TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom eerste kwartaal 2020...

1.539 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
boem!
0
Ik denk dat Uber zelf dat gedeelte van de HD-maps maakt dat noodzakelijk is voor haar business ie opstappunten ed.
Lijkt mij onwaarschijnlijk, dat zij de hele HD-map opnieuw willen maken in deze opstartfase.
sniklaas
2
quote:

boem! schreef op 27 januari 2020 01:21:

[...]

Hoe bedoel je "tunnelvisie".
Van de vier firing cilinders waarover HG repte is slechts Consumer haperend en wel omdat hij snel ingreep bij de implementatie van Sports omdat een doorbraak om te komen tot een break-even situatie met een omzet van 200 mio na een zeer succesvol begin met jaaromzetten van resp. 15 mio, 55 mio en 105 mio moeilijker bleek en meer aandacht vergde dan verwacht.
De tweede cylinder is verkocht met een boekwinst van 800 mio en de TWEE resterende cilinders presteren boven verwachting met een operationele omzet waarvan de groei uitkomt boven de 25%.

De performance die HG heeft geleverd is dat er nu een bedrijf met potentie staat met C&S omzet in de BtB markt ipv een ten dode opgeschreven BtC bedrijf met HW-omzet doordat Google die toenmalige markt verziekte.
Indien jij je ogen zou openen zou je zien dat de markt WEL vertrouwen toont in datgene wat TT presteert.
Na de disruptie door Google was dat vertrouwen zo goed als weg met een val in koers van 45 euro in 2008 tot het dieptepunt van 2 euro in 2009.
Daarna is TT aan een gestage opmars begonnen die heeft geleid tot de koers van 10 euro die je nu op de borden ziet staan.
Dat de markt de met 7 miljard investering opgebouwde assetwaarde wel voorzichtig erkent blijkt uit de regelmatig terugkerende geruchten mbt overname waarop de koers dan oploopt naar 13 euro om daarna weer in te zakken omdat TT telkens herhaalt niet uit te zijn op een verkoop maar een zelfstandige exploitatie voorstaat als enige onafhankelijke supplier van HD-maps.

Nu staat er een bedrijf met potentie dat erin is geslaagd om met de hulp van een emissie die inmiddels met rente is terugbetaald veel potentie heeft om uit te breken in een zeer beloftevolle markt en die dankzij de financiele prestaties geleverd door Consumer en TTT een volledig opgeschoonde balans laat zien met een equitywaarde van 800 mio.
Dat de markt TT op dit moment niet hoger wenst te waarderen dan 1,350 mio(20 keer FCF outlook 2019) heeft alles te maken met de onzekerheid die er bestaat over de invulling van de FCF in de toekomst.
Die onzekerheid is niet aanwezig bij TT zelf want die spreekt over een FCF van 5 euro per aandeel in 2030 en is na deze zeer moeilijke weg volgens mij nooit bereid om een asset met een investeringswaarde van 7 miljard van de hand te doen voor minder dan dat bedrag.

Het is niet HG die de koers bepaald maar dat is de markt op aangeven van de analisten met hun adviezen.
Zij zijn het die de koers bepalen en deze analisten volgen de voorzichtige outlooks van HG naadloos(zie consensus 2019 en 2020) waardoor TT op dit moment wordt gewaardeerd met een hoge kw van 20X.

Dat jij als "koersfetisjist" slechts belang hecht aan mutaties op de ultra-korte tot korte midellange termijn is jouw goed recht en indien je het geluk hebt om aan de voorkant kennis te kunnen nemen van die uitgebrachte adviezen zit je voor 90% goed in het volgen van die adviezen(de overige 10% dient slechts als manupilatie om er als bank beter van te worden).

De hoge kw van 20x FCF wordt bepaald door de beloftevolle markt waarin TT opereert, TT geeft aan zelfstandig door te gaan en niet bereid is tot voortijdige verkoop en de banken volgen dit proces met belangstelling en zullen hun adviezen naadloos aanpassen aan de volgende kortetermijn outlook gegeven door TT in de geruststellende zekerheid dat verkoop van de assets niet voorhanden lijkt te zijn waardoor zij achter het net zouden vissen.
Deze reactie Martin, wederom dezelfde retoriek hoe geweldig de prestatie van Harold is en is geweest, zal best zijn dat voor het bedrijf TOMTOM en de medewerkers goed werk heeft verricht maar zijn verdienste voor ons aandeelhouders zijn CEO onwaardig.

Voor een kampioen afschrijver is het behalen van een boekwinst geen probleem, zijn verdienste is de verkoopprijs van ver beneden de verwachting en PEER terwijl de markt super was, geld gratis en TOMTOM niet met de rug tegen de muur stond.,
NewKidInTown
0
Wat kan de reden zijn van de koersdaling op dit moment ?
Ik kan met de beste wil van de wereld niets anders bedenken dan het algehele beursklimaat, want heb geen TT-fundamentele reden kunnen lezen na uitgebreid speuren. Ben er ook nog niet uit of de algehele daling gaat doorzetten de komende tijd.

Wel is mijns inziens weer voor de zoveelste keer aangetoond dat een pre-koers niets zegt, uitsluitend bedoeld om sommige beleggers op het verkeerde been te zetten. Ga er wel vanuit dat TT iets herstelt vanaf dit "lage" 9,80 niveau.
viermeiden
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 27 januari 2020 08:13:

10.20 voorbeurs
Microsoft invloed komt eraan nee is al begonnen
Hallo MM,
graag even uw scherpe analyse van de koersontwikkeling rond 09.00.
Uw kennis, kunde en helderziende kwaliteiten worden zeer op prijs gesteld!

viermeiden
tatje
0
Een vriendin van mij zegt, schrijf ook eens wat zinnigs.

Nou nu dus.

Het coronavirus ontregelt de software van Tom Tom.
Wel een schijfje citroen gebruiken !

Harold heeft het vertrouwen van de founders en medewerkers.
Wat wil je nog meer, als dat samen een 54% is, minimaal :-)

Taco zei volgens mij bij de Q en A op de CMD het volgende:

Groei deferred zwakt iets af.

In 2020 automotive plus 95 en Enterprise plus 25 en Consumer min 25.

Eind 2018 deferred 280,9
Eind 2019 deferred 278
eind 2020 dus een 373

Dassss dus omzet die je nog niet in de P en L brengt, maar waar je de centen wel al van hebt gehad.

Als ik het goed begrijp zei Taco, dat met de nieuwe IFRS regels deferred van voren naar achter moet worden geschoven.

Ik ga er vanuit, dat de strategie van TT via de regie van TT makkelijker is waar te maken.

Tom Tom doet zelf niets, maar een andere partij weet wel wat Tom Tom bedoelt.

Bewijs maar eens, wie de opdrachtgever is !!!!

Prettige dag verder :-)
boem!
0
@JTT,

Inderdaad TT zal de global basicHD-map leveren en mogelijk het system om de HD-maps up to date te houden, terwijl Uber daar een speciale toepassingslayer aan toevoegt.
ketchup
4

ja Tatje, voor die 50% die uit de ruif vreten zal niemand bij TT de hand bijten die hen voedt, dat lijkt mij logisch en juist daarom zit HG er vandaag de dag nog.

en wat die Apostel betreft die naar Thailand is gevlucht, en vinger wijzend de aarde probeert te verbeteren en even vergeet dat het wel de Shell's en Unilever's van deze wereld zijn geweest die groots aan de werkgelegenheid en welvaart van ons kleine kikkerlandje hebben bijgedragen
Hij mag dan zelf verkast zijn om daar Moeder Theresa werk te verrichten en zit er niet vanwege de lage lasten,het zonnige klimaat en het politiek correcte democratische regime, maar juist om mee te helpen dat de minder bedeelden perfecte sociale voorzieningen krijgen aan een eerlijk inkomen

dus voordat die nog een keer hier mensen probeert de les te lezen over hoe ze met hun geld omgaan, of wat hun drijfveer in het leven is omdat ze greedy zijn ( nou hij weet geen reet van mij , net zo min als ik van hem) .. en dat hij enkel wil investeren in bedrijven die een toekomst geven voor hun werknemers, nou dat willen ze bij Shell ook en ook bij Unilever en ook bij de grote Auto Industrie die honderden duizenden mensen van werk voorzien, direct zowel als indirect en daar horen ook mensen bij die bij TT werkzaam zijn.

amen.
boem!
0
quote:

sniklaas schreef op 27 januari 2020 09:13:

[...] Deze reactie Martin, wederom dezelfde retoriek hoe geweldig de prestatie van Harold is en is geweest, zal best zijn dat voor het bedrijf TOMTOM en de medewerkers goed werk heeft verricht maar zijn verdienste voor ons aandeelhouders zijn CEO onwaardig.

Voor een kampioen afschrijver is het behalen van een boekwinst geen probleem, zijn verdienste is de verkoopprijs van ver beneden de verwachting en PEER terwijl de markt super was, geld gratis en TOMTOM niet met de rug tegen de muur stond.,
Indien je zo vooringenomen blijkt te zijn heeft het niet veel nut je iets wijzer te maken door de aankoopprijs van TTT te vermelden en evenmin de netto-winsten die men heeft mogen opschrijven met deze BU.
Daarnaast is het onzeker wat de onder TT resterende omzet bijdraagt aan de winst voor Consumer.

The wolf of Duck Street
0

?January? ?27?, ?2020

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Awards Global Deal to TomTom

Download pdf

TomTom to Supply Maps, Navigation and Live Services for New Uconnect 5 Infotainment System

Amsterdam, Netherlands, 27 January 2020 TomTom (TOM2), the leading independent location technology specialist, today announced that it will provide FCA with maps, navigation and live services for the all-new Uconnect 5 in-vehicle infotainment system. Drivers of upcoming Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia and Ram Trucks vehicles will benefit from a wide-range of innovative features provided by TomTom, including: IQ Maps, traffic, electric vehicle (EV) & connected services, destination prediction, and user interface. The first models equipped with Uconnect 5 will hit the road in 2020.

"We are delighted to be building on our long-term relationship with FCA,” said Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. “FCA will be the first automaker to offer automatic over-the-air map updates to drivers globally – thanks to TomTom IQ Maps.”

Uconnect 5 includes the full array of TomTom’s traffic and connected services. This includes EV services showing charging points and their availability. New to FCA vehicles, dynamic range mapping will help electric and internal combustion engine vehicles drivers to visualize the vehicle’s range by displaying how far they can drive on their map. If the battery or fuel is insufficient to make it to the selected destination, the driver will be prompted via an onscreen warning to navigate towards a charging point or fuel station. The user will be provided with a cost comparison of available recharging /refueling stations that are within range.

Destination prediction is a new feature that enables the system to learn when it is time to prompt the driver with guidance towards one of the user’s favorite places.

TomTom’s integrated solution will be displayed across both the center console and cluster screens, featuring a TomTom user-interface, both in terms of look and feel. This integrated approach means the Uconnect 5 system can project moving lane and turn-by-turn guidance, as well as speed camera, traffic and hazard warnings to the vehicle’s cluster screen. This feature reduces lateral head movement so drivers can focus on the road for a smooth and safer drive.

Uconnect 5 will be available in all key FCA markets excluding China.
ketchup
0

mooie deal en nu wel gemeld en dat van één van de grote traditionele uit Car Inc.
Fiat hadden ze al, nu de hele groep
[verwijderd]
0
Vandaar dat drukken vanaf de start.Anders had je zo over de 10,50 gesprongen.En dat was niet de bedoeling.
1.539 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront