AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG September 2019: Als het stof is neergedaald

707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Just lucky
1
Als alle partijen dat doen, dus eerst dumpen en dan laag binnenharken, dan besparen ze bij volledige afbouw, een paar miljoen
moneypocket
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 18 september 2019 18:22:

9 september bouwde MW nog op, gisteren bouwden ze af. En dat bij flink dalende koers. Toch knap gedaan.....
Zeker knap, maar we weten niet of men onder de radar (< 0,5%) heeft opgebouwd; het blijft zeer bijzonder dat MW dit heeft gepresteerd. Petje af zou ik zeggen!
Hound Partners blijft op haar shortniveau en bouwt tot op heden niet af. Hopelijk binnenkort!
[verwijderd]
1
quote:

tmaster schreef op 18 september 2019 17:35:

[...]

Instappen jongens, vanavond Fed, dus morgen super groene dag!
Helaas, wederom een rode dag morgen.
Globalthreat
1
quote:

Hendrik34 schreef op 18 september 2019 20:30:

[...]

Helaas, wederom een rode dag morgen.
Ziet er redelijk groen uit op mijn scherm in de US? Mis ik iets?
geldmaker
1
quote:

Hendrik34 schreef op 18 september 2019 20:30:

[...]

Helaas, wederom een rode dag morgen.
Blijf toch weg met die onzin.
kiekes
4
Analyse van beleggersbelangen

Jeff Thijssen Beleggers Belangen
AMG zet vol in op recycling katalysatoren
Een forse daling van de vanadiumprijs leidde ertoe dat AMG tot tweemaal toe de
ebitdadoelstelling voor 2019 neerwaarts moest bijstellen. Een bodem van de
vanadiumprijs lijkt echter in zicht en dat biedt beleggers een mooie instapkans.
Advanced Mettalurgical Group (AMG) wint speciale metalen en is producent van
vacuümovens die worden gebruikt om metalen te bewerken. De onderneming is in 2006
ontstaan en kreeg in 2007 een beursnotering. Inmiddels is het bedrijf wereldwijd actief en
biedt het werk aan circa 3300 mensen. In 2018 steeg het operationele resultaat (ebitda) naar
een recordhoogte van $217 mln. In de eerste helft van 2019 kwam de winstgevendheid
onder druk te staan, vooral door de forse daling van de prijs van ferro-vanadium, een van de
metalen die het bedrijf wint.
Twee divisies
AMG bestaat uit twee divisies: Critical Materials (65% van de omzet) en Technologies
(35%). Critical Materials produceert gespecialiseerde metalen, legeringen en high-
performance materialen. Denk daarbij aan ferro-vanadium, lithium, aluminium, antimoon,
grafiet, tantaal en chroom. De belangrijkste eindmarkten zijn de lucht- en ruimtevaart en de
auto-industrie. Verder zijn infrastructuur, elektronica en gespecialiseerde metalen en
chemicaliën belangrijke terreinen. De divisie Technologies produceert titanium legeringen en
coatings voor met name de lucht- en ruimtevaart. Daarnaast ontwerpt en produceert deze
divisie geavanceerde vacuüm-ovensystemen, vooral voor de transport- en energiesector.
Gang van zaken
De laatste cijfers van AMG waarover we beschikken hebben betrekking op het tweede
kwartaal. Hierop terugkijkend kunnen we concluderen dat AMG een teleurstellend kwartaal
beleefde. De omzet bedroeg $304 mln, een daling van 8% ten opzichte van dezelfde

Jeff Thijssen Beleggers Belangen
periode een jaar eerder. Het operationele resultaat (ebitda) kwam uit op $23,8 mln, een
halvering ten opzichte van het tweede kwartaal van 2018 ($50,7 mln). De voornaamste
oorzaak was een dubbele daling van de vanadiumprijs. Nadat deze over de eerste drie
maanden al met 41% was ingezakt, volgde in het tweede kwartaal een daling van nog eens
39%. Hierdoor moest het bedrijf flink afschrijven op de voorraden, ter waarde van circa $45
mln. Dit noopte AMG om voor de tweede keer in zes maanden de ebitdadoelstelling voor
2019 te verlagen, in totaal van $200 mln naar $120 mln. De doelstellingen voor de lange
termijn bleven ongewijzigd.
Inspelen op strengere eisen CO2
AMG verwacht de komende jaren te kunnen profiteren van de strengere eisen op het gebied
van CO2-uitstoot. Een eerste indicatie hiervoor is de verbetering van de brandstofefficiëntie
van lucht- en ruimtevaartmotoren door het verhogen van de temperatuur. Hiervoor zijn
nieuwe materialen en producten nodig die AMG kan leveren. Denk hierbij aan titanium
legeringen en coatingovens voor turbinebladen. In beide segmenten is AMG de grootste
leverancier ter wereld.
Een ander voorbeeld is nieuwe regelgeving van de International Maritime Organization. Die
houdt in dat vanaf begin 2020 de toegestane hoeveelheid zwavel in brandstof voor schepen
die op open zee varen, verlaagd wordt van 3,5 naar 0,5%. Dit betekent dat olieraffinaderijen
hun producten extra zullen moeten verfijnen. Om dit te realiseren zullen ze meer
katalysatoren moeten inzetten. Dit leidt ertoe dat het aanbod van gebruikte katalysatoren zal
toenemen. Dat is positief nieuws voor het businessmodel van AMG, dat ook het grootste
bedrijf ter wereld is op het gebied van recycling van katalysatoren.
Een derde kans biedt de opmars van elektrisch rijden. Vanaf 2020 bieden bijna alle grote
automerken een of meerdere elektrische of hybride auto’s aan. Het bekendste merk is Tesla,
maar bijvoorbeeld ook Volvo brengt sinds 2019 geen enkele nieuwe auto op de markt
zonder een vorm van elektrificatie. Door de omschakeling van diesel en benzine naar
elektriciteit zal de vraag naar batterijen toenemen. AMG wint lithium, een belangrijke
grondstof die noodzakelijk is voor de batterijen van elektrische auto’s.
AMG vol vertrouwen
AMG heeft volop vertrouwen in de toekomst en blijft investeren in de groei van het bedrijf.
Begin augustus is in Cambridge, in de Amerikaanse staat Ohio, begonnen met de uitbreiding
van de recyclingfabriek voor katalysatoren die afkomstig zijn van olieraffinaderijen. Het doel
is om de verwerkingscapaciteit, die op dit moment op 30.000 ton per jaar ligt, te verdubbelen
naar 60.000 ton. Hiermee wil het bedrijf profiteren van de verwachte toename van het aantal
gebruikte katalysatoren van 190.000 ton in 2019 naar 325.000 ton in 2025. De kosten van
de uitbreiding bedragen circa $300 mln. AMG heeft dit bedrag gefinancierd met de uitgifte
van een vrijgestelde obligatie ter waarde van circa $300 mln.

Jeff Thijssen Beleggers Belangen
Naar verwachting zal de nieuwe fabriek Cambridge II in 2021 worden opgeleverd. Naast de
uitbreiding van de recyclingfabriek investeert AMG ook in de uitbreiding van haar
lithiumproject in Brazilië. De huidige lithiumfabriek heeft een capaciteit van 90.000 ton. AMG
wil dit met 30.000 ton vergroten. De geschatte kosten bedragen $25 mln.
Koers AMG aantrekkelijk gewaardeerd
Aandeelhouders AMG hebben de afgelopen jaren behoorlijk wat volatiliteit voor hun kiezen
gekregen. Het aandeel stond begin 2017 nog op €15, waarna de beurskoers snel opliep
naar €53 (juni 2018), gesteund door een gunstige ontwikkeling van de prijzen van metalen
die het bedrijf wint. Inmiddels zijn we weer gezakt naar €22. AMG blijkt een van de bedrijven
die het kind van de rekening zijn geworden van de handelsoorlog tussen de VS en China.
De metaalprijzen gingen fors onderuit.
Met name de prijsdaling van ferro-vanadium (-73%) zette de winstgevendheid van AMG
onder druk. De onderneming moest hierdoor dus afschrijven op dure voorraden. Maar de
bodem lijkt in zicht. Net als de ceo Heinz Schimmelbusch verwacht ik dat de vanadiumprijs
niet veel verder zal zakken. Bij een verdere daling zal het voor een aantal producenten
namelijk niet langer lucratief zijn om het metaal te winnen. Bij de huidige k/w van 11 is het
aandeel aantrekkelijk gewaardeerd. Ik herhaal daarom ons koopadvies.
Just lucky
0
Zitten een paar fouten in, ook rare aanname dat de Vanadiumprijs is ingestort door de handelsoorlog.
Just lucky
0
"Hierdoor moest het bedrijf flink afschrijven op de voorraden, ter waarde van circa $45
mln. Dit noopte AMG om voor de tweede keer in zes maanden de ebitdadoelstelling voor
2019 te verlagen, in totaal van $200 mln naar $120 mln" Dit klopt natuurlijk ook voor geen beter, afschrijvingen lopen niet via de ebitda, maar daar hebben we al genoeg over gediscuseerd.
[verwijderd]
0
quote:

geldmaker schreef op 19 september 2019 07:58:

Wel stil na dit rapport....
Dit heeft eenieder hier al in vele verschillende vormen gelezen via allerlei kanalen de afgelopen maanden.

Maar zolang het stil blijft vanuit AMG, er vanuit AMG geen positieve berichten komen, dan maakt het tot op heden allemaal weinig indruk volgens mij.
Wolff in schaapskleren
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 19 september 2019 08:32:

[...]
Dit heeft eenieder hier al in vele verschillende vormen gelezen via allerlei kanalen de afgelopen maanden.
Maar zolang het stil blijft vanuit AMG, er vanuit AMG geen positieve berichten komen, dan maakt het tot op heden allemaal weinig indruk volgens mij.
Dat is de spijker op zijn kop; het is wachten op (positief) nieuws vanuit AMG zelf voordat we echt weer omhoog kunnen kijken. Dat duurt helaas langer dan gedacht. Ik heb hier meerdere keren gelezen dat er gedacht werd dat in augustus meer bekend zou worden over de JV en er was ook hoop op info over de afsplitsing van technologies. Maar er komt tot op heden geen enkel geluid vanuit AMG en dus moeten we maar blij zijn dat de koers iets mee opgeveerd is met het herstel van de hele beurs. Verder is het gewoon wachten op betere tijden, die mi echt nog gaan komen voor AMG.
[verwijderd]
0
Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Amg gaat echt nog een nieuwe yearlow neerzetten. Doe er je voordeel mee.
Just lucky
0
steelfighter72
0
als je met 32k volume de koers 50 ct omlaag haalt ......X40= 1280k stuks volume krijg je het gratis mee
rene66
0
quote:

Just lucky schreef op 19 september 2019 09:07:

Dat was de dagelijkse dump weer, nu weer binnenharken op laag niveau.
Het is inmiddels inderdaad een vast patroon geworden. Volgens mij harken ze van elkaar de aandelen binnen, dit alles via ruim van te voren gemaakte afspraken. Ze hopen te bewerkstelligen dat grote partijen aandelen gaan verkopen, want van particuliere beleggers moeten ze het niet hebben. Die blijven lekker zitten en ik denk de grote partijen ook. Ze zitten gewoon in de hoek, ook al voelt dat voor ons nog niet zo.
steelfighter72
0
wel grappig iedere keer dat je probeert te kopen schieten hij twee centen omhoog, dus mag niet :p en als je hebt gekocht gelijk 20 ct omlaag
Wolff in schaapskleren
0
quote:

Just lucky schreef op 19 september 2019 09:07:

Dat was de dagelijkse dump weer, nu weer binnenharken op laag niveau.
het baart me wel zorgen dat 't de afgelopen dagen toch hard naar beneden gaat. Gisteren 's middags ook geen herstel en daarmee de winst van vorige week weer weg. De shorters lijken toch nog genoeg kracht te hebben...
moneypocket
0
quote:

Hendrik34 schreef op 19 september 2019 09:06:

Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Amg gaat echt nog een nieuwe yearlow neerzetten. Doe er je voordeel mee.
Hendrik, zou jij alstublieft willen stoppen met deze berichten. Kom met onderbouwing i.p.v. deze loze kreten. Val daarmee je vrouw lastig maar niet ons.
[verwijderd]
0
quote:

geldmaker schreef op 19 september 2019 09:40:

Een goede PR man graag Heinz meer vragen we niet..
Dovemansoren, daar spreekt U tegen, dovemansoren
707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront