Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
sip
0
quote:

Henry WILLEM schreef op 26 september 2019 09:36:

Zit goed vandaag :)
Is vandaag ook ex dividend van 6 dollarcent.
Dus vandaag flinke opleving van koers.
sip
0
Henry WILLEM
0
AG/EAST SHORT = 40.000
AG/EAST LONG = 51500 26 Sept
WAF / CHINA = 38500 25 Sept
Toch ni slecht hé
JdeFL
1
quote:

Risky bets schreef op 26 september 2019 14:43:

...
Dit is de reden. FRO is nog meer omhoog in oslo.
De Tijd had het over een nieuw advies, maar het koersdoel lag amper boven de koers van gisteren.
Toch een vreemde beweging, in quasi één ruk gespreid over 2 dagen van laagtepunt 7.575 naar 8.44, bij hoog volume, ook deze ochtend.
En toen vond iemand het genoeg en verkocht er ineens 70k.
Geen idee waarom. Vind het nog steeds een mooie koers, zo boven de 8.
Risky bets
0
Ik zou Belgische media en banken niet lezen. Die kijken alleen naar EURN. Je kan veel beter scandinavisch research lezen, die hebben een perspectief op de hele markt. Ik heb rapporten van nederlandse en belgische banken gelezen van een erg matig niveau. Volgens mij zijn dat gewoon analysten die 30 bedrijven volgen waaronder een paar scheepvaart bedrijven.

splash247.com/tanker-markets-roiled-a...
Dit is de catalyst waarom het omhoog schiet.

En natuurlijk het effect op rates. Volgens clarcksons zijn VLCC rates nu 45.5k/day en Suezmax rates 30k/day. Aan de fixings van vandaag te zien, gaat het vandaag nog een flinke jump omhoog.

Een 2012 VLCC is voor een Brazilie-china trip vanochtend geboekt op 59k/day. Duidelijk dat de markt op zoek is naar light oil om de Saudi light te vervangen (die exporteren nog wel hetzelfde, maar veel meer heavy nu).
Risky bets
0
Pareto vandaag. Q4 VLCC FFA (forward freight at 70k/day... Wow).

Cosco-confusion: Unipec finds replacement ships, more to come here
- The tanker market was struck by chaos yesterday, and 36 hours later there is still
plenty of confusion around. What we now know is that Unipec – China’s state refinery
and the biggest spot-market charterer for VLCCs globally – has found at least four
replacement ships for Cosco-charters. Further, shipbrokers are reported not to be
willing to deal with any Cosco-ship, and this means that effectively the whole fleet of
42-43 ships could be out of the market, even if the sanctions per se only include
somewhere between eight and 25 ships (depending on source)
- Furthermore, speculation on ‘who is next?’ could also be spreading, with at least one
Chinese-shipowner with more than 50 ships known for its Iran-dealings recently
- All in all this is happening for the best possible time for other vessel owners, with the
Q4 FFA trading up to ~USD 70,000/day yesterday
- With the already well mentioned IMO 2020 effects taking out anything between 40
and 60 VLCC equivalents in Q4, this could effectively mean a dramatic year-over-year
reduction in the VLCC fleet despite 50+ deliveries so far this year
- The spot market is likely to see continued frenzy into next week, and rates are quickly
reaching the levels we were not expecting to see until late October or early November
- While we will not be making any changes yet, we see this as utterly supportive for the
tanker equity case, with confidence to build and attractive TC-opportunities arise.
Risky bets
0
Mijn grootste positie is overigens INSW. Die is het laatste jaar super ver achtergebleven bij EURN/FRO/DHT.
Risky bets
0
VLCC rates 60-70k/day. Suezmax ook boven de 30k. Saudi attack en de cosco sanctions hebben rates flink verhoogd. Normaal gesproken beginnen tanker rates nu pas een beetje te klimmen voor de seasonal highs. Nu zijn we al (voor VLCC's) hoger dan het hoogste punt van vorig jaar, en Nov-Dec moeten nog komen.
sip
0
quote:

Risky bets schreef op 1 oktober 2019 10:38:

VLCC rates 60-70k/day. Suezmax ook boven de 30k. Saudi attack en de cosco sanctions hebben rates flink verhoogd. Normaal gesproken beginnen tanker rates nu pas een beetje te klimmen voor de seasonal highs. Nu zijn we al (voor VLCC's) hoger dan het hoogste punt van vorig jaar, en Nov-Dec moeten nog komen.
Ja de rates van VLCC,s en Suezmax zijn scherp omhoog gegaan.
5000 USD stijging geeft winststijging van 72 miljoen USD voor Euronav en dat is niet mis.
Als het zo doorgaat dan krijgen we een zeer goed 4e kw. 2019 dat het hele jaar weer goedmaakt.
Ook het 1e kw 2020 kan erg goed worden als nog meer tankers uit de vaart worden genomen i.v.m
imo 2020.
Zit duidelijk meer rek in de koers van Euronav bij deze omstandigheden.
Gevaar is nog als de economie mocht terugvallen.

Risky bets
0
Spot rates: We had another active day in the MEG, with rates climbing further. Also
good momentum in the West, and overall TCE-rates are closing in on USD
70,000/day (in fact, DHT has reportedly broken the mark with their Bronco..). Also
firmer for both suez- and aframaxes, where Owners’ sentiment is ‘highly bullish’.
Also better for the product tankers, with LR rates rising somewhat and still
uncovered MR-cargoes in the Atlantic that could push rates a little bit further up.
Drybulk remains flattish, with smaller ships losing a little ground every day now.


64k, 34k, 35k that is basically the rounded nr from Pareto on VLCC, Suez, Afra

Risky bets
0
Spot rates: It was another active day, and VLCC rates are now above WS 90 which
for modern ships means near USD 80,000/day. These are really exceptional levels
that we never expected to see at this point, and it is also pushing all other tanker
segments upwards now. Suezmaxes around USD 40,000/day on average, aframaxes
a little bit higher. Reports suggest that at least 10x LR2s have dirtied up over the
past week, and this is also helping further to a product tanker market that also is
coming to life.
sip
0
quote:

Risky bets schreef op 3 oktober 2019 08:59:

Spot rates: It was another active day, and VLCC rates are now above WS 90 which
for modern ships means near USD 80,000/day. These are really exceptional levels
that we never expected to see at this point, and it is also pushing all other tanker
segments upwards now. Suezmaxes around USD 40,000/day on average, aframaxes
a little bit higher. Reports suggest that at least 10x LR2s have dirtied up over the
past week, and this is also helping further to a product tanker market that also is
coming to life.
ook het Faernleys rapport over week 40 is erg positief.
De Meg/Oost reizen brengen 60/70 usd per dag op.
Ook de Suezmax zijn nog erg bullish..
Dus erg positief voor Euronav.
Risky bets
0
Veel extra eurn gekocht net voor een short term play. Raar dat het flink onder US close opent, terwijl indices omhoog gaan en al die super bullish rapporten. EURN zal over 5 uur als US opent minimaal 1% hoger staan denk ik (als indices niets geks doen).

Net een 2009 VLCC op AG-China geboekt op WS95... Dat is mid 70k/day voor 10 jaar oude tonnage...
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 16:31
Koers 15,570
Verschil +0,210 (+1,37%)
Hoog 15,590
Laag 15,370
Volume 15.396
Volume gemiddeld 225.021
Volume gisteren 25.364

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront