TomTom « Terug naar discussie overzicht

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
closer
0
Gókken is niet nodig, vanochtend is al aangetoond dat het een Volvo XC60 is. Wat het betekent is nog niet duidelijk.
www.autoweek.nl/advertorial/de-dynami...
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 4 september 2019 12:20:

[...]

Waarom trek jij de kaspositie steeds af van de waarde van TT om te komen tot een zgn ondernemingswaarde?

Hanteer jij dezelfde waarderingsgrondslag ook bij bedrijven die zwaar gebukt gaan onder een schuldenlast?

Voor mij is het nog steeds de vraag waarom men die kaspositie aanhoudt, komt er een nieuwe grote acquisitie aan van 1 miljard of gaat men over tot dividenduitbetaling.

Het "genereuze" bod maakt geen kans doordat de hier zo verguisde Wakkie ervoor heeft gezorgd dat de dga's moeten instemmen met een dergelijk bod en daar zal weinig animo voor zijn indien je kijkt naar de FCF per aandeel.
Ook de hier verguisde maatregel van de reverse split doet nu haar bedoelde werk zonder dat de kritikasters daar iets van terug hebben genomen.

Met een FCF per aandeel van 2 euro komen koersen van 20 a 30 euro nog niet in de buurt van de realiteit.

Ondernemingswaarde maakt bedrijven met en bedrijven zonder schuld beter vergelijkbaar.

(In geval TomTom extra relevant aangezien er geen schulden zijn, maar een forse net cash positie. Daarom is koerswinst geen goede kpi voor bedrijven als TomTom. Immers TomTom zou voor 500mln aandelen kunnen inkopen en dan gaat de wpa fors omhoog.)

Als HG echt beet heeft in de HD markt dan zullen ze het inderdaad niet verkopen onder de 30 euro per aandeel.
[verwijderd]
1
Verwacht voorbeurs meer nieuws mbt afbeelding vorige dag en dan de ware koersknal up
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Makita schreef op 5 september 2019 00:28:

[...]
Ondernemingswaarde maakt bedrijven met en bedrijven zonder schuld beter vergelijkbaar.

(In geval TomTom extra relevant aangezien er geen schulden zijn, maar een forse net cash positie. Daarom is koerswinst geen goede kpi voor bedrijven als TomTom. Immers TomTom zou voor 500mln aandelen kunnen inkopen en dan gaat de wpa fors omhoog.)
...
Klopt. De ondernemingswaarde (entreprise value) is gedefinieerd als:
marktkapitalisatie plus de marktwaarde van het (rentedragend) vreemd vermogen minus de cashpositie.

Dit is op drie manieren te begrijpen:
1. Het is het bedrag dat je eigenlijk betaalt als je de onderneming koopt. De eventuele cash kan je van de overnameprijs aftrekken, een schuld (vreemd vermogen) moet je eigenlijk nog aflossen.
2. Het is het eigenlijke aan het werk zijnde kapitaal ('operating assets').
3. Voor de Return on Investment (ROI) neemt men vaak: nettowinst/ondernemingswaarde.

www.moorestephens.be/nl/diensten/corp...
www.encyclo.nl/begrip/enterprise%20value
thismatter.com/money/stocks/valuation...

The wolf of Duck Street
0
Strijbosch continues: “We’re already the natural choice for automakers who want to deploy automated driving systems on a global scale. Now that we can move even faster in our research and product development, we’re further elevating the quality of our offering.”
Juun
0
IAA Frankfurt, Germany, September 5, 2019 TomTom (TOM2), the location technology specialist, today announced details of its latest fully autonomous test vehicle. The highly customized car is designed to test and improve TomTom’s autonomous driving technologies. This includes the industry-leading TomTom High Definition (HD) Map, TomTom Roadagrams, and map streaming service, TomTom AutoStream.

Willem Strijbosch, TomTom’s Head of Autonomous Driving, said: “Having our own autonomous vehicle is a critical advantage when it comes to developing the technology required for safe and comfortable autonomous driving. We can continuously test our mapping technology on the roads, get insights and high-quality data on how it performs in a multitude of circumstances and, right away, feed this into our AI-driven map-making process.”

Eight laser scanners, stereo cameras and six radars are built into the new vehicle. This extensive sensor set allows for testing of different sensor configurations. They provide a 360-degree view of the vehicle’s surrounds, and the data from these sensors is processed and referenced against the TomTom HD Map so the vehicle can locate itself precisely.

The TomTom HD Map is a highly accurate and highly attributed representation of the road, including lane models, lane geometry and traffic signs, with accuracy down to a few centimetres. It enables automated vehicles to precisely locate themselves on the road; to build a detailed model of the surrounding environment working together with the vehicle sensors; and to plan a path to the destination.

Recently TomTom announced that it had closed deals with multiple global carmakers to provide its HD Map, which covers Europe, the United States and Asia, securing market leadership in high definition mapping.

Strijbosch continues: “We’re already the natural choice for automakers who want to deploy automated driving systems on a global scale. Now that we can move even faster in our research and product development, we’re further elevating the quality of our offering.”

Visitors to IAA Frankfurt can see the technology that powers the vehicle on the TomTom booth: Hall 8, booth C39. More information on the new vehicle can be found here.
Juun
0
IAA Frankfurt, Germany, September 5, 2019 TomTom (TOM2) today announced that the number of Level 1 and Level 2-enabled* vehicles powered by TomTom’s maps for automated driving has doubled. Over 1m vehicles – both private and commercial – and from multiple vehicle manufacturers, are now on the roads.

Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving, TomTom, said: “From helping commercial vehicles to drive more efficiently, to keeping passenger cars safe on the highway, our maps for automated driving are paving the way for an autonomous future.”

Using TomTom’s maps for driver assistance and safety warnings can help automakers to achieve higher Euro NCAP ratings.

In March this year, TomTom announced that it had closed deals with multiple global vehicle manufacturers to provide the TomTom High Definition map, which covers Europe, the United States and Asia, securing market leadership in HD mapping.

Visitors to IAA Frankfurt can meet TomTom in Hall 8, booth C39.

* Level 1 encompasses automation of either lateral or longitudinal vehicle motion control, while Level 2 encompasses automation of both lateral and longitudinal vehicle motion control.
Juun
0
IAA Frankfurt, Germany, September 5, 2019 TomTom (TOM2), the location technology specialist, and HELLA Aglaia, a global supplier of computer vision software to the automotive industry, today announced a collaboration to move towards updating the TomTom High Definition (HD Map) in real time using crowdsourced camera data from vehicles. TomTom’s HD Map is a critical component for safe and comfortable autonomous driving.

As part of the collaboration, HELLA Aglaia will use AutoStream – TomTom’s innovative map delivery system – to access the latest TomTom HD Map on demand and will use the HD Map in the vehicle for accurate localization. In addition, HELLA Aglaia will share processed camera data to TomTom's cloud-based mapping system for autonomous driving, updating the TomTom HD Map in real time. This will be achieved by generating crowdsourced map updates called Roadagrams which are used to ensure the HD Map reflects the reality of the road. TomTom AutoStream then delivers the updated map data back to the vehicle. The technology will be demonstrated to automakers and Tier 1s by the end of the year.

Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving, TomTom, said: “We believe that an up-to-date HD map is critical for safe and comfortable autonomous driving. By joining forces with HELLA Aglaia we are offering automakers and Tier 1s the possibility to move towards faster TomTom HD Map updates. We’re proud to be working with them to serve their European and global customers.”

Kay Talmi, Managing Director at HELLA Aglaia, added: “By achieving compatibility between TomTom’s cloud-based mapping service and Aglaia’s in-vehicle camera software we will be able to offer automakers a new option for HD Map updates from their fleet while keeping the flexibility of our software-only-solution which easily scales from ADAS to automated driving.”

Visitors to IAA Frankfurt can meet TomTom in Hall 8, booth C39.
Juun
0
"Op de autoshow maakte TomTom ook bekend dat het aantal gedeeltelijk zelfrijdende auto's met TomTom-kaarten is gestegen naar meer dan een miljoen."

- dan vraag ik me af: Hoeveel auto's die nu rondrijden voldoen aan die definitie? Want zonder dat aantal kan ik geen marktaandeel uitrekenen, of beredeneren welke merken en types dat dan zouden zijn, waar TT vast in het zadel zit.
[verwijderd]
0
emilio!.!
0
op de autoshow staat tom2 naast continental, met Horizon wat een oplossing is van continental, ze hebben een 5% share in HERE maar werken dus met tom2
[verwijderd]
0
Jammer dat ze hun technologie nu ook zelf in een auto moeten stoppen.... Het is dus niet gelukt om bij de grote auto-producenten in de auto te komen.
Vive tu vida positivamente
0
Had het eergisteren gezegd, daling ging vooraf aan positief nieuws en oerknal omhoog!!
Kan de €12,- vandaag weleens gaan passeren!
1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront