AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - November 2019

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 » | Laatste
simon'74
0
quote:

steelfighter72 schreef op 29 november 2019 16:48:

[...]

Je moet eens weten hoeveel geïnvesteerd is in AI van de algoritme computers van het menselijke denken die eigendom zijn van de big boys. Je bent absoluut niet de enige die er zo over dacht.... denk dat 90% van deze forum precies hetzelfde heeft gedaan/gedacht!
Present....
Erny
0
Dit aandeel lijkt nu structureel in een vrije val terecht te zijn gekomen. Koers beweegt omgekeerd evenredig met de toenemende vraag naar lithium en vanadium vanuit vooral de automobielindustrie. En dat is een super ongezond signaal. Raar genoeg zijn ondanks de gunstige marktvooruitzichten voor de sector de prijzen gekelderd, hetgeen ik nog steeds niet goed kan begrijpen De nog recent afgegeven koersdoelen van 35-38 euro beginnen zo onderhand lachwekkend te worden, vooral de shorters komen vast niet meer bij. Waarom kelderen de prijzen zo, ondanks de grote vraag naar dit soort producten ? Is dat uitsluitend een gevolg van de handelsoorlog? Overproductie ? Ik kan er weinig over vinden. Straks verbreekt Shell alle samenwerking met AMG uit vrees dat het bedrijf niet zal overleven en gaat in zee met een concurrent. Maar wie zijn precies die concurrenten?
marathon 11
1
Leuk verpakt bashbericht.
En ja als er dadelijk een short squeeze komt komen wij niet meer bij natuurlijk.
[verwijderd]
0
quote:

Erny schreef op 29 november 2019 17:05:

Dit aandeel lijkt nu structureel in een vrije val terecht te zijn gekomen. Koers beweegt omgekeerd evenredig met de toenemende vraag naar lithium en vanadium vanuit vooral de automobielindustrie. En dat is een super ongezond signaal. Raar genoeg zijn ondanks de gunstige marktvooruitzichten voor de sector de prijzen gekelderd, hetgeen ik nog steeds niet goed kan begrijpen De nog recent afgegeven koersdoelen van 35-38 euro beginnen zo onderhand lachwekkend te worden, vooral de shorters komen vast niet meer bij. Waarom kelderen de prijzen zo, ondanks de grote vraag naar dit soort producten ? Is dat uitsluitend een gevolg van de handelsoorlog? Overproductie ? Ik kan er weinig over vinden. Straks verbreekt Shell alle samenwerking met AMG uit vrees dat het bedrijf niet zal overleven en gaat in zee met een concurrent. Maar wie zijn precies die concurrenten?
Paniek
[verwijderd]
0
Over de breedte van de beurs is het volume 50% tot 70% lager dan gemiddeld. Bij AMG is dit 20% hoger dan gemiddeld.

Ik denk dat zoiets wijst op paniek bij de vele Piet Particulieren terwijl de pro's gewoon aan het chillen zijn op hun vrije dag.
[verwijderd]
0
Ik was wel geneigd om bij te kopen op 21,10. Maar ik wacht dit keer eventjes af tot maandag en kijk dan weer.

Het zou mooi zijn als maandag Trump zou komen met een handelsakkoord ;)
Erny
0
quote:

Kaspersky schreef op 29 november 2019 17:22:

Ik was wel geneigd om bij te kopen op 21,10. Maar ik wacht dit keer eventjes af tot maandag en kijk dan weer.

Het zou mooi zijn als maandag Trump zou komen met een handelsakkoord ;)
Hoop.
Erny
0
quote:

marathon 11 schreef op 29 november 2019 17:13:

Leuk verpakt bashbericht.
En ja als er dadelijk een short squeeze komt komen wij niet meer bij natuurlijk.
Nee hoor. Heb nog niks verkocht, maar vraag me dus wel het e.e.a. af zo onderhand.
Philippe61
0
quote:

Erny schreef op 29 november 2019 17:05:

Dit aandeel lijkt nu structureel in een vrije val terecht te zijn gekomen. Koers beweegt omgekeerd evenredig met de toenemende vraag naar lithium en vanadium vanuit vooral de automobielindustrie. En dat is een super ongezond signaal. Raar genoeg zijn ondanks de gunstige marktvooruitzichten voor de sector de prijzen gekelderd, hetgeen ik nog steeds niet goed kan begrijpen De nog recent afgegeven koersdoelen van 35-38 euro beginnen zo onderhand lachwekkend te worden, vooral de shorters komen vast niet meer bij. Waarom kelderen de prijzen zo, ondanks de grote vraag naar dit soort producten ? Is dat uitsluitend een gevolg van de handelsoorlog? Overproductie ? Ik kan er weinig over vinden. Straks verbreekt Shell alle samenwerking met AMG uit vrees dat het bedrijf niet zal overleven en gaat in zee met een concurrent. Maar wie zijn precies die concurrenten?
Dat AMG er dit jaar niks van bakt is wel duidelijk maar je overdrijft het nu.
[verwijderd]
0
Volumes vandaag en gisteren waren goed; koersen zijn fors gedaald sinds het hoogste punt rond €25,50~. Ik verwacht dat als er een akkoord tussen Trump en Xi is dat de koers binnen een a twee dagen weer op dat niveau staat.

De volumes verhandeld bij AMG is beter dan bij de andere aandelen.
Deventenaarforever
1
Hoge volumes bij een dalende koers is juist iets om je zorgen over te maken mister positivo.
moneypocket
1
quote:

Willempie schreef op 29 november 2019 16:11:

Het blijft toch een vreemd aandeel. Weken en weken zijn nodig om een euro tevstijgen en in no time gaan er zo weer 4 euro af. Snap niet dat ik er toch weer in trap. Na weken lang dagelijks in eruit stappen mijn verlies omgezet in een redelijke winst. Toen eruit gestapt met het idee om een tijd aan de zijlijn te blijven. Het ging weer kriebelen en stapte weer in boven de 25 omdat ineen positief gevoelhad en ja hoor tegen beter weten in toch vast gehouden en nu weer een zeergroot verlies. Maar ikhoef het gros hier niets te vertellen. Bekend verhaal. Ik hou ze numaar vast in de hoop op betere tijden in de toekomst.
Willempie; het blijkt wel dat ook anderen (waaronder ikzelf!) deze continue daling niet zag aankomen. Immens eigenlijk, dat ondanks alle goede nieuws de koers weer op de startdatum voor aanvang van het nieuws is beland. Heel bijzonder allemaal. Laten we de stukken maar vasthouden voor betere tijden. Het is niet anders! De maand december zullen de grote jongens "window dressing" toepassen, waarmee ze volgens mij al bezig zijn. Het wachten is op de Q4 cijfers in februari. Ondanks het flinke papieren verlies wens ik jullie een prettig weekend toe vanuit het Noorden des Lands!
[verwijderd]
0
Vergeet Hong Kong niet I.v.m. de handelsdeal.

Dat kan nog wel eens over de gehele beurs flink wat roet in het eten gooien....
stockholder
0
quote:

moneypocket schreef op 29 november 2019 18:36:

[...]

Willempie; het blijkt wel dat ook anderen (waaronder ikzelf!) deze continue daling niet zag aankomen. Immens eigenlijk, dat ondanks alle goede nieuws de koers weer op de startdatum voor aanvang van het nieuws is beland. Heel bijzonder allemaal. Laten we de stukken maar vasthouden voor betere tijden. Het is niet anders! De maand december zullen de grote jongens "window dressing" toepassen, waarmee ze volgens mij al bezig zijn. Het wachten is op de Q4 cijfers in februari. Ondanks het flinke papieren verlies wens ik jullie een prettig weekend toe vanuit het Noorden des Lands!

Kan me volledig in het bovenstaande herkennen. Ik heb echter vertrouwen in de onderneming en haar activiteiten. De in mijn bezit zijnde aandelen natuurlijk te duur gekocht. Ik zie (nu) AMG als een LT belegging en handel daar ook naar.
Vandaag nog een klein plukje op € 21,33 bijgekocht. De tijd zal het leren.
(en vooruit dan maar: ook van mij de groeten uit het Noorden des Lands.)
Energy
0
De aandacht van shell komt steeds meer bij duurzaamheid te liggen. Niet dat ze daar blij van worden, maar ze worden gedwongen door pensioenfondsen. Het milieu heeft shell nog nooit iets geïnteresseerd. Het is direct en indirect 1 van de meest vervuilende bedrijven op de wereld.

Ze maken de grondstof voor de plastic soep in de oceanen en het is verantwoordelijk voor het restproduct CO2. Dit veroorzaakt temperatuur stijging.

Het noorse pensioenfonds wil uit olie aandelen en daar zijn er meer van.

quote:

FluitendeVogels schreef op 29 november 2019 15:45:

[...]

Klopt, was ook bij wijze van spreken. Slechts o aan te geven dat de aandacht van Shell niet bij metaal ligt maar bij energievoorziening. AMG is slechts een dienstverlener voor ze, en die dienst willen ze zeker stellen door de JV. Een belang in AMG past niet in hun strategie. Zonnepanelen, windmolens, waterstof, etc. wel. AMG doet niets met energie, alleen met het voorstadium ervan.

Voor een autobouwer is het ook niet interessant. Die houden zich niet bezig met grondstof, willen het product gewoon aangeleverd krijgen.

AMG zit ook heel divers in de markt, wat aan de ene kant goed is, maar het maakt een overname ook moeilijker. Of een moet een groep bedrijven zijn waarvan ieder een stukje van AMG pakt. Maar sinds de mijnen nog sluiten nu heeft er niemand echt belang aan uitbreiding verwacht ik.
[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 29 november 2019 19:07:

De aandacht van shell komt steeds meer bij duurzaamheid te liggen. Niet dat ze daar blij van worden, maar ze worden gedwongen door pensioenfondsen. Het milieu heeft shell nog nooit iets geïnteresseerd. Het is direct en indirect 1 van de meest vervuilende bedrijven op de wereld.

Ze maken de grondstof voor de plastic soep in de oceanen en het is verantwoordelijk voor het restproduct CO2. Dit veroorzaakt temperatuur stijging.

Het noorse pensioenfonds wil uit olie aandelen en daar zijn er meer van.

[...]
Klopt, en de voor de hand liggende keuze is dan in mijn ogen dat Shell schone energiebedrijven overneemt, schone energie technieken koopt en dergelijke zaken zelf aanlegt. Niet logisch volgens mij is dan om in de metaalhandel te gaan.

Logisch is wel om deze diensten in te zetten om te voldoen aan de verwachtingen van de hedendaagse maatschappij. Shell verzekert zich van deze diensten door de JV zonder dat ze in de metaalhandel hoeven te stappen. Is simpel weg niet hun business.

En wat hebben ze aan een belang van 10%? Moeten ze zich zeker ook nog met de aansturing van AMG gaan bemoeien. Daar hebben ze weinig zin in. En voor een beetje winst op de aandelen doen ze het ook niet. Leidt alleen maar af van waar ze heen willen. Die JV moet goed lopen, daar een pak geld tegenaan gooien en AMG de boel laten regelen. Ben je van het probleem af.

Daarna weer verder met zonne-energie, waterstof, windenergie, etc. Opwekken en leveren, dat is de toekomstige business van Shell, niet metaalwinning.
roloff
0
Vanuit TA (voor wat het waard is, dat wel) werd in 2018 een Kop Schouder formatie gevormd.

www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/2019/...

Neklijn 35, top (circa) 53. Dus koersdoel 35 - (53-35) = 17

www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/AMG-g...

Let wel het is absoluut geen exacte wetenschap.

Mochten we richting 17 gaan denk er er wel aan wat stukken op te pakken.

Lange termijn blijft AMG interessant. Suk6 allen.
[verwijderd]
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 29 november 2019 19:17:

[...]

Klopt, en de voor de hand liggende keuze is dan in mijn ogen dat Shell schone energiebedrijven overneemt, schone energie technieken koopt en dergelijke zaken zelf aanlegt. Niet logisch volgens mij is dan om in de metaalhandel te gaan. Logisch is wel om deze diensten in te zetten om te voldoen aan de verwachtingen van de hedendaagse maatschappij. Shell verzekert zich van deze diensten door de JV zonder dat ze in de metaalhandel hoeven te stappen. Is simpel weg niet hun business.

En wat hebben ze aan een belang van 10%? Moeten ze zich zeker ook nog met de aansturing van AMG gaan bemoeien. Daar hebben ze weinig zin in. En voor een beetje winst op de aandelen doen ze het ook niet. Leidt alleen maar af van waar ze heen willen. Die JV moet goed lopen, daar een pak geld tegenaan gooien en AMG de boel laten regelen. Ben je van het probleem af.

Daarna weer verder met zonne-energie, waterstof, windenergie, etc. Opwekken en leveren, dat is de toekomstige business van Shell, niet metaalwinning.
Ze zijn voornamelijk op zoek naar energiebedrijven, maar mogelijk dat ze breder gaan kijken dan hun core business. Bij de transitie zou ook diversificatie toegepast kunnen worden en vanuit het duurzaamheid zou AMG daar wel bij passen.

De voornaamste reden denk ik ook dat Shell voor de financiering en een groot deel van de taart pakt, maar bedenkt wel dat de omvang van de projecten in Saoedi-Arabië niet te vergelijken valt met de kleine projecten hier. In de toekomst (binnen een paar jaar) zullen daar de vruchten van worden geplukt.

Daarnaast zie ik de ontwikkelingen in Duitsland en de opkomst van de elektrische auto als kans. Die ontwikkeling is pas begonnen en zal vorm gegeven worden in Duitsland. De lithiumfabriek die in Duitsland wordt gebouwd in combinatie met de komst van Tesla naar Duitsland en Porsche Group die de helft van de geproduceerde auto's elektrisch wil hebben in 2025; geeft mij de verwachting dat de komende jaren de winst van AMG toe zal nemen.

We zitten echter nu in het heden met shorters die er met een grote winst uit willen en een transitieperiode. Dit zie ik als korte termijn; mede omdat de winstgevendheid ook bij de huidige lage grondstofprijzen omhoog zal gaan (geen afschrijvingen); stel de prijs van de materialen gaat omhoog dan neemt de winst explosief toe. Er zijn hier en daar al tekenen dat prijzen aan het bodemen zijn richting een bepaald evenwicht.
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 29 november 2019 19:25:

[...]
Ze zijn voornamelijk op zoek naar energiebedrijven, maar mogelijk dat ze breder gaan kijken dan hun core business. Bij de transitie zou ook diversificatie toegepast kunnen worden en vanuit het duurzaamheid zou AMG daar wel bij passen.

De voornaamste reden denk ik ook dat Shell voor de financiering en een groot deel van de taart pakt, maar bedenkt wel dat de omvang van de projecten in Saoedi-Arabië niet te vergelijken valt met de kleine projecten hier. In de toekomst (binnen een paar jaar) zullen daar de vruchten van worden geplukt.

Daarnaast zie ik de ontwikkelingen in Duitsland en de opkomst van de elektrische auto als kans. Die ontwikkeling is pas begonnen en zal vorm gegeven worden in Duitsland. De lithiumfabriek die in Duitsland wordt gebouwd in combinatie met de komst van Tesla naar Duitsland en Porsche Group die de helft van de geproduceerde auto's elektrisch wil hebben in 2025; geeft mij de verwachting dat de komende jaren de winst van AMG toe zal nemen.

We zitten echter nu in het heden met shorters die er met een grote winst uit willen en een transitieperiode. Dit zie ik als korte termijn; mede omdat de winstgevendheid ook bij de huidige lage grondstofprijzen omhoog zal gaan (geen afschrijvingen); stel de prijs van de materialen gaat omhoog dan neemt de winst explosief toe. Er zijn hier en daar al tekenen dat prijzen aan het bodemen zijn richting een bepaald evenwicht.
Fijn om een keer een enigszins genuanceerde post van je te lezen. De koude douche van de afgelopen dagen doet wonderen merk ik.....

Ik denk dat Shell typisch een bedrijf is dat zich nu voornamelijk heel erg wil focussen en zich niet in andere gebieden gaat begeven. Maakt het ook minder duidelijk voor hun aandeelhouders wanneer ze belangen gaan hebben in metaalbedrijven.

Ik hoop het echt voor een ieder die er nu inzit dat er dit weekend een bod van 40+ komt, of dat Shell 29,9% belang neemt. Dat zou geweldig zijn voor AMG! Maar ik zie het simpelweg niet gebeuren en ik ga er ook niet op gokken.

Stel dat het weer richting de 18 gaat of eronder, dan weet ik nog niet of ik instap. AMG heeft wel vaker een koopje geleken, en dan bleek het achteraf opeens toch weer allemaal anders. Nee, ik ben heel voorzichtig geworden met AMG.
[verwijderd]
0
Ik gok niet op een overname, maar ik zie voor Shell wel het potentieel om een deelneming te doen in AMG. Om mogelijk toekomstige partnerschappen te ondersteunen. Verder niks met betrekking tot de bedrijfsvoering; uiteraard wel meegenieten van toekomstige dividenden die uitgekeerd worden aan de moedermaatschappij.

Er is echter wel een mogelijkheid dat Shell een deelneming doet in AMG vanuit maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als je het nieuws volgt ligt Shell onder vuur door de CO2 uitstoot (bla-die-bla). Investeren in organisaties die een bijdrage leveren aan het milieu zou goed voor de PR zijn van Shell. Plus toekomstige winsten die uit AMG voortvloeien zouden dan deels richting Shell kunnen vloeien.

Een overname door Shell sluit ik niet uit: ze hebben miljarden op de plank liggen om te investeren en ze zoeken naar een nieuwe investering. AMG zou vanuit het recycling wel aansluiting hebben met de andere business van Shell (er is ook een samenwerkingsverband met Shell nu).

Mijn verwachting is dat de prijs van lithium in de komende tijd toe zal nemen doordat de auto-industrie de omschakeling wil maken richting elektrische auto's. Dit gecombineerd met het feit dat Tesla in Duitsland een Gigafactory bouwt en de productie rond eind 2020/begin 2021 gaat beginnen; doet mij verwachten dat AMG dan een behoorlijke impuls gaat krijgen.
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:39
Koers 23,680
Verschil -0,820 (-3,35%)
Hoog 24,160
Laag 23,600
Volume 85.315
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront