Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.740 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
löngterm
0
quote:

boem! schreef op 24 juli 2019 03:09:

Jij ziet de productiewinst bij het chassis als een uitvloeisel van de strategische overweging bij Tesla om in te zetten op het verticale integratie model.
Ik kijk daar anders naar; het is volgens mij juist het kiezen van de juiste partner om het chassis te laten leveren en af te zien van eigen productie waarbij Tesla het voordeel in de eindproductie hoger inschat dan het voordeel dat zij denken te kunnen behalen door hun inkoopkracht aan te wenden bij de multi source suppliers.

Tesla kiest voor verticale integratie in die gevallen waarbij Tesla het onderscheid moet maken tov traditionele OEM's en waar zij in een competitief krachtenveld het onderspit zullen delven tov diezelfde OEM's.
Verticale integratie bij Tesla concentreert zich op aandrijving, accu's en de selfdriving unit met haar OTA updates.

Opvallend daarbij is, dat men bij accu's de verticale integratie slechts beperkt doorvoert door in dit geval te opteren voor joint-ventures.
Bedankt voor je reflectie! Ik heb de gewoonte om altijd de dingen uit te lichten waarin ik niet overeenkom met de ander aangezien dat naar mijn mening de meeste kans heeft om tot nieuwe inzichten te leiden.

Ik ben het grotendeels een met het feit dat Tesla de trade-off tussen outsourcing/productie anders inschat dan de andere OEM's maar naar mijn idee missen er twee belangrijke factoren in de afweging die je maakt.

Ten eerste is het heel moeilijk voor een bedrijf om een onderdeel waarin "vroeger" de keuze is gemaakt om deze te outsourcen weer binnenshuis te halen. Ze hebben simpelweg niet de kennis meer om de logistiek, prodcutie en state of the art onderdelen te maken. Dit is een soort van Sunk Cost die gemaakt is op het moment van outsourcing.

Ten tweede zal het personeels bestand van een gangbare OEM er heel anders uit zien dan een jong bederijf als Tesla. Ik weet hier geen nummers van maar denk dat zo'n 20-30% van de werknemers zich bezich zal houden met klant-contacten en sourcing van onderdelen ect. Deze mensen bekleden ook hoge posities en zullen zichzelf (of de directe collega's) werkloos maken wanneer men aan het insourcen gaat. Hierdoor zal er een stigma hangen rondom het binnenshuis produceren van onderdelen. Tot slot is het de manier zoals het altijd is gegaan en "normaal" is binnne de branche waardoor het topic hoogswaarschijnlijk amper besproken wordt of in elk geval een lage kans van slagen heeft.

Om te komen tot de tweede alinea waarin je benoemd dat Tesla zijn verticale integratie niet volledig heeft doorgevoerd in een van de meest cruciale onderdelen van EV's klopt volledig. Echter denk ik dat deze keuze toenmalig is gemaakt aan de hand van het benodigde kapitaal dat simpelweg niet beschikbaar was.

Daarom is mijn verwachting dat in de komende jaren Tesla cell productie volledig zelf in de hand zal gaan nemen en potentieel Panasonic uitkoopt in de Gigafactory in Nevada. Heb jij hier dezeflde gedachte over of heb je het idee dat ik hier wat mis?

Tot slot de cijfers van vanavond... Ook ik zit er in voor de lange termijn en lig dus niet wakker van een slecht kwartaal zolang de basis in lijn is met mijn outlook. Wat het gaat worden durf ik mijn vingers ook niet aan de branden maar wanneer ik met de kennis die ik heb een inschatting zou moeten maken. Kan ik er niet onderuit dat ik winstgevendheid verwacht. Echter heb ik niet genoeg kennis en informatie om hier ook maar iets nuttigs over te zeggen...
[verwijderd]
0
Toch maar eens ingestapt vandaag. Wil mogelijk niet nog meer winst mislopen.
Of de cijfers nu tegenvallen maakt me niet veel uit. Al denk ik dat ze goed gaan zijn, anders zou Musk geen extra price cuts gedaan hebben.
Q3 en Q4 zouden sowieso beter moeten zijn door seasonality (en waarschijnlijk zelfs beter dan vorig jaar door hogere vraag/productie model 3).
Daarbij vandaag nog eens naar autonomous day geluisterd. Heeft me nog eens over de streep gehaald!

De rest van 2019 boordevol nieuws met completion GF3, investor battery day en bijhorend meer info over de geweldige technologie van Maxwell, introductie FSD
[verwijderd]
0
Is het gebruikelijk dat Tesla zo heftig naar beneden wordt gezet in de after hours ($242)?

Al meer dan 500k stukken verhandeld in de after hours...
löngterm
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 24 juli 2019 22:56:

Is het gebruikelijk dat Tesla zo heftig naar beneden wordt gezet in de after hours ($242)?

Al meer dan 500k stukken verhandeld in de after hours...
ir.tesla.com/static-files/1e70a30c-20...

Iets lagere revenue dan verwacht, en een vors verlies. Outlook is dan wel weer goed en marges lijken ook in orde. Tot slot is de free cash flow naar mijn idee dan weer erg positief.
FelixPartymix
0
www.sec.gov/Archives/edgar/data/13186...

Tesla Second Quarter 2019 Update

• Cash and cash equivalents of $5.0B; Operating cash flow less capex of $614M

• GAAP operating loss of $167M, GAAP net loss of $408M, including $117M of restructuring and other charges

• Auto gross margin at ~19% in spite of reductions in vehicle ASP and lower regulatory credit revenue

• On track to launch Gigafactory Shanghai by end of 2019 and Model Y by fall of 2020.
[verwijderd]
0
Thanks, ik dacht dat de cijfers pas om 23.30 onze tijd kwamen.

$233, 790K volume

Wel vreemd dat er zo heftig gehandeld mag worden voor zo'n lange tijd door handelaren. Wij kunnen nu niet handelen toch?

Is dit gebruikelijk?

Edit: herstelt zich gelukkig wel weer een beetje....
FelixPartymix
0
www.cnbc.com/2019/07/24/tesla-earning...

“Tesla posts loss of $1.12 per share, vs. expected loss of 40 cents

Tesla plunged 8% in extended trading after posting a larger-than-expected loss on Wednesday.

Here’s what Tesla reported, versus what analysts expected based on average estimates compiled by Refinitiv:

Loss per share on an adjusted basis: $1.12 vs. 40 cents expected
Revenue: $6.35 billion versus $6.41 billion expected
That compares with an adjusted loss of $3.06 per share on $4 billion in revenue during the same period last year.

The electric automaker also reaffirmed its full-year delivery guidance, saying it still expects 360,000 to 400,000 this year. Tesla also said it still expects return to profitability in the third quarter.

Tesla shares closed higher on Tuesday at $260.17, and rose in trading on Wednesday again. Shares had declined 22% this year as of markets close Tuesday.

In their first quarter update, Tesla executives braced investors for another loss in the second quarter before returning to profitability in the second half of the year.

The company recently achieved a record in terms of vehicle production and deliveries, selling 95,200 vehicles during the second quarter and producing 87,048 cars during that period, it said earlier this month.

Record single-quarter sales for Tesla followed several price and product changes, however, so investors are looking for answers about where automotive gross margins stand today, and whether CEO Elon Musk has finally figured out how to make and sell cars profitably over the long-term.

In the first quarter, Tesla also told investors the company should become free cash flow positive in the second half of the year, and expects full-year vehicle deliveries for 2019 to reach at least 360,000. Most of those cars will be Model 3s, Tesla’s latest electric sedan and lowest priced offering to-date.”

wellicht daarom dus de harde afstraffing nabeurs...
Rai444,44
0
quote:

Topperke schreef op 24 juli 2019 21:43:

Toch maar eens ingestapt vandaag. Wil mogelijk niet nog meer winst mislopen.
Of de cijfers nu tegenvallen maakt me niet veel uit. Al denk ik dat ze goed gaan zijn, anders zou Musk geen extra price cuts gedaan hebben.
Q3 en Q4 zouden sowieso beter moeten zijn door seasonality (en waarschijnlijk zelfs beter dan vorig jaar door hogere vraag/productie model 3).
Daarbij vandaag nog eens naar autonomous day geluisterd. Heeft me nog eens over de streep gehaald!

De rest van 2019 boordevol nieuws met completion GF3, investor battery day en bijhorend meer info over de geweldige technologie van Maxwell, introductie FSD
Lekkere timing, after hours -10%.
[verwijderd]
0
quote:

Rai444,44 schreef op 24 juli 2019 23:06:

[...]

Lekkere timing, after hours -10%.
Daar is dus geen mogelijkheid voor ons om nog te handelen?

Is het dan de verwachting dat de daling morgen wanneer de handel opent doorzet? Of halen we in de after hours dan wel redelijk de bodem? wat is jullie ervaring/verwachting?
löngterm
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 24 juli 2019 23:11:

[...]

Daar is dus geen mogelijkheid voor ons om nog te handelen?

Is het dan de verwachting dat de daling morgen wanneer de handel opent doorzet? Of halen we in de after hours dan wel redelijk de bodem? wat is jullie ervaring/verwachting?
Dat je daar weinig nuttigs over kunt zeggen.
[verwijderd]
0
Eerste reactie:

- zeer zwakke cijfers, vooral door ASP daling. Ook in Q3 zal deze nog dalen, dus vrees ik in het huidige kwartaal ook een verlies.

- gigafactory 3 lijkt toch iets trager te gaan dan in het vorig kwartaalrapport vermeld is

- We believe our business has grown to the point of being self-funding.
Ook een heel belangrijk zinnetje!

- hoge depreciatie, hoge interesten, hoge restructering costs en lage credit sales doen de cijfers wat slechter overkomen dan ze eigenlijk zijn.
Op zich steeg de gross margin heel mooi.

Over het algemeen teleurgesteld, al geeft het netto-verlies door vele tegenvallers een beetje een vertekend beeld.
Tevreden over de cash flow, dat is waar het eigenlijk bij zo'n groeibedrijf om draait.
Hopelijk snel nieuws over GF3, GF4, Maxwel technologie en FSD. Dat is waar het bij mij om draait.
Tot dan vind ik een negatieve koersreactie zeker op zijn plaats, aangezien 2019 alweer verlieslatend zal zijn.
[verwijderd]
0
Wel belangrijk te vermelden dat Tesla volledig aan zijn guidance voldoet: een veel lager verlies dan in Q1 en een positieve cash flow (zelfs $600mil!).
Musk maakt minder en minder valse beloftes wat ik alleen maar kan toejuichen.
Hopelijk haalt hij in Q3 dan ook de vooropgestelde winst.
[verwijderd]
0
Maar wat is er nu eigenijk veranderd sinds "profitable in all quarters going forward"? Fiat stuurt miljarden. Waar zit de tegenslag precies?

Knap om geen winst te maken met veel leveringen uit productie van een vorig kwartaal. En een nieuw model dat al 2 volle jaren in productie is en nog steeds productie gelimiteerd is. Dan gaat er toch echt iets gruwelijk fout wat andere merken beter aangepakt haddden.
Al zo lang bezig met 2170 cellen en nog nooit in beeld gehad er genoeg van te hebben, voor 1 dag. En dan bedoel ik dat de jongens van Energy lekker de hort op kunnen om te gaan verkopen, laat staan productie goed starten. Waarom in 2+ jaar niet gezorgd voor overproductie? S en X in topvorm hebben ruim 10 GWh nodig. En die komen nu ingevaren uit Japan. Duur. Inferieur.
boem!
0
Eerste impressie zonder nog naar de CC geluisterd te hebben.

Beetje een mixed bag.
Positief voor het meest cruciale punt tw de cash-flow. Het cash-flow management is ronduit goed te noemen en geeft mij voldoende vertrouwen dat Tesla in staat is om afgezien van opstartkosten bij nieuwe introducties de cash-flow positief te houden.

De mixed bag komt meer naar voren bij het resultaat.
Sterk ingekort ziet de P&L er als volgt uit( half jaar 2019 vs halfjaar 2018)

Omzet 10,9 miljard vs 7,4 miljard

Margin 1,5 miljard vs 1 miljard
OPEX 2,2 miljard vs 2,3 miljard
Intr+tax 0,4 milj vs 0,3 miljard

Nett loss 1,1 miljard vs 1,5 miljard.

Door de positieve cash-flow is de ergste druk van de ketel.
Het blijft noodzaak om uiteindelijk positieve cijfers te schrijven.
De marge zakt in van 14,5% in 2018 naar 13,7% in 2019.
Normaal verwacht je bij een sterk stijgende omzet van ca 50% een oplopende marge. Dat dit bij Tesla niet heeft plaatsgevonden wordt veroorzaakt door de veranderde verkoopmix (model 3 versus SenX) en de door Tesla doorgevoerde prijsverlagingen om het momentum niet te verliezen.
Op zich valt de vermindering aan marge mee gegeven die twee oorzaken maar op termijn zal die marge toch echt moeten gaan stijgen om uiteindelijk winstgevend te worden.
De opex en intrest doen hun werk naar behoren waarbij met name de Opex positief opvalt.

Krijgt Tesla de 1 1 miljard verlies omgebogen in een nettowinst en wanneer blijft de centrale vraag.
Uitspraken van Tesla over opschroeven productie capaciteit van 90 k in 2019 naar 125 k in 2020 per kwartaal, de in de toekomst sterk oplopende credits, de aankondigingen van verdere verlaging van de productiekosten en de introductie van de Y geven mij nog voldoende vertrouwen om rustig als BAH te blijven zitten.
boem!
0
Na kennis te hebben genomen van de CC het volgende aanvullende commentaar.

Musk is en blijft een ras optimist.
Hij focust zich op 3 en Y.
Voorziet voor 3 een vraag van 750 k in de toekomst.
S en X zijn enkel premium modellen die geen echte invloed hebben op de resultaten maar dienen om het S3XY imago van Tesla te ondersteunen.
Credits zullen geen grote rol spelen mbt winstgevendheid.

Toekomst wordt voor een groot deel bepaald door SDU en battery.
DeZwarteRidder
0
www.fd.nl

Koers Tesla daalt 11% na tegenvallend resultaat

Verlies per aandeel komt uit op $2,31 waar op $1,55 verlies was gerekend door analisten
fausto1
0
Tesla maakt weer een groot verlies. Het verbaast mij niet. Wat me wel verbaasd is dat nog steeds zoveel mensen in Musk en Tesla geloven.
[verwijderd]
0
quote:

fausto1 schreef op 25 juli 2019 08:36:

Tesla maakt weer een groot verlies. Het verbaast mij niet. Wat me wel verbaasd is dat nog steeds zoveel mensen in Musk en Tesla geloven.
Dit komt volgens mij doordat ze namelijk wel daadwerkelijk producten in de markt zetten, die ook goed zijn en laten zien hoe het anders kan.

De vraag blijft of Tesla genoeg tijd krijgt om een dergelijk grote organisatie goed op poten te zetten en winstgevend te krijgen. Ieder kwartaal worden wel stappen in deze richting genomen. Maar is het voldoende om op tijd winstgevend te worden. Aan de andere kant zit er nu al zoveel geld in dat je je moet afvragen of iemand het lef heeft om de stekker eruit te trekken. Denk het persoonlijk van niet.

Ik zie Tesla wel winstgevend worden komende kwartalen, gespreid instappen is nu mijn devies.
Mr sponge
0
Waar je bij de analyse van de cijfers wel even rekening mee moet houden is het feit dat er bijna 8000 auto's meer zijn verkocht dan dat er zijn geproduceerd. Deze komen dus uit de voorraad. Dat is wel van invloed op de cashflow.
En weer hetzelfde beeld dat er gesneden wordt in de capax. Met andere woorden veel toezeggen aan het begin van het jaar en dan ieder kwartaal die voorspelling iets omlaag bijstellen. Eens kijken wat ze aan het eind van het jaar gaan waarmaken aan extra service stations en laadpunten.
7.740 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 22:00
Koers 144,610
Verschil +2,560 (+1,80%)
Hoog 147,260
Laag 141,110
Volume 124.545.104
Volume gemiddeld 100.614.200
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront