Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 23 mei 2019 20:27:

Wat geeft een CEO nou om een koers als hij net aandelen uitgegeven heeft en lange termijn visie heeft met zijn eigen aandelen? F*** andere aandeelhouders is zo ongeveer zijn air.
Geen enkele intentie ooit dividend uit te keren en liefst private (nu wil hij officieel ineens niet meer).

Apple schijnt jaren geleden meer geboden te hebben dan de boel nu nog waard is.
Die f*** aandeelhouders atitutde is juist wat er zo goed aan hem is. Niet focussen op winst voor het volgende kwartaal maar op de toekomst en uitlopen op competitie. Divident is ook niet nodig bij een groei aandeel en iedereen die claimt dat Tesla geen groei aandeel is heeft iets mis in de bovenkamer.

Zo'n 700% groei in revenue in 3.5 jaar valt bij mij toch echt wel onder groei.

www.statista.com/chart/9245/tesla-rev...

Daar kunnen we het volgende nog aan toe voegen wat aangeeft dat het afgelopen kwartaal de uitzondering op de regel was. Wat natuurlijk ook grotendeels kwam doordat er erg veel auto's onderweg waren naar china en de EU.

electrek.co/2019/05/23/tesla-new-deli...
[verwijderd]
0
Groei is leuk maar kost natuurlijk ook wat. En wie denkt dat de komende 3,5 jaar dezelfde groei gaan brengen heeft niets geleerd van de afgelopen jaren.

Gezien de kansen in de markt en de afwachtende houding van de concurrentie heeft Tesla vooral veel groei vernaggeld met bravoure, de klanten hetzelfde behandelen als aandeelhouders (wees blij dat je een Tesla te pakken kreeg) en veel te veel blijven beloven. De koers is lang gebaseerd geweest op beloften die dan maar half uitkwamen, na dubbel de tijd. Dat vergt een correctie. En nu zijn de mooie beloften om hetzelfde te behalen als beloofd voor een datum in het verleden dan met Shanghai erbij en een heel nieuwe auto erbij.
Zo'n product hebben en dan vooral afhankelijk zijn van de laksheid van Fiat om de komende jaren quitte te spelen...niet iets om over naar huis te schrijven.

In de externe communicatie gaat het nu allemaal over RoboTaxis (het was eerst auto's gigasnel door robots laten maken, wat 'em niet werd). De engineers die tot taak hadden dit te gaan realiseren achtten het onmogelijk. Veel externe experts achten het nog steeds onmogelijk. En de manier waarop Tesla omgaat het hun driving aid software geeft nu niet bepaald hoop dat ze altijd het belang van de klant en andere weggebruikers bovenaan hebben staan. Statistisch veiliger zijn op basis van cherry picked data is letterlijk de standaard waar Tesla zich aan houdt.
Alles wat we van buiten te zien krijgen zijn onprofessionele communicatie, slechte beslissingen, consistent zichzelf overschatten en de klant negeren. De klant is een metric die reageert op prijsniveau en beschikbaarheid. Niet iemand die dagelijks het product moet gaan gebruiken en best goed weet wat nu eigenlijk handig en wenselijk is.
Een tijdlang is het schattig, zo'n tech startup die leuke steun van rijke hippies krijgt. Maar als er eenmaal tientallen miljoenen vreemd geld in zitten, wordt toch wel een beetje doorpakken en gezond verstand verwacht.

Belangrijk aspect dat vergeten wordt, die permalongs die zelfs Model S rijders van het eerste uur waren, worden een steeds kleiner deel van de aandeelhouders. Denk nu niet dat een kersverse Model 3 Standard Plus koper er ook meteen 100 aandelen bij doet om "het bedrijf te steunen". Zulke mensen zijn beperkt voorhanden en hun koopkracht kan ook niet meer op tegen de uitstappende institutionele beleggers die inmiddels wel een bui zien hangen.

Grootste hoop voor Tesla zie ik in de Maxwell acquisitie. Als ze nu eens vlotjes met drastische kostenbesparingen kunnen komen per kWh om ECHT de goedkoopste cellen op aarde te hebben voor een tijdje, zelfs zonder veel hogere energiedichtheid, zou een dikke win zijn. Spaart 1,000en per auto. Brengt geld in het laatje.
Als ze nu ook nog een stap weten te zetten qua energiedichtheid en dus een Model 3 niet 500 km maar 700-800km laten rijden op bijna dezelfde accu, terwijl de concurrentie geen antwoord heeft, dan is er weer hoop.

Maarja, als het Management van Tesla een kip heeft die gouden eieren legt, hebben ze wel aangetoond dat ze in staat zijn zoiets te schalen?
Die celproductie in Nevada is extreem teleurstellend. Wijzen naar Panasonic betekent niets. Hoe kun je met al die achterblijvende assemblagegroei nu nog steeds geen cellen hebben voor Energy producten?? Scepsis is geboden, zelfs Maxwell tech die 50%/kWh spaart, zouden ze tekort van komen voor eigen producten, laat staan iets over houden voor mega marge in de B2B handel.
Stel je heb een grote fabriek en je maakt goedkoopste beste cellen. Kijk je het dan een beetje aan of mik je op 50% overproductie, die klanten vinden we wel? Tesla komt eerder 20% te kort. De Energy producten spelen hard to get.
roloff
0
Je zou kunnen stellen dat de enige Insider die nog vertrouwen in Tesla heeft Elon Musk is.

www.trivano.com/aandeel/tesla.16577.i...

De chart, een weerspiegeling van het sentiment, ziet er zwaar negatief uit. Nog geen bodem in zicht.

www.trivano.com/aandeel/tesla.16577.g...
fausto1
0
Interessant die insider transacties. Kimbal Musk heeft het beter gedaan dan Elon. Kimbal heeft tegen een goed koers verkocht. Elon heeft tegen een hoge koers gekocht. De laatste actie van Elon was een uitoefening van opties. Als Elon nog vertrouwen heeft zou hij die opties aanhouden. Dus Elon zit klem of heeft er ook geen vertrouwen meer in.
[verwijderd]
0
Mijn mening:

Q1 was 'slecht' door een opstapeling van factoren (van belangrijk naar minder belangrijk geordend):
- De US tax incentive voor EV's bestaat eruit dat voor de eerste 200.000 auto's dat een autoproducent verkoopt, er een tax credit tot $7.000 per auto was. Daardoor was er een extra stijging in de vraag voor Tesla in Q3 en Q4 en is de vraag stilgevallen in Q1. Ze zitten namelijk over dat aantal.
$7.000 is natuurlijk een zeer groot bedrag.
- Tesla kondigde een significante update van de model S en X aan waardoor er een pak minder orders (60% daling !) binnen kwamen in Q1. De update houdt bv een groter bereik in en een pak kortere oplaadtijd. Model S en X zorgen voor de grootste marge, dus is het normaal dat bij een lager aantal deliveries de marges omlaag vliegen. Dit is echter van korte duur.
- Tesla had verschillende problemen met zijn supply chain. Het aantal deliveries stond daardoor onder druk en de voorraad steeg serieus.
- Q1 was in het algemeen een zeer zwak kwartaal voor de autoindustrie.

Ik zie Q1 als een tijdelijk zwak kwartaal en geloof Musk in zijn cash flow vooruitzichten. Vanaf Q3 2019 volledig cash flow positief.
Ik zie de toekomst positief in door:
- De US is aan het onderhandelen om de tax incentives te verlengen.
- De sales van model x en s zouden gewoon terug tot het niveau uit het verleden moeten stijgen. Dit zal de cash flow weer deugd doen.
- Velen vergeten dat Tesla tot $2 miljard zal krijgen van Fiat door in't kort gezegd hun uitstoot over te kopen. Dit geld zou in 2019 en 2020 moeten binnenstromen.
- De Chinese gigafactory wordt enorm snel gebouwd. Dit zal op termijn voor 500K extra model 3's zorgen. HEt gevolg is dat Chinezen veel minder zullen moeten betalen voor hun Tesla, aangezien er geen ellenlange transport meer nodig is. De vraag zal enorm stijgen in China. Een omzetverdubbeling in 2020 acht ik weer voor mogelijk.
- De overname van Maxwell lijkt een geweldig goede zet, welke de marges van Tesla op termijn (binnen een jaar?) goed zal doen.
- Nu zijn het nog de early adopters die Tesla kopen. Dat shorters zeggen dat de vraag naar Tesla's aan het opbranden is, is zever. De vraag zal alleen maar stijgen naar mate dat er meer laadpalen komen, de batterijkosten serieus zakken, de afstandsmogelijkheden stijgen en het autonomous driving beter wordt.

Ik geloof NIET in de 400K deliveries van Musk dit jaar, maar WEL in de positieve cash flow en in de lange termijn groei.
IK hoop dat de shorters het aandeel nog wat lager zetten en ik rond de $160 zal kunnen instappen.
[verwijderd]
0
Die S/X update is er nog maar net uit, toch? Het uitblijven ervan maakte de positie van S en X onhoudbaar. Ruim 2x zo duur, wat krijg je daarvoor?

Een jaar, voor Tesla, om de radicaal andere productie van Maxwell tech cellen te implementeren? Terwijl S en X op het niveau van de 2017 Model 3 nog steeds niet gelukt is?

500K MOdel 3 is GF3 is een leuk idee. Maar Met Model Y op de loer, gaan Chinezen echt geen 3 kopen. Y moet beschikbaar zijn. En laten we eerlijk zijn, Fremont met 3 lijnen zal er dit jaar (2017 model) maar 250-300.000 maken.

Als je een 2 mld gift van een concurrent nodig heb om misschien quitte te spelen, ben je dan een gezond bedrijf om in te investeren?
[verwijderd]
0
quote:

Skater schreef op 26 mei 2019 12:06:

Die S/X update is er nog maar net uit, toch? Het uitblijven ervan maakte de positie van S en X onhoudbaar. Ruim 2x zo duur, wat krijg je daarvoor?

Een jaar, voor Tesla, om de radicaal andere productie van Maxwell tech cellen te implementeren? Terwijl S en X op het niveau van de 2017 Model 3 nog steeds niet gelukt is?

500K MOdel 3 is GF3 is een leuk idee. Maar Met Model Y op de loer, gaan Chinezen echt geen 3 kopen. Y moet beschikbaar zijn. En laten we eerlijk zijn, Fremont met 3 lijnen zal er dit jaar (2017 model) maar 250-300.000 maken.

Als je een 2 mld gift van een concurrent nodig heb om misschien quitte te spelen, ben je dan een gezond bedrijf om in te investeren?
- is inderdaad nog maar juist uit. Daarom dat Q1 zo zwak was. Q2 zal iets sterker zijn en vanaf Q3 moet dat weer op volle toeren draaien.
Het zijn inderdaad modellen voor de hogere klasse, maar die zijn natuurlijk ook interessant.

- een jaar is misschien kort. Maar het is wel een feit dat de batterijen van Tesla steeds goedkoper worden en ze hier ook leider in zijn. En op termijn moet deze acquisitie dit enkel maar verbeteren.

- dacht dat model Y ook in Shanghai zal worden geproduceerd, niet? Anyway zal dit een serieuze impact hebben op de resultaten vanaf 2020

- die 2 miljard kan wel een grote impact hebben op verwatering van aandeelhouders. Met dit bedrag geloof ik dat Tesla meer kans heeft om geen kapitaal meer te moeten ophalen. Zonder dit bedrag zou dit nipter zijn. Toch belangrijk om te melden vind ik.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 26 mei 2019 12:06:

Als je een 2 mld gift van een concurrent nodig heb om misschien quitte te spelen, ben je dan een gezond bedrijf om in te investeren?
LMOA....
Een 2 miljard gift!? Het is idioot dat tot dusver vervuiling op geen enkele manier getaxeerd wordt. Als je kijkt hoe veel schade auto's doen aan zowel het mileu als de gezondheid blijft het idioot dat we hier nu pas mee beginnen. Gelukkig past de regelgeving zich langzaam aan en zal ook zonder aanpassing van de regels EV gewoon beter zijn dan ICE op vrijwel alle fronten in de komende jaren. De reden dat er al zo veel Tesla taxies nodig rijden ondanks de enorme aanschafkosten zegt genoeg. Onderhoudt en "tanken" is vele malen goedkoper wat betekend dat de gehele comerciele tak van zowel vracht als personenverkeer binnen afzienbare tijd over zou moeten stappen. Doen ze dit niet worden ze simpelweg uit de markt geconcureerd door de bedrijven die dit wel doen. Daarnaast laat dit de autonimous driving nog buiten beeld want waarneer dit bruikbaar wordt in de praktijk blijft er al helemaal geen alternatief meer over.
löngterm
0
quote:

Topperke schreef op 26 mei 2019 12:33:

[...]
- die 2 miljard kan wel een grote impact hebben op verwatering van aandeelhouders. Met dit bedrag geloof ik dat Tesla meer kans heeft om geen kapitaal meer te moeten ophalen. Zonder dit bedrag zou dit nipter zijn. Toch belangrijk om te melden vind ik.
Als je het mij vraagt zou Tesla juist meer geld op moeten halen. De voorsprong die ze hebben is van onschatbare waarde en hat capitaliseren op deze voorsprong binnen afzienbare tijd van groot belang. Als ze daar een x miljard extra voor nodig hebben en daarmee verwatering veroorzaken is dat geen enkel probleem. Het verwerven van marktaandeel binnen deze nieuwe sectoren is cruciaal. Daarnaast hebben ze door het first mover advantage een extreem goede naam in de markt. (afgezien van de gangbare media over het aandeel zelf. Ik doel hier op het merk op de weg) Als je ooit in een Tesla gezeten hebt weet je dat het rijdt als geen andere auto op de weg.

Daarom zal het EV segment de gangbare ICE auto's overnemen wanneer het aanbod daar is. De infrastructuur moet nog stappen maken en investeringen in vooral batterij productie zijn nodig. Maar wanneer je nu nog geloofd dat EV niet de toekomst heeft val je in het straate van Steve Ballmer

"
Chris Smith @chris_writes

Microsoft’s former CEO Steve Ballmer had a glorious reaction to the announcement of the iPhone, a product that completely changed the mobile landscape. The interview where he lashes out against that expensive iPhone comes up time and again, proving that Microsoft failed to realize the potential of the mobile business.

Since then, Microsoft tried to no avail to morph its Windows Mobile business into something that could compete against the iPhone and Android. The company failed miserably. Ballmer left the company as a result, but it’s only now that he’s ready to explain that famous iPhone prediction."
bgr.com/2016/11/04/ballmer-iphone-quo...
[verwijderd]
0
quote:

löngterm schreef op 26 mei 2019 13:14:

[...]

LMOA....
Een 2 miljard gift!? Het is idioot dat tot dusver vervuiling op geen enkele manier getaxeerd wordt. Als je kijkt hoe veel schade auto's doen aan zowel het mileu als de gezondheid blijft het idioot dat we hier nu pas mee beginnen. Gelukkig past de regelgeving zich langzaam aan en zal ook zonder aanpassing van de regels EV gewoon beter zijn dan ICE op vrijwel alle fronten in de komende jaren. De reden dat er al zo veel Tesla taxies nodig rijden ondanks de enorme aanschafkosten zegt genoeg. Onderhoudt en "tanken" is vele malen goedkoper wat betekend dat de gehele comerciele tak van zowel vracht als personenverkeer binnen afzienbare tijd over zou moeten stappen. Doen ze dit niet worden ze simpelweg uit de markt geconcureerd door de bedrijven die dit wel doen. Daarnaast laat dit de autonimous driving nog buiten beeld want waarneer dit bruikbaar wordt in de praktijk blijft er al helemaal geen alternatief meer over.
Tesla stopt grote accu's in auto en ze hebben veel uitval in GF1. De break even afstand/tijd van een Tesla is groter dan enige andere BEV zo ongeveer, zeker van degenen in grote aantallen gemaakt. Als je elke 3 jaar een nieuwe Tesla koopt vervuil je meer dan elke 3 jaar een BMW.
[verwijderd]
0
Als ze echt steeds goedkopere cellen hebben en daarmee voorsprong op anderen, vergooien ze dat voordeel wel al 2 jaar.
Onvergeeflijk om cellen te kort te komen voor behoorlijke groei van de Energy tak terwijl Model S en X op dure geïmporteerde 2012-spec cellen zitten zo ongeveer.
Als je daadwerelijk een voordeel hebt, hoe kun je dan toestaan er net de helft van het rendement uit te halen?
Ik begon in dit raadje heel positief, maar tot nu toe vergooit Tesla elke kans die ze zelf creëren. En wat heb je aan schoten op doel als je steeds 0-5 verliest door slechte organisatie en schoten alleen van achter de middenlijn?

Geef Tesla een voordeel dat de wereld zal veranderen en de rest van de markt buiten spel zetten, tel tot drie en zie hoe ze het ombuigen in een probleem en bottleneck.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 26 mei 2019 17:31:

Als ze echt steeds goedkopere cellen hebben en daarmee voorsprong op anderen, vergooien ze dat voordeel wel al 2 jaar.
Onvergeeflijk om cellen te kort te komen voor behoorlijke groei van de Energy tak terwijl Model S en X op dure geïmporteerde 2012-spec cellen zitten zo ongeveer.
Als je daadwerelijk een voordeel hebt, hoe kun je dan toestaan er net de helft van het rendement uit te halen?
Ik begon in dit raadje heel positief, maar tot nu toe vergooit Tesla elke kans die ze zelf creëren. En wat heb je aan schoten op doel als je steeds 0-5 verliest door slechte organisatie en schoten alleen van achter de middenlijn?

Geef Tesla een voordeel dat de wereld zal veranderen en de rest van de markt buiten spel zetten, tel tot drie en zie hoe ze het ombuigen in een probleem en bottleneck.
De groei van het Energy onderdeel van Tesla staat op een extreem laag pitje. Elon heeft aangegeven dat de batterijen die in deze divisie gebruikt worden enkel afgekeurde cellen zijn. (de criteria zijn extreem hoog in de automotive sector) Het feit dat S en X nog steeds op de oude cel zit heeft mede te maken met de vorm van de cellen. De nieuwe cellen in model 3 zijn hoger en kunnen niet zomaar die van model X en S vervangen zonder veranderingen in het ontwerp.

De zin "als je daadwerelijk een voordeel hebt, hoe kun je dan toestaan er net de helft van het rendement uit te halen?" begrijp ik niet en is verder niet onderbouwd. Het zelfde geld voor alles wat daar achteraan komt. Telken 0-5 verliezen? wat is er verloren???? Slechte organizatie? Als je het niet eens bent met de management stijl van musk dat is daar aan toe. Maar je kunt niet ontkennen dat hij meermalen heeft gedaan wat onmogelijk werd geacht.

Dat er altijd een bottleneck is is logisch.... het enige verschil is dat bij vrijwel alle bedrijven dat de vraag naar het product is. Bij Tesla is dat het aanbod wat nou juist het voordeel op de concurentie is. Voor de mensen die nog steeds geloven dat er een probleem is bij de vraag naar Tesla's wil ik aangeven dat het niet gaat van kwartaal op kwartaal maar het lange termijn plaatje belangrijk is voor beleggen. Naar mijn idee kan niemand weten wat er morgen, volgende week of volgende maand gebeurd. Maar wat de toekomst is in enkele jaren is duidelijk voor mij. En dat houdt in dat EV's dominant zullen worden in elk opzicht en de bestuurder het grootste gevaar op de weg is.
fausto1
0
Bij tesla is de vraag het probleem. Er is een overschot aan auto's , met name S en X modellen worden weinig verkocht. Daarom gaan de prijzen omlaag. En de EV zal nooit een groot aandeel in de autoverkoop krijgen. Er zijn nu EV's verkocht , vooral vanwege subsidies. Zo gauw de subsidies verdwijnen klapt de vraag in elkaar.
Dutcheon
0
Tesla heeft niet zoveel verkeerd gedaan als jij schetst Skater:

- Geen enkele fabrikant komt überhaupt in de buurt van de orders die Tesla binnenkrijgt.
- Noem mij een concurrent die zo breed inzet, met vrachtwagens, solar, powerwalls en mega-grid balancing oplossingen.
- Aanzienlijke voorsprong in OTA oplossingen, geen enkele concurrent is in staat om hun auto's te voorzien van ingrijpende software updates in de vorm van abs systemen, gebruik van camera hardware, efficiëntie van motoren, acceleratie en ga zo maar door.
- Self driving, zeg er over wat je wilt, iedereen die het heeft ervaren zal toegeven dat Tesla de voorsprong heeft in de mate van zelf rijden
- Concurrenten komen niet aan de range en efficiëntie van een Tesla
- Supercharger netwerk is ongekend goed (weekendje weg, kies maar waar je naar toe wilt, nooit een probleem)
- Laadsnelheid superchargers is optimaal gebalanceerd, Tesla houd met alle historische data optimaal rekening met laadcurve. Laat Audi vooral bewijzen dat met hun laadcurve de batterij niet voortijdig degradeert, ze hebben een reputatie van achterstand door techniek (TFSI, Multitronic/trauma, rekkende kettingen).

Ik vind het erg jammer dat het lijkt alsof iedereen van de media, aandeelhouders en de halve wereld die denkt dat een Tesla onbetaalbaar is, ze het succes zo misgunt. Elk brandje, aanrijding of koersdaling is wereldnieuws.
Een koersstijging word vrijwel nooit vermeld, en de dikke plus waarvan ik vorige jaar Q3 nog heb kunnen profiteren werd amper gemeld.

Iedereen zou moeten juichen om wat Tesla inmiddels bereikt heeft, meer als 600.000!!! volledig elektrische auto's op de wereld gezet, die ook nog eens verantwoordelijk zijn voor een bovengemiddeld kilometrage per auto.
Dutcheon
0
quote:

fausto1 schreef op 27 mei 2019 10:38:

Bij tesla is de vraag het probleem. Er is een overschot aan auto's , met name S en X modellen worden weinig verkocht. Daarom gaan de prijzen omlaag. En de EV zal nooit een groot aandeel in de autoverkoop krijgen. Er zijn nu EV's verkocht , vooral vanwege subsidies. Zo gauw de subsidies verdwijnen klapt de vraag in elkaar.
Droom verder, toen ik met de iPhone 1 rondliep, verklaarde iedereen me ook voor gek, waarom 600 euro betalen als je gewoon prima op je laptop kunt internetten... waarom zou je een smartphone willen?

lachwekkend!

Als je een keer met een Tesla gereden hebt weet je dat de aandrijflijn superieur is voor dagelijks gebruik (ja voor de 2 procent die willen racen, koop een super7, lotus, of Donkervoort).

Mijn bijna 6 jaar oude model-s met 250.000km op de teller is comfortabel, zeer snel, fluisterstil, onderhoudsarm en zeer zuinig.
De afgelopen 55.000 kilometer heb ik ruim 2500 euro aan stroom gebruikt om de auto vrijwel altijd thuis te laden. Een vergelijkbare luxe auto op diesel had me ruim 6100 euro aan brandstof gekost.
Met de benzine auto die ik hiervoor reed, was dit ruim 8300 euro geweest.

In zowel het geval dan de diesel als de benzine auto was ik meer kwijt geweest aan onderhoud en had ik niet de luxe van bijvoorbeeld ingebouwde spotify in de auto. Ik heb voor de Tesla een hele fijne app, waarmee ik de auto kan voorverwarmen/ koelen het laden kan regelen en allerlei dingen meer. Een vergelijkbare auto in luxe was voor mij tweedehands zeker in de buurt gekomen van de prijs die ik betaald heb voor mijn tweedehands Tesla!

[verwijderd]
0
Ik raad iedereen ook aan om dit YT-kanaal te volgen:
www.youtube.com/channel/UC1LAjODfg7dn...

Hij zit long, maar geeft wel een objectieve kijk op alles.
Zijn laatste video gaat over de harde cijfers.
Ook leuk om te zien hoe Tesla zijn 'concurrentie' het doet, waar in de media zoveel wordt over gewaarschuwd. 'Competition is coming...'
[verwijderd]
0
quote:

fausto1 schreef op 27 mei 2019 10:38:

Bij tesla is de vraag het probleem. Er is een overschot aan auto's , met name S en X modellen worden weinig verkocht. Daarom gaan de prijzen omlaag. En de EV zal nooit een groot aandeel in de autoverkoop krijgen. Er zijn nu EV's verkocht , vooral vanwege subsidies. Zo gauw de subsidies verdwijnen klapt de vraag in elkaar.
Wat een zever.
Het zijn enkel nog maar de 'early adopters' die de auto aanschaffen.
Met de jaren gaat ook de gewone mens deze auto's beginnen aanschaffen. Dat kantelpunt komt er waarschijnlijk rond 2021. Wanneer de range langer wordt, het aantal laadpalen toeneemt en de kost van de auto aanzienlijk afneemt.
Daarbovenop moet de verkoop in alle andere werelddelen buiten de USA nog worden opgestart. Dan denk ik onder andere aan de 2 miljard inwoners van China.
Neen, de vraag is niet het probleem. Wel de logistiek in alle werelddelen.
fausto1
0
Als de vraag niet het probleem is waarom heeft tesla dan problemen met zijn autoverkoop en brengt de prijzen omlaag?
Je stelt wel een aantal voorwaarden voor het kantelpunt: De range moet groter worden, de prijs moet omlaag , er moeten meer laadpalen komen. Dat moet allemaal eerst gebeuren voordat een elektrische auto interessant wordt. eerst zien dan geloven
Dutcheon
0
@Fausto, die prijzen omlaag is voor voorraadmodellen met oude hardware. De bestellingen voor de nieuwe modellen gaan parallel gewoon door, zonder reclame budget ;)

Om de massa klaar te stomen voor de overstap moeten er in het algemeen voor de elektrische auto inderdaad meer laadpalen komen. De prijzen gaan niet heel hard omlaag omdat de grondstoffen nu eenmaal schaars zijn, zoals we weten. De technologische vooruitgang in accuproductie zullen daarom niet meteen vertalen naar lagere prijzen.

Over vraag hoeft Tesla zich geen zorgen te maken, Elon is zich al handenwrijvend aan het voorbereiden op omschakelen van het aantal productielijnen naar productie van de Model-Y. Als de vraag van de model-3 ook maar iets lijkt terug te lopen op de productie komt de Y er alweer aan.
En laat duidelijk zijn die Y gaat verkopen als een malle en gaat er tevens voor zorgen dat er leuke jonge tweedehands model-3's op de markt gedropt gaan worden ;)
[verwijderd]
0
quote:

fausto1 schreef op 27 mei 2019 13:21:

Als de vraag niet het probleem is waarom heeft tesla dan problemen met zijn autoverkoop en brengt de prijzen omlaag?
Je stelt wel een aantal voorwaarden voor het kantelpunt: De range moet groter worden, de prijs moet omlaag , er moeten meer laadpalen komen. Dat moet allemaal eerst gebeuren voordat een elektrische auto interessant wordt. eerst zien dan geloven
Vooral de tax incentive die wegviel zorgde voor een kortstondige dip.
Idd ook de software update bij model x en s had een grote impact zoals ik al zei.
Heeft niets te maken met de trend van een geweldige groei in de vraag naar Tesla's, hoor...
Zeker niet als je weet dat Tesla enkel nog maar echt actief is geweest in de USA, waar 'maar' 300mil burgers wonen.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,680
Laag 146,220
Volume 86.946.400
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront