PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL mei 2019

5.405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 ... 267 268 269 270 271 » | Laatste
pietje-2005
0
Ja, zoiets dacht ik ook, dat overname Sandd (God forbid, als het geld kost !) voorlopig (jaren ?) negatief gaat zijn voor de koers en dividend. :-(
Kunnen dan weer vooruit zien naar wat smoesjes-verhalen bij kwartaalresultaten over moeilijke integratie, onvoorziene kosten etc etc.
Succes
Zorgeloosch
0
Jefferies heeft vrijdag het advies voor PostNL verlaagd van Kopen naar Houden en halveerde het koersdoel ruimschoots van 4,50 naar 2,00 euro.

De verwachtingen voor de korte termijn zijn volgens analist David Kerstens met 20 tot 30 procent verlaagd als gevolg van een vertraging die PostNL oploopt met zijn kostenbesparingsprogramma. Daarbij is het afwachten of de overname van Sandd slaagt en moeten beleggers er rekening mee houden dat er twee jaar lang geen dividend zal worden uitgekeerd, onder meer vanwege hogere pensioenkosten en investeringen.

"De geplande overname van Sandd en het beoogde winstherstel bij de pakketdiensten zal nu pas na 2020 zichtbaar worden", oordeelde Kerstens.

Jefferies hanteert een korting van 25 procent op het aandeel PostNL in vergelijking tot de sector.

Het aandeel PostNL sloot donderdag op 1,79 euro.
gpjf
0
Wat moet je er allemaal mee, ieder heeft zo zijn KBC Securities herhaalt het koopadvies voor PostNL
woensdag 15 mei 2019 - 09:17u -
KBC Securities verlaagt het koersdoel van PostNL naar € 3,40 van € 4,50. Het koopadvies van dinsdag 7 mei 2019 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van %.
JvH
0
marcel13
0
Grappig om te zien hoe de analisten ploeteren om de koers naar beneden te sturen. De shortposities leveren nog te weinig geld naar hun zin op. Het gaat niet snel genoeg naar beneden, dus ook nu dan nog maar even een fikse koersdoelverlaging de media insturen zodat het iets sneller gaat. Hopelijk hebben de "echte" beleggers dit spelletje stilaan door, maar waarschijnlijk krijgen ze zoals gewoonlijk hun zin weer.
HD_Erik
0
Volgens mij nog niet geplaats? Op zich interessant artikel.
www.logistiek.nl/distributie/nieuws/2...

PostNL: ‘Komst Alibaba zet groeistrategie onder druk’

PostNL ziet de komst van Alibaba naar Luik als een risico voor haar groeistrategie. De Chinese webgigant wil in Luik een Europees distributiecentrum waardoor volgens PostNL de concurrentie op de pakketmarkt nog heviger wordt.

PostNL: ‘Komst Alibaba zet groeistrategie onder druk’
Deze vrees uit het PostNL in de risico-paragraaf van de vorige week gepresenteerde jaarrekening over 2018. Uit die bewuste paragraaf komt naar voren, zo schrijft De Financiele Telegraaf (DFT) vandaag, dat de komst van ‘een Chinees internetplatform’ de concurrentie nog heviger zal worden. “Met de komst naar Europa verdwijnt voor ons een deel van de internationale activiteiten die wij voor hen verzorgen en is het niet vanzelfsprekend dat wij in de Benelux voor hen (lees: AliExpress voor hen bezorgen”, zegt een woordvoerder van PostNL tegen DFT.

Komst Alibaba raakt pakkettentak PostNL
Met de veelbesproken vestiging van een Europees distributiecentrum in Luik dwingt Alibaba een grotere rol af in de eigen supply chain, is de inschatting van experts. “Het valt goed te begrijpen dat er gewaarschuwd wordt voor Alibaba, want als dit dc er eenmaal staat, zal het los van nog meer verlies bij het de grensoverschrijdende pakketdivisie Spring, ook de reguliere pakkettentak in Belgie en Nederland kunnen raken. En hier is de concurrentie al moordend”, zegt Jasper Jansen van de Vereniging van Effectenbezitters tegen DFT.

‘Alibaba stapt in last mile delivery’
Het lijkt onvermijdelijk dat internetgiganten als Alibaba en Amazon met hun platforms een steeds groter deel van de supply chain gaan opeisen, inclusief de last mile delivery, de bezorging bij de consument tot aan de deur. “Op de lange termijn wil Alibaba misschien wel zelf pakketten aan de deur bezorgen. Dat kost dan Nederlandse pakketbezorgers nog meer omzet. Daarnaast zou Alibaba een concurrent kunnen worden als het bedrijf ook logistieke diensten zou gaan aanbieden”, zegt ABN Amro-sectoreconoom Transport & Logistiek Albert Jan Swart.

China profiteert van ontwikkelingsland status
Crossborder e-commerce specialist Roy Lenders (Fontys Hogeschool) vermoedt desgevraagd dat de toenemende concurrentiedruk van Alibaba in Europa is te relateren aan de UPU regels (Universal Post Union, red.). “De UPU heeft 50 jaar geleden de internationale tarieven bepaald voor postzendingen en van pakketten tot 2 kilogram tussen landen. Destijds werd China als ontwikkelingsland gezien. Dat houdt in dat China als ontwikkelingshulp hele lage tarieven kreeg bij zendingen naar zowel Europese landen als Amerika. Denk hierbij aan verzendtarieven onder de 1 euro.”

Postbedrijven maken verlies
Volgens Lenders, zelf ook e-commerce ondernemer, maken bijna alle postbedrijven in Europa en Amerika verlies op dit post- en pakket verkeer van en naar China, aangezien de kostprijs voor Europeanen en Amerikanen hoger is dan het binnenlandse tarief. “Er lopen al vele jaren gesprekken binnen de Wereldpostunie om die tarieven te updaten, maar China wil dit uiteraard niet. Zonder die lage postale tarieven zou de Chinese e-commerce richting Europa en de VS compleet inzakken. Een normaal pakkettarief zou immers minimaal 16 euro per pakket zijn, bij grote volumes.”

PostNL verliest geld op China stromen
Een paar weken geleden heeft Trump daarom gedreigd uit de UPU te stappen, weet Lenders. “Omdat hij deze heronderhandeling van de tarieven te lang vindt duren. Je kunt dus stellen dat PostNL geld verliest op deze China stromen. En ik denk heel veel geld. Mocht Alibaba hun Europese activiteiten flink gaan uitbreiden dan groeien die stromen en verliest PostNL er nog meer geld op vandaar ook deze passage in het jaarrapport.

Alibaba en Amazon verliezen Nederlandse strijd op klantervaring
Amazon financiert opzet bezorgbedrijfjes
Amazon wil in eigen land – tot eveneens grote onvrede van Trump – meer en meer grip krijgen op de (pakket)bezorgmarkt. Eerder deze week bekend dat personeel tot 10.000 dollar ontvangt, waneer ze ontslag nemen en hun eigen bezorgbedrijfje beginnen. Daarnaast krijgen ze drie maanden salaris mee. Vrijwel alle Amerikaanse werknemers van Amazon, ook personeel in de distributiecentra, mogen van het aanbod gebruikmaken. De webgigant wil meer bezorging in eigen hand houden. Het bedrijf is nu nog grotendeels afhankelijk van andere pakketbezorgen als FedEx, UPS en US Postal Service.

Ex-Amazon’ers beginnen eigen bezorgdienst
Amazon beschikt al over een eigen vloot van vrachtvliegtuigen om een deel van het transport van goederen te verwerken. Werknemers die een eigen leveringsdienst beginnen, wordt door de webgigant “een vast bezorgvolume” beloofd. De bedoeling is om in thuismarkt de Verenigde Staten steeds meer producten binnen een dag te bezorgen. Nu is een online bestelling van Amazon gemiddeld twee dagen onderweg.

Amazon start online vrachtuitwisselingsplatform
Daar blijft het niet bij want Amazon is begin deze maand in vijf staten in de VS: Connecticut, Maryland, New Jersey, New York en Pennsylvania gestart met een online vrachtuitwisselingsplatform. Amazon biedt, zo bericht het Amerikaanse vakblad Freightwaves, vrije laadruimte aan in vrachtauto’s die normaal gesproken alleen voor Amazon zelf rijden voor prijzen die naar verluidt 20 tot 30 procent onder de gangbare markttarieven liggen.
[verwijderd]
0
adviesverlaging. ja duh wie geloofd in 4.50! het is we een en al bagger zeg na de CMD! zou ze echt niet is nagaan denken?
JvH
2
quote:

HD_Erik schreef op 17 mei 2019 08:24:

Volgens mij nog niet geplaats?
Je loopt een paar dagen achter, maar dat wist je vast wel.
dino1.
0
quote:

DWB Happy schreef op 16 mei 2019 22:15:

[...]

Slimmerik, waarom denk je dat DHL en UPS ook grote sorteercentra's blijven bouwen in Nederland?

Moet DHL winst maken in Nederland, of gaat DHL de Sandd methode toepassen, om ze uiteindelijk tot overgave te dwingen?

Postnl heeft een marktaandeel van rond de 60%, dat kunnen ze nooit behouden als concurrenten ook zwaar aan de weg blijven timmeren.

Marges verbeteren binnen nu en 2 jaar is daarbij dan nog moeilijker, of zelfs onmogelijk.

Dit logge overheidsbedrijf gaat het afleggen tegen DHL, DHL hoeft geen winst te maken
in Nederland, marktaandeel winnen dat is waar ze zwaar op inzetten.

DHL & UPS hebben een veel grotere know how, en alle middelen om het Postnl heel moeilijk te maken in de toekomst.
JvH
0
dino1.
0
DHL is vooral een B to B express bedrijf en Global carrier. Wat wij daarnaast in Nederland zien is DHL Parcels, voorheen Selectvracht. Dat onderdeel heeft in o.a. België en Oostenrijk inmiddels haar bezorging overgedaan aan het lokale Postbedrijf. Wat daar kan zou toch ook in NL moeten kunnen, ook daar zijn toezichthouders en ze zijn lid van de EU.......Voor DHL is de bezorging van consumenten pakjes schijnbaar niet strategisch en laten zij het zelfs in Oostenrijk graag over aan het Postbedrijf.
Misschien moeten we wachten tot PostNL uit Duitsland weg is om de weg vrij te maken voor dit inmiddels bewezen model.
snipper
0
..Sinds deze week in Postnl gestapt, tenminste speculatief, zo zie ik het iig. De koers is wel erg naar beneden gedirigeerd, ten onrechte imo, maar de markt heeft altijd gelijk. Op de plank ermee, en afwachten. En idd, Herna moet weg, er moet een sterke man als CEO van Postnl gevonden worden, ff de lakens schudden..
Dr. Bibber
0
Herna staat met de pet in de hand de buitenlandse activiteiten aan te prijzen.
Heeft geen enkele onderhandelings positie.
Zo mevrouw wilt u er vanaf? De nood is nogal hoog zeker?
Nou, misschien als u geld toegeeft.
[verwijderd]
0
Jefferies heeft vrijdag het advies voor PostNL verlaagd van Kopen naar Houden en halveerde het koersdoel ruimschoots van 4,50 naar 2,00 euro.

Ja, dit zat er aan te komen, geen dividend, SANDD kost alleen maar, een Herna die totaal NIETS doet, enz..,
5.405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 ... 267 268 269 270 271 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 1,204
Verschil -0,029 (-2,35%)
Hoog 1,239
Laag 1,195
Volume 1.803.919
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 1.157.272

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront