed mis gaat. Zoals alles bij de politiek en ik zalm geen pijnlijke voorbeelden noemen. Maar mocht het zover komen, dan doen we een onderzoek en gaan over op de orde van de dag.
keffertje
0
quote:

perry1 schreef op 23 april 2019 18:31:

7 mei gaat vast een non event worden want Postnl heeft weinig te melden denk ik
Vast wel: de briljante analyse van Herna, dat mail zal blijven krimpen en parcels blijft groeien :)
Machiavelli
1
www.facebook.com/639236889505660/post...
Personal finance
Trendbreuk: steeds meer webwinkels rekenen verzendkosten
Malini Witlox Malini Witlox • 11 minuten geleden
@maliniwitlox

Beeld © Getty Images
Zowel Zalando als H&M gaan verzendkosten rekenen bij kleine online bestellingen. Logistiekexperts verwachten dat meer webshops volgen, ook in Nederland. "Webwinkels herzien hun verdienmodellen."

Zalando rekent voortaan verzendkosten in Spanje, Ierland en het Verenigd Koninkrijk. Als je een bestelling plaatst onder een bepaald bedrag, moet je bijbetalen (20 pond in het Verenigd Koninkrijk). Ook kledingketen H&M rekent vaker verzendkosten. Terwijl verzending voor leden gratis was, moeten zij nu ook bijbetalen als ze voor minder dan 20 euro bestellen.

"Je kunt dit echt een trendbreuk noemen", zegt hoogleraar e-marketing Cor Molenaar van de Erasmus Universiteit. "Webwinkels herzien hun verdienmodellen. Tot nu toe werkten bedrijven als Zalando alleen aan klantenbinding. De omzet was hoog, maar de winst was mager."

Ook H&M-members moeten verzendkosten gaan betalen bij kleine pakketten. Bij
Hoge omzet maar matig bedrijfsresultaat
Dat blijkt ook uit de cijfers van het kledingbedrijf. De winst van Zalando groeide vorig jaar met 20 procent naar 5,4 miljard euro, maar het operationeel bedrijfsresultaat lag slechts op 173,4 miljoen euro.

In Italië rekent Zalando al sinds november verzendkosten. Dat was een reactie op het koopgedrag van de Italianen, die vaak maar één blouse of broek per keer kochten. In andere landen rekende de webshop nog geen kosten voor het versturen.

Voor dubbeltje verschil naar de concurrent
"In het verleden durfden webwinkels vaak geen verzendkosten te rekenen. Voor een dubbeltje minder gingen klanten naar de concurrent," aldus Molenaar. "Dat is langzaam veranderd."

Een partij in Zalando is dominant geworden. Klanten zijn loyaal en komen vaak terug. "Door die sterke positie kan het bedrijf zich wat meer veroorloven. Nu kunnen ze bijvoorbeeld verzendkosten rekenen, in de toekomst moet je misschien ook betalen voor retouren. Zeker bij klanten die vaak artikelen terugsturen is dat goed denkbaar."

Wanneer is Nederland aan de beurt?
De vraag is of ook Nederlanders extra moeten gaan betalen voor hun verzendkosten. Een woordvoerder van Zalando weet dat nog niet. "We kijken per land of we zoiets uitrollen. Iedere markt is anders en beheren we anders."

Walther Ploos van Amstel, lector logistiek aan de Hogeschool van Amsterdam, verwacht dat ook Nederlanders eraan moeten geloven. "Zalando voert het in fases in. Ze kijken eerst in een paar landen wat de gevolgen zijn van zo'n maatregel. Daalt de verkoop, blijft die gelijk?"

Ploos begrijpt wel dat de webwinkel in landen als Italië en Engeland begint. "Kleding is daar veel duurder. Als je een blouse koopt van 30 euro, maakt het minder uit als er nog een paar euro bijkomt. Bij een blouse van een tientje haak je sneller af."

Kleding in Italië is duurder
Uit een kleine rekensom blijkt dat bedrijven als H&M en Zalando miljoenen kunnen besparen als ze klanten laten betalen voor het verzenden van hun pakketjes. Bij Zalando gaat het bijvoorbeeld om 3,5 euro per bestelling. Het bedrijf heeft wereldwijd 24 miljoen actieve gebruikers. Als die allemaal twee keer per jaar iets bestellen waar ze voor moeten betalen gaat het al om 168 miljoen euro.

Logistieke kosten steeds hoger
Volgens Ploos van Amstel zijn de laatste jaren de logistieke kosten van webwinkels flink gestegen, ondanks schaalvergroting. "Bij Amazon stegen de kosten voor logistieke verwerking in acht jaar tijd van 11 naar 24 procent. Bij Zalando liggen de logistieke kosten nu op 27 procent."

De kosten stijgen bijvoorbeeld omdat producten niet altijd een standaard maat hebben. "Vroeger bestelden we alleen boeken en cd's online. Nu ook barbecues en die zijn een stuk lastiger en duurder om te transporteren."

Ook willen consumenten hun product sneller geleverd hebben, waardoor er ook 's avonds personeel werkt in de magazijnen.

Een postbezorger van PostNL. Beeld © ANP
Loyale klant blijft kopen
In het verleden stapte volgens de lector 70 procent van de klanten uit als ze bij het einde van hun bestelproces zagen dat er leverkosten bij kwamen. "Maar Zalando is zo groot en de klanten zijn zo loyaal dat ik niet verwacht dat het nu problemen oplevert. Omdat dit soort grote partijen hun beleid veranderen, raken we ook gewend aan het betalen voor logistiek. Kleinere webwinkels zullen volgen."

Net als Molenaar, denkt ook Ploos van Amstel dat we binnenkort voor retouren moeten betalen. "Retouren zijn echt een margekiller. Bijna de helft van de geleverde goederen van een winkel als H&M gaat retour."
Lector
1
Koers van PostNL heeft de trend naar beneden ingezet en die trend zal doorzetten. Was te verwachten want wat heeft dit aandeel nu nog te bieden ? Dividend ? Nee, de komende jaren zit dat er niet in want PostNL gaat Sandd voor een te hoog bedrag overnemen en dat mag u als aandeelhouder betalen. Een bloeiende post markt ? Nee, de post markt krimpt jaarlijks met ca. 10% en zal uiteindelijk uitsterven. Een bloeiende pakketten markt ? Deels, de markt is er wel en de groei ook, maar PostNL zal daar niet optimaal van profiteren. PostNL bezorgt weliswaar steeds meer pakketten, maar verdient daar steeds minder aan. Grote internationale spelers betreden deze markt steeds meer en zetten de marges nog verder onder druk. In Nederland heeft PostNL de zaken nog wel goed geregeld maar internationaal zijn ze van geen enkele betekenis. Amazon, Alibaba, DHL en wie weet nog meer zullen de spelers worden in de pakketten markt. Zij hebben meer geld om te investeren en een langere adem op de lange termijn. PostNL wordt door deze bedrijven uiteindelijk ook uit de thuismarkt gedrukt. Daarnaast heeft of krijgt PostNL last van nadelige wet- en regelgeving en/of nadelige uitspraken toezichthouders zowel landelijk als in de EU.
Dit alles te samen maakt dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat de koers zal gaan stijgen. Grote partijen hebben geen interesse want geen dividend. Shorters gebruiken het aandeel om er geld aan te verdienen. Voor de rest heeft helemaal niemand interesse in PostNL, inclusief Herna zelf.
gpjf
0
We zullen zien want zo zeker ben ik niet Lector of het deze kant uitgaat . Overigens 88,3 % van de aandeelhoudersheeft ingestemd met de benoeming in de RvC van de ING. Nou nog een paar van dit soort baantjes en ze kan weg bij Post.nl
[verwijderd]
0
quote:

Saibee schreef op 24 april 2019 08:10:

Lector, kijk je niet teveel naar het verleden?
Ben bang van niet, niemand zit op POST te wachten blijkbaar...
xof
0
7 Mei.

Misschien krijgen we wel een heel belangrijke strategische aanpassing; splitsen van Mail en Paketten. Het zou voor een enorme boost kunnen zorgen.

Ik denk het helaas niet. Waarschijnlijk meer geneuzel over politieke afhankelijkheid en vertraging Sandd overname.

Verder hoop ik dat International eindelijk geloosd wordt, maar het proces duurt al ongeveer een jaar. Niemand wil het hebben. Het heeft de afgelopen 2 jaar 125mln verlies gebracht. Als deze bleeder weg is, dan geeft het meer zekerheid en voorspelbaarheid tav toekomstig operationeel resultaat.

Misschien toch een lichtpuntje voor @Lector
[verwijderd]
0
Goeiemorrege allemaal; zo te lezen hebben we er vandaag weer flink zin in! Het is ook zo'n mooie dag.
Toekomstbeeld
0
quote:

Eurowin schreef op 24 april 2019 09:07:

[...]

Ben bang van niet, niemand zit op POST te wachten blijkbaar...
Ik zie in de Postnl app dat er wel post komt vandaag.
2.058 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:38
Koers 1,241
Verschil -0,077 (-5,84%)
Hoog 1,298
Laag 1,230
Volume 2.916.414
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 4.020.721

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront