TomTom « Terug naar discussie overzicht

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
boem!
5
Ik vind het fascinerend om te zien hoeveel beleggers kleine koersmutaties proberen te duiden en daar zelfs conspiracy theorien aan willen hangen.

Een feit is dat TT al jaren lang in transitie is en daarbij hoegenaamd geen winst heeft gemaakt.
De outlook voor 2019 geeft een negatieve EBIT aan van 180 mio voor de continued operation en men verwacht een positieve FCF van 63 mio.
TT zet alles op I kaart te weten A&E en daarbij op het rendabel maken van haar investeringen in de HD-map.

Dat de transitie van hardware naar C&S plaatsvindt valt niet te ontkennen echter dat heeft nog niet geleid tot winsten.
De markt heeft er wel vertrouwen in blijkend uit een koers van 11 euro.
Dat vertrouwen is groot maar een koers van 10, 11 dan wel 12 euro veranderd niet veel aan dat getoonde vertrouwen.
Dat er mogelijk partijen zijn die dat vertrouwen niet delen en denken dat de door TT beoogde oplossing met HD-maps niet gaat werken zal de koers op een aantal momenten terugzetten zonder dat daar direct een samenzwering achter hoeft te zitten.

De CMD geeft ons mogelijk wat meer kleur van wat we van TT mogen verwachten aangaande EBITS en FCF's op de middellange termijn.
Indien dat het geval zal zijn zal er een koersreactie plaatsvinden die recht doet en de gedane uitspraken en het vertrouwen dat men toedicht aan die uitspraken.

Waarschijnlijk ijdele hoop maar ik hoop na de CMD verlost te zijn van dagelijkse scorejournalistiek zonder enige argumentering.

[verwijderd]
0
Ik heb geen agenda van de cmd gezien. Heb ik iets gemist?

De cmd kan over cijfers en verwachtingen gaan, maar even goed alleen over de strategie.

Something needs to be explained, maar of ze dingen uitleggen die belastinggeld kunnen gaan kosten, betwijfel ik sterk
Eva1960
0
Aan wie dan? Want dat loopt dan niet via de beurs.

Een kletskous ben je.

quote:

VeniVidiMerui schreef op 19 september 2019 16:35:

Volgens mij is DNB zijn gehele belang aan het verkopen.
Brouwer285
0
quote:

Eva1960 schreef op 20 september 2019 13:59:

Aan wie dan? Want dat loopt dan niet via de beurs.

Een kletskous ben je.

[...]
Misschien geschreven calls?
visje
0
Navigatix
0
Het is ongekend stil vandaag. Op de hele AEX, AMX en ASCX wordt nauwelijks gehandeld. Tomtom doet het rond 15.00 met slechts 140.779 stukken ook heel rustig aan. Zal wel stilte voor de storm zijn. Verwacht veel van de CMD. De dagen erna zal het volume wel veranderen, schat ik zo.
Alpen
3
Nee, geen CMD agenda gezien, maar uitgaande van een algemene definitie van Capital Markets Day (“provide financial stakeholders the opportunity to meet management of the company, get more information on the company in general and usually a division in particular, or for instance an update on strategy”) zou je kunnen stellen dat:

1) TT een serieus verschil waarneemt tussen A) wat het volgens hen aan informatie verstrekte en B) wat ervan door de target, de financiële wereld dus, is opgepikt ... maar wat je niet communiceert kan door de band genomen ook niet worden opgepikt, of

2) TT, wat zich tot nu toe hoofdzakelijk beperkte tot weinig of niets-zeggende antwoorden op vragen van het “halsstarrige” restantje overgebleven analisten tijdens de driemaandelijkse conference calls, het tijd vond worden om de strategie tav communicatie over een andere boeg te gooien; zie/hoor bijvoorbeeld ook de nieuwe wind die door Twitter waait, of

3) TT de transformatie naar een software- en service verlenend bedrijf inmiddels zo goed als heeft afgerond, het gezien de vele samenwerkingsverbanden (met niet de minste bedrijven) op technisch en tactisch gebied uitermate succesvol blijkt te zijn, is uitgegroeid tot een belangrijke schakel vwb ADAS, (semi-) AD, onstuimig groeit op het gebied van licenties en enterprise, en aan de vooravond staat van een nieuw financieel tijdperk.

En waarom dan volgende week? Wellicht is er een relatie met de inmiddels afgeronde aandelenreductie, met jarenlang gratis ende voor niets toegeworpen gekregen nog uitstaande opties, iets anders, of gewoon punt 3) hierboven; wie het weet mag het zeggen. Maar ik ga er van uit dat een hogere aandelenkoers inmiddels wenselijk wordt acht. Deze door TT georganiseerde CMD zou zich dus moeten vertalen in een meer positieve houding en verhoogde interesse van de genodigden. Volgens de website komen de slides iig dezelfde dag nog voor eenieder beschikbaar en de video van de presentaties de week erop volgend.

[verwijderd]
3
quote:

Alpen schreef op 20 september 2019 15:28:

Nee, geen CMD agenda gezien, maar uitgaande van een algemene definitie van Capital Markets Day (“provide financial stakeholders the opportunity to meet management of the company, get more information on the company in general and usually a division in particular, or for instance an update on strategy”) zou je kunnen stellen dat:

1) TT een serieus verschil waarneemt tussen A) wat het volgens hen aan informatie verstrekte en B) wat ervan door de target, de financiële wereld dus, is opgepikt ... maar wat je niet communiceert kan door de band genomen ook niet worden opgepikt, of

2) TT, wat zich tot nu toe hoofdzakelijk beperkte tot weinig of niets-zeggende antwoorden op vragen van het “halsstarrige” restantje overgebleven analisten tijdens de driemaandelijkse conference calls, het tijd vond worden om de strategie tav communicatie over een andere boeg te gooien; zie/hoor bijvoorbeeld ook de nieuwe wind die door Twitter waait, of

3) TT de transformatie naar een software- en service verlenend bedrijf inmiddels zo goed als heeft afgerond, het gezien de vele samenwerkingsverbanden (met niet de minste bedrijven) op technisch en tactisch gebied uitermate succesvol blijkt te zijn, is uitgegroeid tot een belangrijke schakel vwb ADAS, (semi-) AD, onstuimig groeit op het gebied van licenties en enterprise, en aan de vooravond staat van een nieuw financieel tijdperk.

En waarom dan volgende week? Wellicht is er een relatie met de inmiddels afgeronde aandelenreductie, met jarenlang gratis ende voor niets toegeworpen gekregen nog uitstaande opties, iets anders, of gewoon punt 3) hierboven; wie het weet mag het zeggen. Maar ik ga er van uit dat een hogere aandelenkoers inmiddels wenselijk wordt acht. Deze door TT georganiseerde CMD zou zich dus moeten vertalen in een meer positieve houding en verhoogde interesse van de genodigden. Volgens de website komen de slides iig dezelfde dag nog voor eenieder beschikbaar en de video van de presentaties de week erop volgend.

Doe mij hier maar een update van:

So far, TomTom has publicly announced HD partnerships with Baidu Inc. on its Apollo driverless project, and with Renault on the carmaker’s SYMBIOZ autonomous driving program. It announced in March it had won multiple deals to provide HD maps to major carmakers, but declined to say which ones. Those contracts typically last more than 10 years because of ongoing service needs.

www.bloomberg.com/news/articles/2019-...
marathon 11
0
Vandaag moeten we toch weer op of rond de €10,80 sluiten.
Geweldig toch dat dit soort praktijken nog steeds kan.
Fijn weekend allemaal.
vreemdvermogen
0
ADAS or SDC . A matter of eyes and brains. The question? Who has the brains.
Geen link hoor. Zomaar zelf bedacht.Vrijdagmiddag geeft je wel eens een spirituele ingave :))
[verwijderd]
5
Willem Strijbosch, the company’s head of autonomous driving.

“Not every car maker has made their decision yet on who will support them on HD maps,” said Strijbosch. “But out of all the car makers that have made a decision, we see that the big ones – the top 10 – are picking TomTom.”

Wie er nu nog twijfelt...
Hoop....
0
quote:

JTT schreef op 20 september 2019 20:53:

Willem Strijbosch, the company’s head of autonomous driving.

“Not every car maker has made their decision yet on who will support them on HD maps,” said Strijbosch. “But out of all the car makers that have made a decision, we see that the big ones – the top 10 – are picking TomTom.”

Wie er nu nog twijfelt...

Van wanneer is dit berichtje
Brouwer285
0
quote:

Hoop.... schreef op 20 september 2019 21:34:

[...]
Van wanneer is dit berichtje
3 Sept 2019. Bloomberg.
[verwijderd]
0
quote:

Eva1960 schreef op 20 september 2019 13:59:

Aan wie dan? Want dat loopt dan niet via de beurs.

Een kletskous ben je.
Duidelijk verhoogde verkoopdruk de laatste weken; ook nog na hun melding dat ze onder de 3% zijn gegaan; en dat hebben ze ook gewoon via de beurs gedaan dus geen idee waarom jij denkt dat dat anders loopt.

Maar laten we hopen dat ze nu klaar zijn. Vandaag weer relatief laag volume, zeker voor een expiratie.
boem!
0
Met dank aan @Alpen en @vCalker.

Een nadere precisiering van de gesloten HD-deals zou meer dan welkom zijn.
Tot op heden moesten we het doen met opmerkingen als:
"de jaarlijkse vergoeding ligt bij HD-maps substantieel hoger dan bij SD-maps"
"de contracten zullen gebaseerd zijn op het principe van jaarcontracten"

Dat het jaarcontracten betreft kan ik me goed voorstellen daar geen enkele OEM zich vast wil leggen voor langere tijd aan 1 leverancier.
Dat het in de praktijk zal uitpakken dat nadat men heeft besloten om HD-maps in te zetten om tot hogere levels van ADAS te komen in feite een keuze is voor minimaal 10 jaar is ook duidelijk of er moet iets via AI gefabriceerd worden waardoor de hele HD-mapping als niet nuttig kan worden gekwalificeerd.

Het zou leuk zijn om te weten welke van de 10 global OEM's een contract hebben afgesloten voor HD bij TT maar voegt eigenlijk niets toe.
De twee eerste HD-contracten zijn voor TT en daarmee bewijst TT haar presence op dit terrein. Gezien de snelheid waarmee OEM's nu acteren binnen hun door disruptie geplaagde speelveld zegt iets over de veranderingen die aanstaande zijn binnen die sector en de winnaars van nu zullen niet automatisch de winnaars zijn van morgen.

Onverlet wie de twee eerste OEM's zijn in potentie gaat het om miljoenen nieuw te produceren auto's.

De keuze door de OEM welke type wagens deze nieuwe techniek gaan toepassen zal bepalend zijn voor de eerste omzetten.
Die omzetten gaan wel buitenproportioneel omhoog door het optredende stapeleffect.

Welk bedrag dat je ook neemt als startpunt voor aantal en prijs na 5 jaar zal die omzet vervijfvoudigd zijn zonder toevoeging van nieuwe modellen.
Wereldbelegger
0
quote:

Henk-DJ schreef op 20 september 2019 16:22:

Nog 10 dagen voor die 17,50. Moet wel lukken toch?
Voortschrijdend inzicht:
moneymaker_BX 2 jan 2019 om 11:52
1] Deze maand nog totale verkoop TomTom voor minimaal 13.50

moneymaker_BX 31 aug 2019 om 12:55
2] Deze maand staat TomTom op verschillende shows ik verwacht er veel van en mooie deals...de koers heeft al aanwijzing gegeven dat we verder kunnen. 17.50 is mijn doel met of zonder overname van Microsoft

ad 1] bij een koers van 8,13 koerssprong 66%
ad 2] bij een koers van 11,08 koerssprong 58%
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 21 september 2019 09:12:

[...]

Voortschrijdend inzicht:
moneymaker_BX 2 jan 2019 om 11:52
1] Deze maand nog totale verkoop TomTom voor minimaal 13.50

moneymaker_BX 31 aug 2019 om 12:55
2] Deze maand staat TomTom op verschillende shows ik verwacht er veel van en mooie deals...de koers heeft al aanwijzing gegeven dat we verder kunnen. 17.50 is mijn doel met of zonder overname van Microsoft

ad 1] bij een koers van 8,13 koerssprong 66%
ad 2] bij een koers van 11,08 koerssprong 58%
En toen?
tatje
0
quote:

boem! schreef op 21 september 2019 06:52:

Met dank aan @Alpen en @vCalker.

Een nadere precisiering van de gesloten HD-deals zou meer dan welkom zijn.
Tot op heden moesten we het doen met opmerkingen als:
"de jaarlijkse vergoeding ligt bij HD-maps substantieel hoger dan bij SD-maps"
"de contracten zullen gebaseerd zijn op het principe van jaarcontracten"

Dat het jaarcontracten betreft kan ik me goed voorstellen daar geen enkele OEM zich vast wil leggen voor langere tijd aan 1 leverancier.
Dat het in de praktijk zal uitpakken dat nadat men heeft besloten om HD-maps in te zetten om tot hogere levels van ADAS te komen in feite een keuze is voor minimaal 10 jaar is ook duidelijk of er moet iets via AI gefabriceerd worden waardoor de hele HD-mapping als niet nuttig kan worden gekwalificeerd.

Het zou leuk zijn om te weten welke van de 10 global OEM's een contract hebben afgesloten voor HD bij TT maar voegt eigenlijk niets toe.
De twee eerste HD-contracten zijn voor TT en daarmee bewijst TT haar presence op dit terrein. Gezien de snelheid waarmee OEM's nu acteren binnen hun door disruptie geplaagde speelveld zegt iets over de veranderingen die aanstaande zijn binnen die sector en de winnaars van nu zullen niet automatisch de winnaars zijn van morgen.

Onverlet wie de twee eerste OEM's zijn in potentie gaat het om miljoenen nieuw te produceren auto's.

De keuze door de OEM welke type wagens deze nieuwe techniek gaan toepassen zal bepalend zijn voor de eerste omzetten.
Die omzetten gaan wel buitenproportioneel omhoog door het optredende stapeleffect.

Welk bedrag dat je ook neemt als startpunt voor aantal en prijs na 5 jaar zal die omzet vervijfvoudigd zijn zonder toevoeging van nieuwe modellen.

Er zijn 2 grote Oems die al met microsoft werken.

www.volkswagen.nl/nieuws/automotive-c...

news.microsoft.com/2019/03/20/renault...

Gezien de steeds inniger samenwerking met Microsoft en de uitspraak Van Harold, de samenwerking met Microsoft kan significant worden.
En ook wel om in principe met een gezamenlijk bod te komen richting de automotive industrie.
( laatste BAVA )

Voor mij komen dus die 2 eerste HD deals van Volkswagen en Renault Nissan Mitsubishi.

Microsoft zit evenals Tom Tom in Apollo van Baidu.

Trouwens Toyota Hyundai Ford Honda PSA allemaal ook top 10, zitten ook in Apollo Baidu.

Zo nu van Parkstad op de snorbrommer naar Eijsden en dan via de mergellandroute naar Epen.

Best leuke terrasjes :-)

Doei.

Het forum lijkt wel politiek, af en toe met de grond gelijk maken en af en toe een veer in de ....

1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront