PostNL « Terug naar discussie overzicht

Januari 2020 Nederlanders verkopen steeds meer aandelen Niet zo slim als je aandelen Post.nl hebt , toch ?

2.486 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 121 122 123 124 125 » | Laatste
Koindraak
0
quote:

Yes we can schreef op 23 januari 2020 17:50:

Ik post van langs om minder op dit forum, teveel onzin hier. Maar rustig gestaffeld bijkopen :)
Nog even wachten met bijkopen, rond de 1 euro zal een mooi moment zijn
prinszicht
0
quote:

Cerburus schreef op 23 januari 2020 17:06:

@prinszicht, kunnen we ook eens weer wat leren :)

www.nlgroeit.nl/mentor/herna-verhagen...
Zonder een persoonlijke masterclass heb ik veel van haar geleerd. Nou Jeff, kom er maar in en geef deze hofnar eens een pak slag. De postbodes krijg je gratis er bij, de DC’s ook. En ruim 3 miljard omzet. Marges waar jij prima mee kunt leven. En in de enveloppen stoppen we gewoon kleine objecten als bijvoorbeeld een deurbel. Nu betaal 1,5 miljard en over 2 jaar spreken we over bol.com in de verleden tijd.
[verwijderd]
0
quote:

Koindraak schreef op 23 januari 2020 19:46:

[...]

Twee van de drie analisten zeggen duidelijk dat het niks is en nooit meer iets wordt
Je moet als belegger de momenten herkennen dat het kan draaien.
Sommige beleggers kunnen dit niet en uiteraard ook niet alle analisten.
Februari nadert met rasse schreden. Laten we eens zien waar de koers dan staat aan het einde van deze aankomende maand.........
Lector
0
quote:

prinszicht schreef op 23 januari 2020 20:58:

[...]

Zonder een persoonlijke masterclass heb ik veel van haar geleerd. Nou Jeff, kom er maar in en geef deze hofnar eens een pak slag. De postbodes krijg je gratis er bij, de DC’s ook. En ruim 3 miljard omzet. Marges waar jij prima mee kunt leven. En in de enveloppen stoppen we gewoon kleine objecten als bijvoorbeeld een deurbel. Nu betaal 1,5 miljard en over 2 jaar spreken we over bol.com in de verleden tijd.
Jeff Bezos zal PostNL nooit kopen, hij kan het zelf namelijk veel beter.
Amazon komt naar Nederland en zal net zo snel groeien als in Duitsland. Het bedrijf is groot, bekend, innoveert en heeft ongelimiteerde financiële mogelijkheden.
Ze drukken hun concurrenten (Bol en Coolblue) uit de markt of slokken ze op als hapklare brok. Ik zou niet weten wat Amazon met PostNL moet (ze bezorgen met DHL), maar mocht PostNL ze in de weg zitten dan stampen ze onze nationale trots in de grond als een olifant die op een mier gaat staan.
Lector
0
quote:

Reply schreef op 23 januari 2020 21:12:

[...]

Je moet als belegger de momenten herkennen dat het kan draaien.
Sommige beleggers kunnen dit niet en uiteraard ook niet alle analisten.
Februari nadert met rasse schreden. Laten we eens zien waar de koers dan staat aan het einde van deze aankomende maand.........
Vrij eenvoudig te voorspellen, eind februari staat de koers onder de huidige dagkoers van € 1,75.
PostNL is namelijk bezig met een race naar de bodem dus de kans dat het lager staat is aanzienlijk.
Mocht de koers onverhoopt hoger staan dan is dit een tijdelijke stuiptrekking die vanzelf weer gecorrigeerd wordt.
Het aandeel is koopwaardig rond de € 1,20.

Koindraak
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
prinszicht
1
quote:

Lector schreef op 23 januari 2020 21:18:

[...]

Jeff Bezos zal PostNL nooit kopen, hij kan het zelf namelijk veel beter.
Amazon komt naar Nederland en zal net zo snel groeien als in Duitsland. Het bedrijf is groot, bekend, innoveert en heeft ongelimiteerde financiële mogelijkheden.
Ze drukken hun concurrenten (Bol en Coolblue) uit de markt of slokken ze op als hapklare brok. Ik zou niet weten wat Amazon met PostNL moet (ze bezorgen met DHL), maar mocht PostNL ze in de weg zitten dan stampen ze onze nationale trots in de grond als een olifant die op een mier gaat staan.
Jij moet een lesje logistiek en distributie volgen. Bol en Coolblue groeien nog. Als ome Jeff wilt groeien in een hoger tempo. Kan ie niet uit Duitsland blijven leveren. Tuurlijk doet dhl mee. En ome Jeff stunt met prijzen. Maar veel goedkoper is ie niet op de totaalprijs. Omdat grensoverschrijdende levering veel kost. En de busjes zitten vol, de mensen zijn niet beschikbaar als schijnzelfstandige. Wilt ie hard groeien. Moet iemand in NL voor hem leveren. En hij gaat van alles proberen. Maar dan komen de bonden om de hoek kijken. Nee, mister miljard moet de knip trekken. Of samen met Post of hij koopt zich in. With a little help from the shorts!

En Johnnie heeft ook miljarden. En een media-imperium. En de champions league. Daar wordt gewoon onderhandeld. Zonder dat onze hofnar aan tafel zit. Die mag lintjes doorknippen en het nieuwe salaris van de ceo van ing verdedigen in Den Haag.
Filasoft
0
quote:

Lector schreef op 23 januari 2020 21:18:

[...]

Jeff Bezos zal PostNL nooit kopen, hij kan het zelf namelijk veel beter.
Amazon komt naar Nederland en zal net zo snel groeien als in Duitsland. Het bedrijf is groot, bekend, innoveert en heeft ongelimiteerde financiële mogelijkheden.
Ze drukken hun concurrenten (Bol en Coolblue) uit de markt of slokken ze op als hapklare brok. Ik zou niet weten wat Amazon met PostNL moet (ze bezorgen met DHL), maar mocht PostNL ze in de weg zitten dan stampen ze onze nationale trots in de grond als een olifant die op een mier gaat staan.
Jeff Bezos zal PostNL nooit kunnen kopen. Dat zal Den Haag niet toestaan.
Eerst een streep zetten door de marktwerking en een monopolist creëren en vervolgens deze monopolist op een presenteerblaadje door een buitenlands bedrijf laten opslokken. Dan had BPost al veel eerder kunnen toeslaan, maar hoe dat is afgelopen weten we allemaal. Herna wilde best naar een Belgisch-Nederlandse combinatie, maar Den Haag zag teveel beren op de weg.
Zo is het volgens mij gegaan.

Go Go Go !
0
De AMX onwaardig. De ellende is voorlopig niet nog niet voorbij.

Harlekijn kruipt steeds verder bij de politiek op schoot. De groene stadsdistributie in politiek Den Haag. Weer zo’n mooi project waarbij, ik citeer .. “ ...SUEZ neemt de logistiek rondom de afvalstromen voor z'n rekening en voert samen met PostNL onder andere citrusschillen, koffiedik en –bekers af naar en vanuit de stadshub“.

Citrusschillen en koffiedik... Mooier en treffender kunnen ze het niet typeren in dit artikel. Dit vat werkelijk alles mooi samen.

Onze koffiedik kijkende Harlekijn, die ons knollen voor citroenen verkoopt en de schilletjes wegbrengt. Godsamme, 1 aandeel kost minder dan 2 postzegels. Dat mens wil de prijs natuurlijk nooit maximaal verhogen, omdat het zo lullig lijkt wanneer een postzegel duurder zou dan 1 aandeel PNL.

gpjf
1
quote:

Koindraak schreef op 23 januari 2020 21:51:

Wall street donker rood.... morgen naar de 1,70
Koindraak wil je nou eens ophouden de zaak te besodemieteren. Moderator graag actie want deze persoon vervuilt gigantisch dit draadje. Voor de goede orde

De Dow-Jonesindex eindigde 0,1 procent lager op 29.160,09 punten. De brede S&P 500 steeg 0,1 procent tot 3325,54 punten en technologiegraadmeter Nasdaq won 0,2 procent tot 9402,48 punten.
Go Go Go !
0
quote:

gpjf schreef op 23 januari 2020 22:38:

[...]

Koindraak wil je nou eens ophouden de zaak te besodemieteren. Moderator graag actie want deze persoon vervuilt gigantisch dit draadje. Voor de goede orde

De Dow-Jonesindex eindigde 0,1 procent lager op 29.160,09 punten. De brede S&P 500 steeg 0,1 procent tot 3325,54 punten en technologiegraadmeter Nasdaq won 0,2 procent tot 9402,48 punten.

Gewoon overheen lezen, gpjf. Da's het meest verstandige. Aandacht = waardering.



Go Go Go !
0
Heeft niets te maken met PNL, maar wel een leuk artikel

www.ad.nl/auto/55-miljard-aan-opties-...

Het onderstaande stukje geeft wel een denkrichting

"Elon Musk (48) balanceerde met Tesla tien jaar lang op een dun koord. Tot een paar maanden geleden speculeerden beleggers nog dat zijn bedrijf failliet zou gaan. Toch gaf de van oorsprong Zuid-Afrikaanse ondernemer de complete autowereld het nakijken met zijn elektrische automerk Tesla. Sterker nog: Musk veranderde eigenhandig het automobiele landschap en Duitsland mag hopen dat het in zijn kielzog kan aanhaken.

Trendwatchers zijn daar niet gerust op en zelfs VW-topman Herbert Diess waarschuwde dat zijn bedrijf moet oppassen dat het niet eindigt als Nokia doordat het weigert te innoveren.

Het is geen moment te vroeg voor de grote autofabrikanten om de bakens te verzetten, want de traditionele autowereld is bijna dood, zo concluderen ook de Duitsers zelf. De beurskoersen van BMW en Mercedes-Benz kregen vorig jaar harde klappen en fabrikanten van elektrische auto’s met namen als Rivian, Sono, Faraday, Rimac en Lightyear schieten als paddenstoelen uit de grond. Doordat de techniek van elektrische auto’s minder ingewikkeld is, kon zelfs een bedrijf als Sony een prototype presenteren. De Duitsers zijn hun unieke positie kwijt, want tegenwoordig zijn zaken als actieradius en laadsnelheid plotseling belangrijker dan topsnelheid, uitstraling, status en bouwkwaliteit."

En wat is de denkrichting ?

Stop te investeren in iets wat mors- en morsdood is, namelijk de Post. Hou er niet aan vast alsof het een gemis aan een love-baby (J. Schrempp, voormalig CEO Mercedes Benz) moet compenseren.

Stop met geldverkwisting door te doen alsof je innovatief bezig bent met idiote groene projectjes, die feitelijk zwakke imitatie aftrekseltjes zijn. Post en Parcels zijn geen raketwetenschap.Net zo min als electrische auto's dat zijn.

Het landschap rondom PNL verandert nu eenmaal sneller dan Harlekijn in de smiezen heeft. Er zijn gelukkig CEO's, zoals bovenstaande VW topman, die niet te beroerd zijn dat ook nog eens publiekelijk toe te geven. Als je dat kunt ben je, in mijn ogen, ook bereid daar actie op te ondernemen.

Wakker worden, Harlekijn. Of is je ultieme streven inderdaad nationalisatie ?

Lector
0
quote:

prinszicht schreef op 23 januari 2020 21:54:

[...]

Jij moet een lesje logistiek en distributie volgen. Bol en Coolblue groeien nog. Als ome Jeff wilt groeien in een hoger tempo. Kan ie niet uit Duitsland blijven leveren. Tuurlijk doet dhl mee. En ome Jeff stunt met prijzen. Maar veel goedkoper is ie niet op de totaalprijs. Omdat grensoverschrijdende levering veel kost. En de busjes zitten vol, de mensen zijn niet beschikbaar als schijnzelfstandige. Wilt ie hard groeien. Moet iemand in NL voor hem leveren. En hij gaat van alles proberen. Maar dan komen de bonden om de hoek kijken. Nee, mister miljard moet de knip trekken. Of samen met Post of hij koopt zich in. With a little help from the shorts!

En Johnnie heeft ook miljarden. En een media-imperium. En de champions league. Daar wordt gewoon onderhandeld. Zonder dat onze hofnar aan tafel zit. Die mag lintjes doorknippen en het nieuwe salaris van de ceo van ing verdedigen in Den Haag.
Logistiek is niet mijn vak dus die les sla ik even over. Het zal best dat Bol en Coolblue nog groeien maar wie zegt dat Amazon uit Duitsland blijft leveren ? Ik schrijf dat ook niet, ik zei alleen dat ze net zo hard kunnen groeien als destijds in Duitsland. Ze hebben aangekondigd naar Nederland te komen en ze hebben de middelen om hier distributiecentra neer te zetten dus waarschijnlijk doen ze dat ook (op termijn).
Verder doe je voorkomen dat Jeff niet kan groeien vanwege volle busjes en te weinig handjes maar je dacht toch niet dat Amazon zich daardoor laat vertragen of tegenhouden ? Jeff heeft een miljarden onderneming opgebouwd, ik denk dat hij dit "probleem" wel weet te tackelen :-)
Je laatste stukje is helemaal lachwekkend. "Mister miljard" moet de knip trekken of samen met Post of hij koopt zich in....., hilarisch.
De knip trekken heeft hij geen moeite mee en samenwerken met PostNL of zich inkopen hoeft hij helemaal niet. Je doet net of Jeff geen andere opties heeft, dat is even grappig als naief.
Je dacht toch niet werkelijk dat Jeff zich de wet laat lezen door Herna en een stel ex-politici ? De man vaart zijn eigen, zeer succesvolle, koers en als hij onderweg het zinkende schip met PostNL vlag tegenkomt dat vaart hij er dwars doorheen.
Haha, stel je eens voor Amazon dat afhankelijk wordt van PostNL, kopen of samenwerken of anders........, tja, anders wat ?
DWB Happy
0
quote:

Lector schreef op 24 januari 2020 00:02:

[...]

Logistiek is niet mijn vak dus die les sla ik even over. Het zal best dat Bol en Coolblue nog groeien maar wie zegt dat Amazon uit Duitsland blijft leveren ? Ik schrijf dat ook niet, ik zei alleen dat ze net zo hard kunnen groeien als destijds in Duitsland. Ze hebben aangekondigd naar Nederland te komen en ze hebben de middelen om hier distributiecentra neer te zetten dus waarschijnlijk doen ze dat ook (op termijn).
Verder doe je voorkomen dat Jeff niet kan groeien vanwege volle busjes en te weinig handjes maar je dacht toch niet dat Amazon zich daardoor laat vertragen of tegenhouden ? Jeff heeft een miljarden onderneming opgebouwd, ik denk dat hij dit "probleem" wel weet te tackelen :-)
Je laatste stukje is helemaal lachwekkend. "Mister miljard" moet de knip trekken of samen met Post of hij koopt zich in....., hilarisch.
De knip trekken heeft hij geen moeite mee en samenwerken met PostNL of zich inkopen hoeft hij helemaal niet. Je doet net of Jeff geen andere opties heeft, dat is even grappig als naief.
Je dacht toch niet werkelijk dat Jeff zich de wet laat lezen door Herna en een stel ex-politici ? De man vaart zijn eigen, zeer succesvolle, koers en als hij onderweg het zinkende schip met PostNL vlag tegenkomt dat vaart hij er dwars doorheen.
Haha, stel je eens voor Amazon dat afhankelijk wordt van PostNL, kopen of samenwerken of anders........, tja, anders wat ?
Man doe toch niet steeds zo negatief!

Elk bedrijf kent dieptepunten, de basis, de fundering bij Postnl is gewoon goed, vroeg of laat weten ze het tij echt wel te keren, hun geavanceerde fijnmazig netwerk
is ook voor Amazon van belang.

Postnl zal zeker een stuk van de Amazon taart krijgen, geen enkel groot bedrijf wil afhankelijk zijn van slechts 1 vervoerder (DHL).
PietPuk
0
quote:

Stephanovic. schreef op 24 januari 2020 07:16:

Hoe laat kunnen we de cijfers verwachten?
Volgens mij pas volgende maand ;-)
www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/f...
hanssalot
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 23 januari 2020 23:22:

Heeft niets te maken met PNL, maar wel een leuk artikel

www.ad.nl/auto/55-miljard-aan-opties-...

Het onderstaande stukje geeft wel een denkrichting

"Elon Musk (48) balanceerde met Tesla tien jaar lang op een dun koord. Tot een paar maanden geleden speculeerden beleggers nog dat zijn bedrijf failliet zou gaan. Toch gaf de van oorsprong Zuid-Afrikaanse ondernemer de complete autowereld het nakijken met zijn elektrische automerk Tesla. Sterker nog: Musk veranderde eigenhandig het automobiele landschap en Duitsland mag hopen dat het in zijn kielzog kan aanhaken.

Trendwatchers zijn daar niet gerust op en zelfs VW-topman Herbert Diess waarschuwde dat zijn bedrijf moet oppassen dat het niet eindigt als Nokia doordat het weigert te innoveren.

Het is geen moment te vroeg voor de grote autofabrikanten om de bakens te verzetten, want de traditionele autowereld is bijna dood, zo concluderen ook de Duitsers zelf. De beurskoersen van BMW en Mercedes-Benz kregen vorig jaar harde klappen en fabrikanten van elektrische auto’s met namen als Rivian, Sono, Faraday, Rimac en Lightyear schieten als paddenstoelen uit de grond. Doordat de techniek van elektrische auto’s minder ingewikkeld is, kon zelfs een bedrijf als Sony een prototype presenteren. De Duitsers zijn hun unieke positie kwijt, want tegenwoordig zijn zaken als actieradius en laadsnelheid plotseling belangrijker dan topsnelheid, uitstraling, status en bouwkwaliteit."

En wat is de denkrichting ?

Stop te investeren in iets wat mors- en morsdood is, namelijk de Post. Hou er niet aan vast alsof het een gemis aan een love-baby (J. Schrempp, voormalig CEO Mercedes Benz) moet compenseren.

Stop met geldverkwisting door te doen alsof je innovatief bezig bent met idiote groene projectjes, die feitelijk zwakke imitatie aftrekseltjes zijn. Post en Parcels zijn geen raketwetenschap.Net zo min als electrische auto's dat zijn.

Het landschap rondom PNL verandert nu eenmaal sneller dan Harlekijn in de smiezen heeft. Er zijn gelukkig CEO's, zoals bovenstaande VW topman, die niet te beroerd zijn dat ook nog eens publiekelijk toe te geven. Als je dat kunt ben je, in mijn ogen, ook bereid daar actie op te ondernemen.

Wakker worden, Harlekijn. Of is je ultieme streven inderdaad nationalisatie ?

dar heb je wel een PUNT , en punt met hoofdletters geschreven.
pietje-2005
0
Koerswinst moet lukken vandaag, nu alles weer zonder zorgen is ;-)
Kinderhand is gauw gevuld ! ;-)
Succes
2.486 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 121 122 123 124 125 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront