TomTom « Terug naar discussie overzicht

oktober Wordt Tomtom beloond naar harde werken??

2.107 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 » | Laatste
JP Samosa
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 29 oktober 2019 10:18:

[...]

Hoe voorspelbaar !!!

Harold, start je eigen aandelen inkoop aub, dan kunnen we ( indien het u schikt) mogelijk langdurig hoger?!
Mijn verwachting is dit:

Zal wel terug naar onder 9 gaan,
Dan, vanaf vvoorjaar olgend jaar in de 8 regionen mogelijk inkoopprogramma.
Staan we over 1jaar weer op 9,90

Dus, wachten op 8 en verkopen op 10. Kan je volgende jaar 25% winst opleveren.

Succes
boem!
1
De zittend blijvende aandeelhouder is absoluut niet slechter geworden van de reverse split.

Zelfs indien hij niet heeft geanticipeert door onder de 7 en zelfs 6 euro bij te kopen heeft hij nog een aardig rendement behaald.

De koers op datum van reverse split was 8 euro ofwel werd er een waarde toegekend aan TT van 235 mio keer 8 euro is 1.880 mio.

Na reverse split resteerden er 132 mio aandelen en werd er 750 mio terugbetaald aan de aandeelhouders.
Bij een huidige koers van 10 euro wordt TT gewaardeerd op 1.320 mio en derhalve is er een direct bescheiden resultaat behaald door de zittende aandeelhouder van 1.320+750-1880= 190 mio ofwel 1,45 euro per aandeel.

Van veel groter belang is echter de hefboom die is gecreeerd voor toekomstige winsten.
Kuiken
0
Wat we doen

Bienvenue sur la page du Meetup Voiture Connectée et Autonome.

Notre réseau permet aux professionnels et aux étudiants travaillant sur la transformation des secteurs de l'automobile, de la mobilité et des transports, de se réunir et d'échanger à l'occasion d'un RDV mensuel à Paris. Chaque RDV est sponsorisé par une entreprise. En général, nous invitons deux ou trois intervenants (grands groupes, startups, labos, experts indépendants) à présenter leurs projets et à répondre à nos questions.

L'entrée, réservée aux professionnels, est libre et gratuite, et se fait sur inscription en échange de vos informations de contact.

Vous cherchez à rencontrer des experts? A recruter de nouveaux talents? A investir dans des startups? En conclusion de chaque Meetup, nous avons l'opportunité de continuer les échanges autour d'un verre offert par le sponsor de l'événement.

Le Meetup Voiture Connectée et Autonome vous est proposé par Laurent Dunys, ingénieur automobile et entrepreneur. www.linkedin.com/in/laurentdunys/

--------------------------------------------------

Welcome to the Connected and Self-Driving Car Meetup.

Our network enables professionals and students working on the transport sector's transformation to gather, to learn and to network during a monthly evening meeting in Paris. Each Meetup event is sponsored by a company. In general, we invite two or three speakers from world-leading companies, startups and research laboratories to come and share about their projects with us.

Registration is reserved to professionals and is managed through an online form where you must communicate your contact information.

Are you looking to meet with experts? Do you need to recruit talents? Are you looking for startups to invest in? At the end of each Meetup, we allow you to meet with our people around a foods and drinks networking session, proposed to us by the related sponsor.

The Connected and Self-Driving Car Meetup network and events are proposed to you by Laurent Dunys, automotive engineer and entrepreneur. www.linkedin.com/in/laurentdunys/

Geplande evenementen (1)
Meetups bekijken
Meetup Voiture Connectée & Autonome N°21 en partenariat avec TomTom
do 21 nov., 19:00
Meetup Voiture Connectée & Autonome N°21 en partenariat avec TomTom

Locatie zichtbaar voor leden
58 deelnemers
Bijwonen
Vorige evenementen (25)
Meetups bekijken
Meetup Voiture Connectée N°20, chez ALD Automotive
do 19 sep., 19:00
Meetup Voiture Connectée N°20, chez ALD Automotive

Locatie zichtbaar voor leden
124 deelnemers
Discussies (0)

Deze content is alleen beschikbaar voor leden
Organisator
Laurent D.
Laurent D.
Bericht
Leden

Deze content is alleen beschikbaar voor leden

Meetups bekijken
Meetup Voiture Connectée & Autonome N°21 en partenariat avec TomTom
do 21 nov., 19:00
Meetup Voiture Connectée & Autonome N°21 en partenariat avec TomTom
boem!
1
quote:

Señor Acero schreef op 29 oktober 2019 13:38:

[...]

Mijn verwachting is dit:

Zal wel terug naar onder 9 gaan,
Dan, vanaf vvoorjaar olgend jaar in de 8 regionen mogelijk inkoopprogramma.
Staan we over 1jaar weer op 9,90

Dus, wachten op 8 en verkopen op 10. Kan je volgende jaar 25% winst opleveren.

Succes
Ik stel daar deze verwachting tegenover.

Komende drie maanden beweegt TT met het algemeen sentiment mee kan terugvallen tot 8 en oplopen naar 12 euro.

Bij 4q cijfers 2019 blijkt TT een netto verlies te hebben geleden van minimaal 150 mio bij haar continued operations terwijl de outlook voor 2020 daar niet veel verbetering in laat zien.
TT kondigt een aandeleninkoop aan van max 40 mio aandelen tegen een max koers van 12,50 euro.

Op basis van netto wpa bij de outlook lukt het TT om 30 mio aandelen in te kopen tegen 12 euro.
Cashwise geen enkel probleem gegeven de kaspositie ult 2019 van 450 mio en de afgegeven FCF van 10% over de omzet te behalen in 2020.

Afhankelijk van het succes om de omzetten bij A&E op te voeren zal de wpa voor 2020 door het verminderen van het aantal uitstaande aandelen wel eens als een grote verrassing kunnen uitpakken met een navenente reactie op de koers tot gevolg.

Brouwer285
0
@boem indien ze dezelfde prijs willen betalen voor aandelen inkoop als in 2017 kom je naar ratio uit op maximaal 11 per aandeel.
Dokus.
3
quote:

boem! schreef op 29 oktober 2019 14:29:

[...]

Ik stel daar deze verwachting tegenover.

Komende drie maanden beweegt TT met het algemeen sentiment mee kan terugvallen tot 8 en oplopen naar 12 euro.

Bij 4q cijfers 2019 blijkt TT een netto verlies te hebben geleden van minimaal 150 mio bij haar continued operations terwijl de outlook voor 2020 daar niet veel verbetering in laat zien.
TT kondigt een aandeleninkoop aan van max 40 mio aandelen tegen een max koers van 12,50 euro.

Op basis van netto wpa bij de outlook lukt het TT om 30 mio aandelen in te kopen tegen 12 euro.
Cashwise geen enkel probleem gegeven de kaspositie ult 2019 van 450 mio en de afgegeven FCF van 10% over de omzet te behalen in 2020.

Afhankelijk van het succes om de omzetten bij A&E op te voeren zal de wpa voor 2020 door het verminderen van het aantal uitstaande aandelen wel eens als een grote verrassing kunnen uitpakken met een navenente reactie op de koers tot gevolg.

gelukkig heb jij het zo vaak bij het juiste eind... ahum
boem!
0
quote:

Dokus. schreef op 29 oktober 2019 14:51:

[...]

gelukkig heb jij het zo vaak bij het juiste eind... ahum
Deze discussie durf ik wel aan.

Ingestapt 10 jaar terug tegen 4 euro, de hele rit uitgezeten en koersen meegemaakt van 2,50 euro toen we langs de afgrond schuurden en ook koersen gezien van 12 euro ten tijde van de overnamegeruchten.

Ik heb er geen enkele moeite mee om te erkennen dat ik de wederopstanding van TT in tijd verkeerd beooreeld en ingeschat heb maar dat hebben de in mijn ogen gewaardeerde posters van de andere kant waarschijnlijk ook(Bart 1805 en Vanillasky) indien ik kijk waar TT nu staat en wat het toekomstperspectief is voor het bedrijf.
[verwijderd]
0
Ik ga eens even in mijn glazen bol kijken.

Krijg nou wat! €240. In het jaar des Heeren 2525.
Nait Soesen
0
quote:

PWaWa schreef op 29 oktober 2019 11:33:

”Not to be outdone, Microsoft’s Azure Maps, a collection of geospatial services that use mapping data to provide geographic context to web and mobile apps, has been lightly refreshed. It now more tightly integrates with Microsoft’s Power BI business analytics service, and it’s available to customers of Government Cloud, a platform designed to meet the security and compliance requirements of U.S. federal, state, and local governments.

Additionally, courtesy of a partnership with Accuweather, Azure Maps customers can imbue apps with geospatial weather intelligence in order to enable weather-based routing, targeted marketing, and operations optimization scenarios. “This is a game-changer,” said AccuWeather founder and CEO Dr. Joel N. Myers in a statement. “This opens up new opportunities for organizations large and small to benefit from our superior weather data based on their unique needs.”

venturebeat.com/2019/10/28/microsoft-...

Denk ook dat het JEDI contract van Microsoft, lucratief is voor Tomtom, Amerikaanse defensie gaat dan ook de kaarten van Tomtom gebruiken via Azure!
Nait Soesen
0
quote:

Kopjethee schreef op 29 oktober 2019 15:21:

Ik ga eens even in mijn glazen bol kijken.

Krijg nou wat! €240. In het jaar des Heeren 2525.
www.youtube.com/watch?v=izQB2-Kmiic

:)
JP Samosa
0
quote:

boem! schreef op 29 oktober 2019 14:29:

[...]

Ik stel daar deze verwachting tegenover.

Komende drie maanden beweegt TT met het algemeen sentiment mee kan terugvallen tot 8 en oplopen naar 12 euro.

Bij 4q cijfers 2019 blijkt TT een netto verlies te hebben geleden van minimaal 150 mio bij haar continued operations terwijl de outlook voor 2020 daar niet veel verbetering in laat zien.
TT kondigt een aandeleninkoop aan van max 40 mio aandelen tegen een max koers van 12,50 euro.

Op basis van netto wpa bij de outlook lukt het TT om 30 mio aandelen in te kopen tegen 12 euro.
Cashwise geen enkel probleem gegeven de kaspositie ult 2019 van 450 mio en de afgegeven FCF van 10% over de omzet te behalen in 2020.

Afhankelijk van het succes om de omzetten bij A&E op te voeren zal de wpa voor 2020 door het verminderen van het aantal uitstaande aandelen wel eens als een grote verrassing kunnen uitpakken met een navenente reactie op de koers tot gevolg.

Alles is mogelijk.
Ik heb echter nog nooit gezien dat men op voorhand bij n aandeleninkoop een maximum koers noemt
Dokus.
4
quote:

boem! schreef op 29 oktober 2019 15:18:

[...]

Deze discussie durf ik wel aan.

Ingestapt 10 jaar terug tegen 4 euro, de hele rit uitgezeten en koersen meegemaakt van 2,50 euro toen we langs de afgrond schuurden en ook koersen gezien van 12 euro ten tijde van de overnamegeruchten.

Ik heb er geen enkele moeite mee om te erkennen dat ik de wederopstanding van TT in tijd verkeerd beooreeld en ingeschat heb maar dat hebben de in mijn ogen gewaardeerde posters van de andere kant waarschijnlijk ook(Bart 1805 en Vanillasky) indien ik kijk waar TT nu staat en wat het toekomstperspectief is voor het bedrijf.
alleen je kletspraat al voor de q3 cijfers.... is geen bal van uitgekomen...
ketchup
5

de enige zinvolle manier om na de kapitaaluitkering en aandelenconsolidatie TT te evalueren is om vanuit de beurswaarde te rekenen

vandaag staat TT voor 1.350 miljard euro aan de beurs , tel daar de kapitaaluitkering bij van 750mio dan hebben we het over 2.1 miljard, a far cry vanwaar TT noteerde eind 2015 toen het voor 2.850 miljard euro aan de beurs noteerde
en dat waar de sector sterker in ontwikkeling is, TT's positie voor A&E prominenter en de industrie bereid is te investeren in start-ups die nog helemaal niks hebben bewezen.
we mogen dus concluderen dat de marktpenetratie in de sector voor TT is toegenomen, dat de factor 'gunning' als onafhankelijke aanbieder werkt en dat er sterke partnerships zijn opgebouwd

echter dit heeft voor de koers niets gedaan, integendeel TT heeft de hype in de sector die er zeker was eind 2015 niet weten vast te houden en de verandering van een gespreide risico onderneming naar nu één divisie is niet echt in dank afgenomen door de markt
TT werd zwaar gestraft en heeft de laatste 4 jaar 3x in de 6 genoteerd daar waar de beurzen van high naar high gingen

de omzet en winst toenames die men 4 jaar geleden voorzag is niets van uitgekomen en men heeft mid-wegs dus deze enorme U-turn gemaakt van firing uit alle divisies - dat TT eerst sterk promote als een gezonde en goede mix, naar exit /afbouw en nu alle kaarten gezet op A&E , zonder twijfel het kroonjuweel.

ook heeft TT niet de waardeweging die Fleetmatics als benchmark aangaf kunnen krijgen voor haar Telematics, ondanks dat deze een zelfde volume had en Europees marktleider is, basis die weging zou Telematics namelijk 1.3 @ 1.5 miljard moeten opbrengen , het ging weg voor 950mio, wel onder het mom van benefits voor later met de nieuwe eigenaar, maar dat moet allemaal nog blijken en is eerder een soort van excuus voor de 'lage' verkoopprijs dan een achievement van het behouden van de nieuwe eigenaar als klant.
dus Neen, je kan niet zeggen dat dit een succes-story is geweest voor de aandeelhouder

wat wel een feit is dat TT sterk cash genereert en dat is natuurlijk een enorme pré, dat geeft TT armslag om te investeren en waar beter in investeren dan in TT -zelf die aan een operationele waarde staat van 900mio, dat is in 7 jaar cash opbouw te maken als TT tenders weet te winnen, take-rates gaan naar 85%, dus ook al nemen autoverkopen wereldwijd af, dan nog gaat de vraag voor TT's diensten omhoog

het zou dus absoluut van pure lafheid tonen mocht TT niet overgaan tot een strak inkoopprogramma, een analist gaf aan dat alles bij TT over and above ongeveer 200mio, surplus aan cash is

gaat TT over tot een inkoopprogramma voor de komende 2 jaar dan zou een 250mio beschikbaar kunnen zijn, 225 mio voor aandelen reductie en 25mio voor bonus verplichtingen

met die 225 mio aan een prijs van 12 euro kunnen ze de komende 2 jaar tegen de 20 mio aandelen kopen om te schrappen
dan zit TT daarna nog ruim in de slappe was en kunnen ze blijven doorontwikkelen.

het aantal uitstaande aandelen kan dan ergens rond de 110mio staan aanvang 2022 en dan valt er en niks meer af te boeken

eigenlijk een perfecte ontwikkeling nu een slappe periode, aandelen inkopen en over 2 jaar duwen de cijfers het aandeel over de 20 euro.
ToniPantaloni
0
Cijfers die het aandeel over 2 jaar over de 20 euro duwen?! Ik quote jezelf maar even denk ik in dezen: "maar dat moet allemaal nog blijken".
Vive tu vida positivamente
0
Helaas zoals vanmorgen aangegeven, het dagelijkse koerspatroon met in de slotveiling de vaste tik naar beneden!

Hopelijk morgen een knal omhoog zoals vorige week, fijne avond!
[verwijderd]
4
Keer op keer komt Goddijn er mee weg om het verhaal te draaien.
Boem! gaat er in mee. Gechargeerd opper ik het jaar 2525 en het koersdoel €240 dat meneer Boem! alias martin(martin) ons voorgeschoteld heeft.
Zo was daar ook heer *Justin*. Die quasi belegger en opportunist is afgehaakt.
Mister €17,50 op 31-12-2016.

Nu zijn het de overname geruchten die er voor zorgden dat de koers naar €12 ging eind 2015. Oh ja? Ik waag dat te betwijfelen....

Beleggers die een verkeerde keuze hebben gemaakt worden struisvogels.
We gaan het wel zien waar de koers staat einde jaar 2021.
En! of er een aandeleninkoop komt in 2020 waar ALLE aandeelhouders van mee profiteren.
Dat zou voor het eerst zijn dat Goddijn wat weg geeft!
Wereldbelegger
2
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 29 oktober 2019 12:27:

[...]

En NEE, ik leg het jou niet meer uit!
Beste positivo
Dat verwacht ik ook niet van u. Want u kunt het domweg niet.

U roept al vanaf begin maart dat de koers wordt gedrukt.
U ziet dat elke (!)dag. En je moet ontzettend stom zijn om dat niet te zien.
U weet zeker dat er gemanipuleerd wordt, maar verder dan een wat vage vaststelling dat het koersverloop iedere dag hetzelfde is komt u niet.
Ook komt u niet verder dan dat u shorters “hufters” vindt en eigenlijk vindt u alle beleggers van Nederland ontzettend stom dat ze niet in “het meest ondergewaardeerde aandeel” (uw mantra) beleggen.

Het lijkt me dat u al 8 maanden de koers probeert omhoog te praten richting uw persoonlijk koersdoel. Alleen dat is tot nu toe vergeefse moeite.

Ik herhaal nog maar een keer.
Het is onbegrijpelijk dat u al acht maanden(!) in een aandeel zit waarvan u de koers niet begrijpt. Erger nog; u wil de koers simpelweg niet accepteren. Terwijl de markt heel duidelijk is. De markt wil al maanden niet meer betalen voor het aandeel ondanks al uw getoeter en misbaar over duistere machten die tegen u zijn.
Putz
1
Nou, op zijn minst is het koersverloop opmerkelijk te noemen sinds onze vrienden van MW weer een shortpositie hebben ingenomen.
En dan met name de spike van vorige week (met opvolgende daling) en de eindveilingen inderdaad (0,5% vind ik vrij veel).
tatje
1
quote:

boem! schreef op 16 oktober 2019 11:53:

Het grote verschil tussen voorgaande cijferpresentaties en van dit kwartaal zit hem in de behandeling van Automotive.

De operationele automotive-omzet bleef op peil na 87 mio in q1 en 90 mio in q2 wordt nu melding gemaakt van 88 mio in Q3.
De gerapporteerde omzet ziet er heel anders uit na 65,1 mio in Q1 en 75,9 mio in Q2 wordt er dit kwartaal 55,4 mio verantwoordt.

De gerapporteerde omzet is de operationele omzet minus datgene wat men naar deferred overboekt plus de vrijval vanuit deferred.

De toename bij deferred ligt ca 15 mio hoger in q3 dan in q1 en q2.

Hoe er bij gelijkblijvende boekhoudregels zulk een groot verschil kan ontstaan is mij onduidelijk.
Indien men was voortgegaan op de oude weg was de gerapporteerde omzet 15 mio hoger uitgevallen.
Daar staat tegenover dat verandering van accountingpolicy wel gemeld dient te worden.

Het maakt voor mij niet zoveel uit of men 25%, 30% of in het uiterste geval zelfs 100% van de omzet verantwoordt onder deferred omdat ik de FCF veel belangrijker vindt dan de EBIT's maar kijk toch met verhoogde belangstelling uit naar de antwoorden van Taco aangaande deze ontwikkeling.

Met bovenstaand ben ik het helemaal eens.

Automotive een 10 miljoen hoger en Enterprise ook een 10 miljoen hoger.

Nog nooit was de bijdrage automotiv en Enterprise in deferred zo GROOT.

10 meer automotive en 10 meer Enterprise en de koers was gaan vliegen.

En dat wil Harold ( nog ) niet !!

Hoe durft een CEO van een bedrijf, dat met bepaalde items, leidend is in de wereld en innig samenwerkt met het grootste bedrijf ter wereld het volgende te zeggen.

Ik zou me als CEO kapot schamen :-)

Boekhoudregels
Volgens Goddijn is de omzet van de divisie location technology in het afgelopen kwartaal iets achtergebleven bij de verwachtingen door onder meer nieuwe boekhoudregels. „Ik begrijp die zelf ook niet altijd volledig. Ook zit er vaak wel wat variatie in de omzet. Maar het belangrijkste is dat we groeien.

Als het nu nog niet duidelijk is, TT wil momenteel geen hogere koers.

Maar van mij komen ze niet af :-)
2.107 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront