TomTom « Terug naar discussie overzicht

oktober Wordt Tomtom beloond naar harde werken??

2.107 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 102 103 104 105 106 » | Laatste
Vive tu vida positivamente
0
Het clubje van MW doet weer heel goed haar best in de slotveiling.
Kijk naar de laat blokken en je weet genoeg!
Heel de dag nagenoeg geen volume en nu vol erin om maar vooral een negatieve slotveiling te creeren.
Ze doen hun best maar, ik houd mijn stukken nog altijd stevig vast!

HG, het zou een keer prettig zijn om vol overtuiging bij de cijfers een super outlook voor 2020 af te geven!
Aandeelhouderswaarde creeren zouden wij zeer waarderen.
[verwijderd]
3
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 14 oktober 2019 17:35:

Het clubje van MW doet weer heel goed haar best in de slotveiling.
Kijk naar de laat blokken en je weet genoeg!
Heel de dag nagenoeg geen volume en nu vol erin om maar vooral een negatieve slotveiling te creeren.
Ze doen hun best maar, ik houd mijn stukken nog altijd stevig vast!

HG, het zou een keer prettig zijn om vol overtuiging bij de cijfers een super outlook voor 2020 af te geven!
Aandeelhouderswaarde creeren zouden wij zeer waarderen.
5 bijdrages vandaag en 3x hetzelfde over het shorten van MW (en dat patroon zie je iedere dag als de koers naar beneden gaat).

"Herhaling is de meester van de wetenschap" maar dit gaat wel erg ver....................
Hoop....
1
AMSTERDAM - TomTom heeft het derde kwartaal naar verwachting afgesloten met een lagere omzet, voornamelijk door de teruglopende inkomsten bij de consumentendivisie. Ook de winst valt waarschijnlijk lager uit dan een jaar terug. Dat komt naar voren uit een consensus van analistenschattingen die het bedrijf op zijn website beschikbaar stelt. TomTom maakt zijn cijfers woensdag bekend.

De kenners verwachten in doorsnee een kwartaalomzet van 168 miljoen euro. Dat was in dezelfde periode vorig jaar nog 177 miljoen euro, als de opbrengsten van de inmiddels verkochte Telematics-tak niet worden meegeteld. De krimp in omzet schrijven de analisten volledig toe aan de consumententak, waar de inkomsten naar verwachting op 61 miljoen euro uitkomen, vergeleken met 83 miljoen euro een jaar eerder
Hoop....
0
[verwijderd]
0
Zware kluif? om die 9 miljoen te overbruggen?
Dan mogen er heel wat kastjes zijn verkocht :))))))))
of Aa en Eee...zou hoger uit moeten vallen.
Er zal toch ooit wel eens wat meevallen?
Er zijn zoveel deals zonder financiele details langsgekomen.
Of levert t echt allemaal niks op.
Alfonz
0
quote:

Kopjethee schreef op 14 oktober 2019 18:16:

Bestel maar een zwarte koets donderdag.
Zeker weten!
[verwijderd]
0
rjohnson
0
Iemand nog highlights van dit rapport gelezen?

GPS Navigation Software Market Analysis, Status and Business Outlook 2019 to 2025

weeklyspy.com/2019/10/15/gps-navigati...
leonardus65
0
De Automotive-afdeling startte tien jaar geleden met een samenwerking met Renault in Europa, waarna Toyota volgde in Japan. Inmiddels is de hele Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie een afnemer, net als PSA, het moederbedrijf van Citroën, DS, Opel en Peugeot. Ook Fiat Chrysler Automobiles, Mazda en Subaru behoren tot het klantenbestand.
boem!
5
De cijfers leveren het bewijs welke kant het op gaat met het bedrijf.

Op basis van de uitspraken gedaan door TT hebben analisten hun verwachting kenbaar gemaakt en uit de daaruit volgende consensus komt naar voren, dat TT in q3 in omzet krimpt en er een netto verlies wordt geleden.

Het enige dat je de analisten kwalijk mag nemen is dat zij geen rekening houden met de bij TT gebruikelijke afwijkingen tussen schattingen en werkelijkheid en de onderliggende reden voor het verlies(verhoging van afschrijving met min 40 mio per kwartaal).
Vandaar mijn opmerking dat deze consensus gelijk de prullenbak in kan omdat er geen ANALYSE op is gepleegd waardoor de consensus niets anders aangeeft dan de door TT zelf afgegeven voorzichtige outlook.

Indien je naar de platte cijfers van het volledige bedrijf kijkt zie je een bedrijf dat moeite heeft haar omzet vast te houden en na een aantal jaren van break-even te hebben gedraaid nu serieuze verliezen maakt.

De markt prikt daar doorheen door TT te waarderen op 10 euro.
Er is ook slechts 1 zeer beperkte shorter actief bij TT nl MW en die zal wel opereren vanuit een hedge.
De markt heeft heel goed in de gaten, dat TT in feite uit twee bedrijven bestaat. Enerzijds het op termijn uitfaserende Consumerbedrijf dat momenteel nog een fraaie EBIT scoort en daardoor van grote waarde is in de transitie die het bedrijf doormaakt naar het tweede bedrijf te weten A&E.

Door scherp aan de fiscale wind te zeilen mag dan de tot op heden behaalde nettowinst te verwaarlozen zijn anders is het gesteld met de vrije kasstroom die men heeft gegenereerd gedurende die periode: een schuldpositie van 400 mio omgezet in een positieve kaspositie van 400 mio.

Het is maar waar je de nadruk op wil leggen om een oordeel af te geven over de cijferprestaties van TT tot op heden.
Ik ben zeer content met de geleverde cijfers omdat ik meer waarde hecht aan FCF terwijl @wies ze tot op heden teleurstellend vindt omdat hij zich richt op EBIT.

Bij het doorlezen van de reacties hier op het forum krijg ik de indruk, dat de algemene indruk bestaat uit dat de koers slechs 1 richting kan kiezen en dat is noordwaarts met als belangrijkste overweging dat TT bij een eventuele overname haar ondergewaardeerde assets te gelde kan maken.
Ik ben het eens met de stelling, dat TT bij een overname koerswinst zal boeken alleen denk ik niet dat de FF na de intensieve strijd om te komen waar zij nu staan de te behalen voordelen op voorhand weg zullen geven tegen koersen van 25 a 30 euro.
Zij gaven met de verkoop van TTT al aan, dat dat onderdeel niet meer noodzakelijk is voor het TT van de toekomst. De gepresenteerde lange termijnvoorspelling van 15% GAGR spreekt boekdelen voor de altijd zo voorzichtige HG, waarbij de aankondiging van een mogelijke aandeleninkoop ook getuigd van veel vertrouwen in die toekomst.

TT staat nog altijd geparkeerd in de afwachtingsstand van 8 a 10 euro.
De contouren van de mogelijkheden worden duidelijker.
De cijfers moeten duidelijk maken of TT op koers ligt om de miljardenomzetten in de toekomst te verzilveren.

Een disruptie van HD-maps kan roet in het eten gooien maar bij voltooing van het traject is er veel meer te behalen dan de karige koerssprong tot 12, 15, 25 of 30 euro waar velen zich nu zo druk over maken.

Voor mij is het duidelijk; TT wordt het goudgerande dividendaandeel van de toekomst en heb daarom besloten het aandeel niet meer te verkopen maar aan te houden.

boem!
0
Ter illustratie van het bovenstaande.

A&E mid en long term outlook.

TT geeft aan midterm 10% longterm 15%.

Ik verwacht minimal 15% t/m 2021 ofwel 565 mio in 2021 tov de door TT afgegeven 500 mio.

Daarna geeft TT een GAGR aan van 15% terwijl elke expert op het gebied van toepassing van HD-maps uitgaat van een veel hogere GAGR.
Indien je daarvoor een 25% durft in te vullen in het bluesky scenario kom je op een omzet uit van 4,2 miljard voor A&E in 2030.

Uitgaande van 90% gross margin 800 mio Opex en een tax van 20% resteert er in dat bluesky-scenario een netto winst van 2,4 miljard voor A&E.
Daarom maar hopen dat de mogelijke aandeleninkoop doorgaat begin volgend jaar want dan kan ik blijven dromen van koersen die de 240 euro overtreffen in de wetenschap dat dromen meestal niet maar soms wel uitkomen.

I Love Melbourne
0
quote:

tatje schreef op 14 oktober 2019 15:36:

GEEN SLAPENDE HONDEN WAKKER MAKEN.

Voor mij is het nu wel duidelijk dat Tom Tom aanstuurt op een lage koers die enkele jaren houdbaar is, door !

- D en A verhoging niet eind 2018 nemen.
- D en A verhoging niet in Q2 2019 ineens nemen.
- D en A verhoging uitsmeren over 2019 en 2020
- Dus geen winst laten zien in 2019 2020 2021.

Winst is een keuze zei Harold bij BNR.

Ketchup noemde het, Tom Tom wil niet oververhit raken momenteel.

Waarom ?

Stel dat Tom Tom een mooie winst laat zien, koers gaat naar 20 en derden brengen een bod uit met 100% premie, dus 40 en de founders hebben een ander bedrag in hun hoofd, dan heb je met de rest vd aandeelhouders bonje in de tent.

Er is ook iemand die het bedrag van de founders wil betalen, maar dan wil die partij ook veel meer zien van Tom Tom.

Ik ben er heilig van overtuigd, dat er al afspraken lopen tussen Microsoft en Tom Tom.

Mogelijkheid om Microsoft te bevoordelen.

10 plus 10 20% belang a 11 euro is 26,4 miljoen aandelen a 11 is 290 miljoen meer aan cash ( en het klotst nu al tegen de plinten )

Voordeel Microsoft tov een andere bieder is bij 50 euro.

26,4 miljoen aandelen ( 50 min 11 is 39 ) 1,029 miljard.

Ik ben er zelfs van overtuigd, dat er zelfs Enterprise omzet niet op de juiste manier wordt verrekend.

Microsoft verrekent niet alle Enterprise omzet met Tom Tom, wordt gewoon in de overnameprijs geregeld, is een mogelijkheid.

Klinkt misschien te duidelijk, maar het is gewoon mijn mening.

Verrassing Q3 tot 50 miljoen omzet.

Geen 700 maar tm 750 30 van C en 20 van A en E.

50 maal 73% is 37 miljoen meer cash als je die 50 met dezelfde mensen kunt realiseren.

Dan kun je 9% van 700 63 FCF halen.

Gelukkig is het nog een 39 uur tot de cijfers :-)

Als er bepaalde doelen door Tom Tom worden behaald, gaat Microsoft het founders bod uitbrengen.

Voor mij is het niet meer.

Tom Tom Here Google.
MAAR
Microsoft Here Google

Chris Pendleton Head of Azure maps zei het zo.

""We don't get pinned against Google Maps anymore. It's an Azure discussion. It’s higher level.

Mooie woorden:-)

It’s higher level

Hi Tatje,
Alles wijst erop dat HG het aandeel op dit moment niet omhoog wil laten gaan. Denk zelf dat hij met hulp van wat andere investeerders het aandeel van de beurs wilt halen om het daarna voor de hoofdprijs te verkopen of jouw bovenstaande theorie kan werkelijkheid worden.

Kan jij mij een aantal voorbeelden noemen waarbij een bedrijf voor 5x de huidige aandelen prijs werd verkocht? Ben benieuwd of zoiets regelmatig voorkomt.
VanillaSky
0
quote:

boem! schreef op 15 oktober 2019 02:03:

Ter illustratie van het bovenstaande.

A&E mid en long term outlook.

TT geeft aan midterm 10% longterm 15%.

Ik verwacht minimal 15% t/m 2021 ofwel 565 mio in 2021 tov de door TT afgegeven 500 mio.

Daarna geeft TT een GAGR aan van 15% terwijl elke expert op het gebied van toepassing van HD-maps uitgaat van een veel hogere GAGR.
Indien je daarvoor een 25% durft in te vullen in het bluesky scenario kom je op een omzet uit van 4,2 miljard voor A&E in 2030.

Uitgaande van 90% gross margin 800 mio Opex en een tax van 20% resteert er in dat bluesky-scenario een netto winst van 2,4 miljard voor A&E.
Daarom maar hopen dat de mogelijke aandeleninkoop doorgaat begin volgend jaar want dan kan ik blijven dromen van koersen die de 240 euro overtreffen in de wetenschap dat dromen meestal niet maar soms wel uitkomen.

Martin, indien TT de ambitie (1,5 - 2 miljard omzet) die ze geschetst hebben waarmaken voor 2030 en het staat dan nog aan de beurs dan is de koers hoe dan ook veel hoger. Zoveel moge duidelijk zijn.
Zelf vind ik in dit speelveld prognoses maken van meer dan 10 jaar wel tricky en ga daar ook niet zonder meer vanuit, in een paar jaar veranderen er altijd dingen die je niet aan zag komen (kan zowel positief als negatief zijn).

Wel lijkt mij het scenario dat jij schetst te positief, ten eerste de groei percentages. Ik zie nog geen reden aan te nemen dat het veel harder gaat. Ten tweede denk ik dat indien het een vlucht neemt hoe dan ook kosten veel harder zullen stijgen. De omzet gaat echt niet van 400 miljoen naar 4 miljard waarbij de kosten slechts 250mio toenemen.

Allereerst morgen maar eens de cijfers bekijken, of Taco een reeel beeld heeft geschetst of dat het inderdaad (veel) te voorzichtig was (en dat terwijl de cijfers toen al min of meer bekend waren....).
[verwijderd]
0
Lange verre weg termijn kijken complete onzin
Keer nu dividend uit of koop aandelen in daar hebben we wat aan
Als ze morgen weer tegen gaan vallen die cijfers en tijdens de CC wordt de koers nog verder omlaag gekletst dan hang ik in de telefoon
Mijn geduld is zo en zo al op met dit Management
De trouwe Pietparticulier belegger wordt steeds een worst voorgehouden
boem!
0
@Vanillesky ik denk dat je wel begrepen zult hebben dat ik het had over een superblue-skyscenario en dat dromen meestal niet uitkomen.

Daarentegen heeft het geen enkele zin een positie in te nemen bij een aandeel wanneer je daar geen grote wijzigingen verwacht.

Big-Oil, Big-Car en retail hebben de wind tegen.
Electrificatie, internet-shopping en stappen in de richting van autonoom rijden hebben de wind mee.

NB vergis je niet in ingezette ontwikkelingen, ik herinner me nog heel goed jouw houding vwb de gross margin.
Terwijl ik vanuit een positieve benadering marges van boven de 70% als haalbaar achtte was jij ook toen al veel voorzichtiger door aan te geven dat 60% al een bijna niet te nemen horde zou worden.
2.107 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 102 103 104 105 106 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront