Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

38.986 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 ... 1946 1947 1948 1949 1950 » | Laatste
Chiddix
0
quote:

gokker schreef op 21 juni 2019 17:15:

[...]

Baudet aan de macht??? Mag er niet aan denken. Gelukkig is dit onmogelijk.
Onder normale omstandigheden komt Baudet niet in het torentje. De klimaatdiscussie had het FVD vleugeltjes gegeven maar als ik naar de peilingen kijk , lijkt het dat er een vleugel gebroken is van de vogel.
rationeel
0
quote:

Chiddix schreef op 21 juni 2019 18:35:

[...]

Onder normale omstandigheden komt Baudet niet in het torentje. De klimaatdiscussie had het FVD vleugeltjes gegeven maar als ik naar de peilingen kijk , lijkt het dat er een vleugel gebroken is van de vogel.
Dat zie je dan niet goed.
Ga maar eens naar Hiddema:) luisteren over het aanpakken van criminelen.

En Baudet:) over de pensioenen.

En dan komt de door de wol geverfde Derk Jan Eppink ONS partijtje meeblazen in Brussel.

Alle drie steken ze er met kop en schouders bovenuit.

FVD:) gaat het helemaal maken. Wind in de zeilen van het smachten naar verandering:)
rationeel
0
www.telegraaf.nl/watuzegt/1379515260/...

Nederland prijst zich mondiaal uit de markt met kerosinetaks

In maart vroeg ik bij het feest van honderd jaar luchtvaart aan staatssecretaris Snel van Financiën of het nou slim was om een vliegbelasting in te voeren. Want de vliegtaks komt jaarlijks voor zeker honderd miljoen euro op het bord van luchtvaartmaatschappij KLM te liggen.

Ik stelde de vraag in de periode dat de Staat net een belang had genomen in luchtvaartmaatschappij Air France KLM. „Waarom zou je winst van je eigen bedrijf willen afromen, dat daardoor nog minder kan investeren en verder onder druk van de concurrentie komt?”, vroeg ik. De>>> bewindsman>>> vond dit een heel >>>rare vraag>>> en zei dat de luchtvaart nog meer belast moest worden. De >>>staatsdeelneming>>> was namelijk een>>> andere afdeling>>>. Ik was verbaasd over dit hokjesdenken.

De staatssecretaris blijkt de daad bij het woord te voegen op een Europese conferentie voor vliegbelastingen, die nu gaande is in Den Haag. Want naast de vliegtaks vanaf 2021, staat >>>Snel ook open voor een kerosinebelasting>>>.

Daarmee gooit Snel een grote steen in de vijver. Hij gaat met zijn pleidooi verder dan nodig is. Tenslotte is er al een vliegtaks afgesproken in het regeerakkoord.
rationeel
0
Een bijkomende kerosinetaks heeft ingrijpende gevolgen, blijkt uit een onderzoek van de Europese Commissie naar vliegbelastingen. De vliegtaks betekent het>>> verlies van een paar duizend banen in de Nederlandse luchtvaartsector>>>. Een kerosinetaks gaat ten koste van>>> 15.000>>> directe banen, blijkt ook uit dat onderzoek. Maar het blijft niet bij die banen; de>>> gevolgen werken door in onze open economie>>>. Die belasting brengt straks wel geld in het laatje, maar het kost ook geld. Denk bijvoorbeeld aan>>> uitkeringen voor personeel dat geen baan meer heeft>>>. Zij kunnen bijvoorbeeld ook minder boodschappen doen, waardoor>>> Snel>>> weer minder btw en inkomstenbelasting vangt.

Ook krijgt de>>> Staat minder dividend>>> vanuit Schiphol, dat ook een staatsdeelneming is. Het kleine Nederland prijst zichzelf mondiaal uit de markt tegenover concurrerende luchtvaartcentra in >>>Dubai en Istanboel>>>.

Landen als >>>Frankrijk en Duitsland>>> hebben >>>ook een vliegtaks>>>, maar die hebben grote >>>eigen markten>>>. Dat kan grote gevolgen hebben voor het bestaansrecht en de routes van KLM, dat grotendeels de verbindingen naar andere economische centra onderhoudt.

>>>Het brede bedrijfsleven >>>heeft mogelijk>>> minder inkomsten>>> omdat bedrijven uit het buitenland niet naar Nederland komen. Dit omdat we de routes missen of omdat het simpelweg goedkoper is om daar te komen. Minder omzet, met als gevolg weer minder belastingen voor de schatkist van Snel.

Het lijkt erop dat de bewindsman het paard achter de wagen spant vanuit een>>> ideologische klimaatagenda.>>> Zelfs daar kunnen >>>vraagtekens>>> bij gezet worden, want er gaat>>> geen cent naar vergroening>>>. Dus geen schonere luchtvaart, minder banen, routes en geld in de schatkist: een situatie met alleen maar verliezers.
rationeel
0
Geld verdienen? Mooie sprookjes!

Wanneer komt het gezonde verstand weer aan de macht? Heel snel als ze zo doorgaan.
rationeel
0
Jo Faber
?

@jo_faber

#klimaat #kringlooplandbouw Vandaag was in iedere nieuwsuitzending te horen dat ons voedsel te goedkoop is. Dit is weer zo'n loze kreet onder het mom van het klimaat. Ik zeg het niet graag maar ik denk dat Baudet gelijk krijgt. De klimaatgekte gaat giganties veel geld kosten!
rationeel
0
ockhams-scheermes
?

@ockhams

Groenland bevat ongeveer 3,000,000,000,000,000 ton ijs. Ongeveer 0.000007% is dit jaar gesmolten. Na 117 jaar ligt er nog 99,58% van al dat ijs. Binnen ongeveer 4500 jaar zou het weg kunnen zijn. OMG, pak uw spullen al maar. #klimaat #klimaatzaak
rationeel
0
De wedergeboorte
van Nederland

INTERVIEW TEKST Jelle van der Meer en Marcel Ham

Hoe ex-Rabo-
topman Ralf

Dekker bij Forum
voor Democratie
belandde

Van topman bij de Rabobank, de bank van de duurzaam-
heid, tot politicus bij Forum voor Democratie. Ralf

Dekker maakte een bijzondere carrièreswitch. ‘Forum is
een culturele beweging, onze thema’s moeten de wereld in.’

>>>>

Het effect van het klimaat

Beslissend voor het ontluiken van zijn engagement is de gekte,
zoals hij dat noemt, over de opwarming van de aarde. ‘Het alarm
zwelde aan, en als>>> geoloog >>>ging ik op zoek naar feiten. En die
vertelden een heel ander verhaal. Het is allemaal grotendeels
speculatie.’ Op internet ontdekte hij een gemeenschap van kriti-
sche wetenschappers. ‘Ik was bepaald niet de enige, dat was ook
een ontdekking, de media suggereerden iets anders.’ Hij stak er
>>>veel tijd in. ‘Na het werk, ’s avonds, lezen, onderzoeken, uitdragen.>>>

Hij is medeoprichter van de >>>Groene Rekenkamer>>>, waarvan hij
eerst>>> secretaris en later voorzitter was>>>. ‘Het doel: een quest for the
truth, het verhaal over de opwarming en de menselijke rol daarin
via CO2
-uitstoot is op diverse punten onzeker, veel alarmistische
verhalen zijn wilde speculaties of zelfs baarlijke nonsens. De stel-
ligheid is ongegrond.’
rationeel
0
‘De ideologische hoofdstroom bij de Rabobank was voor duur-
zaamheid, met grote zorgen over het>>> klimaateffect>>>. Dat ik daar
anders over dacht, was geen probleem, er was>>> ruimte voor
verschillende meningen>>>.’ Omgekeerd had hij weinig moeite met
de strategie van zijn bank.>>> ‘Duurzaamheid en klimaat verkopen.>>>
De Rabobank komt tegemoet aan een vraag. Als de samenleving in
mijn ogen>>> onzinnige investeringen>>> wil doen, zoals in>>> windmolens,>>>
wil ik dat best financieren. Wel heb ik intern gewezen op de>>> lange-
termijnrisico’s>>> voor de bank wanneer breed het>>> inzicht doorbreekt>>>
dat windmolens>>> niets uithalen >>>maar wel veel geld kosten. Dat was
een interessant gesprek, met als besluit om niet te veel langeter-
mijnposities in te nemen en vooral de >>>constructiefase>>> te finan-
cieren. Het ging mij niet om de moraal, maar om het beste>>> bedrijfs-
resultaat: opbrengst maximaliseren, risico’s minimaliseren.’>>>

In 2017 zit zijn vierjarige termijn in de raad van bestuur erop en
wordt hij niet gevraagd voor een nieuwe periode. ‘Geen ruzie,
een kwestie van organisatieaanpassingen en vernieuwingen van
teams.’ Hij was>>> 60 jaar en kon weg met een goede regeling.>>>
‘Normaal ga je dan commissariaten verzamelen, maar dan doe je
hetzelfde type werk voor een fractie van je oude salaris. Er kwam
een ernstige medische gebeurtenis bij,>>> dan neem je afstand.’>>>
Glimlacht: ‘Inderdaad, dan komen er>>> zingevingsvragen.>>>’

>>>
rationeel
0
Jos2233
0
quote:

rationeel schreef op 21 juni 2019 23:45:

Een bijkomende kerosinetaks heeft ingrijpende gevolgen, blijkt uit een onderzoek van de Europese Commissie naar vliegbelastingen. De vliegtaks betekent het>>> verlies van een paar duizend banen in de Nederlandse luchtvaartsector>>>. Een kerosinetaks gaat ten koste van>>> 15.000>>> directe banen, blijkt ook uit dat onderzoek. Maar het blijft niet bij die banen; de>>> gevolgen werken door in onze open economie>>>. Die belasting brengt straks wel geld in het laatje, maar het kost ook geld. Denk bijvoorbeeld aan>>> uitkeringen voor personeel dat geen baan meer heeft>>>. Zij kunnen bijvoorbeeld ook minder boodschappen doen, waardoor>>> Snel>>> weer minder btw en inkomstenbelasting vangt.

Ook krijgt de>>> Staat minder dividend>>> vanuit Schiphol, dat ook een staatsdeelneming is. Het kleine Nederland prijst zichzelf mondiaal uit de markt tegenover concurrerende luchtvaartcentra in >>>Dubai en Istanboel>>>.

Landen als >>>Frankrijk en Duitsland>>> hebben >>>ook een vliegtaks>>>, maar die hebben grote >>>eigen markten>>>. Dat kan grote gevolgen hebben voor het bestaansrecht en de routes van KLM, dat grotendeels de verbindingen naar andere economische centra onderhoudt.

>>>Het brede bedrijfsleven >>>heeft mogelijk>>> minder inkomsten>>> omdat bedrijven uit het buitenland niet naar Nederland komen. Dit omdat we de routes missen of omdat het simpelweg goedkoper is om daar te komen. Minder omzet, met als gevolg weer minder belastingen voor de schatkist van Snel.

Het lijkt erop dat de bewindsman het paard achter de wagen spant vanuit een>>> ideologische klimaatagenda.>>> Zelfs daar kunnen >>>vraagtekens>>> bij gezet worden, want er gaat>>> geen cent naar vergroening>>>. Dus geen schonere luchtvaart, minder banen, routes en geld in de schatkist: een situatie met alleen maar verliezers.
Nu heb je het wel over de 15.000 banen, maar dat de klimaat transitie 100.000 banen oplevert in de bouw en bij de installateurs, daar hoor ik je niet over. Selectief winkelen waar alleen slecht opgeleide / geïnformeerde mensen zich mee bezig houden. FVD daalt alweer in de peilingen. Ooit waren Rita, Geert, en Mussert enorm populair. De hype is voorbij.
josti5
0
quote:

Jos2233 schreef op 22 juni 2019 10:40:

[...]
Nu heb je het wel over de 15.000 banen, maar dat de klimaat transitie 100.000 banen oplevert in de bouw en bij de installateurs, daar hoor ik je niet over. Selectief winkelen waar alleen slecht opgeleide / geïnformeerde mensen zich mee bezig houden. FVD daalt alweer in de peilingen. Ooit waren Rita, Geert, en Mussert enorm populair. De hype is voorbij.
Kijk, daar komt de ware Jos2233-aap uit de mouw: 'Rita, Geert, Mussert.'
Jou hoef ik dus niet meer serieus te nemen.

objectief
0
quote:

josti5 schreef op 22 juni 2019 11:09:

[...]

Kijk, daar komt de ware Jos2233-aap uit de mouw: 'Rita, Geert, Mussert.'
Jou hoef ik dus niet meer serieus te nemen.

Graag inhoudelijk reageren en geen negatief commentaar.
"Serieus", wie zegt het!!
josti5
0
quote:

objectief schreef op 22 juni 2019 11:16:

[...]

Graag inhoudelijk reageren en geen negatief commentaar.
"Serieus", wie zegt het!!

Fred toch weer...
Je blijft jezelf overtreffen...
[verwijderd]
0
quote:

objectief schreef op 22 juni 2019 11:16:

[...]

Graag inhoudelijk reageren en geen negatief commentaar.
"Serieus", wie zegt het!!

Fredje, petje op als je naar buiten gaat met dit weer (!!)
rationeel
0
Er is een verschil tussen geld verdienen en geld uitgeven, zodat anderen iets verdienen.
Wat de burger graag wil is geld verdienen en zo min mogelijk geld uitgeven aan de staat...belasting betalen.
En als hij belasting betaalt dan is het voor uitgaven waar hij mandaat voor heeft gegeven.
rationeel
1
De kiezer verleent mandaat middels de partij waarvoor hij kiest.
Zo is onze democratie ingericht.
Wat er nu gebeurt is dat de wens van de kiezer tot uiting komend in de gekozen partijen niet gestand wordt gedaan. Dat is dus de uitholling van onze democratie. Zeer ernstig, onaanvaardbaar.
Als je iets wilt uitsluiten, dan kan dat niet op deze manier.

Verder komt er met de partijen die samen gaan regeren een duister schimmenspel op gang, waar de kiezer verbaasd naar de uitkomst mag kijken. Van waar partijen voor staan is niet veel meer over.

Dan hoef je dus helemaal niet vreemd op te kijken dat de burger ontevreden is met een dergelijk stelsel. Dat in naam democratisch is, maar in feite gesjoemel door krachten waar hij geen weet van heeft.

En op een gegeven moment is genoeg, genoeg. En wat er gebeurt als de burger er genoeg van heeft, daar word je zeker niet vrolijk van.

De mensen die zich geroepen voelen om ons land te regeren nemen een grote verantwoordelijkheid op zich om te zorgen dat de democratie in stand blijft. En dat begint met fase 1.
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 21 juni 2019 18:35:

[...]

Onder normale omstandigheden komt Baudet niet in het torentje. De klimaatdiscussie had het FVD vleugeltjes gegeven maar als ik naar de peilingen kijk , lijkt het dat er een vleugel gebroken is van de vogel.
Tot het moment dat burgers de rekening van de klimaatgekte gepresenteerd krijgen natuurlijk; dan geneest het vleugeltje wel weer.
Chiddix
0
Visie van Trump op het klimaat(verandering). Het is vanzelf gekomen en het zal vanzelf ook weer verdwijnen.
[verwijderd]
2
quote:

rationeel schreef op 21 juni 2019 23:45:

Een bijkomende kerosinetaks heeft ingrijpende gevolgen, blijkt uit een onderzoek van de Europese Commissie naar vliegbelastingen. De vliegtaks betekent het>>> verlies van een paar duizend banen in de Nederlandse luchtvaartsector>>>. Een kerosinetaks gaat ten koste van>>> 15.000>>> directe banen, blijkt ook uit dat onderzoek. Maar het blijft niet bij die banen; de>>> gevolgen werken door in onze open economie>>>. Die belasting brengt straks wel geld in het laatje, maar het kost ook geld. Denk bijvoorbeeld aan>>> uitkeringen voor personeel dat geen baan meer heeft>>>. Zij kunnen bijvoorbeeld ook minder boodschappen doen, waardoor>>> Snel>>> weer minder btw en inkomstenbelasting vangt.

Ook krijgt de>>> Staat minder dividend>>> vanuit Schiphol, dat ook een staatsdeelneming is. Het kleine Nederland prijst zichzelf mondiaal uit de markt tegenover concurrerende luchtvaartcentra in >>>Dubai en Istanboel>>>.

Landen als >>>Frankrijk en Duitsland>>> hebben >>>ook een vliegtaks>>>, maar die hebben grote >>>eigen markten>>>. Dat kan grote gevolgen hebben voor het bestaansrecht en de routes van KLM, dat grotendeels de verbindingen naar andere economische centra onderhoudt.

>>>Het brede bedrijfsleven >>>heeft mogelijk>>> minder inkomsten>>> omdat bedrijven uit het buitenland niet naar Nederland komen. Dit omdat we de routes missen of omdat het simpelweg goedkoper is om daar te komen. Minder omzet, met als gevolg weer minder belastingen voor de schatkist van Snel.

Het lijkt erop dat de bewindsman het paard achter de wagen spant vanuit een>>> ideologische klimaatagenda.>>> Zelfs daar kunnen >>>vraagtekens>>> bij gezet worden, want er gaat>>> geen cent naar vergroening>>>. Dus geen schonere luchtvaart, minder banen, routes en geld in de schatkist: een situatie met alleen maar verliezers.
Doe niet zo dramatisch man. Vind je het dan normaal dat je voor € 38 naar Barcelona kunt vliegen (dat ben ik met de taxi naar Schilphol al kwijt!). Mag best een tientje duurder hoor, daar haakt geen reiziger van af.
38.986 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 ... 1946 1947 1948 1949 1950 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,23  +7,44  +0,85%  09:17
 Germany40^ 18.177,00 +0,22%
 BEL 20 3.903,67 +0,33%
 Europe50^ 5.016,10 +0,16%
 US30^ 38.494,27 -0,03%
 Nasd100^ 17.574,74 +0,53%
 US500^ 5.081,38 +0,23%
 Japan225^ 38.356,26 +1,10%
 Gold spot 2.322,96 +0,04%
 EUR/USD 1,0687 -0,14%
 WTI 83,36 +0,07%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AEX +0,82%
JUST EAT TAKE... +0,50%
Nedap N.V. +0,32%
AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%

Dalers

AMX -0,26%
ADYEN NV -0,04%
AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront