Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.739 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
voda
1
Een enorme logistieke uitdaging: zo werkt Tesla aan een ‘afleverrecord’

VIDEO
Dat de Tesla Model 3 op dit moment de best verkochte auto van Nederland is mag goed nieuws zijn voor de Amerikaanse fabrikant, het levert de Amsterdamse haven een enorme logistieke uitdaging op. Bij hoge uitzondering zijn wij getuige van dat hele proces: hoe talloze Tesla’s in een paar uur tijd van de boot naar hun nieuwe eigenaren gaan.

Roland Tameling 22 dec. 2019 Laatste update: 09:21

Maar liefst 3.704 Model 3’s staan er op het immense schip dat zojuist de Amsterdamse haven is ingevaren. Niet minder dan twaalf verdiepingen vol met fonkelnieuwe elektrische auto’s, die twee weken geleden nog in San Francisco stonden. Een groot deel van de lading gaat over een paar uur al naar Nederlandse eigenaren, die in groten getale voor de Amerikaanse sedan gevallen zijn.

Lees ook
Zoveel capaciteit verliezen accu's van elektrische auto’s ieder jaar
Tesla 3 vliegt weg: ‘Het lijken wel hamburgers’

Tesla verkoopt zich dit jaar suf: inmiddels staan ruim 25.000 exemplaren van de Model 3 op kenteken en het merk verwacht voor het einde van 2019 op zo’n 30.000 stuks uit te komen, een ongekend aantal voor een elektrisch model (EV). De populariteit heeft veel te maken met ons belastingsysteem: wie dit jaar nog een EV weet te scoren, hoeft als zakelijke rijder slechts 4 procent van de nieuwwaarde bij het inkomen op te tellen. Om exact dezelfde reden heeft Tesla haast met het afleveren van de duizenden exemplaren: eigenaren die hun auto ná 1 januari krijgen, betalen straks het dubbele aan bijtelling.

Vele duizenden Tesla Model 3's staan te wachten op hun nieuwe eigenaren © AD

Gestroomlijnd
Om zoveel mogelijk klanten te bedienen, heeft Tesla het afleverproces naar eigen zeggen ‘gestroomlijnd’. In plaats van dat de auto’s eerst op een vrachtwagen gaan en de aflevering bij een dealer ergens in Nederland plaatsvindt, moeten de aanstaande Model 3-bestuurders zich melden bij de Koopman Car Terminal in het Westelijk Havengebied.

Tegen tien uur ’s ochtends stroomt de tijdelijke ontvangsthal vol met verwachtingsvolle Tesla-rijders in spé. Kunstkerstbomen, grijze designbanken en vlotte achtergrondmuziek kunnen niet verhullen dat alles hier om efficiëntie draait: hoe eerder de bestuurders op pad zijn met hun nieuwe auto, hoe meer klanten geholpen kunnen worden. Tesla Nederland noemt dit een bewuste keuze: ,,Voorheen kwamen onze klanten naar onze fabriek in Tilburg. Omdat de capaciteit daar lager ligt, liepen de wachttijden voor de klanten op. Dat moest beter. Deze nieuwe aanpak elimineert de wachttijden en onze gasten vinden het juist fijn dat ze snel weer op pad zijn.” Wie dat wil, is binnen een kwartier weer weg.

Aanmelden bij de balie en door naar je auto © AD

Het tempo zit er inderdaad lekker in: een klant meldt zich aan de balie, krijgt een formulier en een code om zijn of haar auto te vinden op het immense buitenterrein. Opvallend genoeg helpen bestaande Tesla-rijders, die zich hebben verenigd in een club, mee om hen de weg te wijzen. ,,Dat doen we geheel vrijwillig. Ik ben zzp’er maar neem hier met plezier een paar dagen vrij voor. Het is mooi om mensen te verwelkomen in een Tesla en ik help graag mee om die auto’s de weg op te krijgen. We zijn geen sekte hoor, het is gewoon gezellig.”

Huidige Tesla-rijders helpen mee als vrijwilliger © Roland Tameling

Duizend per dag
Drie uur eerder, het is iets na zevenen in de ochtend, beginnen 180 medewerkers van de Koopman Car Terminal met het uitladen van de duizenden auto’s. Ook hier een soepel proces: pendelauto’s rijden af en aan met chauffeurs, die de Model 3’s vervolgens in groepjes van vier uit de buik van de boot rijden. Een korte stop bij de opzichter om de auto ‘uit te checken’ en snel door naar de parkeerplaats om de zwarte, witte, blauwe, grijze en rode Tesla’s (meer keuze aan kleuren biedt Tesla niet, ook bij de productie van de auto’s draait alles om efficiency) in het gelid te parkeren. Zo ‘doen’ de mannen en vrouwen van Koopman er ongeveer duizend per dag.

Voor het ‘afleverklaar’ maken van de auto’s is even verderop een andere tent ingericht: achter elkaar door worden modellen van transportfolie ontdaan, gepoetst en van een kenteken voorzien – in een hoek staan de duizenden gele nummerplaten al klaar in blauwe bakken. In een andere hoek dienen twee half gedemonteerde donorauto’s als noodvoorziening van onderdelen: ,,Mocht een Model 3 onverhoopt transportschade hebben, is het sneller om hier onderdelen van af te halen dan ze door een koerier te laten brengen. Gelukkig is dat vrijwel nooit nodig.” Nog snel een Mennekes-laadkabel in de achterbak en de Tesla is klaar voor de ontmoeting met z’n nieuwe eigenaar.

Een laatste check gebeurt in een tijdelijke tent © Roland Tameling

Geen bloemetje
Die ontmoeting is een wat kille bedoeling. Eindhovenaar Martin van de Ven loopt zonder begeleiding of bloemetje op zijn rode Model 3 ‘Long Range’ af, maar is al lang blij dat hij zijn auto dit jaar in ontvangst kan nemen. ,,Eerst zou ik een witte ‘Standard Range’ krijgen maar die was ineens niet meer leverbaar. Toen heb ik maar deze rode gekozen. De traditionele uitleg van de dealer over de functies van de auto mis ik niet, want Tesla heeft ons van tevoren goed genoeg voorbereid met allerlei filmpjes. En een bloemetje is leuk, maar geeft mij eerder het gevoel dat ik te veel heb betaald. Ik kom hier niet voor persoonlijk contact, maar om een auto te halen.”

Even snel terug naar de dorpsdealer is er niet bij voor Tesla-rijders (het concern heeft in Nederland slechts een paar vestigingen), dus voor vertrek krijgen de nieuwbakken eigenaren het advies hun auto goed te controleren op eventuele problemen. Bij de Model 3 van Van de Ven blijkt het klepje van de laadopening niet helemaal netjes te sluiten, dus krijgt hij bezoek van een Tesla-technicus die het mankement ter plaatse herstelt. Ook een zo kort mogelijke, tot in de puntjes geplande afleverketen kan niet zonder improvisatie.

Tesla-rijders op weg naar hun nieuwe Model 3 © AD

Ja, ook hier klinkt her en der kritiek op de ‘kille, onpersoonlijke wijze’ waarop Tesla de auto’s overhandigt aan nieuwe klanten. Maar het overgrote deel van de mensen die vandaag naar Amsterdam zijn afgereisd, bekijkt het zakelijk en komt zelf ook niet voor een theekransje. Een gevoel van opwinding overheerst: deze mensen hebben voor de laagst mogelijke prijs één van de meest gewilde elektrische auto’s van het moment op de kop getikt en zitten de komende jaren voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat ze daarvoor op een natte decemberochtend met het OV naar de haven van Amsterdam moesten, zijn ze na de eerste leasetermijn al weer vergeten.

Met afbeeldingen en video, zie link

www.ad.nl/auto/een-enorme-logistieke-...
[verwijderd]
0
Tja, als een bedrijfsleasebak neemt en er dan een strikje en applaus bij verwacht ben je verder heen dan de mensen die denken dat ze Tesla helpen de wereld te redden door het aandeel te kopen :-D
Geen fan van de Porsche-achtige duck face maar gemiddeld ontsieren ze het straatbeeld totaal niet. Zie er steeds meer in de wijk. En in theorie wordt de lucht ook ietsjes schoner.
voda
0
Tesla-eigenaar Elon Musk is een stap dichter bij een fabriek in Duitsland, het thuisland van grote automakers Volkswagen, Daimler en BMW. Tesla heeft namelijk een akkoord gesloten over de aankoop van een stuk land in de staat Brandenburg.

Ambtenaren van de stad sloten vrijdag een akkoord met Tesla over de verkoop van een stuk land van 300 hectare in het plaatsje Grünheide, nabij Berlijn. Ook heeft de elektrische autobouwer milieuvergunningen aangevraagd, stelt de Duitse staat zaterdag op haar website.

"We hebben twee nieuwe mijlpalen bereikt vlak voor Kerst", schrijft de economische minister van Brandenburg Jörg Steinbach. "Ik ben hierdoor optimistisch dat we volgend jaar snel verder kunnen gaan met dit spectaculaire project." De overeenkomst moet nog wel worden getekend door het management van Tesla.

De automaker maakte vorige maand bekend dat de vierde zogeheten 'gigafactory' van het bedrijf naar Duitsland komt. De fabriek herbergt zo'n tienduizend werknemers en moet jaarlijks een half miljoen auto's produceren.

Duitsland verkocht vorige maand voor het eerst de meeste elektrische auto's in Europa. Een unicum: hiervoor was dat steevast Noorwegen. Het zal waarschijnlijk niet bij één keer blijven: Duitse automakers investeren namelijk fors in de productie van elektrische auto's, met veel nieuwe modellen op de planning in de komende twee jaar.

www.nu.nl/economie/6019557/tesla-stap...
voda
0
Tesla vindt krediet in China - media

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Tesla Inc
$ 405,64 1,62 0,40 % NASDAQ
Tesla Inc
371,60 7,20 1,98 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft een een lening ter waarde van omgerekend 1,4 miljard dollar afgesloten in China. Dit meldde persbureau Reuters maandag op basis van bronnen.

Telsa is volgens het persbureau een vijfjarige lening aangegaan ter waarde van 10 miljard yuan voor de bouw van een fabriek in Shanghai.

Onder de kredietverstrekkers zitten China Construction Bank, Agricultural Bank of China, Industrial and Commercial Bank of China en Shanghai Pudong Development Bank.

De lening vervangt een oude lening ter waarde van 3,5 miljard yuan.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Mr sponge
0
Tesla to take new $1.4B loan for Shanghai plant
seekingalpha.com/news/3528051-tesla-t...
En Musk maar roepen dat de cashpositie steeds verbeterd...
Dat snap ik als je steeds meer leent en je personeel deels in aandelen betaald.

"The new loan will be partially used to roll over the previous 3.5B yuan debt, while the rest will be used on the factory and Tesla's China operations."

Ze lenen dus 6.5B yuan($0.9B) extra als ik het goed begrijp. Valt de bouw in China toch weer tegen?
Mr sponge
0
The Human Cost Of The EV Revolution

www.zerohedge.com/energy/human-cost-e...

Gelukkig weten Tesla en de andere techreuzen steeds verder te snijden in de kosten van hun accu's... Dat scheelt toch weer een paar honderd dollar per auto...
[verwijderd]
0
Als het aan Tesla ligt heeft natuurlijk niemand een baan bij hen, als er een miljard geleend kan worden om een ton aan arbeidsplaatsen te besparen zullen ze daar niet lang over dubben. Zelfs hun grootste innovatie, zelfrijdende auto's, zijn er niet om het voor eigenaren makkelijker te maken zonder rijbewijs te gaan shoppen, maar om chauffeurs werkloos te maken. Tecchnologie ipv opleiding en werkgelegenheid.

Tesla doet geen kobalt zaken meer in Congo, dus die kinderen van 6 moeten nu op een andere manier aan hun eten gaan zien te komen. Rijke landen denken heel simpel over kinderarbeid. Boycotten die hap, toch? Doelgerichte hulp zullen ze niet over piekeren, voldoende eten en onderwijs ofzo, zonder politieke voorwaarden. Humanitaire crisis in Syrië? Rutte zet F16's in. Overheid sponsort gewelddadige huurlingen die zich aan dezelfde kant als ISIS, OPEC en USA scharen.

Het is goed dat we proberen zonder kobalt toch een accu in elkaar te flansen. Is ook gewoon duur en zeldzaam spul, dat is genoeg reden voor Tesla om het te willen.

Terwijl de fanboys steeds wijzen op de geweldige cashpositie, leent Tesla weer wat bij. Wij weten natuurlijk wel waar die cash vandaan kwam. Zei Musk niet iets over het bekostigen van de groei met operational profits ofzo? De eerste leningen en aandelenemissies volgen verrassend snel daarop. Die paar honderd miljoen per jaar gaan ze dus niet uit hun winst halen denken ze.
thejaguar
0
tesla stapelt schuld op schuld en vult het ene gat met het andere; nu weer een miljard extra geleend. en ja hoor, beleggers vinden het weer prachtig, de koers stijgt op dit nieuws 3,2%! oftewel tesla is hierdoor weer 2 miljard meer waard geworden. hup, je leent 1 miljard en je wordt 2 miljard meer waard! dat ging in het internettijdperk ook zo: hoe meer schuld, hoe beter! alleen zijn veel van die bedrijven met torenhoge schulden zijn nu failliet!
voda
0
Tesla stond bijna 4 procent hoger. De maker van elektrische auto's sloot naar verluidt een kredietfaciliteit van ruim 1,4 miljard dollar af bij vier Chinese banken. Tussentijds oversteeg het aandeel voor het eerst de prijs van 420 dollar. Voor topman Elon Musk was dit reden om opnieuw een Twitter-grapje de wereld in te sturen. Zonder dit expliciet te zeggen refereerde hij aan een eerdere tweet uit 2018 waarin hij aangaf dat hij het bedrijf bij een prijs van 420 dollar per aandeel van de beurs wilde halen. Die 'grap' kwamen hem en zijn bedrijf destijds duur te staan. Musk en Tesla moesten van beurswaakhond SEC ieder een boete van 20 miljoen dollar betalen.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-231219-240/Wall...
voda
0
Aandeel Tesla voor het eerst door $420

Het aandeel Tesla TSLA$418,98+3,30% ging maandag na maanden van gestage stijging voor het eerst door de grens van $420. Het bedrag van $420 werd door topman Elon Musk in 2018 genoemd als bedrag waarvoor hij het bedrijf van de beurs zou halen. De tweet waarin hij dat deed, leverde hem een hoop problemen op.

Elon Musk
@elonmusk
Am considering taking Tesla private at $420. Funding secured.

85.2K
5:48 PM - Aug 7, 2018
Twitter Ads info and privacy
21.4K people are talking about this

Het optimisme van de beleggers in Tesla wordt nog eens versterkt door het gerucht dat het bedrijf aan de vooravond van de levering van in China gemaakte Model 3 sedans investeringen ter hoogte van meer dan $1,4 mrd zou hebben binnengehaald. De investering door Chinese banken voor een fabriek in Shanghai zouden volgens bronnen later deze week aangekondigd worden.

Overleg met jurist
De controversiële tweet over het van de beurs halen van Tesla bleek onjuist en de toezichthouder SEC zag het bericht als koersmanipulatie. Musk kreeg een boete van $20 mln en moest terugtreden als voorzitter van het bestuur van de maker van elektrische auto's. Hij mocht wel aanblijven als ceo.

Het twittergedrag van Musk leidde uiteindelijk tot ingrijpen van de SEC. Op basis hiervan beloofde Musk dat hij voortaan alleen nieuwsberichten op Twitter zal plaatsen na overleg met een jurist van de Californische fabrikant van elektrische auto's.

fd.nl/beurs/1329381/aandeel-tesla-voo...
[verwijderd]
0
Maf he, bijlenen omdat het niet genoeg winst maakt, beloond met +4%.
Zal ik dan ook maar aandelen uitgeven?
boem!
0
Cash-flow Tesla 9 maanden 2019.

Net cash provided by operating activities 1 miljard

Net cash used in investing activities 1 miljard.

Emissie en verhogen schulden 1,5 miljard.

Bijlenen vindt zijn oorzaak niet in de operationele winst die is gemaakt en de investeringen die zijn gemaakt.

Om de operationele prestatie van Tesla goed te kunnen beoordelen zul je de gedane investerinegn moeten verdelen tussen verricht voor bestaande activiteiten danwel voor nieuwe activiteiten.
voda
0
Tesla: Get Ready For Another Profitable Fourth Quarter

Summary
Tesla has been on fire lately (in a good way), appreciating by roughly 125% from its mid-year lows.

Despite some weakness in the first two quarters of 2019, Tesla delivered an outstanding Q3, and Q4 is likely to be even more profitable.

Tesla's Gigafactory in Shanghai is already rolling out Model 3s and the company is planning to start construction on its next Gigafactory in Europe in 2020.

The company is positioning itself to produce up to 1.5 million vehicles annually within the next 5 years or so.

Revenues, efficiency, profits, and the company's share price are likely to increase substantially in future years.

This idea was discussed in more depth with members of my private investing community, Albright Investment Group . Get started today »

Voor meer, zie link:

seekingalpha.com/article/4313717-tesl...
[verwijderd]
0
Iemand hier die ervaring heeft met First Solar? Ze lijken er nu goed voor te staan met het oog op de toekomst.

Zie ook het IEX-artikel van 18 december:

www.iex.nl/Premium/Adviezen/490735/Fi...
Mr sponge
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 24 december 2019 08:37:

Iemand hier die ervaring heeft met First Solar? Ze lijken er nu goed voor te staan met het oog op de toekomst.

Zie ook het IEX-artikel van 18 december:

www.iex.nl/Premium/Adviezen/490735/Fi...
Zeer mooi bedrijf First Solar
Ik heb ze alleen 2 jaar terug verkocht omdat ze de gehele productie gingen om switchen van de versie 4 panelen naar de versie 6 zonnepanelen.
Daardoor werden de productielijnen een voor een stilgelegd en omgebouwd/vervangen. Daarnaast werd er besloten om ook nog te investeren in extra productielijnen.
Het is nu zo langzamerhand weer een mooi moment om in te stappen.
De eerst productielijnen zijn omgebouwd en produceren het nieuw type paneel. Ook zijn de eerste projecten ermee gebouwd en die lijken goed te werken. Daarnaast zijn veel van de investeringen gedaan. Het zal nog wel even duren voordat de ombouw helemaal is afgerond. Maar dat zal meer een kwestie zijn van copy/paste.
Daarnaast maakt First Solar gewoon winst ondanks de enorme ombouw operatie.
Ook zijn ze voor de komende twee jaar al zo goed als uitverkocht. Dus tja, Mooi bedrijf.
Als ik weer wat cash beschikbaar heb ga ik zeker weer instappen.
Ik heb ze zeker nog op mijn watchlist staan!
löngterm
0
Wat een enorme bak aan gal spuwende reacties hier zeg. Lenen is gewoon aantrekkelijk met de huidige rente standen en groeien is wat Tesla moet doen. Zoals ik al vaker gezegd heb ik verkies groei over winst en als die groei vloeit uit het nemen van extra leningen dan is dat geen enkel probleem.

Daarnaast is het ook nog hypocriet. Ik zie hier regelmatig voorbij komen dat Tesla faalt om de kapitaliseren op de monopoly positie die ze hebben en dat ze sneller meer auto's zouden moeten maken. Nu gaan ze verder uitbreiden in China en dan is het weer niet goed. Ach wij Nederlanders zijn gewoon goed in klagen denk ik dan maar.

Hoe dan ook wederom een all time high en mijn opties staan inmiddels op een plus van 634% heb nog nooit zo'n percentage gehad in mijn portefeuille maar hij staat er wel leuk tussen.
[verwijderd]
0
@Mr sponge: veel dank voor je heldere reactie! Ik kijk ook al een tijdje. Even geleden was er ook een positief artikel van IEX. Op het forum van First Solar is er weinig activiteit. Dat is jammer.

Even kijken wat wijsheid is. De grafiek ziet er goed uit, daar bedoel ik mee dat ze uit hun down-trend komen volgens mij en ook uit de flat line waar ze zich de afgelopen tijd in bevonden rond de 53 dollar.

Een kleine 10% gestegen vanaf het laagste punt dit jaar. Maar eens zien wat ik ermee ga doen.....
[verwijderd]
0
quote:

löngterm schreef op 24 december 2019 13:44:

Wat een enorme bak aan gal spuwende reacties hier zeg. Lenen is gewoon aantrekkelijk met de huidige rente standen en groeien is wat Tesla moet doen. Zoals ik al vaker gezegd heb ik verkies groei over winst en als die groei vloeit uit het nemen van extra leningen dan is dat geen enkel probleem.

Daarnaast is het ook nog hypocriet. Ik zie hier regelmatig voorbij komen dat Tesla faalt om de kapitaliseren op de monopoly positie die ze hebben en dat ze sneller meer auto's zouden moeten maken. Nu gaan ze verder uitbreiden in China en dan is het weer niet goed. Ach wij Nederlanders zijn gewoon goed in klagen denk ik dan maar.

Hoe dan ook wederom een all time high en mijn opties staan inmiddels op een plus van 634% heb nog nooit zo'n percentage gehad in mijn portefeuille maar hij staat er wel leuk tussen.

Lenen is al een tijdje "aantrekkelijk".
Echt niet zo lang geleden kwam Musk met het nieuwd dat er winst gemaakt was, dat weleens elk kwartaal zo zou kunnen blijven en dat ze hun nieuwe fabrieken uit cashflow gingen bekostigen, zonder emissies. Sinds die melding/intentie hebben ze vermoed ik een half jaar aan omzet geleend/uitgegeven. En dan is er die 2 miljard van Fiat/Chrysler die inmiddels begint binnen te druppelen zonder enige kosten ertegenover.
boem!
0
@Skater.

Het blijkt voor jou te moeilijk om een onderscheid te maken tussen operationele winst en cash-flow en diepte-investeringen.
voda
0
Funny! :-)

Eerste ‘Cybertruck’ gespot op openbare weg in Rusland

Hoewel Elon Musk pas eind 2021 start met de productie van zijn Tesla Cybertruck, is in Rusland al een wagen gespot die wel heel erg lijkt op de futuristische pick-up. Het blijkt een oude Lada te zijn die door YouTubers is omgebouwd tot Cybertruck.

Hans Renier 25-12-19, 05:00 Laatste update: 06:32

Verschillende Russische media meldden dat op de ring rond Moskou een auto was gespot die wel heel erg leek op de Tesla Cybertruck. Een Instagram-gebruiker maakte een filmpje van de namaakversie van het paradepaardje van Tesla en plaatste de beelden online.

Lees ook
‘Geen Europese toelating voor Tesla's Cybertruck’

Een tot Tesla Cybertruck omgebouwde Lada Samara © Screenshot Youtube ????? ?????

De hoekige vorm van de Cybertruck is uniek, erg herkenbaar, maar kennelijk ook makkelijk na te bouwen. Dat beseften ook drie vrienden van het YouTube-kanaal Puskha Garage, die achter de actie bleken te zitten. Ze gingen aan de slag met een oude Lada Samara en lasten er bijvoorbeeld een metalen frame omheen. Voor amper 80.000 roebel (1160 euro) slaagden ze erin de Cybertruck na te bouwen.

De afmetingen van de wagen moesten ze wat verkleinen, maar toch komt het resultaat aardig in de buurt. Bovendien past de namaakversie wel in een garage, een probleem dat voor de echte Cybertruck een meer drastische oplossing vraagt.

Bekijk hier op YouTube hoe de Russen de wagen ombouwden:

youtu.be/kFrqIrCYOlM

www.ad.nl/auto/eerste-cybertruck-gesp...
Bijlage:
7.739 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 22:00
Koers 144,610
Verschil +2,560 (+1,80%)
Hoog 147,260
Laag 141,110
Volume 123.659.675
Volume gemiddeld 100.614.200
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront