TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom eerste kwartaal 2020...

1.539 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Dutchy Ron
0
Ik ga er nog steeds vanuit dat de enige relatie tussen TT is
- speed limits
-traffic info
Dutchy Ron
0
Aandeel Tesla met vette winst verkocht maar had 2x zoveel kunnen zijn, die spuiten omhoog

100% gestegen afgelopen 6mnd
mjmj
0
Ik ben benieuwd naar een TA analyse van Tesla.. 100 miljard lijkt me heel erg veel voor deze club.
boem!
0
Tom2 heeft geen ontsnappingsclausule nodig en heeft daarvoor ook niet de slagkracht tov haar High-Tech handelspartners, zij profileren zich met groot succes als de enige onafhankelijke en zelfstandige aanbieder op het gebied van HD-maps tbv LBS.
Haar klanten zullen welhaast zeker ontsnappingsclausules hebben ingebouwd waarbij de onafhankelijkheid en zelfstandigheid als waarborg dienen voor continuering van de onderlinge activiteiten.

TT koerst volgens eigen zeggen af op een omzet van 1,5 a 2 miljard binnen A&E en die omzet kan alleen gerealisserd worden door AL die grote High-Tech partijen binnen boord te houden en zonder dat de Automotive BU geconfronteerd wordt door een disruptie waaruit zou blijken dat HD-maps NIET nodig zijn om level-5 te bereiken.

TT heeft al die partijen nodig dus een voorkeurspositie voor Apple, Uber, Huawei of Microsoft is volgens mij onmogelijk om het door TT omschreven doel van minimaal 5 euro FCF per aandeel te bereiken.
Een dergelijke FCF per aandeel is minimaal goed voor een koers van 75 euro(15X FCF) en uitgaande van het trackrecord van HG mbt outlooks en targets zal dat een prudente forecast zijn.
Indien men erin slaagt om het aantal uitstaande aandelen te verminderen met 25% zit je al op een koersnivo van 100 euro.

Hoe vervelend ook voor alle ongeduldigen we zullen moeten wachten op de voortgang in het proces naar die 75-100 euro want de FF(F) hebben daar hun vertrouwen in uitgesproken en zijn niet bereid hun kindje te verkopen voor bedragen die daar veel voor onder doen.
Ik verwacht wel een tender-bod van 13,50 a 15 euro om die ongeduldigen tegemoet te komen in hun haast om rendement te schrijven want dat komt niet alleen de FFF goed uit maar ook alle overige aandeelhouders die wel vertrouwen hebben in het management en de door hen gekozen strategie.
Dutchy Ron
0
Je hoort of leest weinig recente artikelen waar Baidu en TT worden genoemd rit Apollo ....
win some...
1
quote:

boem! schreef op 22 januari 2020 17:30:

[..]

TT koerst volgens eigen zeggen af op een omzet van 1,5 a 2 miljard binnen A&E en die omzet kan alleen gerealisserd worden door AL die grote High-Tech partijen binnen boord te houden en zonder dat de Automotive BU geconfronteerd wordt door een disruptie waaruit zou blijken dat HD-maps NIET nodig zijn om level-5 te bereiken.

TT heeft al die partijen nodig dus een voorkeurspositie voor Apple, Uber, Huawei of Microsoft is volgens mij onmogelijk om het door TT omschreven doel van minimaal 5 euro FCF per aandeel te bereiken.

-Een minimale omzet in 2030 van 1500 miljoen tegen 90% gross margin levert een gross profit op van 1350 miljoen.
-Minimaal 5 euro FCF per aandeel in 2030. Bij 132 miljoen aandelen geeft dit een FCF van 5 x 132 = 660 miljoen.
-Daaruit volgt dat in 2030 het uitgavenniveau 690 miljoen is.

Voor 2019 is op de CMD een outlook gegeven van 520 miljoen cash-uitgaven voor 2019. Om dan in 2030 een uitgavenniveau van 690 miljoen te bereiken is er een gemiddelde groei van uitgaven van 2,6 % per jaar nodig. Dit is mogelijk, maar gezien het feit dat de cash-uitgaven in 2019 met 17% stegen allerminst zeker. En ook niet als zodanig door TT benoemd.
[verwijderd]
0
quote:

Erg chebbi schreef op 22 januari 2020 11:47:

[...]

Zie het ook. M.n. de achteruitgang in reclame-inkomsten bij Google krijgt aandacht.

Heeft iemand van het forum een HUAWEI met HMS?
Als je Harmoy OS bedoeld (met excuses voor de belabberde vertaling)

Huawei is aantrekkelijk geweest voor de voordelen van zijn eigen Harmony OS, maar leidinggevenden hebben anders gesproken over wanneer de mobiele apparaten van Huawei met het OS beschikbaar zullen zijn. In november 2019 zei senior vice-president Vincent Pang dat de lancering zes tot negen maanden later zou zijn (april tot juli 2020).

www.businessinsider.jp/post-206138

OF
translate.google.nl/translate?hl=nl&a...

KC
Putz
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 22 januari 2020 17:24:

Aandeel Tesla met vette winst verkocht maar had 2x zoveel kunnen zijn, die spuiten omhoog

100% gestegen afgelopen 6mnd
Laat ze TT maar ff overnemen, aandelenruiltje, klaar... soort Takeaway/Just Eat constructie.
DNFTT
0
quote:

Erg chebbi schreef op 22 januari 2020 11:47:

[...]

Zie het ook. M.n. de achteruitgang in reclame-inkomsten bij Google krijgt aandacht.

Heeft iemand van het forum een HUAWEI met HMS?
Zal waarschijnlijk een verdwaalde Mate 30 pro koper worden, Playstore werkt nog gewoon door onder Emui 10 welke nu uitgerold wordt.
In de Huawei Appgallery staat de teller bij TomTom op <1000 installaties (release 20-09-2018) en TomTom bij Google Play >10.000.000
Verder geeft Huawei keuze uit Maps.me (1 miljoen) Via Michelin (70K) en wat kleintjes.

De volgende TT verlenging laat ik via Huawei lopen.

tatje
0
HG zal er wel IETS van maken.

1 of ander l.lverhaal.

Er is een deal met Huawei, maar we wachten met een PB, tot dat we de toestemming hebben van de amerikaanse overheid.

Met terugwerkende kracht.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren :-)
marathon 11
0
quote:

tatje schreef op 23 januari 2020 08:53:

HG zal er wel IETS van maken.

1 of ander l.lverhaal.

Er is een deal met Huawei, maar we wachten met een PB, tot dat we de toestemming hebben van de amerikaanse overheid.

Met terugwerkende kracht.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren :-)
Thx. Vrouwtje was jarig
tatje
0
Analysts expect Microsoft’s free cash flow to rise 20.6% YoY to $6.3 billion in the second quarter of fiscal 2020.

25 miljard FCF per jaar, wel dollars.
Maar wie zeurt daarom bij zulke bedragen.

FCF Q2 2020 is dus 6,3 miljard dollar.

Als Microsoft wil, de centen hebben ze :-)

marketrealist.com/2020/01/what-expect...

Onderaan staat een verwijzing naar de strijd tussen Microsoft en Amazon over een contract van de regering.

Staat ook de marktaandelen in de cloud en hoe groot de cloud dit jaar is.

[verwijderd]
0
tweakers.net/nieuws/162616/huawei-gaa...

HarmonyOS zou ook in gebruik kunnen worden genomen als software voor auto's, maar Zhengfei laat weten dat het niet de bedoeling is om eigen auto's te gaan produceren. In plaats daarvan wil Huawei zich richten op software en clouddiensten voor auto's. voor zijn eigen kaartendiensten
Koos99
0
Net alvast naar Q4 2019 forecast + 2020 forecast zitten kijken.
De cijfers worden erbarmelijk.

De omzet 2020 outlook zal waarschijnlijk lager uitkomen dan de omzet 2019
De FCF 2020 outlook komt waarschijnlijk lager uit dan FCF 2019

Het enige lichtpuntje kan komen van een eventuele aandelen inkoop. Zoals eerder beredeneert, ik verwacht een tender offer van EUR 200 mil, geef maar aan hoeveel aandelen je wilt verkopen tegen welke prijs, en dan worden die in 1 keer uit de markt genomen. Een langdurig inkoopprogramma met deze volumes kan ik me niet voorstellen.

Ook spannend is de Automotive backlog. Ik hoop wel dat TomTom het Automotive orderboek op de oude en de nieuwe manier bekend maakt. Ik noem maar iets als enkel gemeld wordt dat de backlog EUR 1.7 miljard is, dan valt niet af te leiden of TomTom een goed of een slecht jaar had qua order intake.
[verwijderd]
2
Die hele consensus slaat nergens meer op, ik schreef het al eerder.
kijk bijv eens naar enterprise, die hogen ze gemiddeld op met 10 miljoen, maar niemand wist bij het maken van de sommen van de deal met Huawai! Verder kan ik me niet voorstellen dat de analisten een scherp beeld hebben van de contracten met Microsoft.

We kunnen heel lang gaan rekenen, maar het brengt ons niet dichter bij de waarheid, want de waarheid zit onder de pet

corporate.tomtom.com/static-files/fea...

KC
tatje
1
Gewoon de CMD en de Q4 prognose van Taco door de analisten in de grabbelton gegooid.

Volgens mij is de consensus nog nooit zo vroeg geweest .
13 dagen voor de cijfers van TT zelf.

Wat je allemaal moet doen, om de koers laag te houden :-)

Analisten
Automotive - 4,6%
Enterprise + 23%
Consumer - 30%
Totaal - 9,19%

[verwijderd]
2
Gelieve ook even te kijken naar de verschillen in de schattingen bij de verschillende onderdelen. Die verschillen zijn groot tot extreem groot; kennelijk is er bij de verschillende meetings met analisten geen eenduidige informatie verstrekt of zelfs helemaal geen nuttige informatie...

Ik heb natuurlijk enkele analisten afgelopen dagen al om een reactie gevraagd; die analisten zwijgen echter ook als het graf

en dan toch een minim pluspuntje:
Pre Q4 and FY 2019 consensus is based on the estimates of 9 sell side analysts

de vorige keer namen slechts 6 analisten de moeite
1.539 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront