AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - November 2019

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Tsipisch schreef op 21 november 2019 11:53:

Lijkt op een interessant aandeel om erbij te hebben (long). Wat is de verwachting op korte termijn, dalende trend die doorzet? Zoek een mooi koopmoment.
We zitten eigenlijk nog steeds in een opwaartse trend die kort onderbroken is. Nu is nog steeds een goed instapmoment. Het momentum zal binnenkort opwaarts keren, waardoor de druk op de koers groter wordt en dat zal resulteren in een stijgende koers.

Dit aandeel is goed om steeds bij te kopen. Uiteindelijk zal de koers explosief stijgen. Mijn verwachting is dat dit volgend jaar gaat gebeuren met een nieuw inkoopprogramma.

Dit aandeel leent zich ook uitstekend uit voor aanvulling op toekomstig pensioen door middel van hoge toekomstige dividenden.

Vriendelijk groet,

Kaspersky
[verwijderd]
0
K: waardoor "druk op de koers" etc: een verkeerde uitdrukking: bij druk op de koers gaat de koers nr beneden!
Wolff in schaapskleren
0
quote:

Dongen schreef op 21 november 2019 12:41:

K: waardoor "druk op de koers" etc: een verkeerde uitdrukking: bij druk op de koers gaat de koers nr beneden!
hij zal wel opwaartse druk bedoelen :)
de uitspraak dat het aandeel zich prima leent voor toekomstig pensioen moet iedereen wel met een korreltje zout nemen. Er zijn diverse positieve signalen maar de koers van AMG blijft vooralsnog gevoelig voor de economische en mondiale ontwikkelingen. En dus kan een pensioenpotje met AMG-aandelen de ene dag flink meer waard zijn dan de andere...
Louis Pasciuto
0
quote:

Kaspersky schreef op 21 november 2019 11:58:

[...]

Dit aandeel leent zich ook uitstekend uit voor aanvulling op toekomstig pensioen door middel van hoge toekomstige dividenden.

Vriendelijk groet,

Kaspersky
Wat een onzin, voor relatief veilig pensioendividend kun je beter in Shell gaan zitten.
[verwijderd]
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 21 november 2019 12:59:

www.rtlz.nl/business/artikel/1055146/...

Nooit meer iets van gehoord by the way...
"Er wordt momenteel nog een haalbaarheidsstudie uitgevoerd."
Ofwel negatief advies en lijkt dus niet haalbaar.

Beginnerinaandelen
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 21 november 2019 12:54:

[...]

Wat een onzin, voor relatief veilig pensioendividend kun je beter in Shell gaan zitten.
Vraagje: niet beter in ING?
[verwijderd]
0
ING wordt op termijn een verlengstuk van de Nederlandse overheid, dan wel het ECB beleid. De ECB wil zelfs op termijn af van het stereotype bank. Royal Dutch Shell is op zoek naar andere verdienmodellen dan de alleen brandstof; de omvang maakt het complexer maar samenwerkingsverbanden zoals samenwerken met AMG zal een win-win situatie opleveren. Shell is wel onderhevig aan schommelingen in de olieprijs (jan 2016). Shell zijn toekomst zou kunnen liggen in energie als geheel: bijvoorbeeld een overname van een energiemaatschappij. Free tips for my brothers at Shell ;)

Ik beleg in AMG Advanced Metallurgical Group omdat zij inspelen op een markt die hard aan het groeien is en die wordt gestimuleerd: de elektrische auto-industrie. AMG probeert een steeds dominantere positie in te nemen in metallurgie en recycling. Dit zal in mijn optiek leiden tot een significante groei, waardoor de waarde van de koers en de uitkering van bijvoorbeeld dividend sneller kan toenemen. AMG is een groeiaandeel.
Louis Pasciuto
0
quote:

Beginnerinaandelen schreef op 21 november 2019 13:08:

[...]

Vraagje: niet beter in ING?
Kan ook, Shell niet iets hoger volgens mij.
Lamsrust
0
quote:

Kaspersky schreef op 21 november 2019 11:58:

[...]
We zitten eigenlijk nog steeds in een opwaartse trend die kort onderbroken is. Nu is nog steeds een goed instapmoment. Het momentum zal binnenkort opwaarts keren, waardoor de druk op de koers groter wordt en dat zal resulteren in een stijgende koers.

Dit aandeel is goed om steeds bij te kopen. Uiteindelijk zal de koers explosief stijgen. Mijn verwachting is dat dit volgend jaar gaat gebeuren met een nieuw inkoopprogramma.

Dit aandeel leent zich ook uitstekend uit voor aanvulling op toekomstig pensioen door middel van hoge toekomstige dividenden.

Vriendelijk groet,

Kaspersky
Een nieuw inkoopprogramma komt er alleen indien de Technologies tak wordt verkocht. Anders niet. Er is namelijk geen FCF voor een inkoopprogramma en de kredietfaciliteiten zijn benodigd voor de investeringen in ISA en de Duitse lithiumfabriek.
DeZwarteRidder
0
quote:

Lamsrust schreef op 21 november 2019 13:45:

[...]Een nieuw inkoopprogramma komt er alleen indien de Technologies tak wordt verkocht. Anders niet. Er is namelijk geen FCF voor een inkoopprogramma en de kredietfaciliteiten zijn benodigd voor de investeringen in ISA en de Duitse lithiumfabriek.
De Technologiestak wordt niet verkocht, maar wordt geheel of gedeeltelijk als dividend aan de aandeelhouders gegeven.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 november 2019 13:49:

[...]
De Technologiestak wordt niet verkocht, maar wordt geheel of gedeeltelijk als dividend aan de aandeelhouders gegeven.
Van mij mogen ze ook het totale dividend gebruiken voor het aandeleninkoopprogramma.
Lamsrust
0
quote:

Kaspersky schreef op 21 november 2019 11:58:

[...]
We zitten eigenlijk nog steeds in een opwaartse trend die kort onderbroken is. Nu is nog steeds een goed instapmoment. Het momentum zal binnenkort opwaarts keren, waardoor de druk op de koers groter wordt en dat zal resulteren in een stijgende koers.

Dit aandeel is goed om steeds bij te kopen. Uiteindelijk zal de koers explosief stijgen. Mijn verwachting is dat dit volgend jaar gaat gebeuren met een nieuw inkoopprogramma.

Dit aandeel leent zich ook uitstekend uit voor aanvulling op toekomstig pensioen door middel van hoge toekomstige dividenden.

Vriendelijk groet,

Kaspersky
Overigens ben ik het wel met je eens dat de koers van AMG op de lange termijn fors zal stijgen en wel - onder meer - door de werking van de zogenoemde "Shell call" die langzaamaan in het aandeel kruipt.
In het kader van de Shell/AMG JV zullen er meerdere projecten volgen zoals het vandaag aangegekondigde potentiele project in Saoedie Arabie. Indien meerdere projecten uiteindelijk haalbaar blijken te zijn, zal Shell zich - evenals AMG uiteraard - moeten committeren om de recycling fabrieken daadwerkelijk te bouwen en te exploiteren. De balans van AMG trekt deze investeringen (bij meerdere fabrieken meer dan een miljard) niet, dus die moeten van Shell en eventuele lokale partners komen. De rol van AMG is dan beperkt tot inbreng van de kennis rondom de bouw en exploitatie van zo'n fabriek.
Ik kan mij niet voorstellen dat Shell zich gaat committeren voor misschien wel een miljard aan investeringen zonder full control te hebben over de mensen die de bouw en operatie moeten gaan doen. In vergelijking met Shell is AMG een mickey mouse bedrijf.
Mijn voorspelling voor t/m eind 2021/22:
1. Verkoop/beursgang technologies
2. Overname AMG Recycling/Vanadium incl. 2 bestaande recycling fabrieken door Sheel
3. AMG wordt een lithiumbedrijf met Braziliaanse en Duitse activiteiten.
Lamsrust
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 november 2019 13:49:

[...]
De Technologiestak wordt niet verkocht, maar wordt geheel of gedeeltelijk als dividend aan de aandeelhouders gegeven.
.

Dat is niet toegestaan onder de huidige kredietarrangementen want dan vervalt de waarde van de Technologies tak als zekerheid onder deze arrangementen. Wat er zal gebeuren is dat AMG alle of een deel van de aandelen in AMG T naar de markt brengt en de opbrengst gebruikt om schulden af te lossen naar een acceptabel niveau gelet op wegvallen EBITDA AMG T afdeling. Restant kan gebruikt worden voor dividend of aandeleninkoop.
Margin Call
0
quote:

Lamsrust schreef op 21 november 2019 14:04:

[...]
2. Overname AMG Recycling/Vanadium incl. 2 bestaande recycling fabrieken door Sheel
3. AMG wordt een lithiumbedrijf met Braziliaanse en Duitse activiteiten.
Ik geloof daar niet in vanwege de specifieke know-how en de twijfels of Shell hier core business van wilt maken en ten tweede is AMG een bedrijf dat meteen iets kan doen met het (andere) residu. De fee is m.i. al interessant genoeg voor Shell.
DeZwarteRidder
0
quote:

Lamsrust schreef op 21 november 2019 14:13:

[...].Dat is niet toegestaan onder de huidige kredietarrangementen want dan vervalt de waarde van de Technologies tak als zekerheid onder deze arrangementen. Wat er zal gebeuren is dat AMG alle of een deel van de aandelen in AMG T naar de markt brengt en de opbrengst gebruikt om schulden af te lossen naar een acceptabel niveau gelet op wegvallen EBITDA AMG T afdeling. Restant kan gebruikt worden voor dividend of aandeleninkoop.
Nee hoor dat is geen probleem, want de Technologiestak neemt natuurlijk een gedeelte van schuld mee.

En nogmaals: Heinz wil deze tak absoluut niet verkopen.
Lamsrust
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 november 2019 14:19:

[...]
Nee hoor dat is geen probleem, want de Technologiestak neemt natuurlijk een gedeelte van schuld mee.

En nogmaals: Heinz wil deze tak absoluut niet verkopen.
Onderstaand transcript uit de recente analistencall spreekt voor zich. Wellicht gaat de voorkeur niet uit naar verkoop, doch hij sluit het niet 100% uit.

Unidentified Analyst

Just on the - regarding the comments about the IPO market in general. Would there be - would you consider any other options given how - given the market's hard work? I mean, would you consider a trade sale or anything like that if there were interested parties?

Heinz Schimmelbusch

Well, we are targeting - if this investment occurs, we are targeting a minority stake of the aerospace activity. That's the base case. Never say never. If other opportunities occur, we will carefully analyze them and [indiscernible] impact is significant.


Inzake de afsplitsing; indien het krediet pro rata meegaat met AMG T dan zou deze vorm van afsplitsen kunnen. Ik betwijfel echter of AMG het op deze manier gaat structureren. Zie onderstaande opmerkingen tijdens de earnings call. Deze duiden op een structurering zoals ik die schetste.

We are very much dependent, of course, in such an exercise. And by the way, we went public. We know what that means to go public because AMG went public. And so we are very much dependent on the market, of course. So there are two conditions here to be met: one, the completion of a convincing business plan convincing growth story for the company, which is proceeding well. And the other one is, we want to have an effective market condition. And as you know, the aerospace market lately had to sew up [indiscernible] billion dollar problems in market capitalization of participants in that industry for special events. So right now, the market is not receptive for that. And we are not in a rush, we are not in a rush.

Eduard de Wit
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 21 november 2019 12:54:

[...]

Wat een onzin, voor relatief veilig pensioendividend kun je beter in Shell gaan zitten.
Ik hoor sommige zeggen dat Shell over 15 jaar helemaal niet meer zo interessant is.....
DeZwarteRidder
0
quote:

Eduard de Wit schreef op 21 november 2019 15:15:

[...]Ik hoor sommige zeggen dat Shell over 15 jaar helemaal niet meer zo interessant is.....
Dat zit er dik in, bovendien zal het dividend van Shell flink gaan dalen omdat ze geld nodig hebben voor de transformatie.
DeZwarteRidder
0
quote:

Lamsrust schreef op 21 november 2019 14:59:

[...]

Onderstaand transcript uit de recente analistencall spreekt voor zich. Wellicht gaat de voorkeur niet uit naar verkoop, doch hij sluit het niet 100% uit.

Unidentified Analyst

Just on the - regarding the comments about the IPO market in general. Would there be - would you consider any other options given how - given the market's hard work? I mean, would you consider a trade sale or anything like that if there were interested parties?

Heinz Schimmelbusch

Well, we are targeting - if this investment occurs, we are targeting a minority stake of the aerospace activity. That's the base case. Never say never. If other opportunities occur, we will carefully analyze them and [indiscernible] impact is significant.


Inzake de afsplitsing; indien het krediet pro rata meegaat met AMG T dan zou deze vorm van afsplitsen kunnen. Ik betwijfel echter of AMG het op deze manier gaat structureren. Zie onderstaande opmerkingen tijdens de earnings call. Deze duiden op een structurering zoals ik die schetste.

We are very much dependent, of course, in such an exercise. And by the way, we went public. We know what that means to go public because AMG went public. And so we are very much dependent on the market, of course. So there are two conditions here to be met: one, the completion of a convincing business plan convincing growth story for the company, which is proceeding well. And the other one is, we want to have an effective market condition. And as you know, the aerospace market lately had to sew up [indiscernible] billion dollar problems in market capitalization of participants in that industry for special events. So right now, the market is not receptive for that. And we are not in a rush, we are not in a rush.
Heinze zegt gewoon dat het beursklimaat niet zo goed is voor een afsplitsing.
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 23,220
Verschil +0,180 (+0,78%)
Hoog 23,580
Laag 22,940
Volume 108.936
Volume gemiddeld 239.844
Volume gisteren 200.737

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront