TomTom « Terug naar discussie overzicht

oktober Wordt Tomtom beloond naar harde werken??

2.107 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 102 103 104 105 106 » | Laatste
marathon 11
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 18 oktober 2019 14:06:

[...]
Dit betreft dus een invoertool ten behoeve van TT's traffic- en navigatieservices. De eindgebruiker merkt het alleen indirect.
Ik vraag me wel af hoeveel 'road authorities' in de wereld er gebruik van zullen maken. Stel dat een asfaltboer in Griekenland van de wegbeheerder de opdracht krijgt om in een bepaalde week een provinciale weg te asfalteren. Dat bedrijf zal een voor hen geschikte dag uitkiezen, een stuk weg of rijbaan afzetten en beginnen. Ik denk niet dat de uitvoerder dan denkt: "O wacht, nog even bij TomTom inloggen".

In de meeste West-Europese landen wordt dat soort informatie al centraal verzameld en online ter beschikking gesteld aan afnemers als TT. In NL bijvoorbeeld door NDW:
www.ndw.nu/pagina/nl/4/databank/64/si...

Daar heeft TT ongetwijfeld een contract mee, waarbij het uitvoerformaat wordt bepaald door NDW. Ik denk niet dat NDW gebruik gaat maken van deze tool van TT.
Mogelijk kan het wel interessant zijn voor de organisatoren van een incidenteel festival of concert.

Met die geschikte dag uitkiezen ben ik het toch niet eens. Strakke planningen en veel gedoe tijdens het werk voorkomen als het bij veel weggebruikers bekend is
marathon 11
0
Over adviezen gesproken. Vandaag in BB
Tesla gaat het volgens Scott Galloway niet redden.
JMP securities Verlaagt advies van kopen naar houden
Exane BNP Paribas koopadvies met koersdoel €300

Kiest u maar!!!!
boem!
0
In die zin geen verschil tussen de twee beloftevolle bedrijven die beiden nog moeten bewijzen die beloften ook in te vullen.

Groot verschil zit hem in het neerwaarts risico waar dat bij TT veel beperkter is dan bij Tesla dat overladen is met schuld en net als TT nog geen winst van betekenis heeft kunnen laten zien.

Dit vertaald zich in de shortpositie die bij TT minimaal is met nog slechs 1 shorter met een shortersbelang van 0,8% ligt dat bij Tesla al jaren tussen de 20 en 30%
tatje
0
recital
0
Omzet en winst TomTom daalt
TomTom heeft in het derde kwartaal de omzet met zeven procent zien dalen naar 164 miljoen euro. In de automotive divisie daalde de winst eveneens met zeven procent naar 55 miljoen euro ondanks een omzetgroei in dit segment van 23 procent. Bij consumentenproducten daalde de omzet opnieuw en wel met 16 procent naar ruim 63 miljoen euro.18 oktober 2019 12:30

TomTom verwacht nu over heel 2019 een omzet te draaien van rond de 700 miljoen euro waarvan 425 miljoen van locatie-technologie.
Vandaag de dag rijden er meer dan één miljoen voertuigen met TomTom ADAS-technologie in de hele wereld rond. De technologie van het Amsterdamse bedrijf is nu ook geïntegreerd in Microsoft Connected Vehicle Platform. Oprichter en CEO Harold Goddijn geeft in zijn gebruikelijke toelichting echter geen nadere feitelijke informatie over de activiteiten of ontwikkelingen van de groep.

De cijfers werden op de beurs afgestraft met een koersdaling. TomTom lijkt met de omzetdaling een stuk slechter te presteren omdat het over het voorafgaande kwartaal nog 12 procent groei kon rapporteren. Bij die gelegenheid werd ook nog een omzetdoel van minstens 700 miljoen genoemd, nu is dat rond de 700 miljoen geworden.
automobielmanagement.nl/auto-economie-binnenland/2019/10/18/tomtom-ziet-omzet-en-winst-dalen/?gdpr=accept
Vive tu vida positivamente
0
Zonder TT HET WEEKEND IN!? Echt niet!
Hufters doen hun best maar met drukken, mijn stukken krijgen ze echt niety
Vive tu vida positivamente
0
(ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft in het derde kwartaal van dit jaar redelijke resultaten geboekt. Dit stelde analist Marc Hesselink van ING woensdag in reactie op de cijfers.

Volgens ING was er veel beweging bij TomTom in het afgelopen kwartaal, maar onderliggend is het momentum sterk bij locatietechnologie, dat bestaat uit de divisies Automotive en Enterprise. De daling bij de consumententak was bovendien wat minder groot dan ING had verwacht.

De brutomarge kreeg een zet in de rug door een vrijgegeven provisie, aldus Hesselink. De verwachtingen voor de omzet en winstgevendheid veranderden wel licht, zo merkte de analist op, vanwege aanpassingen in de timing van het verantwoorden van omzet.

Het meest belangrijke is volgens ING echter dat de verwachting voor de vrije kasstroom dit jaar intact blijft, wat impliceert dat de daadwerkelijke onderliggende prestaties niet zijn veranderd.

ING handhaafde het koopadvies op TomTom met een koersdoel van 12,00 euro. Het aandeel leverde woensdagochtend 2,1 procent in op 10,06 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
ketchup
0

het aandeel komt al onderuit sinds de CMD toen HG de handrem aantrok en dit werd geconfirmeerd met de getoonde resultaten Q3
voor de komende 18 maand hoeven we niets te verwachten voor cijfers, het zal allemaal behoudend zijn - soft patch for 2020
maar de onderliggende groei is er zeker voor A&E en dat zie je dan weer in de def revenue en de aanwas van cash, consumer weten we is in ongoing decline, dus de totale omzet cijfers gaan geen reden voor feest geven, dat heeft dan ook weer een voordeel: de timing om eigen aandelen in te kopen kan niet beter en dat staat op de agenda voor 2020 nu enkel nog afstempelen en uitvoeren
daar is het op wachten
tot die tijd is het aanmodderen, want iedereen is reeds lang gepositioneerd in dit aandeel, koopkracht moet uit TT zelf komen, die hebben zat geld en als ze de overtuiging in eigen geloof hebben staat niets in de weg om de komende jaren het aantal uitstaande aandelen te reduceren.
Vive tu vida positivamente
0
Maandag vet omhoog, met of zonder Brexit.
Ik zeg, geen Brexit, Johnson eruit, referendum en UK blijft bij EU!
Fijn weekend
Wereldbelegger
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 18 oktober 2019 17:07:

Zonder TT HET WEEKEND IN!? Echt niet!
Hufters doen hun best maar met drukken, mijn stukken krijgen ze echt niety
Hufters?
Wat een laatdunkendheid. Wat een frustratie.
Omdat de markt anders kijkt naar Tom Tom dan u?
Misschien zit u al het hele jaar er gewoon vreselijk naast.
U verwacht te veel van uw eigen inzichten en uw koersdoel op korte termijn.

Vive tu vida positivamente
0
Gisteren nog positief op onderstaand nieuws, d’ont Forget!!!

(ABM FN-Dow Jones) Navigatiespecialist TomTom heeft donderdag, een dag na vrijgave van zijn kwartaalcijfers, bekend gemaakt dat het met meerdere partners een samenwerking is aangegaan.

Chargehub, een digitaal platform voor elektrische oplaadstations, zal TomTom toegang geven tot één van de grootste databases van openbare laadstations in Noord-Amerika, waardoor het totale wereldwijde aantal laadstations geïntegreerd in de kaarten van TomTom op meer dan 300.000 uit is gekomen.

Ook gaat TomTom samenwerken met Sumitomo Electric Industries om de expertise van de Japanners op het gebied van intelligente transportsystemen, te combineren met de realtime verkeersdata en HD-kaarten van TomTom.

Tot slot maakte TomTom bekend dat de tweede generatie van zijn TomTom Road Event Reporter, een tool voor het melden van onder meer wegafsluitingen en evenementen, nu beschikbaar is.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft in het derde kwartaal van dit jaar redelijke resultaten geboekt. Dit stelde analist Marc Hesselink van ING woensdag in reactie op de cijfers.

Volgens ING was er veel beweging bij TomTom in het afgelopen kwartaal, maar onderliggend is het momentum sterk bij locatietechnologie, dat bestaat uit de divisies Automotive en Enterprise. De daling bij de consumententak was bovendien wat minder groot dan ING had verwacht.

De brutomarge kreeg een zet in de rug door een vrijgegeven provisie, aldus Hesselink. De verwachtingen voor de omzet en winstgevendheid veranderden wel licht, zo merkte de analist op, vanwege aanpassingen in de timing van het verantwoorden van omzet.

Het meest belangrijke is volgens ING echter dat de verwachting voor de vrije kasstroom dit jaar intact blijft, wat impliceert dat de daadwerkelijke onderliggende prestaties niet zijn veranderd.

ING handhaafde het koopadvies op TomTom met een koersdoel van 12,00 euro. Het aandeel leverde woensdagochtend 2,1 procent in op 10,06 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

,
[verwijderd]
1
Ik denk ook dat de cijfers het komende jaar tot anderhalf jaar geen grote verassingen laten zien, althans de kans daarop is gering.

Waar het de komende tijd van moet komen is
- aandeleninkoop
- ontwikkelingen in consumer, dat kunnen onverwachte zaken zijn als consolidatie-achtige/ samenwerking Garmin oid.
- Daarnaast is er best wel de mogelijkheid dat klanten overlopen van HERE naar T2

En als deze laatste twee opties niet gebeuren verwacht ik vanaf hier een hele trage toename van de koers met ups en downs de komende anderhalf jaar zeg maar van de 9,5 naar 14.

Over anderhalf jaar hebben we immers een aandeleninkoop achter de rug en zitten we een heel stuk dichter bij de financiele omslag.

kunt er mi met traden gerust eens even uit, maar per saldo vanaf hier een aardige investering voor de komende jaar tot twee jaar zonder spektakel
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 18 oktober 2019 17:24:

[...]

Hufters?
Wat een laatdunkendheid. Wat een frustratie.
Omdat de markt anders kijkt naar Tom Tom dan u?
Misschien zit u al het hele jaar er gewoon vreselijk naast.
U verwacht te veel van uw eigen inzichten en uw koersdoel op korte termijn.

Je hebt het goed gelezen ja!!
Ik zou nog andere benamingen kunnen schrijven maar ik houd mij in!
tatje
0
Wanneer kan de market maker veel aandelen oppakken.

Juist : dalende koersen en lukt dat niet, dan Jo Jo en.
Of te wel : flink schudden, aan de boom der laatste der mohicanen.

15 okt slot 10,26 stijging 0,53%
16 okt slot 9,71 daling 5,43%
17 okt slot 10,09 stijging 3,91%
18 okt slot 9,79 daling 2,97%

Waag me niet meer aan voorspellingen met die nieuwe boekhoudregels :-)
Wereldbelegger
1
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 18 oktober 2019 17:34:

[...]

Je hebt het goed gelezen ja!!
Ik zou nog andere benamingen kunnen schrijven maar ik houd mij in!
Tuurlijk....
Dat uw koersdoel niet uitkomt en uw inzichten niet overgenomen worden door beleggers is uiteraard de schuld van anderen.

U bent namelijk een kenner van TomTom. En de markt die 51 miljoen freefloat aandelen in bezit heeft, heeft het helemaal verkeerd met deze koers.

Dus gaat u volledig niet onderbouwd toeteren dat de koers maandag omhoog gaat. U lijkt mm_bx wel.

((-;

Ik ben overigens nog steeds blij met mijn rendement op TomTom sinds jan 2019 en kruimeltjes sprokkelen met kleine speculatieve shortposities. Sinds de 11,80 op het bord.
Had u ook kunnen doen. Kwestie van keuzes maken wanneer het tegen zit.
Dat is ook beleggen.
((-;
tatje
0
Nou nog 1tje dan

Deferred.

Automotive
eind 2016 58,6
eind 2017 113,4 verschil met 2016 54,8
eind 2018 172,1 verschil met 2017 58,7
eind 3e kw 2019 235,5 verschil met 2017 63,4 en dat na 3 kwartalen

Enterprise

eind 2016 11,4
eind 2017 14 verschil met 2016 2,6
eind 2018 17,4 verschil met 2017 3,4
eind Q3 2019 37,1 verschil met 2018 19,7 en dat na 3 kws in 2019

Consumer

eind 2016 132,7
eind 2017 114,8 daling van 17,9 verschil met 2016
eind 2018 91,4 daling van 23,4 verschil met 2017
eind Q3 2019 75,6 daling van 15,8 verschil met 2018 na 3 kws.

Kijk naar Automotive en Enterprise.

Het verschil in groei zal dit jaar veruit het grootste zijn.

Volgens mij begin ik de strategie van de founders te begrijpen.
Eva1960
0
Ha Sshine,

Hg heeft tijd gekocht. We mogen rustig meevaren op weg naar een aandeleninkoop en verdere investeringen via de opex:).

Tenzij er plots een verkoop uit de hoge hoed komt, maak ik me op voor een koersrange van 7-9 en mogen we blij zijn dat we met de aandeleninkoop in q2-q3 boven de 11,80 komen.

Ps ik zit long met 2000 lange calls enkel en alleen om de hoge hoed niet te missen. Anders was ik allang weggeweest bij dit bedrijf. Ze streven in alles naar duurzaam succes, maar de reis daarnaartoe is gruwelijk lang.

Goed weekend.

quote:

Sunshine Band schreef op 18 oktober 2019 17:31:

Ik denk ook dat de cijfers het komende jaar tot anderhalf jaar geen grote verassingen laten zien, althans de kans daarop is gering.

Waar het de komende tijd van moet komen is
- aandeleninkoop
- ontwikkelingen in consumer, dat kunnen onverwachte zaken zijn als consolidatie-achtige/ samenwerking Garmin oid.
- Daarnaast is er best wel de mogelijkheid dat klanten overlopen van HERE naar T2

En als deze laatste twee opties niet gebeuren verwacht ik vanaf hier een hele trage toename van de koers met ups en downs de komende anderhalf jaar zeg maar van de 9,5 naar 14.

Over anderhalf jaar hebben we immers een aandeleninkoop achter de rug en zitten we een heel stuk dichter bij de financiele omslag.

kunt er mi met traden gerust eens even uit, maar per saldo vanaf hier een aardige investering voor de komende jaar tot twee jaar zonder spektakel
chris123
9
quote:

ketchup of catch-up schreef op 18 oktober 2019 17:23:

het aandeel komt al onderuit sinds de CMD toen HG de handrem aantrok en dit werd geconfirmeerd met de getoonde resultaten Q3
voor de komende 18 maand hoeven we niets te verwachten voor cijfers, het zal allemaal behoudend zijn - soft patch for 2020
maar de onderliggende groei is er zeker voor A&E en dat zie je dan weer in de def revenue en de aanwas van cash, consumer weten we is in ongoing decline, dus de totale omzet cijfers gaan geen reden voor feest geven, dat heeft dan ook weer een voordeel: de timing om eigen aandelen in te kopen kan niet beter en dat staat op de agenda voor 2020 nu enkel nog afstempelen en uitvoeren
daar is het op wachten
tot die tijd is het aanmodderen, want iedereen is reeds lang gepositioneerd in dit aandeel, koopkracht moet uit TT zelf komen, die hebben zat geld en als ze de overtuiging in eigen geloof hebben staat niets in de weg om de komende jaren het aantal uitstaande aandelen te reduceren.

Beste Wies, ik zie jou hier al jaren als meest doorwinterde belegger van dit forum. Ik waardeer het delen van rapporten en geniet van het "sparren" met Martin. Ook VanillaSky's bijdragen geven mij al jaren een nuchtere kijk op het aandeel. Voorheen waren Bart, Justin, Hik, Groeibriljant wat actiever. Ik kan ook genieten op de rekendraad van Beperktedijkbewaking, Benjamin, Koos99 en Brouwer285. Ik vergeet er ongetwijfeld enkele maar dit schiet me zo even te binnen. Waar het eigenlijk al jaren op neer komt is dat we eigenlijk geen van allen weten waar het naar toe gaat. Harold en zijn companen laten het achterste van hun tong niet zien en blijkbaar is dit volgens de regels die hier gelden ook niet nodig. Het verhaal van de worst die ons voor wordt gehouden ben ik het wel mee eens. En toch blijf ik geloven in het bedrijf en verkoop niet 1 aandeel. Of dit verstandig is zal de tijd uitwijzen. Ik post niet zo vaak maar lees elke dag alle berichten op het TomTom forum. Man man, wat zitten er toch een hoop zielige en wanhopige figuren bij. Van 09:00 uur tot 17:35 in de gaten houden of de koers een paar centen stijgt of daalt. En vanaf 07:45 roepen wat de openingskoers zal zijn en raden wat de slotkoers is. Zitten ze er langs hoor je niks meer van ze, hebben ze het goed zijn ze de nieuwe Warren Buffet. Vraag me af of ze daadwerkelijk aandelen hebben? Kan het me bijna niet voorstellen met de bijdragen die ze leveren. Het heeft geen nut om ze bij naam te noemen want deze mensen leven in hun eigen wereld. Wel vervelend dat ze het forum hierdoor onoverzichtelijker maken. Dat ze zichzelf voor lul zetten hebben ze zelf niet in de gaten ben ik bang. Maar goed, ik wens iedereen een fijne avond en een goed weekend!
[verwijderd]
1
@tatje,

In de CC (vanaf 22:00) zei Taco het volgende over deferred: er kunnen twee oorzaken zijn.

1
Change in contract terms, some extended, some updated or contracts renewed. Wanneer kort contract naar een langer termijn gaat: meer deferred.

2
Herschikken van de contractwaarde: is naar boven bijgesteld.

Bij slechte autoverkopen proberen de OEMs van hun voorraad af te komen door meer extra's te bieden zoals navigatie, dus take-rates gaan omhoog, gevolg: herschikking. Als dit aan het begin van het contract is, heeft het weinig impact op de deferred. Na x jaren heeft het meer impact (meeste impact halverwege contract). Backlog vertelde al dat take-rates omhoog zijn gegaan (tov vermelde orderboek). Persoonlijk denk ik ook dat de backlog een goed orderboek voor 2019 suggereerde (hoe anders 1,6 miljard?). Wellicht renewed contracten.

Denk niet dat dit sturen door het management is, maar combinatie van bovenstaande: langere contracten met hogere take-rates.

2.107 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 102 103 104 105 106 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront