VolkerWessels « Terug naar discussie overzicht

Forum VolkerWessels geopend

1.735 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Senior 1936
0
van 16,32 naar 17,10 ......
de dip kan ik nog begrijpen ivm berichten in de krant van vanmorgen, maar dan weer die stijging....
[verwijderd]
0
quote:

Senior 1936 schreef op 22 mei 2019 10:04:

van 16,32 naar 17,10 ......
de dip kan ik nog begrijpen ivm berichten in de krant van vanmorgen, maar dan weer die stijging....
Gelukkig, ik ben niet de enige.
Gisteren bij gekocht. Vanmorgen spijt en nu ...mijn beste aandeel.
Senior 1936
0
quote:

Senior 1936 schreef op 22 mei 2019 10:04:

van 16,32 naar 17,10 ......
de dip kan ik nog begrijpen ivm berichten in de krant van vanmorgen, maar dan weer die stijging....
en nu weer die daling; om draaierig van te worden (oftewel: er is geen peil op te trekken).
De kosten van herstel van de Betlembrug zijn verzekerd, dus laten we ons daarover dan ook niet druk maken.
Senior 1936
0
Kempen gaf op 17 mei nog een koopadvies met als koersdoel 21,60 en gemiddeld koersdoel van de analisten is 23,60
Excelsior48
0
Lemmingen gedrag. Met zijn allen naar beneden, zonder een realistische reden. Bouwbedrijven maken goede winsten dit jaar. Ik schat dat VW op een dividend aan koerst van € 1.20 tot € 1,40. Dat geeft dus een prima rendement op deze koers. Ik doe niet mee met de lemmingen.
EQ140
0
quote:

Senior 1936 schreef op 22 mei 2019 17:23:

Kempen gaf op 17 mei nog een koopadvies met als koersdoel 21,60 en gemiddeld koersdoel van de analisten is 23,60
Die adviezen van analisten moet je niet serieus nemen, ze hebben er meestal belang bij dat de koersen hoog blijven. Het is en blijft moeilijk beleggen in bouwbedrijven met steeds weer die tegenvallers, ondanks dat ze werk genoeg hebben. Wat gaat het IJ- project nog voor tegenvallers brengen? Kosten die oplopen enz. Met januari stond de koers op 14 euro!! Op deze manier zit er geen rust in de koers, beleggers worden er alleen maar nerveus van.
Biobert
0
In september is er kans op een flinke tegenvaller bij de zeesluizen van IJmuiden als de grote sluisdeur wordt afgezonken. Die spanning of alles wel goed gaat, zorgt voor koersdaling. Eigenlijk is de nieuwe vergrote zeesluis bij IJmuiden overbodig want Amsterdam wil helemaal geen grote cruiseschepen meer bij CS. Daardoor blijven de cruises weg uit Amsterdam en gaan naar Rotterdam.
Toddemij
0
quote:

Biobert schreef op 28 mei 2019 23:19:

In september is er kans op een flinke tegenvaller bij de zeesluizen van IJmuiden als de grote sluisdeur wordt afgezonken. Die spanning of alles wel goed gaat, zorgt voor koersdaling. Eigenlijk is de nieuwe vergrote zeesluis bij IJmuiden overbodig want Amsterdam wil helemaal geen grote cruiseschepen meer bij CS. Daardoor blijven de cruises weg uit Amsterdam en gaan naar Rotterdam.
Sry hoor maar zoiets is altijd een hele klus maar om dan een koersdaling daar aan op te gaan hangen....ben je sluizengoeroe?

Deze koersdaling van gisteren en vandaag zijn gewoon te wijten aan het beurssentiment rond de handelsoorlog. Alle koersen gaan omlaag. Maar als ik jou was ging ik poolshoogte nemen in september bij het hangen van de sluisdeur. Kun je ook direct snel reageren als het onverhoopt misgaat.
Biobert
0
quote:

Toddemij schreef op 29 mei 2019 19:29:

[...]

Sry hoor maar zoiets is altijd een hele klus maar om dan een koersdaling daar aan op te gaan hangen....ben je sluizengoeroe?

Deze koersdaling van gisteren en vandaag zijn gewoon te wijten aan het beurssentiment rond de handelsoorlog. Alle koersen gaan omlaag. Maar als ik jou was ging ik poolshoogte nemen in september bij het hangen van de sluisdeur. Kun je ook direct snel reageren als het onverhoopt misgaat.
Van te voren ben ik al uit het aandeel vanwege de angst dat het mis gaat, die meer beleggers hebben en hetgeen in koersdaling resulteert. Ik moet er juist heen om te kijken of het goed gaat en dan gelijk aandelen VW kopen. Een goede inverse tip van je.
voda
0
VolkerWessels-dochter pakt Zeelandbrug aan

Gepubliceerd op 6 jun 2019 om 16:56 | Views: 182

VolkerWessels 16:53
16,84 +0,32 (+1,94%)

AMERSFOORT (AFN) - VolkerWessels-dochter Gebr. Van Kessel Speciale Technieken en Producten gaat onderhoud plegen aan de Zeelandbrug. Het bedrijf gaat achttien liggers, vier pijlers en de bruggenhoofden aanpakken.

Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Vorig jaar voerde Gebr. Van Kessel onderhoud uit aan 46 pijlers van de ruim 5 kilometer lange brug tussen Schouwen-Duiveland en Noord-Beveland.
tradersonly
0
Mooie stijging. Niettemin heeft de koers zowat heel de maanden maart & april boven de 18,- gestaan.
T.overdose
0
Idd een mooie stijging maar op 18 of 19 euro vind ik de stukken nog goedkoop, zeker in de economische cycli waar de bouw zich nu bevindt. Maargoed ik ben dan ook bevooroordeeld:-)
tradersonly
0
Hier idem dito.
€17,50 en (een gelijkblijvende) € 1,05 geeft een dividend van 6%.
Zie dat bijvoorbeeld maar te krijgen op de bank.
tmaster
0
quote:

tradersonly schreef op 7 juni 2019 23:15:

Hier idem dito.
€17,50 en (een gelijkblijvende) € 1,05 geeft een dividend van 6%.
Zie dat bijvoorbeeld maar te krijgen op de bank.
Tja, ik was bij ABN op 24 ook ingestapt om het dividend, net zo als bij PostNL (3,25) en ING 13,50.
Allemaal mooi dividend maar de koersen zijn 20 tot 60% gedaald, dus of ik er zo blij mee ben...
tradersonly
0
VolkerWessels staat op iex niet als gerelateerd bij dit artikel. Afijn bij deze:

'Pijn sluisproject lijkt grotendeels geleden'

Gepubliceerd op 19 jun 2019 om 17:26 | Views: 299

Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
BAM 17:23
3,92 +0,01 (+0,36%)

IJMUIDEN (AFN) - De kans dat de kosten bij het zeesluisproject in IJmuiden nog heel veel verder de pan uit rijzen, lijkt niet zo groot. Volgens omgevingsmanagers van het aannemersconsortium OpenIJ en opdrachtgever Rijkswaterstaat is het "hoogst onwaarschijnlijk" dat er nog kostenoverschrijdingen volgen in de orde van grootte van eind 2017, toen verantwoordelijke bouwers BAM en VolkerWessels extra voorzieningen moesten nemen van tientallen miljoenen euro's.

Al met al valt het project momenteel circa 200 miljoen euro duurder uit dan de 600 miljoen euro die ervoor was gereserveerd. Behalve voor het ontwerp, de bouw en de financiering is OpenIJ ook minstens 26 jaar verantwoordelijk voor het onderhoud. Rijkswaterstaat heeft het totale project rond de nieuwe zeesluis voor bijna 1 miljard euro in de boeken staan.

De extra kosten tot nu toe zijn vooral het gevolg van een constructiefout. De deurkas van het binnenhoofd, waar de sluisdeur aan de zijde van het kanaal en de reservedeur in komen, bleek niet stijf genoeg. Dit probleem werd getackeld door het aanbrengen van extra wapening in de wanden van het caisson en het plaatsten van tijdelijke tussenwanden. De fout zorgde voor de vertraging en daarmee gepaard gaande kosten. De planning is nu dat de eerste schepen begin 2022 door de sluis kunnen, 27 maanden later dan gepland.

Monsterklus

Een bezoek aan de bouwplaats leert dat de aannemers momenteel staan voor de monsterklus van het afzakken van het tweede caisson. Deze betonnen schoenendoos van 81 bij 55 meter, wordt in circa drie maanden tijd 18 meter afgezonken naar 23 meter onder NAP en is de grootste in zijn soort wereldwijd. Een ander gewichtig moment wordt de testfase van de sluis. Bij OpenIJ benadrukken ze dat ze qua onvoorziene extra kosten "geen glazen bol hebben" en er nog veel werk te verzetten is. Maar er heerst al met al vertrouwen dat zich geen grote problemen meer zullen voordoen.

Bij de afronding van de werkzaamheden ligt er uiteindelijk een sluis van 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep. De bestaande Noordersluis, die pal naast de bouwplaats ligt, heeft een afmeting van 400 meter bij 50 meter. De nu grootste sluis in IJmuiden is 15 meter diep, waarmee bij eb grote schepen wel eens moeten wachten tot het hoogwater is. Het is nog niet duidelijk of deze sluis na opening van de nieuwe zeesluis dienst zal blijven doen. Daar wordt later dit jaar een beslissing over genomen.
voda
0
Komt het toch nog goed met de zeesluis bij IJmuiden

Verkeersopstopping op de bouwplaats van zeesluis IJmuiden: een tractor met waterwagen blokkeert een vrachtwagen met stalen platen van twintig meter lang. Het zijn damwanden die naar de kade moeten.

Begin 2022 moeten hier de eerste schepen door de grootste zeesluis ter wereld varen.Foto: Topview Luchtfotografie

Begin 2022 moeten hier de eerste schepen door de grootste zeesluis ter wereld varen. Nu is het nog een modderige bouwplaats, een kraterlandschap met diepe bouwputten, grote hopen zand en hoge betonnen constructies met steigers ertegenaan. Het is druk, overal zijn werklieden met hun oranje jassen en helmen aan het werk.

Opdrachtgever Rijkswaterstaat en aannemersconsortium Open IJ geven een rondleiding over het terrein. Het project kwam het afgelopen jaar negatief in het nieuws. Vanwege een ontwerpfout moesten bouwers BAM en VolkerWessels beide een voorziening nemen van zo'n €110 mln. Door de tegenvaller loopt de bouw 27 maanden vertraging op, zo berichtte minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat vorige zomer aan de Tweede Kamer. Het Rijk legt ook nog eens €64 mln toe op het project.

Na een tegenvaller van bijna €300 mln vordert de aanleg van de grootste zeesluis ter wereld gestaag.Foto: Gerrit Serne

Diepere sluis
Ondanks de tegenvaller is de aanleg van de zeesluis nu in volle gang, zo is de boodschap van Rijkswaterstaat en Open IJ aan de verzamelde journalisten. 'De fout is geaccepteerd', zegt Marylène Reijntjes van Open IJ, het samenwerkingsverband van de bedrijven die de zeesluis bouwen, waaronder de bouwbedrijven BAM en VolkerWessels, baggeraars Van Oord en Boskalis en de ingenieursbureaus Arcadis en Royal HaskoningDHV.

Bijna honderd jaar na de aanleg was de Noordersluis in IJmuiden aan vervanging toe. Een diepere en bredere sluis moet de Amsterdamse haven toegankelijk houden voor moderne, grotere schepen. Bovendien wordt de nieuwe sluis getijde-onafhankelijk, wat betekent dat grote schepen straks ook bij eb door de sluis kunnen. Dat is nu nog niet mogelijk.

4,3 miljoen
Om de sluis te bouwen is 4.300.000 kubieke meter grond afgevoerd.

Schoenendozen zonder deksel
Alles aan dit project is groot. Om de sluis te bouwen is 4.300.000 kubieke meter grond afgevoerd. De constructie bevat 30.000 ton wapeningsstaal en bijna 300.000 kubieke meter beton, gefabriceerd door twee speciaal gebouwde betoncentrales op het terrein. Totale kosten voor Rijkswaterstaat: €940 mln, inclusief de onderhoudskosten de komende jaren.

De grote uitdaging van het project bleek het bouwen van de bakken waar straks de deuren van de nieuwe sluis in weg rollen als de sluis open gaat. Voor de leek nog het beste te vergelijken met twee grote open schoenendozen zonder deksel, die aan beide uiteinden van de sluis in de bodem van het kanaal komen, legt Reijntjes uit tijdens de briefing in de houten bouwkeet van Open IJ.

Totale kosten voor Rijkswaterstaat: €940 mln, inclusief de onderhoudskosten de komende jaren.Foto: Gerrit Serne

Grote en kleine kathedraal
Deze zogenoemde caissons worden eerst boven de grond gebouwd. Daarna worden ze tot een diepte van 23 meter afgezonken door de grond eronder weg te spuiten. Een beproefde methode, maar op de tekentafel bleek dat onvoldoende rekening was gehouden met het risico dat de wanden zouden gaan bewegen tijdens het afzinken. Honderden miljoenen euro's later zijn Rijkswaterstaat en Open IJ ervan overtuigd dat dit risico weg genomen is, onder meer door een versteviging van het beton van de caissonwanden en extra monitoring tijdens het afzinken.

Afgelopen najaar is de eerste 'schoenendoos' aan de zeekant afgezonken. Met succes. Binnenkort volgt het caisson aan de kant van het Noordzeekant. Een grotere bak, omdat hierin ook een reserve-sluisdeur in komt. 'De grote en de kleine kathedraal', noemt omgevingsmanager Jan Rienstra van Rijkswaterstaat ze.
20
Binnen 20 minuten zijn de zeeschepen door de Noordersluis, op weg naar de wijde Noordzee.

Dat er nog problemen aankomen is 'hoogst onwaarschijnlijk', zegt Reijntjes van Open IJ. 'We hebben vertrouwen in de uitvoering', zegt ook Rienstra van Rijkswaterstaat, die al sinds eind 2014 bij het project betrokken is.

Hellend gebouw
Loopt alles inderdaad volgens plan dan is het Sluis Operatie Centrum straks het zenuwcentrum van de nieuwe zeesluis. Nu lopen er nog werklieden in en uit, straks is dit het onderkomen van waaruit welgeteld de medewerkers van het Centraal Nautisch Beheer Noordzeekanaalgebied (CNB) de sluizen zullen bedienen. Het gebouw helt in een hoek van 15 graden voor optimaal uitzicht. 'Alles lijkt hier klein', zegt uitvoerder Marcel, die een rondleiding geeft.

In de verte komen twee van de schepen aanvaren waar het allemaal om te doen is. De SFL Kent, een bulkschip voor graanvervoer uit Hong Kong en de 154 meter lange tanker Bro Agnes moeten nu nog door de ouderwetse Noordersluis. Binnen 20 minuten zijn ze er doorheen, op weg naar de wijde Noordzee.

fd.nl/ondernemen/1305540/komt-het-toc...
1.735 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
876,04  +2,02  +0,23%  11:09
 Germany40^ 17.976,90 -0,62%
 BEL 20 3.864,16 -0,51%
 Europe50^ 4.968,47 -0,43%
 US30^ 38.338,50 -0,04%
 Nasd100^ 17.364,09 -0,91%
 US500^ 5.043,69 -0,57%
 Japan225^ 37.717,64 -0,74%
 Gold spot 2.327,45 +0,49%
 EUR/USD 1,0727 +0,27%
 WTI 82,85 -0,06%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +5,07%
Flow Traders +4,87%
NX FILTRATION +3,70%
Fugro +2,18%
JUST EAT TAKE... +1,88%

Dalers

ADYEN NV -11,56%
WDP -4,69%
AZERION -1,78%
VIVORYON THER... -1,45%
Nedap N.V. -1,27%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront