TomTom « Terug naar discussie overzicht

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Alpen
0
quote:

Sunshine Band schreef op 18 september 2019 14:18:

[...]

Niet voor HD maps (bijna uiteraard)...
Aan elke W3W drie-woordencombinatie hangt een unieke lokatie van 3 bij 3 meter, maar die gemakkelijk te onthouden bestemming zal uiteindelijk eerst door de bestuurder of straks door de “vervoerde persoon” in het navigatiesysteem moeten worden ingevoerd, al dan niet vocaal, om de route zowiezo te kunnen berekenen; wat dat betreft lijkt het irrelevant of een deel van de berekende route dan (semi-)automatisch mbv HD mappen wordt afgelegd of "gewoon" mbv SD mappen, afgezien dan van het feit dat GPS icm SD Map minder nauwkeurig is dan 3 bij 3 meter, terwijl bij toekomstig gebruik van een HD gemapte eindbestemming IMHO het voertuig alle ingrediënten in huis heeft om exact op de gewenste W3W eindbestemming aan te komen.
Meryntje
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 18 september 2019 14:37:

[...]

Waar praten we over?
De dayrange is vandaag 10,732-10,990 een verschil van 26 centen

Ik snap helemaal niets van dit complotdenken.
1] om de koers lager te krijgen heb je verkopers nodig, hoe controleer je die allemaal?
2] omzetspikes met deze omzetten en deze koers-centenverschillen?
de hoogste "spike" tot nu toe is 22,5k


Die “spikes” vinden al wekenlang plaats. Het gaat niet over de range van vandaag, het is al tijden aan de gang.
Bij USG bijvoorbeeld hadden de drukkers maanden en maanden de tijd. Kan me niet voorstellen dat ik hier de enige ben die er zo over denkt.

GuS
[verwijderd]
0
quote:

Alpen schreef op 18 september 2019 15:29:

[...]
Aan elke W3W drie-woordencombinatie hangt een unieke lokatie van 3 bij 3 meter, maar die gemakkelijk te onthouden bestemming zal uiteindelijk eerst door de bestuurder of straks door de “vervoerde persoon” in het navigatiesysteem moeten worden ingevoerd, al dan niet vocaal, om de route zowiezo te kunnen berekenen; wat dat betreft lijkt het irrelevant of een deel van de berekende route dan (semi-)automatisch mbv HD mappen wordt afgelegd of "gewoon" mbv SD mappen, afgezien dan van het feit dat GPS icm SD Map minder nauwkeurig is dan 3 bij 3 meter, terwijl bij toekomstig gebruik van een HD gemapte eindbestemming IMHO het voertuig alle ingrediënten in huis heeft om exact op de gewenste W3W eindbestemming aan te komen.
Ik vermoed dat we het eens zijn over de waarde van w3w toevoeging aan de kaarten van t2.

Echter de eindbestemming is muv parkeerplaatsen in grote steden bijna per definitie niet HD gemapt, maar SD

@Tatje ik zie het gebruik van w3w in de samenwerking als positief
W3w bij T2 samen met de HD kaarten kunnen misschien ook een USP worden
boem!
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 18 september 2019 15:24:

gezien de leeftijd van de founders denk ik dat ze tevreden zijn met kapitaliseren zolang er waarborg is van continuïteit van hun geesteskind en dat kan prima onder het dak bij een consortium van bedrijven of onder dak bij een Big Tech bedrijf

daarom denk ik dat de Founders 2 opties hebben participeren in, zoals bvb een HERE, of verkopen, maar ik denk niet dat een HG straks als senior nog aan de pedalen wil zitten, waarom ? ... zat geld, naam gemaakt, reputatie ongeschonden en dan rustig de komende 15 jaar kijken vanaf de zijlijn en leuke dingen doen, niet iedereen wenst te sterven in het harnas ?
Ik denk dat HG niet in het rijtje past van mensen die in het harnas zullen sterven zoals W. Buffet daarvoor hecht hij teveel aan het goede leven.

Hij zal daarom zeker niet hoofdzakelijk aan de pedalen zitten binnen een beperkt aantal jaren.
Buiten de twee door jou genoemde opties denk ik dat opvolging van HG een derde optie is die je open moet laten.
Wereldbelegger
0
quote:

Meryntje schreef op 18 september 2019 15:34:

[...]

Die “spikes” vinden al wekenlang plaats. Het gaat niet over de range van vandaag, het is al tijden aan de gang.
Bij USG bijvoorbeeld hadden de drukkers maanden en maanden de tijd. Kan me niet voorstellen dat ik hier de enige ben die er zo over denkt.

GuS
Ongetwijfeld zullen meer mensen denken dat de koers van het aandeel wordt gecontroleerd. Maar tot op heden heb ik nog geen enkel bewijs daarover mogen lezen.
Bovendien is de werkelijke fleefloat dermate klein (rond de 50miljoen stuks als ik me niet vergis)dat ik me afvraag of een (complot)theorie over koersmanipulatie hout snijdt.
Eva1960
2
Wat een onzin kraam je uit. Dat kwam omdat men het eerst niet begreep en andere verwac htingen waren.

Als hg gelooft in de toekomst van hd maps zal hij altijd aandelen inkopen of technologie investeringen doen. Zeker als hij meent dat er veel onderwaardering zit in het aandeel kan hij de koers door inkoop naar veel grotere hoogte tillen. Haal maar eens elk jaar 5 mln aandelen uit de beperkte free float.

quote:

boem! schreef op 18 september 2019 12:40:

[...]

De koersbeweging bij de laatste aankondiging dat men voor 750 mio aandelen ging inkopen had eerder een neerwaarts dan opwaarts effect.

Laat de spanning maar uit het aandeel gaan met de afkondiging van dividend op basis van 90% FCF zoals jij omschrijft want dan kunnen we terug naar waardering van een "gewoon" aandeel. Dividend van 2 euro per "gewoon" aandeel geeft een koers van?????

boem!
0
quote:

Eva1960 schreef op 18 september 2019 16:02:

Wat een onzin kraam je uit. Dat kwam omdat men het eerst niet begreep en andere verwac htingen waren.

Als hg gelooft in de toekomst van hd maps zal hij altijd aandelen inkopen of technologie investeringen doen. Zeker als hij meent dat er veel onderwaardering zit in het aandeel kan hij de koers door inkoop naar veel grotere hoogte tillen. Haal maar eens elk jaar 5 mln aandelen uit de beperkte free float.

[...]
Dat jij mijn mening als onzin betitelt is je goed recht, maar laat mij dan ook in de waan dat dividenduitbetaling veel meer zal doen met de uiteindelijke vermogensvorming van aandeelhouders dan jaarlijks 5 miljoen aandelen inkopen uit een beperkte freefloat.
[verwijderd]
2
quote:

moneymaker_BX schreef op 18 september 2019 16:52:

Slot 11
We knallen omhoog
spuit 11 zul je bedoelen!
apollo
0
[verwijderd]
3
tweedaagse bijeenkomst in Californie over autonoom rijden
meerdere leuke bijdragen op de site, waaronder deze:

Autonomy without HD maps raises serious safety questions

Advancing towards autonomy
Maps should prove even more important as the level of autonomy rises. While sensors like camera and LiDAR will help alert AVs to all the visible obstacles in their path, their reach only extends so far. Pivotally, live HD maps—those updated in near real-time—can essentially warn vehicles of what lies out of sight. “Maps not only help you model the world but they serve as that long range sensor,” commented Praveen Chandrasekar, Regional Senior Product Manager, Autonomous Driving, TomTom.
TomTom maps are currently in use by a number of automakers for powertrain optimisation and advanced driver assistance systems (ADAS), but the company is preparing for an autonomous future. “Think about the concept of the horizon. HD maps allow you to look beyond that, beyond the range of the sensors,” added Chandrasekar. “They are also pivotal for operational design domains (ODDs). Most automakers working on automation are setting up their ODDs first on the principle of maps, looking at where they have good mapping coverage and rich attributes.”

www.automotiveworld.com/articles/auto...
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Alpen schreef op 18 september 2019 15:29:

[...]
Aan elke W3W drie-woordencombinatie hangt een unieke lokatie van 3 bij 3 meter, maar die gemakkelijk te onthouden bestemming zal uiteindelijk eerst door de bestuurder of straks door de “vervoerde persoon” in het navigatiesysteem moeten worden ingevoerd, al dan niet vocaal, om de route zowiezo te kunnen berekenen; wat dat betreft lijkt het irrelevant of een deel van de berekende route dan (semi-)automatisch mbv HD mappen wordt afgelegd of "gewoon" mbv SD mappen, afgezien dan van het feit dat GPS icm SD Map minder nauwkeurig is dan 3 bij 3 meter, terwijl bij toekomstig gebruik van een HD gemapte eindbestemming IMHO het voertuig alle ingrediënten in huis heeft om exact op de gewenste W3W eindbestemming aan te komen.
Mee eens, tenminste als ik je goed begrijp.

Er is niet zoiets als een 'HD gemapte eindbestemming'. HD maps kennen een hoge relatieve nauwkeurigheid, geen hogere absolute nauwkeurigheid (in termen van GPS).
Het bepalen/definiëren en vinden van de eindbestemming gebeurt op SD-niveau. Voor de precisienavigatie onderweg kan het HD-niveau van de maps -indien aanwezig- gebruikt worden.

Dokus.
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 18 september 2019 15:59:

[...]

Ongetwijfeld zullen meer mensen denken dat de koers van het aandeel wordt gecontroleerd. Maar tot op heden heb ik nog geen enkel bewijs daarover mogen lezen.
Bovendien is de werkelijke fleefloat dermate klein (rond de 50miljoen stuks als ik me niet vergis)dat ik me afvraag of een (complot)theorie over koersmanipulatie hout snijdt.

Als jij denkt dat in de huidige computer wereld koersen niet gemanipuleerd worden. Beter nog, ik denk dat 80% van de beurswereld handel gemanipuleerd wordt.
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 18 september 2019 21:24:

tweedaagse bijeenkomst in Californie over autonoom rijden
meerdere leuke bijdragen op de site, waaronder deze:

Autonomy without HD maps raises serious safety questions

Advancing towards autonomy
Maps should prove even more important as the level of autonomy rises. While sensors like camera and LiDAR will help alert AVs to all the visible obstacles in their path, their reach only extends so far. Pivotally, live HD maps—those updated in near real-time—can essentially warn vehicles of what lies out of sight. “Maps not only help you model the world but they serve as that long range sensor,” commented Praveen Chandrasekar, Regional Senior Product Manager, Autonomous Driving, TomTom.
TomTom maps are currently in use by a number of automakers for powertrain optimisation and advanced driver assistance systems (ADAS), but the company is preparing for an autonomous future. “Think about the concept of the horizon. HD maps allow you to look beyond that, beyond the range of the sensors,” added Chandrasekar. “They are also pivotal for operational design domains (ODDs). Most automakers working on automation are setting up their ODDs first on the principle of maps, looking at where they have good mapping coverage and rich attributes.”

www.automotiveworld.com/articles/auto...
Ik rij sinds 2 weken een tesla met autopilot. Hele leuke wagen, op rustige momenten met mooi weer durf ik op de snelweg ook wel even de autopilot aan te zetten (obv opgevoerde parkeersensoren). Maar in andere omstandigheden zie ik de sensoren toch rare input geven op het scherm. Boven level 2 zou ik toch niet zonder extra safetysysteem van een HD maps willen rijden.
vreemdvermogen
1
Hoe zit het nou met die samenwerking met NVIDIA?? Daar hoor je ook niks meer over.Overeenkomst l sinds 2016.

Vishal Dhupar
@vishaldhupar
·4 u
Thank you, Tom Tom for the wonderful event! Let's keep the world moving! #NVIDIA #TomTom #TomTalks @TomTom
@TomTomIndia

twitter.com/Nidhiya_V_Raj/status/1174...

[verwijderd]
0
TomTom werkt met alle grote der aarde mbt autonoom rijden. Tijdens IAA is ook naar buiten gebracht dat er meerdere HD deals gesloten zijn met een tijdsduur van meer dan 10 jaar. Daarom is denk ik ook Telematics verkocht, omdat Automotive en location maps nu de kar kunnen trekken. Ook met alle nieuwe auto’s met internet verbonden binnen 5 jaar zal Telematics meer een comodity worden.

CMD is gewoon erg nodig, er zijn nog steeds mensen die ‘kastjes’ noemen als ze het over TomTom hebben. Meerderheid van de analisten hebben ook niets gedaan met 42% shareconsolidatie, obv waarderingssommetjes gewoon onjuist. Hoog tijd dat dit wordt rechtgezet.
tatje
0
Zo stond het bij de presentatie Q1

We made headways and secured market leadership in HD mapping with the announcement that we have closed two deals with top 10 car makers for HD maps.

Zouden er al meer HD maps deals op de markt zijn geweest?
Worden de HD maps deals bij Tom Tom in het "" oude "" orderboek geboekt !
Komt er voor HD maps deals een ander orderboek ?
Gaat men de HD maps deals ook maar eens per jaar delen ?

Misschien horen we op de CMD meer !!!
tatje
0
Wat Tom Tom op de CMD gaat zeggen over de toekomst is bepalend voor de koers op korte termijn.

Wil Tom Tom geen hogere koers, dan wordt het een non event.

Dan wordt het veel gel.l in de ruimte, zonder to the point te komen.

Net zoals Harold bij BNR zei over Q2, kan hij ook zeggen over de toekomst.

- wordt gewoon geld verdient.
- geen winst door boekhoudkundige regels.
- winst is een opinie.
- cash voor overnames of investeringen
- bod, alleen als ze met heel veel geld komen

Tom Tom kan op de CMD de koers laten stijgen of laten dalen.

Ben benieuwd :-)
Energy
0
Ben benieuwd of en wanneer ze 1miljard omzet bereiken met een brutomarge van 75%.

quote:

tatje schreef op 19 september 2019 10:34:

Wat Tom Tom op de CMD gaat zeggen over de toekomst is bepalend voor de koers op korte termijn.

Wil Tom Tom geen hogere koers, dan wordt het een non event.

Dan wordt het veel gel.l in de ruimte, zonder to the point te komen.

Net zoals Harold bij BNR zei over Q2, kan hij ook zeggen over de toekomst.

- wordt gewoon geld verdient.
- geen winst door boekhoudkundige regels.
- winst is een opinie.
- cash voor overnames of investeringen
- bod, alleen als ze met heel veel geld komen

Tom Tom kan op de CMD de koers laten stijgen of laten dalen.

Ben benieuwd :-)
1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 12:22
Koers 5,665
Verschil -0,065 (-1,13%)
Hoog 5,725
Laag 5,640
Volume 86.026
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront