Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
voda
0
Saudisch staatsfonds vrijwel geheel uit Tesla gestapt

Gepubliceerd op 4 februari 2020 19:46 | Views: 1.997

NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - Het staatsinvesteringsfonds van Saudi-Arabië heeft in het vierde kwartaal van vorig jaar vrijwel zijn gehele deelneming in autofabrikant Tesla verkocht. Dat blijkt uit een melding bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC. Eerder behoorde het Saudi Arabia Public Investment Fund nog tot de vijf grootste aandeelhouders van Tesla.

Volgens de melding bij de SEC bezat het Saudische investeringsfonds eind vorig jaar iets meer dan 39.000 aandelen Tesla, terwijl dat er eerder wel ruim 8,2 miljoen waren. Op Wall Street zit de koers van Tesla de afgelopen tijd opvallend in de lift, met een verdubbeling van de waarde van het aandeel sinds begin dit jaar door optimisme onder beleggers en analisten over de fabrikant van elektrische auto's.

Dinsdag steeg de koers van Tesla in New York met een plus van meer 18 procent ruim boven de 900 dollar per aandeel, wat een nieuw record betekent. Maandag sprong de prijs ook al sterk omhoog. Tesla is nu met het Japanse Toyota Motor in gevecht om de titel van 's werelds meest waardevolle autobedrijf.
Wolff in schaapskleren
0
quote:

Sander1234 schreef op 4 februari 2020 20:00:

Oh sorry..bericht was bedoeld voor mensen die vragen hadden over waar ze optie’s en turbo’s kunnen kopen
weet iemand of het klopt dat er geen turbo's short meer lopen op Tesla? Ik kan ze bij BNP Paribas in elk geval niet vinden (als alle SL-niveau's geraakt zijn zouden ze toch wel nieuwe uitgeven lijkt mij)?
voda
0
Tijdens Tesla-hausse zien analisten meer in groeipotentie toeleveranciers

Aandelen Tesla TSLA$937,77+20,23% lijken deze week niet te stuiten. Opende het aandeel maandagochtend nog op een bedrag van $682,55 per stuk, dinsdag aan het einde van de Europese handelsdag gingen Tesla-aandelen voor meer dan $900 van de hand.

De laatste hausse begon vorige week met een tweetal positieve berichten. Eerst meldde Tesla een winst van $105 mln over het laatste kwartaal van 2019. Vervolgens deed de Japanse elektronicamaker Panasonic MAT1€10,71+13,93% een duit in het zakje door maandag te melden dat een batterijenfabriek in de Amerikaanse staat Nevada, die het samen met Tesla runt, winst maakt.

Astronomisch koersdoel
Die primeur, gevolgd door een astronomisch koersdoel van één Amerikaanse analist van $7000, gaf het aandeel Tesla maandag een slinger van bijna 20%. Ook gisteren bleef het aandeel in trek. Daardoor komt de totale marktwaarde van het bedrijf dinsdagavond met $164,6 mrd bijzonder dicht in de buurt van het veel oudere Toyota, dat ongeveer $226 mrd waard is.

Terwijl beleggers zich dinsdag om het aandeel verdrongen, plaatsten analisten vraagtekens bij de enorme waardering. Qua verkoopcijfers gaat de vergelijking met het Japanse concern in elk geval niet op, zagen een aantal van hen. Tesla verkocht in 2019 in totaal wereldwijd rond de 367.000 auto's, Toyota bijna 10 miljoen.

Halfgeleiders
Bovendien heeft het bedrijf van Elon Musk een vrij beperkt assortiment. Met drie direct te bestellen modellen en één type in een vergevorderd stadium van ontwikkeling, hebben Teslakopers minder te kiezen dan bijvoorbeeld bij Mini, de dochter van BMW die dit jaar alleen al vijf soorten auto's in de aanbieding heeft.

Thiemo Lang, beheerder van het RobecoSAM Smart Mobility Fund, merkt op dat beleggers op zoek naar rendement in elektrische auto's beter naar de toeleveranciers van onderdelen kunnen kijken.

Als voorbeeld verwijst hij naar een bouwer van halfgeleiders: het Amerikaanse ON Semiconductors ON$19,72-0,93% of naar de batterijen van Samsung SDI. Hun kracht, zegt Lang, is dat ze technologie aan alle autobouwers leveren. Aan Tesla, maar ook aan gevestigde merken zoals Volkswagen of Mercedes.

Miljardenboetes in Europa
'Autofabrikanten hebben de komende jaren gigantisch veel nieuwe technologie nodig. Zeker in Europa, volgens ons de grootste groeimarkt', aldus Lang. Dat komt omdat dit jaar nieuwe, veel strengere CO2-standaarden ingaan in de Europese Unie. Onder die regels riskeren autobouwers met iedere nieuwe auto die meer dan 95 gram CO2 per kilometer uitstoot, een boete van €95 per teveel uitgestoten gram.

'De meest energiezuinige auto met verbrandingsmotor stoot nu 116 gram per kilometer uit, ruim 20 gram teveel', stelt Lang vast. 'Vermenigvuldig dat met het aantal nieuw verkochte auto's in Europa en je komt uit op tientallen miljarden aan boetes voor de sector. De enige uitweg voor autobouwers zijn nu dus hybride of elektrische motoren.'

Goedkoop lithium
Een tweede voorbeeld van een sector die volgens hem flink gaat profiteren van de honger naar elektrische auto's zijn batterijbouwers. Volgens Lang is er de laatste jaren zoveel lithium opgegraven, dat de prijs van het materiaal sinds 2018 is gehalveerd. Dat maakt batterijen goedkoper en dus ook elektrische auto's. Daardoor zal de vraag naar batterijen vanzelf groeien, zegt hij. Langs' Smart Mobility Fund investeert daarom onder meer in Samsung SDI, een batterijenfabrikant.

Wie een elektrische auto heeft, weet ook dat die opgeladen moet worden. Lucien Mathieu, analist bij Transport & Mobility, lobbygroep voor duurzaam transport in Europa, voorziet daarom een explosieve groei van het aantal laadpalen, in elk geval in Europa. Mathieu citeert een studie van de European Association of Electrical Contractors, een andere lobbygroep. Die becijfert dat de installatie en het onderhoud van laadpalen de komende jaren ruim 100.000 banen oplevert.

Subsidies vallen weg
Dat is weer goed nieuws voor makers van laadpalen zoals Alfen ALFEN€26,35+5,40% , dat in 2019 ongeveer 20% van zijn omzet uit de verkoop daarvan haalde. De rest van de omzet komt uit de bouw van transformatorhuizen bij zonne- en windparken en mobiele batterijopslag. Het op het Damrak-genoteerde aandeel boekte tussen maandag en het sluiten van de AEX een rendement van 8,5%, ruim boven het AEX-gemiddelde.

Dat de vraag naar elektrische auto's in Europa stijgt, is overigens geen garantie voor succes in de rest van de wereld. Beleggingsanalist Cor Blankestijn van ING merkt in een rapport voorzichtig op dat de vraag in de Verenigde Staten wel eens kan inzakken, als gevolg van het afschaffen van subsidies voor elektrische auto's daar. Een eenzelfde ontwikkeling gaf de verkopen van elektrische auto's in China vorig jaar al een flinke tik.

met infographs.

fd.nl/beurs/1333469/tijdens-tesla-hau...
voda
0
Tegen e-wil en i-dank

Een nieuwe beursdag, een nieuw record voor Tesla. Maandag steeg de koers met maar liefst 20%. Sinds oktober is de koers al meer dan 230% gestegen.

Vorig jaar verwachtten beleggers nog een koerscorrectie en werd Tesla het favoriete aandeel voor shortsellers. Maar die kunnen inmiddels niet meer zitten vanwege het enorme pak slaag dat ze kregen. Tesla verkocht meer elektrische auto’s dan gedacht, verdiende meer dan voorspeld en deed het gewoon veel beter dan analisten zagen aankomen.

‘Toyota laat ons een extra motor meeslepen omdat men de laadkabel is vergeten’
Tesla gokte vol op elektrisch rijden en was bereid enorme kosten (en risico’s) voor lief te nemen. Elon Musk vertelde de wereld dat elektrisch rijden geen alternatief is voor de brandstof-auto, maar een verbetering. Geen stap terug, maar een ‘giant leap’ vooruit.

Kom daar maar eens om bij de traditionele autofabrikanten. Natuurlijk, die hebben inmiddels ook het licht gezien en presenteren hun elektrische modellen. Maar ze doen dat tegen wil en dank.

Luister en kijk maar naar hun reclames: de weerzin tegen elektrisch druipt ervan af. De radiospot van Volkswagen klonk vorig jaar zo: ‘Voor iedereen die niets met elektrisch heeft en liever gewoon een Golf rijdt, hebben we goed nieuws: een Golf met maar 4% bijtelling. Dat is een vertrouwde Golf met de e van elektrisch.’

Sorry dat er geen echte motor in zit, is de boodschap van VW, we kunnen het ook niet helpen. Een VW-reclame in Groot-Brittannië liet een gehandicapte verspringer zien met een ontbrekend onderbeen. ‘When we learn to adapt, we can achieve anything’. In de Duitse commercial neemt een man emotioneel afscheid van het benzinestation.

BMW maakt het nog doller. Dat bedrijf roept ons op om nu een ‘i-Ready BWM’ met brandstofmotor te leasen, en die later om te ruilen voor een elektrisch model. ‘Rij elektrisch als u er klaar voor bent’, zo legt BMW deze malle constructie uit. Maar het is BMW zelf die niet klaar is. Behalve een klein stadsautootje, hebben ze nog niets elektrisch op de markt. Wie is hier nou niet ‘i-Ready’?
Het ergst is Toyota. De fabrikant voert actief campagne tegen de volledig elektrische auto en probeert ons bang te maken voor opladen via een kabel om zo de eigen ouderwetse hybrides aan de man te brengen. Die hebben een ‘revolutionaire zelfopladende accu’, waardoor je nooit meer hoeft te stekkeren. Wat een onzin! Je laadt die accu op door de benzinemotor aan te zetten. Toyota laat ons een extra motor meeslepen omdat men vergeten is er een laadkabel bij te doen.

Elon Musk ziet de worsteling van de oude autofabrikanten en lacht zich een kriek. Op naar het volgende beursrecord!

Mathijs Bouman is macro-econoom en journalist. Reageer via columnist@fd.nl.

fd.nl/opinie/1333501/tegen-e-wil-en-i...
RJ 80
0
quote:

voda schreef op 4 februari 2020 21:08:

Tijdens Tesla-hausse zien analisten meer in groeipotentie toeleveranciers

Aandelen Tesla TSLA$937,77+20,23% lijken deze week niet te stuiten. Opende het aandeel maandagochtend nog op een bedrag van $682,55 per stuk, dinsdag aan het einde van de Europese handelsdag gingen Tesla-aandelen voor meer dan $900 van de hand.

De laatste hausse begon vorige week met een tweetal positieve berichten. Eerst meldde Tesla een winst van $105 mln over het laatste kwartaal van 2019. Vervolgens deed de Japanse elektronicamaker Panasonic MAT1€10,71+13,93% een duit in het zakje door maandag te melden dat een batterijenfabriek in de Amerikaanse staat Nevada, die het samen met Tesla runt, winst maakt.

Astronomisch koersdoel
Die primeur, gevolgd door een astronomisch koersdoel van één Amerikaanse analist van $7000, gaf het aandeel Tesla maandag een slinger van bijna 20%. Ook gisteren bleef het aandeel in trek. Daardoor komt de totale marktwaarde van het bedrijf dinsdagavond met $164,6 mrd bijzonder dicht in de buurt van het veel oudere Toyota, dat ongeveer $226 mrd waard is.

Terwijl beleggers zich dinsdag om het aandeel verdrongen, plaatsten analisten vraagtekens bij de enorme waardering. Qua verkoopcijfers gaat de vergelijking met het Japanse concern in elk geval niet op, zagen een aantal van hen. Tesla verkocht in 2019 in totaal wereldwijd rond de 367.000 auto's, Toyota bijna 10 miljoen.

Halfgeleiders
Bovendien heeft het bedrijf van Elon Musk een vrij beperkt assortiment. Met drie direct te bestellen modellen en één type in een vergevorderd stadium van ontwikkeling, hebben Teslakopers minder te kiezen dan bijvoorbeeld bij Mini, de dochter van BMW die dit jaar alleen al vijf soorten auto's in de aanbieding heeft.

Thiemo Lang, beheerder van het RobecoSAM Smart Mobility Fund, merkt op dat beleggers op zoek naar rendement in elektrische auto's beter naar de toeleveranciers van onderdelen kunnen kijken.

Als voorbeeld verwijst hij naar een bouwer van halfgeleiders: het Amerikaanse ON Semiconductors ON$19,72-0,93% of naar de batterijen van Samsung SDI. Hun kracht, zegt Lang, is dat ze technologie aan alle autobouwers leveren. Aan Tesla, maar ook aan gevestigde merken zoals Volkswagen of Mercedes.

Miljardenboetes in Europa
'Autofabrikanten hebben de komende jaren gigantisch veel nieuwe technologie nodig. Zeker in Europa, volgens ons de grootste groeimarkt', aldus Lang. Dat komt omdat dit jaar nieuwe, veel strengere CO2-standaarden ingaan in de Europese Unie. Onder die regels riskeren autobouwers met iedere nieuwe auto die meer dan 95 gram CO2 per kilometer uitstoot, een boete van €95 per teveel uitgestoten gram.

'De meest energiezuinige auto met verbrandingsmotor stoot nu 116 gram per kilometer uit, ruim 20 gram teveel', stelt Lang vast. 'Vermenigvuldig dat met het aantal nieuw verkochte auto's in Europa en je komt uit op tientallen miljarden aan boetes voor de sector. De enige uitweg voor autobouwers zijn nu dus hybride of elektrische motoren.'

Goedkoop lithium
Een tweede voorbeeld van een sector die volgens hem flink gaat profiteren van de honger naar elektrische auto's zijn batterijbouwers. Volgens Lang is er de laatste jaren zoveel lithium opgegraven, dat de prijs van het materiaal sinds 2018 is gehalveerd. Dat maakt batterijen goedkoper en dus ook elektrische auto's. Daardoor zal de vraag naar batterijen vanzelf groeien, zegt hij. Langs' Smart Mobility Fund investeert daarom onder meer in Samsung SDI, een batterijenfabrikant.

Wie een elektrische auto heeft, weet ook dat die opgeladen moet worden. Lucien Mathieu, analist bij Transport & Mobility, lobbygroep voor duurzaam transport in Europa, voorziet daarom een explosieve groei van het aantal laadpalen, in elk geval in Europa. Mathieu citeert een studie van de European Association of Electrical Contractors, een andere lobbygroep. Die becijfert dat de installatie en het onderhoud van laadpalen de komende jaren ruim 100.000 banen oplevert.

Subsidies vallen weg
Dat is weer goed nieuws voor makers van laadpalen zoals Alfen ALFEN€26,35+5,40% , dat in 2019 ongeveer 20% van zijn omzet uit de verkoop daarvan haalde. De rest van de omzet komt uit de bouw van transformatorhuizen bij zonne- en windparken en mobiele batterijopslag. Het op het Damrak-genoteerde aandeel boekte tussen maandag en het sluiten van de AEX een rendement van 8,5%, ruim boven het AEX-gemiddelde.

Dat de vraag naar elektrische auto's in Europa stijgt, is overigens geen garantie voor succes in de rest van de wereld. Beleggingsanalist Cor Blankestijn van ING merkt in een rapport voorzichtig op dat de vraag in de Verenigde Staten wel eens kan inzakken, als gevolg van het afschaffen van subsidies voor elektrische auto's daar. Een eenzelfde ontwikkeling gaf de verkopen van elektrische auto's in China vorig jaar al een flinke tik.

met infographs.

fd.nl/beurs/1333469/tijdens-tesla-hau...
Watvdacht je van Modina. Toeleverancier van Tesla en veel breder dan dat. Flink afgestraft afgelopen periode, zit veel potentie in. Nabeirs cijfers vandaag. Ik heb hierin gisteren een kleine positie in ingenomen.
[verwijderd]
0
quote:

Sander1234 schreef op 4 februari 2020 19:59:

[...]

Zelf ben ik short gegaan op 940. Leek een goed plan, hoewel stijging nu weer doorzet. Maar nog geen paniek hier; mijn stop loss ligt op 1280 dollar. Maar moet er morgen niet weer plus 20 staan;)

Briljante trade, proficiat!

Heb je nu een koersdoel voor je positie? Zet je een trailing stop om winst te pakken zodra er toch weer doorcovered wordt?

@RJ 80 , link voor Modina ajb? Degene die ik vond is jong en heeft amper volatiliteit.
Sander1234
0
quote:

Skater schreef op 4 februari 2020 22:01:

[...]

Briljante trade, proficiat!

Heb je nu een koersdoel voor je positie? Zet je een trailing stop om winst te pakken zodra er toch weer doorcovered wordt?
Nee ik heb geen plan. Wat ik wel heb is een best ok stop loss zodat verlies niet teveel oploopt. En dan probeer ik het later nog eens. En dan per saldo goed zitten..Wat er nu gaat gebeuren, niemand weet het. Het is gewoon een grote gok voorlopig. Maar dat het ook weer hard omlaag zal gaan, dat is zeker
marktwaarde
0
Wat een geweld de laatste 5 minuten om de koers omlaag te krijgen. Was een geplande actie.
[verwijderd]
0
De kans dat er zoveel vraag zou zijn vandaag is minder dan 0,1%. Pretty crazy. Love seeing it :o)
[verwijderd]
1
Mogelijk interessant voor op dit forum, kwam het tegen bij marketwatch:

www.marketwatch.com/story/tesla-casin...

Citron Research
@CitronResearch
We love $TSLA and promised never to be short again. BUT when the computers start driving the market, we believe even Elon would short the stock here if he was a fund manager. This is no longer about the technology, it has become the new Wall St casino.
[verwijderd]
0
Om eerlijk te zijn volg ik meer de ontwikkeling van Tesla op dit moment dan mijn eigen aandelen: veel meer spanning en sensatie. Nu proberen ze de koers naar beneden te drukken met geweld; ik ben benieuwd naar morgen.

Nog niet gelukt:

Nabeurs 901,50 +14,44 (1,63%)
[verwijderd]
0
Datum 01/15/2020
Aandelen short 24.954.265

887,06 USD +107,06 (13,73%)
-> 22.135.930.310,90
Circa 22 billion USD short (ervan uitgaande dat het aantal aandelen short gelijk is gelijk is gebleven, wat waarschijnlijk is verminderd)
[verwijderd]
0
Nabeurs klimt het weer op.
Als het opzet van "ze" was, weet ik niet of het werkte.
Maar wie de koers echt veel lager will hebben zal zich beseffen dat er geen houders zijn die in paniek echte aandelen verkopen. Speculatieve longs als ik zei de gek, die schrikken misschien iets.

Nu is het makkelijk te denken dat de shorts hun lesje wel geleerd zullen hebben, maar Tesla shorten bij $1000 is een stuk leuker dan bij $200-350. Als het onder de $800 gaat, en dan onder $700...vast wel weer mensen die het ritje graag maken tot onder de $400. En ik weer niet of ik me zal kunnen bedwingen.
Klassieke TA zal niet werken vrees ik. De MACD die ik volg gaat tot onder de $500 niet kruisen waarschijnlijk :-D
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 5 februari 2020 00:20:

I cant find retracement :'( haha

nabeurs is altijd smoke and mirrors
Ik zie nog wat lege ruimte tussen $969 en....$300.
[verwijderd]
0
While we were sleeping...

Iemand die wil samenwerken om dergelijke signalen in de meest veelbelovende aandelen, valuta en grondstoffen te herkennen en dan met optimale strategie te melken?
Tesla gaat dit de komende 5 jaar misschien nog wel een keer doen. En er zijn zoveel aandelen...

Kennis delen, simulaties uitvoeren, als een scalpel de markten bespelen.
Bijlage:
Sander1234
0
Lees net dat er geen sprake is van short squueze maar fomo. Dat is heel gunstig voor short gaan.
NVLL
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 4 februari 2020 22:31:

Mogelijk interessant voor op dit forum, kwam het tegen bij marketwatch:

www.marketwatch.com/story/tesla-casin...

Citron Research
@CitronResearch
We love $TSLA and promised never to be short again. BUT when the computers start driving the market, we believe even Elon would short the stock here if he was a fund manager. This is no longer about the technology, it has become the new Wall St casino.
Leuk jou hier ook te zien FV, zie je vaak op het Gala draadje.
RJ 80
0
quote:

Sander1234 schreef op 4 februari 2020 22:10:

[...]

Nee ik heb geen plan. Wat ik wel heb is een best ok stop loss zodat verlies niet teveel oploopt. En dan probeer ik het later nog eens. En dan per saldo goed zitten..Wat er nu gaat gebeuren, niemand weet het. Het is gewoon een grote gok voorlopig. Maar dat het ook weer hard omlaag zal gaan, dat is zeker
Sorry, heet Modine (dus zonder de a)

www.modine.com/

gisteren resultaat gepresenteerd. Behoorlijke beat van de estimates.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 22:00
Koers 155,470
Verschil -1,640 (-1,04%)
Hoog 158,330
Laag 153,780
Volume 82.439.718
Volume gemiddeld 101.118.222
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront