Basic-Fit « Terug naar discussie overzicht

Forum Basic-Fit geopend

652 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 » | Laatste
The Third Way...
0
quote:

The Third Way... schreef op 3 oktober 2019 13:33:

[...]
Contact gehad met IR:

- Tot mijn stomme verbazing werd daar gesteld dat die grote versnelling in Belgie NIET tot een wijziging van het totaal ad 125 pj leidt. Kheb ze erop gewezen dat dit inhoudt dat ze dan effectief stellen dat er derhalve een vertraging in clubopeningen in Frankrijk en Spanje komt, zeer negatief nieuws. Op mijn vraag hierna naar confirmatie kwam geen antwoord. Ik ga er van uit dat dit foutief was;
...
Wellicht gaat the Moose ons om advies vragen?
voda
0
'Meer filialen Basic-Fit past in strategie'

Gepubliceerd op 7 nov 2019 om 09:47 | Views: 0

Basic-Fit 09:34
29,00 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - Dat Basic-Fit meer filialen sneller wil openen, past binnen de strategie van het bedrijf om aan een behoefte naar meer fitnessclubs te voldoen. De versnelling is een opsteker voor beleggers. Zo beoordelen kenners van KBC Securities de nieuwe doelstelling van de uitbater van sportclubs.

Basic-Fit wil nu op de middellange termijn zo'n 150 clubs per jaar openen, ten opzichte van een tempo van 125 filialen eerder. Daarmee voorziet de onderneming dat het aantal vestigingen in 2022 op 1250 uitkomt. De analisten rekenden zelf op een netwerk van 1159 clubs in dat jaar. Zij verwachten verder dat de uitbreiding van het aantal clubs voor een groot deel met eigen middelen gefinancierd kan worden. Veel van de huidige fitnessclubs bestaan namelijk al een tijdje en genereren stabiele kasstroom.

De kenners kijken verder uit naar meer details over de plannen, die Basic-Fit tijdens zijn Capital Markets Day uiteen zal zetten.

KBC handhaaft zijn koopadvies op Basic-Fit met 35 euro als prijsdoel. Het aandeel stond een halfuur na de opening van de beurs in Amsterdam onveranderd op 29 euro.
The Third Way...
0
quote:

The Third Way... schreef op 17 oktober 2019 13:17:

Zal er wel duidelijkheid moeten komen over de operational leverage, te weten de overhead. Sinds die explodeerde is de koers gaan kwakkelen.

Zoals eerder simpel gesteld: de beloofde omzetgroei wordt duur betaald met veel te veel marketingkosten. Tis geen thuisbezorger... ;-)
Hopelijk komt er hier meer duidelijkheid over vandaag op de Investor dag, en worden de presentaties op de website gezet.

Indien BFIT dit onder controle krijgt kan de koers pas echt exploderen...
langetermijner
0
quote:

langetermijner schreef op 1 november 2019 11:47:

[...]
Echt precies dit^

Cijfer waren prima, maar niet meer dan dat. Misschien toch teveel afgestraft laatste weken? Enige wat voor mij onverwacht was in de update is dat de pipeline is gegroeid van >240 naar >435. Betekent dit acceleratie van de club rollout? 2020 misschien 150 clubs organisch? Of zelf meer? Volgende week weten we meer na de capital markets day.
Zoals ik al aangaf de Q3 update hinten al naar een snellere expansie. Goed nieuws, dat die nu bevestigd is. Bij 30% ROIC ben je ook wel gek als management om niet zoveel mogelijk clubs te openen. (Zolang je overhead kosten binnen de perken kan houden)
The Third Way...
0
quote:

The Third Way... schreef op 5 september 2019 16:51:

[...]

Hieronder link naar interview met Planet Fitness ceo. In het interessantste stuk mbt. BFIT’s uitdaging van kostbeheering, in casu Marketing, stelt de ceo dat zijn vuistregel is dat marketing 9% moet zijn van omzet.

Benieuwd of er bij volgende kwartaalcijfers vragen komen of BFIT ook niet zo’n regel zou moeten introduceren...

youtu.be/vSX3GryyOVU

Uit de presentatie van vandaag v/d CFO:

Medium term:
overhead costs as a percentage of revenue expected to decrease to between 10% and 11%


Zullen we the Moose om een bedankje vragen... :-)

Dit is heel goed nieuws!
Jestbread
0
Een vrije continue stroom aan positieve berichten, maar de koers wordt nog duidelijk in toom gehouden lijkt het.
The Third Way...
0
quote:

The Third Way... schreef op 17 juni 2019 12:51:

[...]
...
De uitdaging is derhalve imho ook operational leverage: hoe BFIT zijn overhead procentueel snel laat zakken.

Daarnaast zoals eerder op dit draadje gesteld maak ik me een beetje zorgen om de professionalisering van BFIT, indertijd al een zorgenkindje van grootaandeelhouder 3i. Er is dringend behoefte aan het updaten van het geroemde draaiboek.
...
Aangekondigd: zou af moeten zijn volgend jaar.

Ik ben zeer onder de indruk v/d presentaties, in het bijzonder v/d nieuwe COO, ere wie ere toekomt...
Umi1
0
Vrij positieve CMD. Zeer tevreden dat men de overhead fors kan terugdringen. Alsook de verwachte groeiversnelling & het feit dat men geen dividend zal betalen. Ze hebben geluisterd naar ons :P
Ik heb op dag van de resultaten een klein pakket bijgekocht & gisteren opnieuw. BFit is nu 10% van de port.
[verwijderd]
0
Hier is BFIT sinds December 18 al 25% vd portfolio, beklaag het mij vooralsnog niet. Markt ook tevreden gezien de koersbeweging vandaag.
pielsje
0
quote:

Warrant schreef op 8 november 2019 16:12:

Hier is BFIT sinds December 18 al 25% vd portfolio, beklaag het mij vooralsnog niet. Markt ook tevreden gezien de koersbeweging vandaag.
Zeer tevreden vandaag over dit aandeel, net als gister en eergisteren
[verwijderd]
0
Ben volledig door de presentatie gegaan, ben er heel tevreden over. Uiteraard was ik voordien ook al bullish getuige mijn grote positie in BFIT (wat een contrast trouwens als je de eerste pagina op dit forum leest, het geloof in BFIT was er toen duidelijk niet).

In ieder geval hier mijn mening voor de CPD:

+ Heb de indruk dat ze professioneel bezig zijn.
+ 150 clubs per jaar nu. Al had ik dit wel verwacht, hoe meer cash flow je genereert, hoe meer clubs je per jaar kan openen. Geen dividend is ook positief maar volledig in lijn met mijn verwachtingen.
+ Stabiele membership voor mature clubs. Uiteraard zou het tegenovergestelde een grote ramp zijn, maar gezien het typische hoge aantal cancellations van subscriptions in deze sector is het toch goed dat het aantal leden ook bij de oude clubs stabiel blijft. Wellicht zijn er heel wat mensen die vroeger BFIT lid zijn geweest, nadien eens annuleren maar dan toch weer een tweede of zelfs derde keer lid worden als ze weer eens zin hebben om wat te gaan fitnessen.
+ Strategische analyse van andere landen. Ze zeggen dat ze 7 andere landen reeds volledig geanalyseerd hebben en per direct kunnen beginnen indien ze willen. Ik gok dat hun volgende landen Portugal en Italie gaan zijn, ik heb de indruk dat daar nog geen grote keten dominant is (net zoals in Spanje). De moeilijkere landen in Europa qua concurrentie lijken mij Zwitserland (Ik woon hier ook en kan bevestigen dat hier al enorm veel fitness locaties zijn, oa van Migros), UK, Duitsland en Zweden.
+ Eigen merk van fitness supplements. Ze beweren dat dit een net margin van 25% heeft wat mooi is. Ik vind dit vooral positief omdat ze ook veel gebruikers van hun app hebben en ze de verkoop van die supplementen kunnen pushen via de app en dan bv. thuis levering en/of laten leveren in een Basic Fit. 40% van hun leden zou supplementen gebruiken, dat zijn er 800.000. Als die gemiddeld 50 EUR per jaar aan BFIT supplementen spenderen geeft dat toch al een extra omzet van 40 miljoen per jaar.
+ Overhead als % van revenue zou vanaf volgend jaar dalen, dit kan mogelijk voor een extra koersopstoot zorgen volgend jaar.
+ Introductie van nieuw type BFIT club, namelijk de Express Club. Hiermee zullen ze wellicht weer een aantal locaties kunnen dekken waarvoor het basic BFIT concept niet geschikt is. Ook de ladies-only clubs zullen voor extra members zorgen die ze anders niet kunnen bereiken. Als ik naar de verre toekomst kijk kunnen ze misschien ook "luxe" locaties openen met alles er op en er aan waarmee je weer een volledig nieuw segment aanboort, al zou ik dit enkel doen van zodra de markt voor hun gewone concept verzadigd is, wat de komende jaren niet het geval zal zijn.
+ De grote hoop van de clubs halen de ROIC van 30% en ze blijven ook voor de komende jaren dit voorop stellen, nog enorm veel groei opportuniteiten dus..

Het negatieve puntje voor mij, maar dit wisten we hiervoor ook al uiteraard, is dat de other revenue heel klein blijft. Buiten de abonnementen slagen ze er voorlopig niet in om veel te verkopen aan hun klanten. Hier zijn ze uiteraard mee bezig en misschien dat de supplementen voor verandering zorgen. Want in een ideale situatie stijgt je revenue per customer ieder jaar maar dat is (nog) niet het geval.

Heb ook even een aantal berekeningen gemaakt obv de voorspelde omzetgroei en netto marge in 'stable'state. Mijn price target obv deze analyse voor eind 2025 is 95 EUR, dit is een jaarlijkse return van ongeveer 21%.
The Third Way...
0
quote:

Jestbread schreef op 7 november 2019 12:02:

Een vrije continue stroom aan positieve berichten, maar de koers wordt nog duidelijk in toom gehouden lijkt het.
Bankanalisten beginnen er later aan dan wij, zie de positieve stroom aan commentaren pas de dag erna.

Wij daarentegen...

www.youtube.com/watch?v=RKex0a_hzEE

The Third Way...
0
quote:

Warrant schreef op 9 november 2019 19:32:

...
Het negatieve puntje voor mij, maar dit wisten we hiervoor ook al uiteraard, is dat de other revenue heel klein blijft. Buiten de abonnementen slagen ze er voorlopig niet in om veel te verkopen aan hun klanten. Hier zijn ze uiteraard mee bezig en misschien dat de supplementen voor verandering zorgen. Want in een ideale situatie stijgt je revenue per customer ieder jaar maar dat is (nog) niet het geval.
...
Goed verhaal Warrant, bedankt! Heerlijk hoe je al doorschakelt naar de andere zijde, wat kan er beter?

1. Mij valt op dat ze, zoals eerder voorspeld, steeds meer big data analyse inzetten om de klant beter te begrijpen. Dat zie je terug op alle fronten. Naast goedkopere inkoop van fitness-apparatuur is dat een voor de hand liggende formule voor een dominante speler om schaalvoordeel om te zetten naar moat. Er is echter nog veel meer te doen, er is nog geen serieus begin gemaakt.

In die context vond ik de analyse van de data-scientist tegenvallend. Die opmerking bv. over "files vermijden" in de gym, wanneer het volgende station bezet is, lijkt een leuke demonstratie van know-how maar is in de praktijk nauwelijks relevant. Veel interessanter zou zijn geweest indien hij zou ingaan op bv. doelgroepen, bv. beginners of senioren.

Wat doorschijnt in de presentaties is dat BFIT goed doorheeft dat een zwak punt v/d formule is dat de locatie omgeving vrij steriel, anoniem is. Daar wordt aan gewerkt via de app en FB. BFIT kan leren van bv. Crossfit dat je communities moet bouwen, want dat is een synoniem voor merk loyaliteit. En juist dat doe je door enerzijds je merkloyaliteit te versterken en anderzijds door via data-analyse je klant beter te begrijpen.

Zo had ik gehoopt dat uit de data-analyse al bepaalde trends zouden worden gedeeld. Voorbeeld? Ik kan me indenken dat vooral in de zgn. Franse 'Regional clubs', dus in kleinere steden en dorpen, er een grote groep senioren is voor wie de club ook een belangrijke sociale functie zou kunnen hebben. Waarom die niet bij elkaar brengen? Voordelen zijn dat die in daluren zouden kunnen trainen (piekuren zijn een probleem, worden zo ontlast), loyaler worden, en via micro-targeting kunnen worden gemonetiseerd. Er zijn talloze andere voorbeelden denkbaar.

2. Een puntje van zorg is de cross-selling waar jij ook naar refereert met je opmerking over lage andere inkomsten. Het is mooi dat lucratieve producten zoals eiwitpoeder in het assortiment worden opgenomen, inderdaad hoge marges. Maar wat doorschijnt is de populaire wijsheid om je klanten te bedienen op basis van hun "willingness to pay". Aan welke prijs verdien ik het meest op mijn klanten?

Probleem daarbij is dat dit de loyaliteit juist ondermijnt. Klant ziet / zag BFIT immers als "value-for-money" / budget. Het briljante aan bv. IKEA was juist dat eigenaar Kamprad merkloyaliteit voorop stelde. Zo maakte hij zijn managers gek toen die de hotdogs bij de uitgang voorstelden en hij zei: alleen indien deze ook verkocht worden voor een habbekrats, met winst. Zorg daarvoor. Resultaat was dat de hotdog een concept werd dat alleen zou renderen indien "iedereen" die zou kopen. Dat lukte, met fraaie winsten.

Het briljante daaraan was echter vooral dat het de algehele verkopen omhoog duwde. De fraaie productverpakking van BFIT doet mij vermoeden dat ze dit niet inzien. Bijna iedereen koopt een hotdog, dat zou het streven moeten zijn voor bv. eiwitshakes bij BFIT. Focus op volume, niet prijs. Dit is in lijn met the Moose's visie: iedereen aan Fitness. Nu ook iedereen aan de BFIT shake.

3. Een ander aandachtspunt blijft de hogere ledenprijs. In Scandinavie en ook in de VS (Planet Fitness: $10 pm) zijn er echte discounters. BFIT creeert ruimte onder zich. The Moose bevestigde mijn zorg hierover toen hij vorig jaar bij de verhoging v/d prijzen Spanje duidde als pilot om met een lagere prijs te experimenteren. Nu lijkt dat losgelaten te worden. Trouwens, past die lagere prijs voor Spanje alleen wel in het algemene idee dat prijzen in elk land gelijk moeten zijn?

4. Tenslotte vraag ik me af of die lage schuldgraad grens van debt / ebitda ad 3 nog verstandig is nu dat de (voormalige bottleneck) interne professionaliteit via de nieuwe COO zo'n broodnodige boost krijgt. En schaalgrootte is hier ook relevant. Ok, in de praktijk is de ratio hoger via de add-backs (nieuwe clubs worden in de ratio meegenomen aan 50% van voorspelde ebitda). Maar concurrentie in VS, VK etc. zit aan veel hogere ratio's (tot wel 6). Mijns inziens zou BFIT aan een ratio van 4 moeten opereren. Zo kan de uitrol versneld worden maar is er nog afdoende ruimte om tegenvallers op te vangen...

Zo, nu ga ook ik spelen met mijn xl-sheetje: wat wordt BFIT waard? Die enorme voorspelbaarheid maakt iedere lichtjes autistische analyst gelukkig, of is dat een pleonasme?
The Third Way...
0
In hun Benelux Morning Note zetten de analisten van KBC Securities (KBCS) voor dag en dauw al het nieuws over de door hen opgevolgde Benelux-bedrijven op een rij. Bolero vat de belangrijkste feiten - machtig makkelijk - voor u samen.

Nieuws

Basic-Fit (advies KBC Securities: "Kopen" - koersdoel 35,00 euro)
ANALYSE | Analist Alan Vandenberghe woonde gisteren de Capital Markets Day van Basic-Fit bij en deelt vandaag de belangrijkste boodschappen die hij heeft onthouden. Basic-Fit heeft de ambitie om tegen 2022 1.250 clubs in portefeuille te hebben, maar ziet potentieel voor 2.000 clubs in de huidige landen. Het heeft al 500 clublocaties in de pijplijn. Basic-Fit is de grootste fitnessketen in Europa en het snelst groeiende merk. De uitbreiding zal bij voorkeur worden gefinancierd met schulden, met een beoogde leverage van maximaal 3x op korte termijn, die op middellange termijn tot maximaal 2x moet evolueren. Het bedrijf bekijkt nu al de opties voor internationale uitbreiding, buiten de 5 bestaande landen. In de binnenstad wil het een nieuw "Express"-concept introduceren, dat kleiner is (600-1.000 m²) en lagere investeringen vergt (0,8 miljoen euro per club). Van de 150 clubopeningen per jaar zijn er 15 Express-clubs, 5 vernieuwde damesclubs en de rest gewone clubs. Slimme camerasystemen kunnen er in theorie voor zorgen dat de clubs 24 uur per dag en 7 dagen per week zonder personeel kunnen draaien. Het gebruik van data is voor Basic-Fit essentieel om een betere klantervaring te bieden. Door nieuwe functies te introduceren (audiocoaching, Basic-Fit recepten...) wil de groep een grotere betrokkenheid creëren en de nieuwe initiatieven moeten ook de secundaire inkomsten verhogen. De voorbije 2 jaar heeft Basic-Fit geen nieuwkomers op de Europese markt gezien en gezien zijn strategie en focus vreest het die ook niet. In Spanje wil Basic-Fit eerst organisch groeien vooraleer het overnames zal overwegen.
De visie van KBC Securities: Basic-Fit wist volgens onze analist op zijn Capital Markets Day te overtuigen. De ambities van de groep zijn duidelijk: sneller groeien om de aantrekkelijke marktopportuniteiten te benutten. Om zijn 'first mover'-voordeel te behouden, zal Basic-Fit steeds meer gebruik maken van data en technologie. Hoewel het gedisciplineerd zal blijven, mag men niet verwachten dat de schuldpositie snel zal afnemen. Onze analist bevestigt het koopadvies, omdat hij ervan overtuigd is dat de strategie van Basic-Fit en het betere track record op lange termijn waarde zal opleveren.
The Third Way...
0
quote:

The Third Way... schreef op 13 juni 2019 11:57:

[...]
Aangezien het op dit forum zo oorverdovend stil is geworden en er hopelijk weer ruimte is voor een serieuze discussie, hierbij een nieuwe poging mijnentwege:

Voor degenen die hem niet kennen, Damodaran is de goeroe op gebied van bedrijfswaarderingen. Hoeveel is een aandeel waard? Iedere economie student die naar dit onderwerp heeft gekeken zal hem kennen.

In een poging om de discussie rondom waardering van bedrijven zoals Basic-Fit (en FAANG, Uber, Takeaway, etc.) wat meer structuur te geven in bijlage zijn manier van waarderen gerelateerd aan de levenscyclus van het bedrijf.

Hopelijk vinden jullie het interessant om het draadje op deze manier weer te activeren...

In welke levensfase denk jij dat BFIT zit, en maw. op welke ratio's gaan we in de toekomst letten bij ondermeer kwartaalcijfers?
Na een paar nachtjes slapen en genieten van een koers die inderdaad omhoog explodeerde naar nu bijna e32, toch ff het Damodaran model erbij gehaald ter reflectie.

Wat mij naast de kosten en cross-selling te denken heeft gezet, is die uitermate lange stoet van zeer gelikte powerpoint presentaties. Die duidt erop dat er hard wordt nagedacht, mooi. Maar die lengte en vooral geliktheid duiden er ook op dat op BFIT hoofdkantoor er op staffuncties veel mensen zitten met blijkbaar wel heeel veel tijd. Dat kost niet alleen geld (overhead!) maar leidt ook tot distractie. Staffers moeten zich immers waarmaken. En laten juist dat typische punten van zorg zijn die Damodaran duidt als 'dangers'.

Met andere woorden, ik verwacht niet dat de overheadkosten veel gaan dalen (CFO sprak dan ook over 'medium term') of dat "andere inkomsten" snel gaan stijgen. Het wordt eerst nog wat ingewikkelder. Pas wanneer dat besef is doorgedrongen mogen we beterschap verwachten, is althans mijn bescheiden mening.

Hopelijk schat ik het (vanaf grote afstand) verkeerd in...
Bijlage:
langetermijner
0
quote:

The Third Way... schreef op 11 november 2019 11:29:

[...]

Na een paar nachtjes slapen en genieten van een koers die inderdaad omhoog explodeerde naar nu bijna e32, toch ff het Damodaran model erbij gehaald ter reflectie.

Wat mij naast de kosten en cross-selling te denken heeft gezet, is die uitermate lange stoet van zeer gelikte powerpoint presentaties. Die duidt erop dat er hard wordt nagedacht, mooi. Maar die lengte en vooral geliktheid duiden er ook op dat op BFIT hoofdkantoor er op staffuncties veel mensen zitten met blijkbaar wel heeel veel tijd. Dat kost niet alleen geld (overhead!) maar leidt ook tot distractie. Staffers moeten zich immers waarmaken. En laten juist dat typische punten van zorg zijn die Damodaran duidt als 'dangers'.

Met andere woorden, ik verwacht niet dat de overheadkosten veel gaan dalen (CFO sprak dan ook over 'medium term') of dat "andere inkomsten" snel gaan stijgen. Het wordt eerst nog wat ingewikkelder. Pas wanneer dat besef is doorgedrongen mogen we beterschap verwachten, is althans mijn bescheiden mening.

Hopelijk schat ik het (vanaf grote afstand) verkeerd in...

Goed dat je je zorgen maakt over de overhead kosten. Is zeker een reëel zorg, mochten we in 2020 de overhead kosten weer sneller dan de omzet zien groeien. Zelf ga ik mijn langetermijn model uit van 12% (het gemiddelde tussen guidance en huidige overhead)

Over de Presentaties. Ja de waren gelikt maar niet overdreven. 2fte kunnen in een week die presentaties in elkaar zetten wanneer er is bepaald wat er verteld moet worden. Daarnaast is nadenken en strategie uitstippelen inderdaad duur, maar het zorgt er wel voor dat kapitaal efficiënt wordt gebruikt. Het is best wat waard om geen onrendabele sportscholen te openen. Wat mij betreft zijn deze kosten dan ook 100% logisch om te maken.

Mocht overhead in de medium-term wel naar 10-11% van de omzet gaan is dat wat mij betreft alleen maar mooi meegenomen. Oja en bedankt voor u input op deze site, het wordt op de verschillende subfora erg gewaardeerd.
The Third Way...
0
voda
0
Beursblik: RBC zet Basic-Fit op kooplijst

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Basic-Fit NV
31,20 0,50 1,63 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) RBC heeft donderdag het advies voor Basic-Fit verhoogd van Underperform naar Outperform en het koersdoel ging van 26,00 naar 35,00 euro.

De analisten van RBC gaan uit van een samengestelde jaarlijkse omzetgroei van 19 procent tussen 2019 en 2023. De EBITDA zal in die periode vermoedelijk groeien met 23 procent.

"Een bedrijf dat hard groeit en een hoge waardering kent, brengt risico's met zich mee", aldus RBC. Als de uitrol van nieuwe clubs vertraagt of als nieuwe clubs achterblijven in hun groei, dan voedt dit de onzekerheid.

RBC verwacht dat Basic-Fit in 2021 een positieve vrije kasstroom genereert.

Het aandeel Basic-Fit steeg donderdag 1,8 procent naar 31,25 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
sh483041
0
Kom op 30 november a.s. naar de SRB-Beleggersdag 2019 in Rotterdam om het juiste verhaal te horen en te discussiëren met de heer Moos tijdens zijn presentatie.
Het programma en opgavenformulier wordt hier weergegeven.

Programma van de SRB-BELEGGERSDAG op zaterdag 30 november 2019 in De Nieuwe Poort, Weena 711, Rotterdam.
Dagvoorzitter de heer R. de Monchy.

09.00 – 09.50 uur Aankomst en registratie deelnemers
Er wordt koffie met cake geserveerd

09.50 – 10.00 uur Opening en woord van welkom door de voorzitter de heer C.M.A. Stevense

10.00 – 11.00 uur Presentatie ICT Group NV door de heer J.W. Wienbelt, CFO

Gelegenheid tot het stellen van vragen

11.00 – 11.15 uur Koffiepauze

11.15 – 12.15 uur Presentatie Basic-Fit NV. door de heer R. Moos, Voorzitter van de Raad van Bestuur

Gelegenheid tot het stellen van vragen

12.15 – 13.30 uur Warm / koud buffet

13.30 – 13.45 uur Uitreiking Investor Relationsprijs aan NIBC Holding NV.

13.45 – 14.45 uur Presentatie SnowWorld NV. door de heer W.A. Moerman CFO

Gelegenheid tot het stellen van vragen

14.45 – 15.00 uur Koffiepauze

15.00 – 16.00 uur Presentatie Kiadis Pharma NV. door de heer A. Lahr, Voorzitter van de Raad van Bestuur

Gelegenheid tot het stellen van vragen

16.00 – 16.15 uur Koffiepauze

16.15 – 16.30 uur Bestuursmededelingen en huishoudelijke vergadering

Circa 16.30 uur Sluiting door de heer C.M.A. Stevense.

Na afloop wordt u een drankje aangeboden.

Opgavenformulier voor de SRB-BELEGGERSDAG op zaterdag 30 november 2019 in De Nieuwe Poort Weena 711 Rotterdam.
De locatie is gelegen naast het Centraal Station in Rotterdam.
Er zijn parkeerkaarten tegen betaling beschikbaar.

Hierlangs afknippen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------INSCHRIJFFORMULIER
Ondergetekende(n) wel/geen aangeslotene(n) x) van de Stichting SRB neemt/nemen x) deel aan het programma van de SRB-Beleggersdag op zaterdag 30 november 2019 in De Nieuwe Poort Weena 711 Rotterdam

Na(a)m(en) : 1….…………………...........................................................................

2….....................................................................................................

Adres : …...…...............................................................................................

Woonplaats: ….......................................................................................................

Ik/wij schrijf(ven) in voor de hele dag x)
Kosten Beleggersdag voor aangeslotenen € 50,--
Kosten Beleggersdag voor geregistreerde partners aangeslotenen € 35,--
Kosten Beleggersdag voor niet aangeslotenen € 60,--
Ik/wij schrijf(ven) in voor een halve dag en maak(maken) en wel/geen gebruik van het warm/koud buffet x)

Kosten voor een halve dag voor aangeslotenen € 25,-- zonder warm/koud buffet en € 35,-- extra voor het warm/koud buffet.

Degenen die zich na 20 november 2019 opgeven betalen € 10,-- extra.

Over te maken naar rekeningnr. NL83 INGB 0007 7338 88 (ING bank) t.n.v. de Stichting SRB te Kerkdriel

Betaling zal geschieden ?via overschrijving naar bovengenoemde rekening
?contant aan de zaal

Datum: ………………………………………................

Plaats: ………………………….………….....................

Handtekening: …………………………………………..

Zenden aan: Secretariaat SRB
Beatrixstraat 44
5331 TE Kerkdriel
E-mail : info@stichtingsrb.nl
x) doorhalen wat niet van toepassing is.

Na ontvangst van het inschrijfformulier krijgt u rond 20 november 2019 een bevestiging van uw aanmelding.

The Third Way...
0
Indien the Moose de omzet met 20% pj wilt laten groeien, en x-selling vooralsnog weinig impact heeft, dan zijn er maar twee drivers: prijs en vooral groei van clubopeningen. De eerste is net vrij aggressief ingezet afgelopen jaar met 8% (zie huidige eenmalige boost in omzet naar bijna 28%), derhalve zal de komende jaren de laatste het werk moeten doen.

Wanneer we terugkijken op de afgelopen jaren dan blijkt de overname van Fitland zeer welkom te zijn geweest. anders was die 25% groei niet gehaald. In 2017 en 2018 is er domweg te weining gebouwd, wat we hier ook op het draadje betoogd hadden. De forse prijsverhogingen kwamen dan ook als geroepen. Nu zou de organisatie ervoor klaar staan en wordt 150 pj voorspeld.

Reken ff mee hoe 20% groei zou moeten uitpakken:
2019: 800 clubs
2020: 960 (+160)
2021: 1.152 (+192)
2022: 1.382 (+230)
etc.

We komen dus in 2020 op 132 clubs meer dan de voorspelde 1.250 clubs uit, oftewel bijna een volledig jaar bouwen.

Ligt dit aan de schuldgraad, is dat de bottleneck? Neen, volgens mijn berekeningen zakt die desondanks zelfs ook bij het 20% tempo. CFO had ook aangegeven dat de schuldgraad fors daalt op MT tot onder 2 (debt vs ebitda).

Verdere prijsverhogingen zijn gevaarlijk zoals eerder aangegeven, Planet Fitness zit al 27j op $10 pm dus het kan makkelijk.

Mijns inziens moet het tempo rond de 20% blijven, dat lijkt the Moose ook te willen. Moeten we derhalve onze hoop op het aangepaste fameuze draaiboek vestigen, verwacht volgend jaar, voor een bevestiging en was afgelopen investor day maar een opwarmertje, om de aandeelhouders voor te bereiden?

Wordt er daarom gesproken over meer landen? Dit in combinatie met de COO die het niet had over 150 maar 150+ openingen pj doet mij vermoeden van wel…

652 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:33
Koers 20,600
Verschil -0,200 (-0,96%)
Hoog 20,640
Laag 20,400
Volume 39.717
Volume gemiddeld 247.434
Volume gisteren 100.558

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront