Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Boeing in het rood door problemen 737 MAX

Lees over dit aandeel ook

  1. 09 apr Boeing levert minder 737 MAX toestellen
  2. 18 mrt Turbulent jaar voor Boeing: aandeel fors onder druk op Wall Street

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. FairValue 29 januari 2020 14:39
    Boeing, slechter dan verwacht maar toekomst ziet er hoopvol uit? Mac Donalds beter dan verwacht maar als het Coronavirus doorzet hakt dat er wel keihard in. Maar ook deze is groen... Dit kan nooit goed blijven gaan. Tijd voor een correctie als virus zich blijft ontwikkelen op deze manier.
  2. Lampenzo 29 januari 2020 14:59
    Heerlijk dat boekhouden bij amerikanen. Eerste verlies in decennia van 1 miljard en het eigen vermogen daalt onder 0 naar nu 8,3 miljard negatief???

    Ze hebben de afgelopen jaren eigen aandelen ingekocht om het eigen vermogen op 0 te houden. Geen enkel vet op de botten om tegenslagen op te kunnen vangen.

    En toch een beurswaarde van 178 miljard? Zuiver speculatief aandeel geworden. Wat gebeurd er eerder... stekker eruit of oplossen problemen?
  3. Vroegrijk 29 januari 2020 15:21
    Ik snap alleen die knalgroene koersen niet. Zag een analist op Yahoo finance al zeggen, to big to fail and we taxpayers will pay for it later. Als blijkt dat we op het hoogtepunt zitten van een economische cyclus investeringen in de luchtvaartindustrie uitgesteld gaan worden of we gaan klimaatdenken en vliegen belasten dus duurder maken is vandaag de dag toch een mijlpaal die laat zien dat het al slecht ging.
    Ik denk dat we nog wat lager kunnen maar dat denk ik bijna altijd
  4. langetermijner 29 januari 2020 15:34
    Snappen jullie het echt niet? Markt had blijkbaar slechtere cijfers verwacht, daarnaast heeft de ceo ook wat positieve dingen gezegd op cnbc over eventuele orders in een volgende tradedeal.

    Dit verlies was natuurlijk allang verwacht, niemand dacht dat boeing dit jaar winst ging maken zonder hun nummer 1 vliegtuig te verkopen en zelfs miljarden aan compensatie moest betalen.

    Markt kijkt nooit naar het verleden maar naar de toekomst. Alleen als er onverwachts een minder goed dan verwacht kwartaal is reageert de koers hier over het algemeen negatief op.
  5. langetermijner 29 januari 2020 15:35
    quote:

    guus1111 schreef op 29 januari 2020 14:45:

    Haha ja, nog erger: de slechtste cijfers uit de geschiedenis geven groene koersen...hier is met gezond verstand niet tegenaan te beleggen helaas...,
    Dit was natuurlijk allang verwacht. Of zat jij nog steeds te hopen op een record jaar?
  6. guus1111 29 januari 2020 15:37
    quote:

    langetermijner schreef op 29 januari 2020 15:34:

    Snappen jullie het echt niet? Markt had blijkbaar slechtere cijfers verwacht, daarnaast heeft de ceo ook wat positieve dingen gezegd op cnbc over eventuele orders in een volgende tradedeal.

    Dit verlies was natuurlijk allang verwacht, niemand dacht dat boeing dit jaar winst ging maken zonder hun nummer 1 vliegtuig te verkopen en zelfs miljarden aan compensatie moest betalen.

    Markt kijkt nooit naar het verleden maar naar de toekomst. Alleen als er onverwachts een minder goed dan verwacht kwartaal is reageert de koers hier over het algemeen negatief op.
    Ik zou even kijken naar de koersen per 1/1/17 en 1/1/18 toen was er geen vuiltje aan de lucht en was het aandeel beduidend minder waard. Hoe kun je nou beweren dat de huidige toestand is ingeprijsd?? Volgens mij snap je het zelf niet.
  7. langetermijner 29 januari 2020 16:15
    quote:

    guus1111 schreef op 29 januari 2020 15:37:

    [...]

    Ik zou even kijken naar de koersen per 1/1/17 en 1/1/18 toen was er geen vuiltje aan de lucht en was het aandeel beduidend minder waard. Hoe kun je nou beweren dat de huidige toestand is ingeprijsd?? Volgens mij snap je het zelf niet.
    Ja, en op 1 maart 2019 (vlak voor de crash) stond het aandeel op 440, nu op 320, dat is 120 dollar van de koers af(70 miljard in beurswaarde) Hoe is het niet tenminste voor een gedeelte ingeprijsd?

    Koers vergelijken met de koers meerdere jaren geleden heeft natuurlijk geen zin. 1/1/17 was de meer jarige winst verwachting veel lager dan nu, dan is het ook logisch dat je nu meer voor een aandeel zou willen betalen dan toen.
  8. Lampenzo 29 januari 2020 17:39
    quote:

    langetermijner schreef op 29 januari 2020 16:15:

    [...]
    ...

    1/1/17 was de meer jarige winst verwachting veel lager dan nu, dan is het ook logisch dat je nu meer voor een aandeel zou willen betalen dan toen.

    Ja met de winst gaat het de komende jaren wel goed komen. De MAX kan weer vliegen sinds zomer 2019 uhhh, najaar 2019, uhhh vanaf februari 2020, oeps voor de zomer 2020, nee maar zeker najaar 2020 of...?

    Er is nog geen zicht op goedkeuring van de Max. Er is nog geen enkele zicht op winst. De huidig winstverwachting is dramatisch slechter dan in 2017. Daarentegen lopen de verwachte MAX verliezen in enkele maanden op van 9 miljard naar 18 miljard.

    Boeing stelt de verwachtingen voor de MAX iedere keer uit met een paar maanden om de klanten een worst voor te houden. Wanneer ze dat niet zouden doen en meteen zouden zeggen dat het een jaar of drie gaat duren dan rennen de klanten weg om vooraan in de rij te gaan staan bij Airbus.

    De enige reden dat Boeing nog zoveel "waard" is is omdat de FED en de ECB de geldpersen als een malle laten draaien en niemand weet waar ze met hun geld naartoe moeten.
  9. langetermijner 29 januari 2020 18:17
    quote:

    Lampenzo schreef op 29 januari 2020 17:39:

    [...]

    Ja met de winst gaat het de komende jaren wel goed komen. De MAX kan weer vliegen sinds zomer 2019 uhhh, najaar 2019, uhhh vanaf februari 2020, oeps voor de zomer 2020, nee maar zeker najaar 2020 of...?

    Er is nog geen zicht op goedkeuring van de Max. Er is nog geen enkele zicht op winst. De huidig winstverwachting is dramatisch slechter dan in 2017. Daarentegen lopen de verwachte MAX verliezen in enkele maanden op van 9 miljard naar 18 miljard.

    Boeing stelt de verwachtingen voor de MAX iedere keer uit met een paar maanden om de klanten een worst voor te houden. Wanneer ze dat niet zouden doen en meteen zouden zeggen dat het een jaar of drie gaat duren dan rennen de klanten weg om vooraan in de rij te gaan staan bij Airbus.

    De enige reden dat Boeing nog zoveel "waard" is is omdat de FED en de ECB de geldpersen als een malle laten draaien en niemand weet waar ze met hun geld naartoe moeten.
    Alleen de militaire en service tak maakte in 2019 al 8 miljard winst. Betaal je hier 20x de winst voor (redelijk voor 5% groei) kom je op een waarde van 160 miljard. Boeing wordt nu gewaardeerd op 180 miljard. Zelf al gaat de max nooit meer vliegen en worden alleen andere vliegtuigen verkocht is dit bedrijf een koopje. Gaat de max echter wel weer vliegen zit je zo op een 400-500 dollar aandeel. Tuurlijk is niet alles zoete koek bij Boeing maar op deze waardering is de upside naar mijn mening veel groter dan de downside.

    Analisten verwachten trouwens 9 miljard netto winst in 2020 en in 2021 een netto winst van 13 miljard.
15 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Boeing Company

169,820 19 apr
-0,410 -0,24%
Premium

Turbulent jaar voor Boeing: aandeel fors onder druk op Wall Street

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links