Energie « Terug naar discussie overzicht

Waterstof

5.181 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 256 257 258 259 260 » | Laatste
Radikal
0
Osho
1
Succesverhaal voor de innovatieve kracht van Proton Motor Fuel Cell GmbH

(PresseBox) ( Puchheim,12/6/19) Beieren kijkt uit naar Zwitserland: 's werelds eerste zelfvoorzienende en volledig emissievrije meergezinswoning ter wereld, dat in de winter van 2015/2016 werd voltooid, heeft alle bewoners blije gezichten gegeven vanwege het hoge comfortniveau. De negen partijen in de Zwitserse stad Brütten werden continu voorzien van licht, elektriciteit en warmte. Dit succesverhaal van het vlaggenschipproject van de "Umwelt Arena AG" ( www.umweltarena.ch ) kan worden toegeschreven aan de hightech marktleider Proton Motor Fuel Cell GmbH ( www.proton-motor.de) uit Puchheim bij München te worden bijgeschreven op zijn energierekening. Immers, de expert op het gebied van hoogwaardige brandstofcellen met meer dan 20 jaar ervaring heeft als betrokken partner bij orderbeheer de technologie geleverd om te voldoen aan de eisen van het puur op zonne-energie gebaseerde bouwproject.

Begin 2016 was het zogenaamde "energiezuinige huis" in Brütten in het kanton Zürich het eerste in zijn soort, waardoor het een uniek rolmodel werd en nog steeds als bezoekersadres wordt gebruikt. Als marktleider voor klimaatneutrale stroomvoorziening en opslagsystemen heeft het Beierse bedrijf de basis gelegd met zijn innovatieve PEM-brandstofceltechnologie, zodat dit huis geen externe thermische of elektrische energievoorziening nodig heeft. Alle thermische en elektrische energie is afkomstig van de zon en gelijkmatig verdeeld over het hele jaar door verschillende vormen van opslag, zoals korte en seizoensopslag, door het hele gebouw. De zonne-energie ondergaat een transformatie over de zonnecellen, in de cache te plaatsen voor direct gebruik bij dag- en tussentijdse batterijopslag. Voor langdurige opslag wordt een nieuwe implementatie van elektriciteit in waterstof gebruikt. De waterstof wordt ook in de cache opgeslagen en indien nodig via een brandstofcel omgezet in elektrische en thermische energie.

Proton Motor Fuel Cell GmbH was verantwoordelijk voor de omschakeling van de opgeslagen waterstof en voor de toevoer van de elektrische energie aan het gelijkstroomcircuit in het project "Zelfvoorzienend multi-familiehuis met energie". Al na de eerste winter zag je zeer positieve resultaten. Ondanks het koude en zonne-arme stookseizoen 2016/2017, waren de verwachtingen voor energieproductie en -verbruik gehaald. De negen gezinnen hadden slechts de helft van de energie nodig in verhouding tot het gemiddelde jaarlijkse verbruik per appartement. Het gebouw trok veel media-aandacht toen het voor het eerst werd gebruikt. Haar klant, Umwelt Arena Schweiz, heeft dit praktische voorbeeld gebruikt om het geïnteresseerde publiek te tonen wat mogelijk is geworden uiterlijk sinds de "Overeenkomst van Parijs" (2015) over innovatieve technologieën, om de thema's energietransitie, behoud van hulpbronnen en CO2-reductie op een CO2-neutrale manier na te streven. Een absoluut schone balans is te zien na een huidige inventarisatie in 2019, wat betekent dat ook op de lange termijn kan worden vertrouwd op de baanbrekende technologie die is ontwikkeld door Proton Motor.

www.pressebox.de/pressemitteilung/pro...
3 voor 50
0
Waterstof winnen uit zeemolenpark

Vandaag, 07:30 in BINNENLAND

DEN HAAG - Fabrieken in de haven van Rotterdam moeten straks kunnen draaien op groene waterstof van windmolenparken op zee. Dat stelt regeringspartij CDA vandaag voor tijdens het begrotingsdebat Economische Zaken en Klimaat. Havenbedrijf Rotterdam is enthousiast.

Als het aan CDA-Kamerlid Agnes Mulder ligt kunnen bedrijven zich in de toekomst inschrijven voor nieuw te bouwen windmolenparken op zee met bijvoorbeeld een rechtstreekse kabel naar een fabriek in de haven van Rotterdam waar elektriciteit kan worden omgezet in waterstof.

De christendemocraat wil dat klimaatminister Eric Wiebes serieus gaat onderzoeken om hier snel werk van te maken. Door meerdere bedrijven mee te laten doen aan een biedingenstrijd, hoopt Mulder dat er op een dag geen subsidie meer nodig is. Dat is nu al gelukt met de ’gewone’ windmolenparken op zee, iets waar veel andere landen jaloers op zijn.

"Het enige alternatief voor aardgas"
„We lossen er meerdere problemen mee op. Waterstof kunnen we in tegenstelling tot windenergie wél opslaan, de industrie heeft waterstof nodig als alternatief voor gas en door het rechtstreeks aan te sluiten hoeft het gewone elektriciteitsnet niet verzwaard te worden”, legt Mulder uit. „Dat laatste is voordelig voor de mensen thuis, want transportkosten worden doorbelast.”

De CDA-parlementariër denkt bovendien dat onze havens een concurrentievoordeel krijgen ten opzichte van andere Europese havens, die de komende decennia worden getrakteerd op meer en strengere regels vanwege het klimaatakkoord van Parijs. „Als we voorop gaan lopen kunnen we de kennis exporteren”, stelt Mulder. „Alle regeringen denken nu aan groene waterstof als hét alternatief, maar ze puzzelen nog over de uitvoering.”

Havenbedrijf Rotterdam juicht het CDA-voorstel, dat op steun kan rekenen van de andere regeringspartijen, van harte toe. „Waterstof is cruciaal als vervanger van aardgas”, legt woordvoerder Sjaak Poppe uit. „Voor lagere temperaturen redden we het met elektriciteit als alternatief. Dat is te vergelijken met de fluitketel, die doet het ook op een elektrische kookplaat. Maar voor temperaturen hoger dan 250 graden is waterstof het enige alternatief.”

Kinderschoenen
Volgens Poppe kan waterstof in de toekomst soms zelfs gebruikt worden als vervanger van olie. „Dan kan het een grondstof worden voor producten”, zo legt de havenman uit. „Dat staat nu nog in de kinderschoenen, maar in laboratoria zijn ze al heel ver.”

Al met al neemt de vraag naar waterstof de komende jaren spectaculair toe, verwacht de grootste haven van Europa. „Omdat er voorlopig te weinig groene stroom is om groene waterstof te maken, willen we op korte termijn starten met blauwe waterstof. Dat maak je van gas waarbij je de vrijkomende CO2 onder de bodem van de Noordzee stopt. We willen uiteindelijk naar 100 procent groene waterstof. We zijn er groot voorstander van om daar de windmolenparken voor te gebruiken.”

Havenbedrijf Rotterdam heeft al concrete ideeën voor een heus waterstofnetwerk onder de industriecomplexen. Op de Tweede Maasvlakte is ruimte voor meerdere waterstoffabrieken, precies de plek waar elektriciteit van toekomstige windmolenparken aan land komt. Wie weet begint daarmee de waterstofrevolutie wel in Rotterdam.

www.telegraaf.nl/nieuws/194579718/wat...
3 voor 50
0
quote:

3 voor 50 schreef op 19 november 2019 08:34:

Het houdt momenteel niet op in de waterstof business :)
Ik word aardig gestraft voor mijn woorden. Flink bloedbad op het moment. Iemand een idee wat er gaande is? Correctie?
bvief
0
quote:

littledevil schreef op 19 november 2019 17:34:

nikolamotor.com/press_releases/nikola...
Weet iemand of er aandelen te koop zijn van Nikola of H2pro? Zelf kan ik dit niet goed vinden. Indien dit niet zo is, zijn er dan andere mogelijkheden om hier al in te investeren?

Voor een overzicht van de waterstof gerelateerde aandelen houd ik het lijstje aan van het Twitter account HydrogenInvestors (@h2investors)
3 voor 50
0
Kabinet en provincies investeren in vijftig waterstofbussen voor ov

In Drenthe, Groningen en Zuid-Holland gaan vijftig waterstofbussen rijden in het openbaar vervoer. Minister Stientje van Veldhoven voor Milieu heeft dit afgesproken met de gedeputeerden van de betreffende provincies.

Vanuit de Europese Unie wordt 7,5 miljoen bijgedragen voor het project en verder leggen de provincies en het ministerie ieder 3,75 miljoen euro bij.

Van Veldhoven zegt in een schriftelijk bericht dat waterstof de toekomst heeft voor zware vervoersmiddelen als bussen en vrachtwagens. Zo hebben ze een grote actieradius. Op een volle tank kan een bus 400 kilometer afleggen.

"Nu zijn er nog weinig tankstations voor waterstof, maar dat is natuurlijk een kip-eiverhaal. Deze vijftig bussen gaan straks allemaal tanken. Dat kan net het zetje in de rug zijn dat rijden op waterstof nodig heeft", aldus de minister.

Op dit moment rijden in Nederland acht bussen op waterstof. In totaal zijn er zo'n vijfhonderd bussen die rondrijden in Nederland zonder emissies uit te stoten.

De overheid heeft als doelstelling dat na 2025 elke nieuwe bus emissievrij gaat rijden en vanaf 2030 moeten alle bussen in het openbaar vervoer emissievrij rijden.

www.nu.nl/economie/6012199/kabinet-en...
3 voor 50
0
'Tekort aan metalen staat overgang naar elektrisch rijden in de weg'

De Nederlandse wens om in 2030 ongeveer twee miljoen elektrische auto's op de weg te hebben is onrealistisch, schrijft dagblad Trouw op basis van onderzoek van bureaus Metabolic, Copper8 en de Universiteit Leiden. Door de wereldwijd groeiende vraag naar elektrische auto's zijn er onvoldoende kritieke metalen beschikbaar voor zo'n grootschalige overstap in Nederland.

Het gaat om zes metalen: nikkel, kobalt, lithium en drie andere zeldzame metalen, met de namen praseodymium, neodymium en dysprosium. Deze grondstoffen zijn nodig voor de productie van accu's en motoren van elektrische auto's, maar ook voor bijvoorbeeld zonnepanelen en windmolens.

Aangezien de productie van en vraag naar deze installaties wereldwijd toeneemt, zullen er voor Nederland onvoldoende metalen over zijn om de transitie te volbrengen.

Momenteel verbruikt de vloot van 171.000 elektrische auto's in Nederland ongeveer 0,1 procent van de jaarlijkse wereldproductie van de zeldzame metalen. Dit groeit naar 2 tot 4 procent als Nederland in 2030 naar de wens van 1,9 miljoen elektrische auto's gaat. En daar zijn simpelweg niet voldoende metalen voor, stelt het onderzoek.

De onderzoekers zeggen dat het beter is om de groei van elektrische auto's te begrenzen naar maximaal een miljoen in Nederland in 2030. "De transitie naar elektrisch vervoer is juist belangrijk. Alleen moeten we er bewust van zijn dat dit beleid niet zonder consequenties is", stelt Benjamin Sprecher, onderzoeker bij het Centrum voor Milieuwetenschappen Leiden.

www.nu.nl/auto/6012168/tekort-aan-met...
mjmj
0
Ballard Power – takeover unlikely
October 13, 2019 by Hydrogeit
The surprising takeover of the Canadian competitor Hydrogenics will also have a positive impact on Ballard Power's stock market valuation: Both companies have been frontrunners in FC development for many years.
Share price development of the six discussed companies, © www.wallstreet-online.de
The surprising takeover of the Canadian competitor Hydrogenics will also have a positive impact on Ballard Power’s stock market valuation: Both companies have been frontrunners in FC development for many years. Their activities overlap in rail vehicles and trucks. They are both absolutely tops: Hydrogenics with Alstom and Ballard with CRRC and Siemens. Ballard also has many other activities in the major markets of the future, such as the use of fuel cells in drones.

Depending on the order intake in the various areas and the standing of the customers, the stock exchange will increasingly increase the potential of the share and anticipate 2020/21, as in these years the clear transition from research and project work (prototypes) to operative markets is likely to take place. For strategic reasons, companies such as Bosch or Siemens should invest in Ballard. Bosch already cooperates with PowerCell and Nikola Motors, as well as with Weichai, which in turn is the largest single shareholder of Ballard and also of Kion/Still (material handling – forklift trucks etc.; 45 % share).

Hydrogenics
These overlaps also make capital links and cooperation in different markets, where synergies arise, useful. So far, Chinese companies (Weichai, Broad Ocean) hold about 30 percent of Ballard. Another major shareholder from Europe would be perfect not to leave the field unilaterally to the Chinese. Ballard has already positioned itself very well in China together with Weichai via its own stack production (LCS) and serves the world market (stacks for buses, trucks, forklifts, etc.) from there, while Weichai concentrates on China – a perfect geographical division of labour. However, I rule out a full takeover by the Chinese. That is where the Canadian state would put the stop sign

Current developments – 92 FC buses ordered

Solaris recently announced to Ballard an order for twelve fuel cell buses to be used in Italy. Wrightbus from Ireland has received another order for fifteen FC buses from Aberdeen, Scotland, for which the Canadians are also supplying the stacks. In total there are now 92 vehicles in Ballard’s order book – a nice start, but an order of magnitude that is only the beginning of major orders. You can be curious.


The European H2Bus consortium is already talking about 1,000 FC buses, all of which will probably receive the FC stacks from Ballard. The price development is interesting: Whereas five years ago a hydrogen-powered bus cost more than 1 million Euro and three years ago about 650,000 Euro, today (according to Ballard) the price is 375,000 Euro and the hydrogen price is expected to be between 5 and 7 US $/kg. A few years ago, a bus needed more than 20 kg for 100 km, today it is less than 7 kg/100 km. And in the long run, “green” hydrogen will cost no more than $2 to $3 per kg in production. The scaling effects have an effect.

Second quarter in line with expectations

Sales were expected to decrease slightly to $23.7 million and a non-GAAP loss of $0.03 per share was expected. The backlog of orders, however, grew to over US-$ 211.6 million. And the cash balance did not fall as I expected due to the investments in China but remains very high at $163.7 million at the end of the second quarter. According to Ballard CEO Randy MacEwen, the right growth of the company will come in 2020 – we can be curious.

Conclusion: Ballard is and remains the key investment if you want to invest in the fuel cell on the stock exchange.

“We see a significant pipeline of projects that will feed into the 2019 backlog.”

Randy MacEwen, Ballard
Joni-2
0
Met de nieuwe Nikola Tre wil Nikola Motor Company nu de Europese markt oprollen.

Hiervoor is tegen 2030 een Europees netwerk van waterstof tankstations nodig.

In 2020 starten in Noorwegen de eerste proefopstellingen van Nel asa, die reeds waterstof stations en de brandstofcellen levert in de USA.

glocalist.press/wasserstoff-lkw-von-n...
Osho
0
PPS / P6K

www.sharesmagazine.co.uk/news/market/...

27 November 2019, 09:20Source - SMW
Fuel cell developer Proton Power Systems said it had signed a letter of intent with customer APEX Energy Teterow.

The agreement envisaged concluding a frame agreement within a consortium, in order to provide 10 fuel cell containers with up to 150 kW fuel cell systems (!!!) within a two-year period commencing in 2020.

It also included an intention to offer licensing agreements, whereby the licensees would produce Proton fuel cell containers with capacity of up to 500kW.

At 9:20am: (LON:PPS) Proton Power Systems PLC share price was +0.5p at 21.5p
voda
0
'Groene waterstof is er nog lang niet'

Ondanks hoge verwachtingen in de politiek gaat groene waterstof, opgewekt met duurzame energie, voorlopig niet doorbreken als brandstof. Het kost te veel om te maken en de kosten lijken eerder te stijgen dan te dalen. Tot die conclusie komen twee onderzoekers donderdag in economentijdschrift ESB.

Waterstof is al jaren een gedroomd alternatief voor Gronings aardgas, en wordt onder meer genoemd in het Klimaatakkoord. Als Nederland de brandstof snel wil gebruiken om er voertuigen, energiecentrales en de chemiesector mee te voorzien, dan zal dat moeten met 'blauwe' waterstof. Dat is gemaakt uit aardgas, waarbij het vrijkomende broeikasgas CO2 de grond in gaat. Dit is betaalbaarder, haalbaarder en ook relatief schoon ten opzichte van groene waterstof, dat met stroom uit windparken en zonneweiden wordt opgewekt.

De schrijvers, hoogleraar Machiel Mulder en onderzoekers Peter Perey van de Rijksuniversiteit Groningen, zijn bij hun berekeningen uitgegaan van de huidige kosten en de verwachte prijsontwikkeling van groene stroom.

Groene stroom
Bij het gebruik van waterstof komen geen schadelijke stoffen vrij. Motoren en energiecentrales die erop draaien werpen enkel een wolk waterdamp uit en het gas is vaak door bestaande pijpleidingen landelijk te verspreiden. Maar waterstof zelf is niet te winnen, het moet gemaakt worden uit andere grondstoffen. Daar is energie voor nodig en alleen als dat duurzaam is opgewekt is waterstof klimaatneutraal.

De schrijvers van het ESB-artikel verwachten dat er niet genoeg goedkope groene stroom beschikbaar komt voor de productie van waterstof. De hoeveelheid groene stroom groeit weliswaar in Nederland, maar de vraag ook. De prijs van groene stroom zal dus voorlopig niet dalen en kan zelfs stijgen, terwijl er juist goedkope stroom nodig is om genoeg waterstof te maken.

Voorstanders van waterstof denken dat groene stroom wél goedkoper zal worden, of zelfs gratis. Als er meer windparken op zee komen, zullen die bij harde wind in de nacht meer stroom leveren dan nodig is. Dan zakt de prijs en kunnen energiebedrijven waterstof maken van het stroomoverschot, verwachten onder meer netbeheerder Tennet en Gasunie.

Dit is een utopie, schrijven de onderzoekers. Eigenaren van windparken gaan helemaal niet produceren zonder vraag. Ze zetten eerder hun windturbines stil dan ze te laten doordraaien met verlies. Dat in het verleden Duitse parken wel bleven produceren zonder vraag, kwam omdat de Duitse overheid subsidie verstrekte. Maar het is niet wenselijk om dit groot uit te voeren.

Ontzwavelen
Bernard Wientjes, voorzitter van de Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie, liet vorig jaar weten heil te zien in opslag van kooldioxide. Milieuverenigingen als Greenpeace zien dit als een vertragingstactiek. Liever zien zij een directe overstap naar volledig groene opwekking.

De chemie wijst alleen op de enorme behoefte: waterstof wordt nu al grootschalig gebruikt om bijvoorbeeld brandstoffen te ontzwavelen. Dit gas wordt nu gemaakt door aardgas te splitsen en kooldioxide direct in de atmosfeer te brengen, wat de Nederlandse waterstofproductie tot een van de grootste broeikasgasbronnen van het land maakt. De vraag naar het gas is alleen zo groot dat het niet snel op een andere manier is te maken, aldus de chemie.

Volgens de economen is ook blauwe waterstof nog relatief duur. Het opslaan van CO2 in de bodem kost afhankelijk van het afvangpercentage en de transportkosten, tussen de €29 en €85 per ton uitgestoten CO2. Dat is duurder dan het gas de atmosfeer in laten verdwijnen. De rechten om een ton broeikasgas uit te stoten, liggen in het Europese systeem voor emissiehandel momenteel rond de €25 per ton.

fd.nl/economie-politiek/1326083/groen...
voda
0
Goeree-Overflakkee krijgt twintig lijnbussen die op waterstof rijden
Folkert Van Der Krol Uit de krant van gisteren

De RET rijdt al met een waterstofbus rond. ©RET

Goeree-Overflakkee krijgt uiterlijk in 2021 twintig waterstofbussen in het openbaar vervoer. Gedeputeerde Floor Vermeulen (verkeer en vervoer) van Zuid-Holland en minister Stientje van Veldhoven (Milieu en Wonen) hebben hierover afspraken gemaakt. In heel Nederland gaat het om vijftig waterstofbussen.

De inzet van waterstofbussen moet bijdragen aan de klimaatdoelen en een schone lucht. ,,De komst van de waterstofbussen biedt mooie kansen om het openbaar vervoer in Zuid-Holland verder te verduurzamen", aldus Floor Vermeulen.

Op dit moment rijden in Nederland acht waterstofbussen rond in het openbaar vervoer. Sinds 2017 rijdt er al één in Rotterdam.

Volgens minister Van Veldhoven heeft waterstof de toekomst als het gaat om zware vervoersmiddelen als bussen en vrachtwagens. ,,Ze hebben een grote actieradius, zonder het klimaat en de luchtkwaliteit te belasten. Nu zijn er nog weinig tankstations voor waterstof, maar dat is natuurlijk een kip-eiverhaal. Deze bussen gaan straks allemaal tanken. Dat kan net het zetje in de rug zijn dat rijden op waterstof nodig heeft."

Batterij-elektrische auto's zijn geschikt voor kleinere afstanden. Met waterstof-elektrische voertuigen kunnen op één tank afstanden boven de 400 kilometer worden afgelegd, zonder uitlaatgassen te produceren. Dat geldt ook voor zware voertuigen, zoals bussen.

Levensvatbaarheid
De afname van waterstof door de bussen draagt volgens de provincie bij aan de economische levensvatbaarheid van waterstoftankstations. Daarnaast kan de hiervoor ontwikkelde techniek later ook worden ingezet voor bijvoorbeeld vrachtwagens, schepen en treinen op waterstof. Het gebruik van waterstof zorgt verder voor minder belasting van het elektriciteitsnetwerk.

Eerder zijn al afspraken gemaakt dat na 2025 elke nieuwe bus in het openbaar vervoer zonder uitstoot gaat rijden. Vanaf 2030 moeten alle bussen in het openbaar vervoer emissievrij rijden.

www.topics.nl/goeree-overflakkee-krij...
Bijlage:
[verwijderd]
0
Hallo allemaal,
ik was op zoek naar wat leuke aandelen ivm waterstof en dankzij jullie posts heb ik enkele op de radar staan. Ik houd AFC energy in de gaten en telkens ik denk van nu gaat hij wat lager (en kan ik kopen) schiet hij verder omhoog. Denken jullie dat hij snel weer op het niv van 25 komt of eerder een dipje?
Bedankt!!
Osho
0
quote:

Foeke001 schreef op 29 november 2019 15:44:

Hallo allemaal,
ik was op zoek naar wat leuke aandelen ivm waterstof en dankzij jullie posts heb ik enkele op de radar staan. Ik houd AFC energy in de gaten en telkens ik denk van nu gaat hij wat lager (en kan ik kopen) schiet hij verder omhoog. Denken jullie dat hij snel weer op het niv van 25 komt of eerder een dipje?
Bedankt!!
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn. Het aandeel heeft al.een stijging van 300% achter de rug. Nu instappen lijkt me niet slim
3 voor 50
0
quote:

Foeke001 schreef op 29 november 2019 15:44:

Hallo allemaal,
ik was op zoek naar wat leuke aandelen ivm waterstof en dankzij jullie posts heb ik enkele op de radar staan. Ik houd AFC energy in de gaten en telkens ik denk van nu gaat hij wat lager (en kan ik kopen) schiet hij verder omhoog. Denken jullie dat hij snel weer op het niv van 25 komt of eerder een dipje?
Bedankt!!
Ik denk dat van de waterstof aandelen NEL op dit moment het gunstigst geprijsd is. De rest heeft zoals Osho ook aangeeft al een flinke stijging achter de rug.
5.181 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 256 257 258 259 260 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,67  -9,40  -1,06%  18:05
 Germany40^ 17.786,40 -1,33%
 BEL 20 3.796,92 -1,47%
 Europe50^ 4.935,77 -0,98%
 US30^ 37.832,73 +0,36%
 Nasd100^ 17.733,04 +0,22%
 US500^ 5.057,24 -0,07%
 Japan225^ 38.498,62 -0,51%
 Gold spot 2.391,74 +0,36%
 EUR/USD 1,0622 -0,03%
 WTI 84,84 -0,26%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Avantium +5,13%
FASTNED +2,27%
Air France-KLM +2,00%
DSM FIRMENICH AG +1,84%
CM.COM +1,69%

Dalers

ArcelorMittal -6,90%
Aperam -6,68%
JUST EAT TAKE... -4,85%
SBM Offshore -4,17%
RANDSTAD NV -3,69%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront