SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - jaardraadje 2019 ( alles over SBM Offshore )

752 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
calvaille
0
quote:

Chela schreef op 10 september 2019 13:09:

Volgens het Guyanese Department of Energy gaan we eerder dan voorzien first oil krijgen bij fpso Liza Destiny.

oilnow.gy/featured/energy-dept-preppi...
Dus enkele miljoenen (daily rate * ca. 20 dagen) erbij voor SBM en goed voor de reputatie als betrouwbare leverancier.
Chela
0
quote:

calvaille schreef op 10 september 2019 14:08:

[...]

Dus enkele miljoenen (daily rate * ca. 20 dagen) erbij voor SBM en goed voor de reputatie als betrouwbare leverancier.
Ondertussen hoor ik de bouwers van de Liza Unity (1e fast4ward) al denken: you ain't seen nothing yet! :-)

Bokie
0
SBM Offshore heeft genoeg liquiditeit voor groei'
Gepubliceerd op 11 sep 2019 om 10:26

OSLO (AFN/BLOOMBERG) - SBM Offshore heeft voldoende liquiditeit om groei te financieren. Dat zei financieel topman Douglas Wood van de maritiem dienstverlener bij een olie- en offshore conferentie in Oslo.

Topman Bruno Chabas van SBM zei onlangs bij de presentatie van de halfjaarcijfers dat het bedrijf een periode van significante groei doormaakt, geholpen door gunstige ontwikkelingen bij diepwaterprojecten. De beursgenoteerde onderneming rekent dit jaar op meer dan 2 miljard dollar aan omzet en een bedrijfsresultaat van ruim 750 miljoen dollar. Vooral de divisie Turnkey is een belangrijke aanjager van de groei.

Bron: www.iex.nl/Nieuws/ANP-110919-131/SBM-...
voda
0
'SBM verhult ernstige gezondheidsrisico’s gifschip'

Gepubliceerd op 12 sep 2019 om 06:09 | Views: 0

SBM Offshore 11 sep
16,24 +0,05 (+0,28%)

AMSTERDAM (AFN) - SBM Offshore heeft in 2018 een ernstig vervuild schip laten slopen in India. De gastanker bevatte zeer hoge concentraties kwik en het bedrijf was door een gespecialiseerd bureau gewaarschuwd dat werknemers tijdens het sloopwerk kwikdampen konden inademen, meldt Zembla op basis van gesprekken met betrokkenen, e-mails en vertrouwelijke documenten.

Volgens Zembla probeerde SBM de aanwezigheid van het kwik, dat bij inademing zou kunnen leiden tot neurologische schade of zelfs de dood, te verhullen. Zo wilde het bedrijf de schoonmaakkosten van miljoenen euro’s omzeilen.

Het Nederlandse beursgenoteerde bedrijf liet na de waarschuwing een tweede onderzoek doen. Uitkomst daarvan was dat geen sprake was van hoge kwikconcentraties. Maar volgens betrokkenen was dat tweede onderzoek ondeugdelijk.

SBM en de Indiase sloopwerf stellen tegenover ZEMBLA dat de sloop in overeenstemming was met internationale regels. Maar diverse slooparbeiders die aan het schip Yetagun hebben gewerkt verklaren dat ze alleen beschermende kleding kregen als er inspecties op de werf waren.
[verwijderd]
0
quote:

voda schreef op 12 september 2019 06:17:

'SBM verhult ernstige gezondheidsrisico’s gifschip'

Gepubliceerd op 12 sep 2019 om 06:09 | Views: 0

SBM Offshore 11 sep
16,24 +0,05 (+0,28%)

AMSTERDAM (AFN) - SBM Offshore heeft in 2018 een ernstig vervuild schip laten slopen in India. De gastanker bevatte zeer hoge concentraties kwik en het bedrijf was door een gespecialiseerd bureau gewaarschuwd dat werknemers tijdens het sloopwerk kwikdampen konden inademen, meldt Zembla op basis van gesprekken met betrokkenen, e-mails en vertrouwelijke documenten.

Volgens Zembla probeerde SBM de aanwezigheid van het kwik, dat bij inademing zou kunnen leiden tot neurologische schade of zelfs de dood, te verhullen. Zo wilde het bedrijf de schoonmaakkosten van miljoenen euro’s omzeilen.

Het Nederlandse beursgenoteerde bedrijf liet na de waarschuwing een tweede onderzoek doen. Uitkomst daarvan was dat geen sprake was van hoge kwikconcentraties. Maar volgens betrokkenen was dat tweede onderzoek ondeugdelijk.

SBM en de Indiase sloopwerf stellen tegenover ZEMBLA dat de sloop in overeenstemming was met internationale regels. Maar diverse slooparbeiders die aan het schip Yetagun hebben gewerkt verklaren dat ze alleen beschermende kleding kregen als er inspecties op de werf waren.
Wat betreft die beschermende kleding, daarvoor is de werkgever verantwoordelijk en niet de opdrachtgever! Dat wil niet zeggen dat de opdrachtgever de ogen moet sluiten voor wantoestanden. Dit soort programma's geven vaak een een eenzijdig beeld. Wel goed dat er aandacht is voor het fenomeen van het slopen van deze schepen!
[verwijderd]
0
quote:

Ritageld schreef op 12 september 2019 08:49:

[...]
Wat betreft die beschermende kleding, daarvoor is de werkgever verantwoordelijk en niet de opdrachtgever! Dat wil niet zeggen dat de opdrachtgever de ogen moet sluiten voor wantoestanden. Dit soort programma's geven vaak een een eenzijdig beeld. Wel goed dat er aandacht is voor het fenomeen van het slopen van deze schepen!

Ik ken de regelgeving in India niet, maar inNederland is zeker ook de opdrachtgever verantwoordelijk/ aansprakelijk!

Dutchtenor
0
Never a dull moment! Weer mooie koersschommelingen vandaag en morgen;-)
Ik ga wel kijken naar de uitzending, benieuwd hoe sbm hier uit komt.
calvaille
0
Hoe krijgen ze het toch weer voor elkaar. Ene schandaal voorbij, nieuw schandaal doet zijn intrede. Ook indien niet aansprakelijk is het geen reclame en je krijgt toch niet echt het warme gevoel dat je in een correct bedrijf aan het investeren bent. Voor nu wacht ik de aflevering af en de nasleep, maar ik overweeg wel bij verdere stijging (n.a.v. te vallen orders in Q3/Q4/Q1) mijn positie te gaan afbouwen.
Glaasje hallfvol
0
Paar jaar geleden heeft HMBS een boete van 788.000 euro (de maximale boete) betaald en voor 2,2 miljoen euro met India geschikt na het illegaal dumpen en slopen van een schip.

Maar dat het smeerlapperij is staat buiten kijf.
Dutchtenor
0
Ach, corruptie (bijna) afgerond, gaan we toch naar het volgende hoofdstuk milieudelicten.
Toch niet te snel oordelen en de uitzending en reakties afwachten.
Erny
1
Er slecht nieuws. Kan leiden tot zeer hoge letselschadeclaims en zich jaren lang voortslepende juridische procedures. Zou zelfs de ondergang van dit bedrijf kunnen inhouden. Vandaag alles toch maar verkocht. Dit is niet iets wat even overwaait. Koers zal weer lang onder druk komen te staan. Voer voor grote shortpartijen bovendien. Ik hoop voor de zittenblijvers uiteraard van niet, maar ben zelf een stuk voorzichtiger geworden met dit soort aandelen.
Dutchtenor
0
Als de reaktie van SBM juridisch in orde is valt hen juridisch weinig te verwijten. Moreel is een ander verhaal. Aanbevolen leesvoer: zembla.bnnvara.nl/nieuws/sbm-conceals...
Erny
0
quote:

Dutchtenor schreef op 12 september 2019 11:58:

Als de reaktie van SBM juridisch in orde is valt hen juridisch weinig te verwijten. Moreel is een ander verhaal. Aanbevolen leesvoer: zembla.bnnvara.nl/nieuws/sbm-conceals...
Trafigura (gifschip Probo Koala 2006) beweerde destijds ook dat er helemaal niks aan de hand was. Dumpte toen, om kosten te besparen, al het gif maar in Ivoorkust. Zaak schijnt juridisch nog steeds niet helemaal te zijn afgerond.
Lamsrust
0
quote:

Dutchtenor schreef op 12 september 2019 11:58:

Als de reaktie van SBM juridisch in orde is valt hen juridisch weinig te verwijten. Moreel is een ander verhaal. Aanbevolen leesvoer: zembla.bnnvara.nl/nieuws/sbm-conceals...
Eens. Schip voer niet onder EU vlag, dus dan is sloop in India toegestaan. Aansprakelijkheid SBM voor wijze van uitvoering werken onder de wet van India lijkt mij - alhoewel ik die wetgeving niet ken - onwaarschijnlijk. Dus komt idd neer op morele kwestie.
Chasse_Patate
0
De ING kreeg een boete van 700 miljoen voor witwassen, gaat ten dele om geld.

Hier gaat het om levens. Boete van 500 miljoen zou ik zeggen, dan laten ze het voortaan wel de smeerlappen.
Bokie
0
Recycling of Yetagun FSO in accordance with international standards
September 12, 2019
SBM Offshore has been made aware of a broadcast to be aired soon on the Dutch national TV about the recycling of the Yetagun FSO.

First and foremost, the recycling of the Yetagun FSO was performed in full accordance with widely recognized international standards. SBM Offshore has taken the measures necessary to ensure that people and the environment were sufficiently protected throughout its activities. This was assessed and confirmed by independent surveyors who certified that none of the yard personnel were exposed to any hazardous vapors during the dismantling of the vessel.

Apparently the documentary is more specially questioning the following topics:

Overall Yetagun FSO recycling process

SBM offshore has monitored the whole recycling process before and after it sold the vessel to the buyer in Indonesia. Both the buyer and the recycling facility were vetted to ensure compliance with SBM Offshore’s recycling policy. The yard is compliant with the Hong Kong International Convention for the Safe and Environmentally Sound Recycling of Ships, ISO and OHSAS standards as certified by a leading Classification Society.

Reports on mercury levels

Two surveys were carried out in Indonesia to ascertain mercury levels in the steel in the Yetagun FSO. The first survey was carried out by a small company. It was appointed by the cleaning contractor which SBM Offshore had hired. Given the outcome of the first survey, SBM Offshore initiated a second survey, which was carried out by a more specialized company. Of course SBM Offshore provided both reports to the buyer in order to allow the buyer to be fully informed and to be able to plan accordingly.

Exposure to mercury vapors and use of Personal Protective Equipment

The independent body, ClassNK, certified that none of the yard personnel were exposed to any hazardous vapors during the dismantling of the Yetagun FSO. SBM Offshore requested ClassNK to be given free access to the yard, which was granted. ClassNK did not notify the yard prior to their many visits.

SBM Offshore supported the yard in procuring special mercury monitoring instruments and Personal Protective Equipment (PPE) that was provided to workers in the tanks. These workers were also trained appropriately. Workers could take off the special PPEs when work in the tanks was stopped. For other areas, workers were using common PPE.

Erny
0
quote:

Bokie schreef op 12 september 2019 14:34:

Recycling of Yetagun FSO in accordance with international standards
September 12, 2019
SBM Offshore has been made aware of a broadcast to be aired soon on the Dutch national TV about the recycling of the Yetagun FSO.

First and foremost, the recycling of the Yetagun FSO was performed in full accordance with widely recognized international standards. SBM Offshore has taken the measures necessary to ensure that people and the environment were sufficiently protected throughout its activities. This was assessed and confirmed by independent surveyors who certified that none of the yard personnel were exposed to any hazardous vapors during the dismantling of the vessel.

Apparently the documentary is more specially questioning the following topics:

Overall Yetagun FSO recycling process

SBM offshore has monitored the whole recycling process before and after it sold the vessel to the buyer in Indonesia. Both the buyer and the recycling facility were vetted to ensure compliance with SBM Offshore’s recycling policy. The yard is compliant with the Hong Kong International Convention for the Safe and Environmentally Sound Recycling of Ships, ISO and OHSAS standards as certified by a leading Classification Society.

Reports on mercury levels

Two surveys were carried out in Indonesia to ascertain mercury levels in the steel in the Yetagun FSO. The first survey was carried out by a small company. It was appointed by the cleaning contractor which SBM Offshore had hired. Given the outcome of the first survey, SBM Offshore initiated a second survey, which was carried out by a more specialized company. Of course SBM Offshore provided both reports to the buyer in order to allow the buyer to be fully informed and to be able to plan accordingly.

Exposure to mercury vapors and use of Personal Protective Equipment

The independent body, ClassNK, certified that none of the yard personnel were exposed to any hazardous vapors during the dismantling of the Yetagun FSO. SBM Offshore requested ClassNK to be given free access to the yard, which was granted. ClassNK did not notify the yard prior to their many visits.

SBM Offshore supported the yard in procuring special mercury monitoring instruments and Personal Protective Equipment (PPE) that was provided to workers in the tanks. These workers were also trained appropriately. Workers could take off the special PPEs when work in the tanks was stopped. For other areas, workers were using common PPE.

Dank voor dit bericht. Lijkt wat objectiever. Wat is de bron ?
Bokie
0
quote:

Erny schreef op 12 september 2019 16:07:

[...]

Dank voor dit bericht. Lijkt wat objectiever. Wat is de bron ?
De site van SBM. Het is de eerste reactie op het bericht van Zembla.
calvaille
0
Lijkt me een aardige verdediging tenzij blijkt dat er sommige dingen niet kloppen, dan roept het alleen maar meer vragen op en zal de aandacht toenemen.
752 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 14,560
Verschil +0,100 (+0,69%)
Hoog 14,670
Laag 14,280
Volume 608.744
Volume gemiddeld 541.156
Volume gisteren 420.642

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront