TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 » | Laatste
Leefloon
0
quote:

voda schreef op 18 november 2019 19:23:

projects contributing to automated recognition of items like traffic signs, 3D-localization of vehicles and combining LIDAR (light detection and ranging) laser and camera images. For retrieving data, mobile mapping vans equipped with sensors, like LIDAR-systems and cameras, are being used.
Het valt te betwijfelen of de wereld op TomTom c.s. zal wachten, maar men heeft het belang van "combining" alvast goed begrepen. Een afwezige R&D partij lijkt infra te zijn, want ook een verkeersbord en dergelijke kan dubbel uitgevoerd worden, met minimaal 2 verschillende systemen. Dat de weg communiceert "brug niet open", en dat een meerderheid van de systemen het daarmee eens is.
DeZwarteRidder
1
OvV waarschuwt voor slimme autotechnologie

BNR Webredactie

Gisteren, 18:15
Update: vandaag, 10:00

Automobilisten kunnen niet goed overweg met slimme technologie als autopilot of cruisecontrol. Dat stelt de Onderzoeksraad voor Veiligheid vandaag in een nieuw rapport. Verslaggever Ilan Hoekstra sprak de voorzitter, Jeroen Dijsselbloem, in Den Haag.

Hogere lat

'Het kan het verkeer absoluut veiliger maken, maar dan moeten we de lat wel hoger leggen', zegt de voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, Jeroen Dijsselbloem, tegen verslaggever Ilan Hoekstra. 'Het zijn ingewikkelde systemen waarbij te weinig aandacht is voor de interactie tussen de mens en de machine.'
Vertrouwen

Een gevaar is dat bestuurders te veel vertrouwen hebben in deze systemen. Daarom vindt de OVV dat de overheid eisen moet stellen aan de manier waarop deze systemen in de praktijk getest worden en uiteindelijk gelanceerd worden. Dat doet de overheid bijvoorbeeld ook bij remsystemen.

Lees ook: Autoschade ondanks slimme snufjes

Training

En daarom bieden sommige autoverkopers of fabrikanten nu zelfs trainingen aan om al je snufjes in je auto onder de knie te krijgen. Verslaggever Ilan Hoekstra ging ook langs bij zo'n cursus, en leerde hoe makkelijk zijn eigen auto te bedienen is. Mark Maaskant van Prodrive Acadamy legt uit waarom hij vindt dat deze slimme autotechnologie het rijden wel veiliger kan maken.

Beperktedijkbewaking
3
Die Dijsselbloem heeft ook overal verstand van ...
In juni kwam hij met een rapport over de rekenrente voor pensioenfondsen. Dat rapport bevatte tegenstrijdigheden, maar dat had het journaille niet in de gaten. Een goeie maand geleden zat hij in het tv-programma Buitenhof ook weer allerlei tendentieuze (en zelfs onware) dingen over pensioenen te beweren. Presentator Jort Kelder vroeg niet door, die vindt zichzelf interessanter dan wat z'n gast allemaal zegt.

Nu begint Dijssel dus te kletsen over 'autopilot en cruisecontrol'. U bent gewaarschuwd.

Leefloon
0
Óók zelfrijdend, maar dan hopelijk zonder overstekende voetgangers e.d.:

---

"De NS heeft vannacht op de Hanzelijn een proef gedaan met een zelfrijdende trein. De trein rijdt, remt en stopt op basis van een geprogrammeerde dienstregeling. De trein reed een paar keer heen en weer tussen Kampen Zuid en Swifterbant. In de cabine zat wel een bemanning om zo nodig in te grijpen. De NS is tevreden over de test. Wanneer de trein zonder machinist gaat rijden is nog niet bekend.

Eerder deden ook ProRail en Arriva een test met een zelfrijdende trein. De NS wilde ook experimenteren,om naar andere zaken te kijken.".

---

Dit bericht is futuristischer dan dat je misschien zou kunnen vermoeden, want het genoemde Swifterbant heeft in werkelijkheid nog niet eens een station. De trein zal hebben gereden over een moderne spoorlijn tussen de stations Dronten en Kampen Zuid, zonder spannende wissels en zonder spoorwegovergangen.
leonardus65
1
Zonder wissels en spoorwegovergangen werkt dat al vanaf de Olympische Spelen in Vancouver, kan toch niet zo moeilijk zijn.
Leefloon
0
Zonder spannende wissels (Swifterbant zal bv. betekenen dat station Dronten een stukje is gepasseerd, maar een rangeerterrein bij Lelystad niet).

Moeilijkheid speelt bij testen geen rol. Met betrokkenheid van ICT is de kans vrij groot dat een testscript telkens begint met "log in als machinist", met als verwacht resultaat een welkomstmelding. Net zoals op de checklist van een piloot een eenvoudige uitwendige inspectie zou kunnen staan. Twee vleugels? Check! Twee motoren? Check. Of, anders gezegd, zou het niet moeilijk moeten zijn om op onze planeet leven te detecteren. Toch is er ongetwijfeld weleens iets Russisch richting Venus gelanceerd om daar leven te vinden, tenzij zo'n bewering over een mislukking alleen overdrijvende Russische humor was, maar zou dat zelfs op aarde niet zijn gelukt.

Ze doen het onderzoek blijkbaar in behapbare stukjes, wat op zich goed is. Als er hier al testbevindingen zijn, groot of klein, dan kun je dat maar beter nu constateren dan tijdens een veel moeilijkere, voor hen nieuwe test.

Hoe dan ook is het gebruikte spoor alleen representatief voor Flevoland, waar een spoorwegovergang nog zeldzamer is dan een zijspoor. De gebruikte Hanzelijn van maximaal 50 kilometer kent nul spoorwegovergangen, en heeft waarschijnlijk alleen wissels om bij een gestrande trein op het andere spoor te kunnen komen. Een pril Nederlands stadium, dus. Ach, ze moeten ergens beginnen.
Beperktedijkbewaking
2
quote:

Leefloon schreef op 12 december 2019 03:54:

...
Hoe dan ook is het gebruikte spoor alleen representatief voor Flevoland, waar een spoorwegovergang nog zeldzamer is dan een zijspoor. De gebruikte Hanzelijn van maximaal 50 kilometer kent nul spoorwegovergangen, en heeft waarschijnlijk alleen wissels om bij een gestrande trein op het andere spoor te kunnen komen. Een pril Nederlands stadium, dus. Ach, ze moeten ergens beginnen.
Met ingang van vandaag gaan alle IC's tussen Den Haag en het Noorden over deze Hanzelijn (dus niet meer via Utrecht en Amersfoort). Het zal er dus drukker worden.

P.S. Vanuit de trein heb je op die lijn een heel mooi uitzicht over de Noordelijke Flevopolder.

Leefloon
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 15 december 2019 07:02:

P.S. Vanuit de trein heb je op die lijn een heel mooi uitzicht over de Noordelijke Flevopolder.
Mogelijk het grootste door mensen gemaakte "ding", Oostelijk Flevoland, inclusief zicht op een landschapskunstwerk (Observatorium). Op het oude land heb je, in een uitzending met een titel die bij sommige gebruikersnamen past, in de verte ook uitzicht op de plek in een "perfect" landschap waar de heren staan: www.npostart.nl/panorama-pijbes/29-07... (@18:02). Nooit bekeken, maar vanaf de brug over de overbodig gebouwde CDA- en CU-rivier zou je vanuit de trein hetzelfde genoemde kerkje nog net aan de horizon moeten kunnen zien. In het nieuwe land loopt er tussen Dronten en het Drontermeer een fietspad nabij het spoor.

Dronten was blijkbaar al voorbereid op de aanleg. Kampen-Zuid ligt eigenlijk tussen de weilanden voorbij de er bekende Zwartendijk (o.a. Zuiderzeeroutes), maar daar is een Albert Heijn-franchiser (Bun Holding) projectontwikkelaar geworden, met een uit de grond gestampte woonwijk om dat beeld met grazende koeien weg te nemen.

Een geschikt stukje spoor voor een eerste, eenvoudige test. Modern spoor, en dus geen moeilijke punten. Okay, misschien de tunnel onder het randmeer door, wanneer je met GPS werkt.

Ik kan me vergissen, maar wanneer er in Zuidelijk Flevoland een testtraject van een Hyperloop wordt gebouwd, wordt net zoals in Dronten een voorbereid landschap gebruikt. Daar lijkt ruimte gereserveerd te zijn voor een 8-baans weg of drukke weg met spoorbaan, maar ligt er een 2-baansweg en ligt er dus ook ruimte voor zo'n buis: oosterwold.info/actueel/hyperloop-lan...

Flevoland, van Observatorium tot en met testlaboratorium...
jessebrown
1
Mitsubishi und NTT werden große Investoren beim Kartendienst Here

Freitag, 20.12.2019 08:34 von dpa-AFX - Aufrufe: 257





Das Emblem auf einem Mitsubishi-Auto.
pixabay.com
BERLIN (dpa-AFX) - Beim Kartendienst der deutschen Autobauer Here kommen in großem Stil japanische Investoren an Bord. Der Autohersteller Mitsubishi (Mitsubishi Aktie) und der Telekom-Anbieter NTT wollen gemeinsam einen Anteil von 30 Prozent übernehmen. Die Investition solle Here die Basis für ein schnelleres Wachstum in der Region bringen, teilte das Unternehmen am Freitag mit. Finanzielle Details wurden nicht genannt. Der Deal müsse noch von den Behörden freigegeben werden.
NewKidInTown
0
Israel voorop op laser-gebied. Gaan ze ook komen met "a game-changer" op navigatie/autonoom rijden ?

Israel Unveils Breakthrough Aerial 'Laser Sword' Missile Intercept System

“It's a game-changer” — declared Gen. Yaniv Rotem, head of Israel's Defense Ministry’s (IDF) Directorate of Research and Development, in a Jerusalem Post interview profiling the county's newest breakthrough laser targeting technology.

The IDF unveiled what's being described as an aerial 'laser sword' which can take out multiple types of airborne threats such as drones, rockets and anti-tank missiles. This after a decade-long program focusing on defensive measures using lasers, and amid a broader global trend which has seen the United States, Russia and China tout its own laser systems, most currently used by naval vessels.
marathon 11
0
Binnenkort HSA/Thales nog een nieuwe concurrent van TT?
Ik denk dat je nu teveel science fictie series hebt gekeken of te algemeen hebt gegoogeld
NewKidInTown
1
Game-changer, paradigma shift of disruptie ? Je weet het niet.

"10 of the hottest self-driving technologies from Israel

Israel’s high-tech expertise is a perfect fit for automakers building the systems that will put self-driving cars on the road safely and securely."

www.israel21c.org/10-of-the-hottest-a...

Leefloon
0
quote:

NewKidInTown schreef op 10 januari 2020 08:49:

Game-changer, paradigma shift of disruptie ?
Het meeste lijkt mij meer van hetzelfde, met name de losse oplossingen. Met kans op overnames van deeloplossingen door de rijkere grote partijen. De beveiliger lijkt dan technisch interessant en relevant door en voor het land, niet door een hack met z'n allen opeens rechtsaf het kanaal in, maar een verstoord "zicht" van dat ene type systeem en je rijdt alsnog rechtsaf het kanaal in.
Wipo
0
TomTom levert kaarten voor auto's Alfa Romeo
Gepubliceerd op 7 jan 2020 om 16:48

AMSTERDAM (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom gaat kaarten leveren voor de Alfa Romeo-modellen Giulia en Stelvio. De deal geldt wereldwijd, inclusief China en Japan. Financiële details maakte TomTom niet bekend.

Kopers van de twee modellen van de Italiaanse autobouwer, onderdeel van Fiat Chrysler, krijgen niet alleen de beschikking over kaarten van het Nederlands bedrijf. Het infotainmentsysteem van Alfa Romeo maakt ook gebruik van informatie over verkeersdrukte, snelheidscamera's, het weer, beschikbare parkeerplaatsen en brandstofprijzen.
marathon 11
0
quote:

Wipo schreef op 10 januari 2020 10:20:

TomTom levert kaarten voor auto's Alfa Romeo
Gepubliceerd op 7 jan 2020 om 16:48

AMSTERDAM (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom gaat kaarten leveren voor de Alfa Romeo-modellen Giulia en Stelvio. De deal geldt wereldwijd, inclusief China en Japan. Financiële details maakte TomTom niet bekend.

Kopers van de twee modellen van de Italiaanse autobouwer, onderdeel van Fiat Chrysler, krijgen niet alleen de beschikking over kaarten van het Nederlands bedrijf. Het infotainmentsysteem van Alfa Romeo maakt ook gebruik van informatie over verkeersdrukte, snelheidscamera's, het weer, beschikbare parkeerplaatsen en brandstofprijzen.
Bedankt Wipo maar deze trein is al een paar dagen geleden voorbij gekomen.
NewKidInTown
0
quote:

marathon 11 schreef op 10 januari 2020 10:35:

Bedankt Wipo maar deze trein is al een paar dagen geleden voorbij gekomen.
Ja, laten we die Alfa Romeo met 0,17% marktaandeel discussie niet herhalen.
mjmj
0
quote:

Wipo schreef op 10 januari 2020 10:20:

TomTom levert kaarten voor auto's Alfa Romeo
Gepubliceerd op 7 jan 2020 om 16:48

AMSTERDAM (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom gaat kaarten leveren voor de Alfa Romeo-modellen Giulia en Stelvio. De deal geldt wereldwijd, inclusief China en Japan. Financiële details maakte TomTom niet bekend.

Kopers van de twee modellen van de Italiaanse autobouwer, onderdeel van Fiat Chrysler, krijgen niet alleen de beschikking over kaarten van het Nederlands bedrijf. Het infotainmentsysteem van Alfa Romeo maakt ook gebruik van informatie over verkeersdrukte, snelheidscamera's, het weer, beschikbare parkeerplaatsen en brandstofprijzen.
De trein gaat echt vertrekken als ze een elektrische Gulia en Stelvio in de markt zetten, maar helaas loopt Fiat op dat gebied enigszins achter. O ja, verder moeten ze de roestgevoeligheid wat verbeteren...
voda
0
Baidu Gets Licenses to Test Self-Driving Vehicles

Auto News - Published on Fri, 10 Jan 2020
Image Source: Baidu Autonomous Cars

Chinese multinational technology company Baidu announced on December 30 it was granted 40 road test licenses for passenger-carrying autonomous driving by regulators in Beijing. The tech giant is one of the first companies in China to be given green lights to self-driving cars for carrying passengers on Beijing’s roads. Up to now, Baidu Apollo has obtained 120 such licenses.

Beijing boasts the country's first region-level road network of over 300km for self-driving test. Covering Yizhuang, Haidian, Shunyi, Fangshan and other regions, the test roads in the city have a total distance of more than 500km. As Beijing issues the licenses for passenger-carrying vehicles, the 322-km road in Yizhuang has been opened up for the test.

The Chinese Internet giant has conducted road tests in 23 cities of China with the tested vehicles running over 3 million kilometers in total. In addition, the company has filed 1,237 patents on intelligent driving. In July, it also obtained T4 licenses to test self-driving vehicles in the capital city of Beijing. Licenses employed on the road test of Beijing are classified into five levels—from T1 to T5.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront