Ik hou me nog steeds vast aan de positieve publicatie van Gaussin zelf,alle negatieve berichten zijn niet onderbouwd:Gaussin boekte in de eerste helft een nettowinst, groepsaandeel, van 6,7 miljoen euro, een stijging van 155% en een bedrijfsresultaat van 9,1 miljoen euro. Het bedrijf gespecialiseerd in transport en logistiek had een operationeel verlies van 6,7 miljoen euro geleden, een jaar eerder tegelijkertijd. De facturering van licenties die aanzienlijke marges genereren, gecombineerd met de vermindering van personeelskosten (-18%) en andere kosten (-4%), maakt het mogelijk om een ??operationele EBITDA van 8 miljoen te bereiken tegen - 5 miljoen in het eerste halfjaar 2018.
De omzet daalde met 17% tot 2,2 miljoen euro.
De Groep heeft contanten van meer dan 7,2 miljoen euro op 30 juni 2019 vergeleken met 4,2 miljoen euro op 31 december 2018. Deze versterking van 3 miljoen euro komt voornamelijk van de zelffinancieringscapaciteit. gerelateerd aan de licentieactiviteit, evenals twee kapitaalverhogingen. Opgemerkt moet worden dat van de € 11,5 miljoen aan gefactureerde licenties, € 4,5 miljoen aan licenties en royalty's in de komende kwartalen moet worden geïnd, ter ondersteuning van de kasstroom van het bedrijf.
Groepsschuld en leningen bedroegen € 10,6 miljoen per 30 juni 2019, vergeleken met € 10,9 miljoen eind december 2018. Het eigen vermogen steeg van € 10 miljoen naar € 23,3 miljoen.
Gaussin is van mening dat zijn vooruitzichten "veelbelovend zijn dankzij de expertise van de groep in het autonome voertuig en een achterstand van 18,1 miljoen euro op 30 juni 2019."