AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - November 2019

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 » | Laatste
rene66
0
quote:

Just lucky schreef op 29 november 2019 14:54:

[...]Dat is natuurlijk niet zo. Als er nu een grote partij komt die 10% koopt, en die partij is klaar met kopen, dan gaat het spel gewoon weer verder. Even dumpen en lager terugkopen. Wat je nodig hebt is structurele vraag naar AMG.
In dat laatste heb je uiteraard gelijk, maar als er een grote partij komt die op dit lage koers niveau 10% koopt denk ik dat de shorters het niet echt leuk vinden. Wellicht volgt met die ene nieuwe koper wel een tweede. Dat blijft uiteraard koffie dik wens kijken.

Maar ik vraag mij wel of wat het verdienmodel nu is voor de shorters op dit moment, naast hetgeen ze nu binnen hebben (tenminste als ze niet heel duur moeten terugkopen)
[verwijderd]
0
Hoog verkopen (40-50 euro) laag inkopen.

Voor mijn gevoel maken ze gebruik van een high frequency trading computer vlakbij de bron (beurs). Die nep bied en laat in het systeem ''laat zien'' en weghaalt als het een nadeel voor hun is.

Bij oplopende koersen had ik namelijk 5 keer geprobeerd AMG aan te schaffen maar mijn orders kwamen er niet door.

Als een grote partij (Shell, of investeringsmaatschappij) opeens interesse toont in AMG. Dan slaat de paniek toe.
[verwijderd]
0
Op dit moment zijn partijen deels aan het coveren en andere partijen slaan kleine hoeveelheden in.

Hap: 15.000 stuks gekocht
Hap: Nog weer 4000-5000

Ik gok dat om en nabij de €21,40 shorters graag coveren.
[verwijderd]
0
quote:

rene66 schreef op 29 november 2019 15:02:

[...]In dat laatste heb je uiteraard gelijk, maar als er een grote partij komt die op dit lage koers niveau 10% koopt denk ik dat de shorters het niet echt leuk vinden. Wellicht volgt met die ene nieuwe koper wel een tweede. Dat blijft uiteraard koffie dik wens kijken.

Maar ik vraag mij wel of wat het verdienmodel nu is voor de shorters op dit moment, naast hetgeen ze nu binnen hebben (tenminste als ze niet heel duur moeten terugkopen)
Ik weet niet of grote partijen nu instappen interessant zouden vinden. Blijkbaar zitten de meeste grote spelers er met verlies in en “moeten” ze wel blijven zitten. Nieuwe spelers stoppen hun geld wellicht liever in andere fondsen waar meer duidelijkheid is.

Door de anti-overnameconstructie zit daar ook geen fantasie meer in. Mogelijk bij de volgende BAVA een punt ter stemming brengen dat deze constructie wordt opgeheven. Mogelijk doet dat wat met de koers.

Waarom Shell zou instappen zie ik niet. Die willen gewoon dat iemand anders die zaken doet, is niet hun core business maar ze kunnen er wel mooie sier mee maken betreffende milieuvriendelijkheid. Verder staat Shell al genoeg bloot aan conjunctuur, dus die gaan denk ik vooral voor belangen die meer dempend werken en met energielevering te maken hebben. AMG zit in metaal, dat is niets voor Shell.

Gezien de huidige hoge markten en toch ook onzekerheid in de wereld, zeker voor cyclische fondsen, denk ik dat een grote investeerder straks liever of onrealistisch laag koopt (maar dan is het risico ook veel groter, dus dat gaan ze niet doen, want dat betekent dat er nog meer dingen niet goed gaan bij AMG en daarbuiten) of liever gewoon aan de 30-35 koopt, dan zijn de zaken gezonder, hebben ze er niet zoveel omkijken naar, en de shorters moeten vertrokken zijn.
[verwijderd]
0
"AMG zit in metaal, dat is niks voor Shell." :')

Weet jij dat Shell en AMG samenwerken met een recycling bedrijf? Dat AMG milieuvriendlijk werkt en Shell will graag een beter imago. Een plus een is twee.

Wil jij liever op €21,40 instappen of op €30,00?
Eduard de Wit
0
quote:

Kaspersky schreef op 29 november 2019 15:32:

"AMG zit in metaal, dat is niks voor Shell." :')

Weet jij dat Shell en AMG samenwerken met een recycling bedrijf? Dat AMG milieuvriendlijk werkt en Shell will graag een beter imago. Een plus een is twee.

Wil jij liever op €21,40 instappen of op €30,00?
Of 18
[verwijderd]
0
Die verwerking is bijzaak voor Shell, ze moeten het doen, en doen dat nu zo goedkoop mogelijk door een JV, Ze nemen denk ik geen belang aangezien het niet tot hun core business behoort. Ze willen gewoon verzekerd zijn van de dienstverlening door AMG. Ze willen niets te maken hebben met die metaalmarkt, daar gaat het ze volledig niet om. Hadden ze niet moeten recyclen, dan hadden ze die dingen gewoon gedumpt, is goedkoper....

Ik stap liever niet in.
Eduard de Wit
0
Waarom instappen?

Ik ben eerlijk, ik zit al long, maar zou nu echt niet instappen als ik aan de zijlijn zou staan.

Kom op, tis al 10 dagen op rij rood!!!!
( oké, dagje groentje tussendoor)

Nee, dit gaat naar 20 euro, en dan koop ik wat bij
Energy
0
Dit is kort door de bocht! Shell staat onder enorme druk van de grootste investeerders. Deze investeerders vinden duurzaamheid nog belangrijker dan rendement.

Dat dumpen van die troep kan shell wel vergeten nu.

quote:

FluitendeVogels schreef op 29 november 2019 15:35:

Die verwerking is bijzaak voor Shell, ze moeten het doen, en doen dat nu zo goedkoop mogelijk door een JV, Ze nemen denk ik geen belang aangezien het niet tot hun core business behoort. Ze willen gewoon verzekerd zijn van de dienstverlening door AMG. Ze willen niets te. Maken hebben met die metalmarks, daar gaat het ze volledig niet om. Hadden ze niet moeten recyclen, dan hadden ze die dingen gewoon gedumpt, is goedkoper....

Ik stap liever niet in.
[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 29 november 2019 15:39:

Dit is kort door de bocht! Shell staat onder enorme druk van de grootste investeerders. Deze investeerders vinden duurzaamheid nog belangrijker dan rendement.

Dat dumpen van die troep kan shell wel vergeten nu.

[...]
Klopt, was ook bij wijze van spreken. Slechts o aan te geven dat de aandacht van Shell niet bij metaal ligt maar bij energievoorziening. AMG is slechts een dienstverlener voor ze, en die dienst willen ze zeker stellen door de JV. Een belang in AMG past niet in hun strategie. Zonnepanelen, windmolens, waterstof, etc. wel. AMG doet niets met energie, alleen met het voorstadium ervan.

Voor een autobouwer is het ook niet interessant. Die houden zich niet bezig met grondstof, willen het product gewoon aangeleverd krijgen.

AMG zit ook heel divers in de markt, wat aan de ene kant goed is, maar het maakt een overname ook moeilijker. Of een moet een groep bedrijven zijn waarvan ieder een stukje van AMG pakt. Maar sinds de mijnen nog sluiten nu heeft er niemand echt belang aan uitbreiding verwacht ik.
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 29 november 2019 15:06:

Hoog verkopen (40-50 euro) laag inkopen.

Voor mijn gevoel maken ze gebruik van een high frequency trading computer vlakbij de bron (beurs). Die nep bied en laat in het systeem ''laat zien'' en weghaalt als het een nadeel voor hun is.

Bij oplopende koersen had ik namelijk 5 keer geprobeerd AMG aan te schaffen maar mijn orders kwamen er niet door.

Als een grote partij (Shell, of investeringsmaatschappij) opeens interesse toont in AMG. Dan slaat de paniek toe.
Dat is niet high frequency, wijsneus.
Positivist
0
ja hoor weer verder naar beneden. Sinds ik heb bijgekocht is het dalen.
(en nee ik ga nu niet verkopen). Maar verwacht helaas wel een verdere daling naar 18 op middellange termijn.

En die shorters helpen natuurlijk ook niet.
Deventenaarforever
0
Het blijft toch een vreemd aandeel. Weken en weken zijn nodig om een euro tevstijgen en in no time gaan er zo weer 4 euro af. Snap niet dat ik er toch weer in trap. Na weken lang dagelijks in eruit stappen mijn verlies omgezet in een redelijke winst. Toen eruit gestapt met het idee om een tijd aan de zijlijn te blijven. Het ging weer kriebelen en stapte weer in boven de 25 omdat ineen positief gevoelhad en ja hoor tegen beter weten in toch vast gehouden en nu weer een zeergroot verlies. Maar ikhoef het gros hier niets te vertellen. Bekend verhaal. Ik hou ze numaar vast in de hoop op betere tijden in de toekomst.
tmaster
0
quote:

Willempie schreef op 29 november 2019 16:11:

Het blijft toch een vreemd aandeel. Weken en weken zijn nodig om een euro tevstijgen en in no time gaan er zo weer 4 euro af. Snap niet dat ik er toch weer in trap. Na weken lang dagelijks in eruit stappen mijn verlies omgezet in een redelijke winst. Toen eruit gestapt met het idee om een tijd aan de zijlijn te blijven. Het ging weer kriebelen en stapte weer in boven de 25 omdat ineen positief gevoelhad en ja hoor tegen beter weten in toch vast gehouden en nu weer een zeergroot verlies. Maar ikhoef het gros hier niets te vertellen. Bekend verhaal. Ik hou ze numaar vast in de hoop op betere tijden in de toekomst.
haha ik heb precies het zelfde gedaan ingestapt op 24,70 en later nog keer op 22,50. Nu gemiddeld 23,72. Dus ook weer 11% verlies aan de broek hangen.
Kan nog 1 of 2 keer bij kopen, maar twijfel of het nu al de tijd is.. Misschien rond 21 en later als het moet op of rond 19.. Ik hoop niet dat het zo ver komt.
Deventenaarforever
0
quote:

tmaster schreef op 29 november 2019 16:22:

[...]

haha ik heb precies het zelfde gedaan ingestapt op 24,70 en later nog keer op 22,50. Nu gemiddeld 23,72. Dus ook weer 11% verlies aan de broek hangen.
Kan nog 1 of 2 keer bij kopen, maar twijfel of het nu al de tijd is.. Misschien rond 21 en later als het moet op of rond 19.. Ik hoop niet dat het zo ver komt.
Ik heb hier al eens aangegeven dat het makkelijker is om van de drank of crack af te komen dan van AMG -)-)
steelfighter72
0
quote:

Willempie schreef op 29 november 2019 16:11:

Het blijft toch een vreemd aandeel. Weken en weken zijn nodig om een euro tevstijgen en in no time gaan er zo weer 4 euro af. Snap niet dat ik er toch weer in trap. Na weken lang dagelijks in eruit stappen mijn verlies omgezet in een redelijke winst. Toen eruit gestapt met het idee om een tijd aan de zijlijn te blijven. Het ging weer kriebelen en stapte weer in boven de 25 omdat ineen positief gevoelhad en ja hoor tegen beter weten in toch vast gehouden en nu weer een zeergroot verlies. Maar ikhoef het gros hier niets te vertellen. Bekend verhaal. Ik hou ze numaar vast in de hoop op betere tijden in de toekomst.
Je moet eens weten hoeveel geïnvesteerd is in AI van de algoritme computers van het menselijke denken die eigendom zijn van de big boys. Je bent absoluut niet de enige die er zo over dacht.... denk dat 90% van deze forum precies hetzelfde heeft gedaan/gedacht!
Wolff in schaapskleren
0
quote:

steelfighter72 schreef op 29 november 2019 16:48:

[...]

Je moet eens weten hoeveel geïnvesteerd is in AI van de algoritme computers van het menselijke denken die eigendom zijn van de big boys. Je bent absoluut niet de enige die er zo over dacht.... denk dat 90% van deze forum precies hetzelfde heeft gedaan/gedacht!
IK heb idd ook een tijdje terug een long positie ingenomen....snap niet dat de koers tot nabij de 21 is gedaan. Waarom?? Het sentiment is gewoon slecht op AMG op dit moment en de shorters houden het aandeel in hun greep (ondanks dat er is afgebouwd). Alleen deze week al bijna 8% eraf op een beurs die goed blijft liggen. Niet te volgen dit aandeel en velen zullen hetzelfde gevoel hebben vermoed ik
Deventenaarforever
0
quote:

steelfighter72 schreef op 29 november 2019 16:48:

[...]

Je moet eens weten hoeveel geïnvesteerd is in AI van de algoritme computers van het menselijke denken die eigendom zijn van de big boys. Je bent absoluut niet de enige die er zo over dacht.... denk dat 90% van deze forum precies hetzelfde heeft gedaan/gedacht!
a

Gedeelde smart is halve smart.
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 24,500
Verschil +0,340 (+1,41%)
Hoog 24,500
Laag 23,840
Volume 211.210
Volume gemiddeld 244.611
Volume gisteren 140.716

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront