AMG « Terug naar discussie overzicht

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Just lucky
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 2 november 2019 11:16:

[...]
Naar mijn mening wordt niet het prijsrisico afgedekt, maar het voorraad-prijsrisico.
Dat bedoel ik eigenlijk, goede aanvulling.
Just lucky
0
Het zit nog wat anders in elkaar. Uit de cc (rond 33m) blijkt dat door het contract met Glencore het prijsrisico van grote voorraden verdwijnt doordat Glencore de volledige output maandelijks afneemt. Maar het prijsrisico van de doorlooptijd (recyclingsproces) blijft wel bestaat. Dus als de doorlooptijd 2 maanden is en in die periode daalt de prijs met 10%, heeft AMG daar nog steeds last van. Of interpreteer ik dat verkeerd?
DeZwarteRidder
0
quote:

Just lucky schreef op 2 november 2019 12:46:

Het zit nog wat anders in elkaar. Uit de cc (rond 33m) blijkt dat door het contract met Glencore het prijsrisico van grote voorraden verdwijnt doordat Glencore de volledige output maandelijks afneemt. Maar het prijsrisico van de doorlooptijd (recyclingsproces) blijft wel bestaat. Dus als de doorlooptijd 2 maanden is en in die periode daalt de prijs met 10%, heeft AMG daar nog steeds last van. Of interpreteer ik dat verkeerd?
Dat hangt helemaal af van de afspraken die men maakt met de leveranciers van de catalysators.

Just lucky
0
Net nog een keer geluisterd; contracten worden niet heronderhandeld, risico blijft bij AMG liggen alleen de procestijd wordt korter, waardoor risico afneemt.
Blanco rolling
0
Ook in NL (Geleen) zit een bedrijf dat de katalysatoren kan verwerken. AMG is helemaal niet bijzonder daarin, alleen dat ze een grote partij daarin zijn.
Ik vraag mij af mij af of ze wel hogere fees kunnen vragen met het recyclen.
Lijkt mij een beetje wish full thinking. Immers ze bouwen zelf een 2e fabriek waardoor de capaciteit omhoog gaat.
Waar schaarste is aan recyclen gaat de prijs omhoog.
Feitelijk doet AMG aan cannibalisren
ff_relativeren
0
@ Blanco rolling,

andere invalshoek : waar schaarste is aan recycling, wordt er meer gedumpt.
Waar recycling wel aanwezig is, wordt minder gedumpt.

Maar wat zijn de (economische) stimuli om ter recycling aan te bieden ?
Houdt een bedrijf daar meer aan over dan aan dumpen ?
DeZwarteRidder
0
quote:

Blanco rolling schreef op 2 november 2019 18:04:

Ook in NL (Geleen) zit een bedrijf dat de katalysatoren kan verwerken. AMG is helemaal niet bijzonder daarin, alleen dat ze een grote partij daarin zijn.
Ik vraag mij af mij af of ze wel hogere fees kunnen vragen met het recyclen.
Lijkt mij een beetje wish full thinking. Immers ze bouwen zelf een 2e fabriek waardoor de capaciteit omhoog gaat.
Waar schaarste is aan recyclen gaat de prijs omhoog.
Feitelijk doet AMG aan cannibalisren
Kolder!

AMG heeft heel duidelijk gemaakt dat er een grote, sterk groeiende behoefte is aan recycling.
holenbeer
0
quote:

Blanco rolling schreef op 2 november 2019 18:04:

Ook in NL (Geleen) zit een bedrijf dat de katalysatoren kan verwerken. AMG is helemaal niet bijzonder daarin, alleen dat ze een grote partij daarin zijn.
Ik vraag mij af mij af of ze wel hogere fees kunnen vragen met het recyclen.
Lijkt mij een beetje wish full thinking. Immers ze bouwen zelf een 2e fabriek waardoor de capaciteit omhoog gaat.
Waar schaarste is aan recyclen gaat de prijs omhoog.
Feitelijk doet AMG aan cannibalisren
Feitelijk doet de markt in de toekomst harder groeien dan de capaciteit die AMG doet bijbouwen. Feitelijk post jij erg eenzijdig sinds jij bent uitgestapt. Feitelijk klink je erg gefrustreerd ergens over.
Just lucky
0
quote:

Blanco rolling schreef op 2 november 2019 18:04:

Ook in NL (Geleen) zit een bedrijf dat de katalysatoren kan verwerken. AMG is helemaal niet bijzonder daarin, alleen dat ze een grote partij daarin zijn.
Ik vraag mij af mij af of ze wel hogere fees kunnen vragen met het recyclen.
Lijkt mij een beetje wish full thinking. Immers ze bouwen zelf een 2e fabriek waardoor de capaciteit omhoog gaat.
Waar schaarste is aan recyclen gaat de prijs omhoog.
Feitelijk doet AMG aan cannibalisren
Je valt in de herhaling, dit heb je maanden geleden ook al gepost.
[verwijderd]
0
quote:

Just lucky schreef op 2 november 2019 10:48:

[...]Volatiliteit verminderd niet door bouw 2e fabriek maar door andersoortige contracten, oa met Glencore
Glencore contract is inderdaad positief voor korte termijn schommelingen. Volatiliteit zie ik sowieso wel verminderen aangezien de recycling fees een belangrijker deel zullen worden van AMG Vanadium zijn winst.
[verwijderd]
0
quote:

ff_relativeren schreef op 2 november 2019 00:05:

[...]
Maandag op Seeking Alpha ? In dat geval : veel schrijf-inspiratie dit weekend.

Zojuist ingediend, waarschijnlijk morgenavond online :)
Veel stof om over te praten (interessante conference call).
Korte termijn door de zure appel bijten, lange termijn moet er normaal veel aandeelhouderswaarde naar boven komen.
[verwijderd]
0
quote:

Blanco rolling schreef op 2 november 2019 18:04:

Ook in NL (Geleen) zit een bedrijf dat de katalysatoren kan verwerken. AMG is helemaal niet bijzonder daarin, alleen dat ze een grote partij daarin zijn.
Ik vraag mij af mij af of ze wel hogere fees kunnen vragen met het recyclen.
Lijkt mij een beetje wish full thinking. Immers ze bouwen zelf een 2e fabriek waardoor de capaciteit omhoog gaat.
Waar schaarste is aan recyclen gaat de prijs omhoog.
Feitelijk doet AMG aan cannibalisren
Goede stof om te vragen tijdens de aandeelhoudersvergadering. Ga er deze keer wel proberen zijn! :)
mvdln
10
Goedemorgen mede-forumleden! Ik heb van het weekend gebruik gemaakt het transcript van AMG Q3 earnings conference eens deftig door te lezen. Ik ga bij deze mijn bevindingen posten. Ik wil allereerst melden dat ik een absolute leek ben en AMG ook pas recentelijk (1 jaar) volg waardoor ik mogelijk bepaalde background information mis ten einde bepaalde interpretaties te doen. Daarnaast is mijn Engels prima, maar de specifieke termen zijn soms wat moeilijker op te vatten.
1e deel van de earnings call haal ik niet aan. Gewoon verduidelijking cijfers, overlopen meest recente presentatie.

Het gaat mij met name over de Q&A. Topperke haalt terecht aan dat hierover wel wat te zeggen valt. TegenBeterWetenIn heeft de Q&A ook eens zeer summier samengevat. De aangehaalde personen hebben uiteraard veel meer kennis dan mij. Ik kijk uit naar Topperke zijn artikel bij deze.

---

Vraag over de afsplitsing (IPO) van AMG Technologies. Daar wordt hard aan gewerkt. Voor mij komt het over alsof de IPO niet meer ter discussie staat, enkel de timing. De nodige stappen zijn gezet en in verschillende fases van afronding. Nadruk wordt gelegd op de timing. Om de IPO te doen moet de marktomstandigheid goed zijn. Dat is momenteel niet het geval, met name in de “aerospace market”. Recente IPO’s waren bij anderen ook geen succes. HS benadrukt verschillende malen dat ze geduld hebben. Voor mij kom het over dat die IPO dus nog niet voor onmiddellijk zal zijn. Noteringen Amsterdam, Frankfurt en New York worden overwogen. Voor mij lijkt HS toch te hinten op New York. Daar zit de eindklant van AMG T voornamelijk en dat lijkt mij vanuit zakelijke context belangrijk. Laatste stuk van earnings call wordt eraan toegevoegd dat AMG een minderheidsbelang wil aanhouden in het nieuw gevormde AMG T (IPO). Ze zeggen wel “never say never” voor een volledige verkoop indien er een opportuniteit komt.

-

Vraag over een “favorable finalization of an outstanding large nuclear contract”. Ging over NOX, een specifieke nucleaire brandstof waarbij AMG US en China bijstaat voor productie. AMG is de enige eigenaar van deze technologie. Er zijn early stage contracts met zowel China als US op lange termijn.

-

Impact gebeurtenissen bij GM op de Q3 cijfers en te verwachten impact Q4. HS zegt dat AMG voornamelijk handelt met delen van GM die geen last hebben van deze issues. Hij heeft wel toe dat er een impact is. Het probleem is nu wel opgelost.

-

Vraag over de voorzichtige outlook. HS zegt dat de prijzen van vanadium (-10%), molybdeen (-10%) en vanadium pentoxide (-20%) tussen 25 sep en 24 okt opnieuw sterk zijn terug gevallen, maar dat die val nu lijkt te stoppen. Hij zegt er ook bij dat je een dromer bent als je weet wanneer de grondstof bodemt. Dat is niet te voorspellen. Dat kan dit kwartaal, maar ook pas volgend kwartaal zijn. Hij zegt enkel DAT het zal bodemen. Het feit dat concurrenten momenteel in verlieslatende cijfers zitten is een extra teken dat de bodem nabij is. Hij benadrukt dat ze low cost procuder zijn. “most of our units are in positive cash flow”. Zodra de markt bodemt, « fasten your seat belts ».

-

Vraag over Glencore deal. Long term deal voor het kopen van de maandelijkse productie. Dat was dus anders. Er is een gegarandeerde maandelijkse afname. Het verlies dat dit jaar ontstond over de opgebouwde (dure) inventories zal in de toekomst uitgesloten worden. HS voegt eraan toe dat ze na de enorme spike met een high-priced inventory zaten. Dat mag niet meer gebeuren. Het heeft AMG 17 miljoen aan operating cash flow gekost.

-

Vraag over JV Shell. HS kan en mag niet uitweiden over deze deal. Maar bedoeling is het bouwen van nieuwe Ohio’s buiten US. De vraag naar fresh catalysts stijgt enorm, voornamelijk omwille van IMO 2020 legislations. 18 maanden daarna is een fesh catalyst een spent catalyst. De vraag is dan hoe deze te recycleren. De grootte van dit project is irreëel om alleen door AMG te laten dragen. Daarom zijn ze blij dat Shell mee wilt investeren en zich op de wereldwijde markt kunnen richten.
mvdln
13

-

Vraag over net debt, CapEx. Net debt is flink gestegen omwille van aandeleninkoop, dividend, taks payment en capital expenditures. Q4 nog $70 miljoen capital expenditures vanwege Cambridge 2. Voor 2020 voorziet AMG $250 miljoen CapEx voornamelijk voor Cambrigde 2.

-

Vraag over overname ISA. Marktaandeel van AMG vergroot hiermee. Belangrijk voor AMG T. Diversificatie. AMG verwacht dat dit “an high cost exercise” zal zijn. Dit deel begrijp ik niet onmiddellijk. Want de vraag is in feite wat de revenues zullen zijn. De financiële gevolgen (ouflow) voor overname zal in Q4 opgenomen worden (komende dagen / weken afronding overname).

-

Vraag over SP1 ramp up en costs. Q3 was boven 85% capaciteit. Laatste dagen volledige capaciteit. Genoemde prijzen zijn correct, $200 per ton cash cost en $40 tot $50 freight cost.

-

Vraag over of er nogmaals een afwaardering van de voorraad te verwachten is. Simpelweg: ja. Maar situatie op 31/12/2019 zal tellend zijn voor die afboeking. Momenteel in de prijs sinds eind sep met 10% gedaald.

-

Vraag over de huidige reeds actieve vanadium plant. Contracten worden niet heronderhandeld. Ze onderhandelen wel verleningen. Gezien de marktomstandigheden gaat het belangrijkste deel van de cash flow generation omhoog (tipping fees). Dat is belangrijk. Eigenlijk zou AMG Vanadium hernoemd moeten worden naar AMG Recycling. Tot heden had AMG een prijsrisico wanneer de overdracht van de supplier naar hen was gedaan. De prijs lag vast maar het duurde nog eventjes vooraleer de verkoop plaats vond. In de onderhandelingen is die periode flink teruggelopen. Daardoor daalt ook de volatiliteit. Nogmaals benadrukking: world’s lowest cost producer of ferrovanadium”. “We are profittable, even when the prices fall further”. Ze zijn ook begonnen met de productie van een andere soort vanadium.

-

Nog over JV Shell: plannen zijn intussen zeer concreet. HS en de rest van het bestuur zitten vaak op het vliegtuig voor onderhandelingen. Uitweiding over IMO legislation. Die is indrukwekkend. Nu mag er nog 3,5% sulfaat in maritime oil zitten, dan nog 0,5%. Verschillende honderden miljoenen ton olie moeten val sulfaat ontdaan worden. Dat kan met fresh catalysts. Die leiden 1 op 1 tot spent catalysts. Dus recycling AMG. AMG is world’s leading technology owner. 99,8% purity.

-

Over lithium plant (plannen). EcoPro? Ik kan inhoudelijk niet afleiden of dit nog loopt, maar het eventuele plan om plant te zetten in Korea is nu verschoven naar definitief bouwen in Duitsland. Feasability studies lopen. De markt in Europa voor cathode materialen is groot. Het feit dat dit in EU gebeurt en niet in Korea heeft ook te maken met moeilijke transportmogelijkheden over lange afstanden. Dit project is dus komende. Capaciteit in Duitsland zal groter zijn dan in Brazilië. Beslissing valt in Q1 (maart?) 2020. Onderhandelingen lopen.

-

Over de REBAR standards in China. HS zegt dat deze vertraagd zijn door de enorme spike up. Daardoor zouden bedrijven in China kopje onder gegaan zijn moesten ze het toen doorgeduwd hebben. De implementatie is momenteel echt aan het gebeuren volgens HS. De Chinese supply is momenteel niet meer stijgende. Door de spike omhoog zijn er een aantal mijnen geactiveerd die nu terug stoppen omdat ze negatieve marges ervaren. De marginale producers worden nu geëlimineerd door de prijsspike down.

---

Een hele boterham. Hopelijk sla ik de bal niet mis. Ik ben echt een amateur in vergelijking met een aantal forumleden die hier regelmatig nuttige bijdrages posten. De samenvatting hier is toch al een stuk korter dan de volledige earnings call.
Mijn indruk is onverminderd positief. Misschien zijn Q4 van dit jaar en Q1 volgend jaar zelfs nog mindere kwartalen, maar AMG is bezig met schakelen. Als je met je wagen een versnelling hoger schakelt, dan val je ook terug in toeren. Dat zijn ze nu aan het doen.
Margin Call
0
quote:

mvdln schreef op 4 november 2019 09:59:

[…]

Vraag over overname ISA. Marktaandeel van AMG vergroot hiermee. Belangrijk voor AMG T. Diversificatie. AMG verwacht dat dit “an high cost exercise” zal zijn. Dit deel begrijp ik niet onmiddellijk. Want de vraag is in feite wat de revenues zullen zijn. De financiële gevolgen (ouflow) voor overname zal in Q4 opgenomen worden (komende dagen / weken afronding overname).

Hier denk ik dat het fout staat in het transscript.
Hij zegt namelijk "...high GROSS exercise..." en "...you can expect high gross".
Dat is nogal een verschil in positieve zin.
mvdln
0
quote:

TegenBeterWetenIn schreef op 4 november 2019 10:47:

[...]

Hier denk ik dat het fout staat in het transscript.
Hij zegt namelijk "...high GROSS exercise..." en "...you can expect high gross".
Dat is nogal een verschil in positieve zin.
Bedankt TegenBeterWetenIn. Je ziet duidelijk dat ik niet geluisterd heb maar gelezen. Ik vond het al vreemd, vandaar mijn bemerking.
ff_relativeren
0
4 short meldingen. 3x omhoog en 1x omlaag ..

Marshall Wace gaat van 0,52% naar 0,48%.

Eminence gaat van 2,69% naar 2,70%.
WorldQuant gaat van 0,92% naar 1,02%.
Voleon Capital gaat van 0,82% naar 0,91%.

Gents, Marshall Wace verdwijnt weliswaar met de volle 0,52% uit het overzicht,
maar de toename van de andere 3 had ik niet verwacht. En zij hadden blijkbaar de stijging van vandaag niet verwacht ..
holenbeer
1
Hoi Mvdl volgens mij een prima samenvatting, was inderdaad een erg interessante CC. Mocht ik me al niet vaker aan AMG gebrand hebben, zou ik fors uitgebreid hebben. Durf nu niet, maar zalvast spijt krijgen
holenbeer
0
quote:

ff_relativeren schreef op 4 november 2019 17:54:

4 short meldingen. 3x omhoog en 1x omlaag ..

Marshall Wace gaat van 0,52% naar 0,48%.

Eminence gaat van 2,69% naar 2,70%.
WorldQuant gaat van 0,92% naar 1,02%.
Voleon Capital gaat van 0,82% naar 0,91%.

Gents, Marshall Wace verdwijnt weliswaar met de volle 0,52% uit het overzicht,
maar de toename van de andere 3 had ik niet verwacht. En zij hadden blijkbaar de stijging van vandaag niet verwacht ..

Misschien heeft MW die andere 3 rechts gepasseerd :-)
2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 24,500
Verschil +0,340 (+1,41%)
Hoog 24,500
Laag 23,840
Volume 211.210
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 140.716

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront