Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
löngterm
0
quote:

thejaguar schreef op 8 november 2019 16:04:

ik zou niet durven stellen dat tesla het lek boven heeft. de 'winstcijfers' zijn zwaar geflatteerd en daar waarschuwen veel analisten ook voor. het jaar 2019 wordt trouwens ook weer een jaar van verliezen voor tesla, zoals altijd. los daarvan kan tesla ook miljardenclaims tegemoet zien van nabestaanden wier man levend in zijn tesla verbrandde en niet uit de auto gehaald kan worden, lees yahoofinance en seekingalpha en dergelijke hier over. en de amerikaanse autoriteiten onderzoeken de batterijen van tesla, die extreem vaak vlam vatten. ook hier kan voor tesla veel narigheid uit voortkomen. en los daarvan heeft tesla zich extreem afhankelijk gemaakt van software, als tesla gehackt wordt is het leed niet te overzien, niet in de eerste plaats voor de eigenaren van zo'n auto, die misschien niet meer opgeladen kan worden
Ik zal graag statistieken zien tussen autobranden in een gangbare auto en een EV zoals een Tesla. Of zelfs tussen Tesla en andere EV's die geen batterijen hebben die "extreem vaak vlam vatten". Het is ronduit belachelijk hoe vrijheid van meningsuiting misbruikt wordt om onwaarheden de wereld in te slingeren. Van random mensen op een forum tot media de waarheid is ver te zoeken en persoonlijk belang en advertenties zijn de leidraad in vrijwel alle bronnen van informatie.

en om te reageren op Boem!. Musk heeft het hier over de lange termijn en dat betekent dat het energie deel niet enkel op het huidige niveau van automotive moet komen maar zelf sneller moet groeien om het huidige verschil in te halen. Of het een afleidings-manoeuvre is om het solarcity debacle te verbloemen is een gegrond punt. Echter denk ik dat dit weldegelijk aan de gelimiteerde liquiditeit van Tesla heeft gelegen in de afgelopen 2 jaar. Nu staat er ruim 5 miljard aan cash op de balans en komt de cel productie van zowel solar als batterijen goed op gang. De vraag is en de capaciteit is nu prioriteit. Ik voorzie zeker de mogelijkheid dat deze belofte waar gemaakt kan worden maar verwacht dat we wel tegen een tijd span van 5+ jaar aan kijken.
boem!
0
Ook ik denk, dat de energie-poot wel eens de grote verrassing kan worden waarop je Tesla dient te waarderen.

De voortgang zal afhangen van de efficiencie- en kostenbesparingen die Tesla kan behalen uit nieuwe technieken(Maxwell).
Voorlopig is de aanschaf van een Powerwall ad 8.500 euro voor storage om self-supporting te zijn of de aanschaf van een solar-roof nog enkel voorbehouden aan de have's die het milieu een warm hart toedragen.

Een prijsreductie van 35% zal de producten mogelijk interessant maken voor de massa en daar zal de prijszetting aan moeten voldoen om tientallen miljarden omzet per jaar te maken.

Gezien de prijserosie in KWH van 1000 dollar naar 100 dollar was er veel laaghangend fruit maar de vraag blijft of de te behalen besparingen voldoende opleveren om grote prijsverlagingen te rechtvaardigen waardoor het een massa-product kan worden wat Musk impliceert met zijn toekomstverwachtingen.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik weinig nieuws heb kunnen vinden over de economische toepasbaarheid van de producten uit het energiedeel.

Ik ben zeer blij indien iemand mij kan leiden naar dit soort info, onverschillig of het uit de bear's dan wel bull's hoek komt.

thejaguar
0
nog even een reactie op longterm: over welke onwaarheden heb je het? de Amerikaanse autoriteiten doen onderzoek naar de batterijen van tesla juist omdat die opvallend vaak in brand vliegen! en over die winstcijfers in Q3: die zijn volgens veel analisten totaal opgeblazen, en van slechte kwaliteit. na die cijfers hebben veel analisten hun koersdoelen verlaagd naar rond de 200 euro, terwijl het aandeel tesla nu rond de 340 euro doet. dit kun je allemaal gewoon lezen! en er lopen rechtszaken van nabestaanden die een familielid hebben verloren die levend in zijn tesla is verbrand en er niet uit kon komen en er ook niet uit kon worden gehaald door de politie. kun je ook gewoon lezen. je hoeft er ook niet veel fantasie voor te hebben om te denken dat hier miljardenclaims uit kunnen komen, in de VS! maar de tesla adepten willen dit niet horen, of kunnen kennelijk niet lezen of zetten alleen maar hun roze bril op!
[verwijderd]
0
quote:

thejaguar schreef op 9 november 2019 13:13:

nog even een reactie op longterm: over welke onwaarheden heb je het? de Amerikaanse autoriteiten doen onderzoek naar de batterijen van tesla juist omdat die opvallend vaak in brand vliegen! en over die winstcijfers in Q3: die zijn volgens veel analisten totaal opgeblazen, en van slechte kwaliteit. na die cijfers hebben veel analisten hun koersdoelen verlaagd naar rond de 200 euro, terwijl het aandeel tesla nu rond de 340 euro doet. dit kun je allemaal gewoon lezen! en er lopen rechtszaken van nabestaanden die een familielid hebben verloren die levend in zijn tesla is verbrand en er niet uit kon komen en er ook niet uit kon worden gehaald door de politie. kun je ook gewoon lezen. je hoeft er ook niet veel fantasie voor te hebben om te denken dat hier miljardenclaims uit kunnen komen, in de VS! maar de tesla adepten willen dit niet horen, of kunnen kennelijk niet lezen of zetten alleen maar hun roze bril op!
Bedrijven zoals BASF hebben duizenden doden op hun geweten. Blaas zo'n heel weinig voorkomend verschijnsel eens niet op.
Winstcijfers zijn met maximaal 150mln 'opgeblazen'. Operationeel draaide Tesla gewoon winst. Niets met 'accounting tricks' te maken.
Ben benieuwd hoe het met jouw short positie zit, thejaguar!
löngterm
0
quote:

boem! schreef op 8 november 2019 22:42:

Ook ik denk, dat de energie-poot wel eens de grote verrassing kan worden waarop je Tesla dient te waarderen.

De voortgang zal afhangen van de efficiencie- en kostenbesparingen die Tesla kan behalen uit nieuwe technieken(Maxwell).
Voorlopig is de aanschaf van een Powerwall ad 8.500 euro voor storage om self-supporting te zijn of de aanschaf van een solar-roof nog enkel voorbehouden aan de have's die het milieu een warm hart toedragen.

Een prijsreductie van 35% zal de producten mogelijk interessant maken voor de massa en daar zal de prijszetting aan moeten voldoen om tientallen miljarden omzet per jaar te maken.

Gezien de prijserosie in KWH van 1000 dollar naar 100 dollar was er veel laaghangend fruit maar de vraag blijft of de te behalen besparingen voldoende opleveren om grote prijsverlagingen te rechtvaardigen waardoor het een massa-product kan worden wat Musk impliceert met zijn toekomstverwachtingen.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik weinig nieuws heb kunnen vinden over de economische toepasbaarheid van de producten uit het energiedeel.

Ik ben zeer blij indien iemand mij kan leiden naar dit soort info, onverschillig of het uit de bear's dan wel bull's hoek komt.

Vergeet niet dat het bij de powerwall niet alleen om milieu aanhangers gaat maar ook een alternatief is voor een aggregaat voor doeleinden waar energie een must is. Daarnaast zijn er veel gebieden waar stroom storingen veel prevelement zijn dan in Nederland waardoor het er voor kan zorgen dat deze zonder problemen overbrugt worden.
löngterm
0
quote:

thejaguar schreef op 9 november 2019 13:13:

nog even een reactie op longterm: over welke onwaarheden heb je het? de Amerikaanse autoriteiten doen onderzoek naar de batterijen van tesla juist omdat die opvallend vaak in brand vliegen! en over die winstcijfers in Q3: die zijn volgens veel analisten totaal opgeblazen, en van slechte kwaliteit. na die cijfers hebben veel analisten hun koersdoelen verlaagd naar rond de 200 euro, terwijl het aandeel tesla nu rond de 340 euro doet. dit kun je allemaal gewoon lezen! en er lopen rechtszaken van nabestaanden die een familielid hebben verloren die levend in zijn tesla is verbrand en er niet uit kon komen en er ook niet uit kon worden gehaald door de politie. kun je ook gewoon lezen. je hoeft er ook niet veel fantasie voor te hebben om te denken dat hier miljardenclaims uit kunnen komen, in de VS! maar de tesla adepten willen dit niet horen, of kunnen kennelijk niet lezen of zetten alleen maar hun roze bril op!
Er zijn cijfers beschikbaar over de hoeveelheid auto branden in %. Tesla's zitten hier veel lager dan normale benzine/diesel auto's. De analisten slaan beide kanten op en het is maar net wat je wil horen. Confirmation theory doet hier zijn werk in elk geval prima. Dan hebben we het nog niet eens over de belangen die deze analisten hebben.

Dat er rechtszaken lopen tegen tesla wegens ongevallen ontken ik zeker niet. Maar aan de andere kant is er ook een familie die aangeeft blij te zijn dat het op deze manier is gebeurd omdat het zo bij draagt aan de toekomst en in elk geval een "Doel" heeft gehad. Maar de Tesla bears willen dit niet horen, of kunnen kennelijk niet lezen of zetten alleen maar hun zwarte bril op!
löngterm
0
quote:

boem! schreef op 8 november 2019 22:42:

Ook ik denk, dat de energie-poot wel eens de grote verrassing kan worden waarop je Tesla dient te waarderen.

De voortgang zal afhangen van de efficiencie- en kostenbesparingen die Tesla kan behalen uit nieuwe technieken(Maxwell).
Voorlopig is de aanschaf van een Powerwall ad 8.500 euro voor storage om self-supporting te zijn of de aanschaf van een solar-roof nog enkel voorbehouden aan de have's die het milieu een warm hart toedragen.

Een prijsreductie van 35% zal de producten mogelijk interessant maken voor de massa en daar zal de prijszetting aan moeten voldoen om tientallen miljarden omzet per jaar te maken.

Gezien de prijserosie in KWH van 1000 dollar naar 100 dollar was er veel laaghangend fruit maar de vraag blijft of de te behalen besparingen voldoende opleveren om grote prijsverlagingen te rechtvaardigen waardoor het een massa-product kan worden wat Musk impliceert met zijn toekomstverwachtingen.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik weinig nieuws heb kunnen vinden over de economische toepasbaarheid van de producten uit het energiedeel.

Ik ben zeer blij indien iemand mij kan leiden naar dit soort info, onverschillig of het uit de bear's dan wel bull's hoek komt.

youtu.be/hWXDuytA9MU

Erg informatieve video over Tesla en de batterijen door een man met een enorme kennis over dit onderwerp!
boem!
0
THX,

Inderdaad zeer informatief, vooral de trigger dat de nieuw te ontwerpen batterij door tesla wel eens als de disruptor de boeken in kan gaan voor de bestaande batterij-leveranciers maakt het allemaal nog spannender.

Solid state en afstappen van het cilindrische model zijn de sleutelwoorden die ik heb opgepikt bij het beluisteren van deze video waardoor oververhitting wordt tegengegaan en efficientie wordt verhoogd.
Of deze nieuwe techniek ook wat doet met de kostprijs van de batterij heb ik nog niet gehoord terwijl dat voor massa-acceptatie erg belangrijk zal zijn.

[verwijderd]
0
Voor acceptatie is vooral de afnemende range anxiety een factor, onder invloed van het steeds dichter snellaadnetwerk en hogere laadsnelheden bij de meeste merken.
Als je met een kleinere accu genoegen kunt nemen, drukt dat de kostprijs van de wagen al wat.
Inmiddels, met cellen op $100/kWh, zit er helemaal niet zo veel cel in de kostprijs van een auto. In een Tesla van een ton is het maar 10% bijvoorbeeld. Het halveren of zelfs decimeren van die celkosten is dan amper meer een factor in acceptatie via prijselasticiteit.
In de alom geliefde koekblikjes speelt het mogelijk iets meer, hoewel niemand (meer) 100 kWh en 600-700 km verwacht in een wagen waar je echt niet langer dan een uur aan één stuk in wilt rijden. Een Aygo met 30 kWh en goed snelladen, gaan weinig mensen beperkingen vinden in de accu. Dan is anno nu $3K aan cellen.

Voor de concurrentiepositie en winstgevendheid zullen individuele celkosten wel interessant blijven, maar het gaat steeds minder opwegen tegen feitelijke gebruiksvriendelijkheid, ontwaarding, servicekosten en imago.
Doordat Tesla vooral maakt waar Frans en Elon zichzelf wel in zien rijden en vurige behoefte van bestaande en aanstaande klanten jaren in de wind kunnen slaan (zie de voorbeelden trekhaak en hatchback), kleine accu's steevast maar tijdelijk aanbieden, wordt het spannend te zien wat er gaat gebeuren als de ultra klantgerichten merken ineens waardige alternatieven in de Tesla prijsklasse gaan aanbieden. Zoals elke verkochte Tesla één minder BMW/Audi/Mercedes leek te betekenen (in de praktijk gingen vooral veel klanten hun credit maxen, duurste auto ooit voor ze), zal elke verkochte BEV tussen $40 en $130 nu één minder Tesla gaan betekenen.

Het marktaandeel van een monopolist in een segment kan alleen dalen. Nu zal het segment wel fors en voorspelbaar gaan groeien ten koste van ICEVs, maar in een realiteit waar de BEV markt net zo volwassen is als de ICEV markt nu, wat heeft Tesla dan nog echt als meerwaarde? De meeste verkoopargumenten vallen dan weg.
Superchargers - je kunt op elke hoek van de straat snelladen.
Autopilot - de hele markt komt daarmee op stoom
Schermbediening - de rest van de markt vecht niet meer tegen die toekomst. het is ook goedkoper te maken
De wereld redden - bij een ander merk is dat goedkoper en/want mag je wel een kleine accu kiezen
Made in USA - tja, dat is natuurlijk meer nadeel dan voordeel, nog steeds

Ik kan niet wachten om te zien hoe de andere merken hun portfolio gaan managen de komende jaren. Over 5 jaar gaat de markt er heel anders uit zien. Tesla heeft dan 1 of 2 fabrieken meer, maar letterlijk elk noemenswaardig merk heeft dan een waardig alternatief in het programma.
Tesla als merk dat nooit de eigen doelstellingen op het gebied van kostenreducties haalt, staat dan een stuk minder sterk. Het zal een premium merk moeten blijven. En wie betaalt er extra voor een Tesla als BMW, Mercedes, Audi, de Japanners, etc, een betrouwbaardere wagen met beter gebruiksgemak aanbieden, zonder gedoe? Tesla zegt niet te willen verdienen op service, maar is vooralsnog heel duur en traag. Zodra ze monopolist-af zijn, wordt dat een dingetje.
De onontkoombare zwakte in communicatie op alle vlakken, is dat nog leuk en quirky als je als klant bij een ander merk wel serieus genomen wordt?

Tesla heeft nog steeds een voordeel, maar hoeveel van de inkoppertjes gaan de zelf identificeren, laat staan het hoofd op richten? Steeds een inkoppertje jaren later of helemaal niet implementeren, daar ga je op de lange termijn niet dik mee scoren...

boem!
0
Ik heb er geen moeite mee om de discussie te vernauwen naar Tesla als OEM tov haar concurrenten in dat veld.

Ik vind het prijzenswaardig dat jij nog steeds volhardt in het "gegeven" dat traditionele OEM's vele malen beter zijn in het managen en sturen van een traditionele OEM terwijl Tesla juist niets heeft van een traditionele OEM.
Een traditionele OEM kent alle fijne kneepjes van het multi-supplier spel en bindt belangrijke participanten aan zich via dealerships en verdiend het geld mede door als bank te fuctioneren via hun credit-companies.

Tesla zit heel anders in elkaar door bewust te kiezen voor verticale integratie, te kiezen voor internet verkopen ipv een dealernet maar ook door te kiezen voor OTA-updates en zich te richten op de FSD-module heeft dit verhoudingsgewijs kleine bedrijfje zich nu een leidende positie in het BEV-segment verworven.

De traditionele OEM's hebben zitten slapen, zij dachten dat een BEV nooit opgewassen zou zijn tegen een ICE van formaat, zij dachten dat Tesla nooit in staat zou zijn om een massa-car te produceren zonder enorme verliezen.
Nu ze geconfronteerd worden met de werkelijkheid dat een BEV betere prestaties levert dan een super ICE, dat Tesla zelfs op dit bescheiden nivo al winsten op kan schrijven wordt het de heren te heet onder de voeten.
VW altijd schramper over de 10 miljard die verlorem is gegaan bij het bij voorbaat tot mislukken gedoemde initiatief door Tesla kondigt nu aan meer dan 30 miljard te gaan investeren in e-mobility en sdc.

Ik denk en hoop dat OEM's als VW de dans van een bankroet wel kunnen ontlopen en niet vanwege het feit dat klanten de uitlatingen vanuit deze OEM wel serieus zouden nemen want daar is weinig reden toe na alle sjoemelverhalen maar dat men het nu echt meent en werkelijk schoon schip wil maken betrokkenheid tov mlieukwesties.


löngterm
1
quote:

Skater schreef op 10 november 2019 07:47:

Het marktaandeel van een monopolist in een segment kan alleen dalen. Nu zal het segment wel fors en voorspelbaar gaan groeien ten koste van ICEVs, maar in een realiteit waar de BEV markt net zo volwassen is als de ICEV markt nu, wat heeft Tesla dan nog echt als meerwaarde? De meeste verkoopargumenten vallen dan weg.
Superchargers - je kunt op elke hoek van de straat snelladen.
Autopilot - de hele markt komt daarmee op stoom
Schermbediening - de rest van de markt vecht niet meer tegen die toekomst. het is ook goedkoper te maken
De wereld redden - bij een ander merk is dat goedkoper en/want mag je wel een kleine accu kiezen
Made in USA - tja, dat is natuurlijk meer nadeel dan voordeel, nog steeds
Hier een perfecte opsomming van de Firm specific advantages van Tesla. Het feit dat jij er van uit gaat dat deze niet alleen makkelijk te evenaren maar zelfs te overtreffen zijn door de huidige OEM's is naar mijn mening erg naief en kortzichtig.

Dat Tesla niet in staat gaat zijn om een marktaandeel van 50%+ te houden ben ik dan wel weer met je eens. Maar bij een markt zo groot als automotive is dat dan ook niet het uitgangspunt.

Op het front van merk waarde heb ik het idee dat een Tesla zeker bij de jongere generatie ver boven de prestige van BMW, Audi en mercedes staan. Dus daar zou ik hem omdraaien. Waarom een inferieur product kopen van de oude OEM's als er een top product van Tesla beschikbaar is?
Dutcheon
0
Jullie vergeten te vermelden dat de OEM's in de komende 10 jaar helemaal geen grote aantallen gaan produceren....
VW, wat het hardst van de toren blaast is precies aan het calculeren hoeveel EV's ze op de markt gaan brengen in de komende jaren, zodat ze precies onder de jaarlijkse verlaagde uitstootnormen blijven.
De EV's die ze op de markt brengen kosten geld, in de brandstofauto's zitten hun winst marges... zolang dat niet veranderd zijn de OEM's geen concurrentie voor de echte fabrikanten van EV's zoals Tesla.

Daarnaast zie je het effect dat veel fabrikanten gaan samenwerken aan een elektrisch platform, wat er voor gaat zorgen dat het niet alleen langer duurt voordat er ev's van die fabrikanten op de markt komen, maar ook dat er veel eenheidsworst op de markt zal komen. Auto's die er hetzelfde uit zien maar onderhuids dezelfde auto zijn.

Ik ontken niet dat daar een grote markt voor is, echter ik zit daar niet op te wachten....

Dutcheon
0
Oja laten we het nog even een keer over de koers hebben....

Ik hoor hier zo weinig speculatie over de koers.... ik heb een sterk vermoeden dat we vorige week een afsluiting hadden van het moment dat veel shorts de kans grepen aandelen bij te kopen om te coveren.
De redelijk stabiele reeks van een paar dagen rond de 310-320$ koers waarbij elke uitbraak (naar boven of beneden) vakkundig werd platgeslagen bevestigde dat.

De weerstand rond de 340$ zal deze week, mogelijk vandaag of morgen al geslecht worden en ik vermoed dat net als vorig jaar en 2017, de novembermaand nog even een aanzwellende effect zal geven richting december. Of december veel gaat brengen voor de koers zal afhangen van hoe het Tesla nieuws ontvangen zal worden.

Gaat de koers voor december al over de 370 heen? of pas in december?
boem!
0
De koers wordt bepaald door vraag en aanbod.

De vraag danwel aanbod wordt gedicteerd door de korte termijn speculatie van de gerenomeerde handelshuizen omdat zij met hun adviezen die vraag/aanbod creeeren.

De shorts zagen imo niet een kans om te coveren maar deden dat uit noodzaak.

Indien je de koers van Tesla afzet tegen de overige OEM's zie je een opmerkelijk verschil.
Op basis van wpa staat het aandeel van Tesla buitensporig hoog.

Het gaat om tot een juiste waardering te komen dan ook niet wat je momenteel per aandeel verdiend maar wat de contante waarde is van de toekomstige winsten.

Onafhankelijk of je Tesla moet beoordelen als OEM of als High-Tech in beide gevallen scoren ze hoog indien je het vergelijkt met concurrenten uit dat veld en het afzet tegen de huidige verdiensten.

IMO heeft er een kleine overshoot plaatsgevonden waardoor het aandeel nu boven de 300 dollar noteert.
Op het moment dat er meer duidelijkheid komt mbt de winstgevendheid van zowel het automotive- als het energie-gedeelte zullen de analisten hier weer hun oordeel over vellen en daarover rapporteren.

Door het volume dat deze handelshuizen veroorzaken zal het aandeel weer zijn nieuwe koers volgen.

Zonder een belangrijke analisten wijziging zal je denk ik tot januari moeten wachten want na de jaarcijfers geeft iedere analist weer zijn mening met bijgestelde target.
Dutcheon
0
Ik ben het niet helemaal met je eens Boem,

Ik wacht niet en heb gewoon brave aandeeltjes die ik al 3 jaar lang redelijk succesvol verkoop om ze lager te kopen, doe op dit moment niks leverage.
Als je short wilt gaan zou ik voorlopig nog maar even wachten, daar doe ik echt niet aan...

Ik volg Tesla redelijk goed en de drop naar 180$ was zoals hier breed uitgemeten puur speculatief en niet in lijn met wat er binnen Tesla gebeurde. Ik zie het daarom anders, Tesla is terug boven de 300$ zoals ze een jaar geleden ook waren omdat ze het tegendeel bevestigd hebben van wat er sinds de big short begin dit jaar is gebeurd.....

Bovendien zie ik dat het aandeel Tesla altijd al veel gevoeliger is geweest voor kleine nieuwsflashes, ik merk dat ik het leuk vind om hier bovenop te zitten.

Verder heb ik al 4 keer een grote klapper kunnen maken door flink wat bij te kopen op momenten dat iedereen aan het roepen was dat het niks zou worden... oa vorig jaar oktober toen de koers bijna dezelfde spike meemaakte zoals we net gezien hebben na de 3 cijfers ;)
boem!
0
Tesla is een aandeel met de potentie om boven de 1000 dollar te geraken dan wel te verpieteren aan 10 euro.
De drop vorig jaar naar 180 dollar werd veroorzaakt door Morgan die dat worst case scenario aangaf(overigens vergezeld van een target van 250 dollar).

Ik feliciteer je met de door jou behaalde korte termijn handels-winsten.
Ik heb slechts een kleine positie in Tesla van 75 aandelen vorig jaar aangeschaft tegen 335 dollar en vindt het al spannend genoeg om te beoordelen of dat een beloftevolle investering is voor de toekomst want het moment wanneer de gerenomeerde huizen met hun korte termijn visie komen is mij veel te onzeker.
löngterm
0
Jeffries geeft een koersdoel verhoging van 300 naar 400 dollar.
Speculatie over de koers van Tesla is erg lastig. Op de lange termijn (zeg een jaar of 5) zie ik de koers naar duizenden dollars gaan. De groei en potentie is enorm en Musk weet hoe hij zijn geld moet investeren in de toekomst. Op het gebied van execution zien we dat er ook enorme verbeteringen worden behaald. Wat er tussendoor gebeurd is naar mijn idee geen pijl op te trekken.
boem!
0
Eens met jouw observatie over groei, potentie en verbeteringen in de executie bij Tesla.
Daarnaast nog meer eens dat er tussentijds geen pijl op valt te trekken.
voda
0
Made in China Tesla Model 3 Launch Likely

Tesla’s Chinese division recently released a new teaser for the Made-in-China Model 3, stating that the vehicle is coming soon to the largest automotive market in the world. The exact date of the Model 3 availability in China is not yet confirmed. However, local media outlets in China have reported the date will be November 11, making it available to Chinese customers. Tesla China’s Weibo account has released the first official pictures of the Made-in-China Model 3 produced at Gigafactory 3. Contrary to Tesla’s US-made Model 3s, the vehicles that are being produced at Gigafactory 3 will feature two unique badges at the rear. On the left side of the vehicle are Chinese characters that reference Tesla and on the right are the words Model 3 in English.

Gigafactory 3-made vehicles are also equipped with a dual charge port. This allows Model 3 owners to charge their vehicles on the country’s growing EV charging infrastructure.

Tesla’s Model 3 is set to be produced at volume rates of 3,000 units a week at the company’s Gigafactory 3 in Shanghai, China. This rate was announced by Global VP Grace Tao at the 2019 Shanghai City Promotion Conference.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,940
Laag 146,220
Volume 87.074.500
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront