PostNL « Terug naar discussie overzicht

Febr 2020: Hoe Lang Moeten De Aandeelhouders Nog Lijden Onder Dit Management.......

918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
prinszicht
0
quote:

win some... schreef op 6 februari 2020 21:44:

Met de overname van Sandd komt er 200 mio omzet extra bij Mail. Door de (verplichte) verkoop van Spotta en eerder Postnl Communicatie Services gaat er weer omzet vanaf. Iemand een idee om wat voor omzetbedragen het hier gaat?
Ja ik! Die 200 miljoen ligt heel dicht bij 100 miljoen. Want er is 10 procent krimp en 30 miljoen nepzegels met kerst en zoiets als intercompany. Schrijf die allemaal maar af. Dus er komt in eerste instantie 100 miljoen bij dit jaar. Tegenover 200 miljoen schuld. Die moeten we aflossen met extra marge. 9 procent op het totaal wat eerst 10 was, echter bleven we steken op 3. Elke procent marge verbetering levert 16 miljoen winst op. En 9 gaan we nooit redden. De 10 was namelijk ook een wettelijke afspraak en daarvoor loopt nog een claim, nee een studie. 3 wordt 5 dit jaar en 7 volgend jaar. Optimistisch gezien. De omzet blijft elk jaar 10 procent dalen. Ofwel, op een bierviltje. Sandd is een fiasco!

Spotta e.d. 50 tot 75 miljoen. Bij het grofvuil. Net als de internationale dochters. En ongetwijfeld in handen van capabel mt, binnen no time winstgevend. Dat hebben we ook gezien bij Whisl.
win some...
0
quote:

prinszicht schreef op 6 februari 2020 22:04:

[...]

Ja ik! Die 200 miljoen ligt heel dicht bij 100 miljoen. Want er is 10 procent krimp en 30 miljoen nepzegels met kerst en zoiets als intercompany. Schrijf die allemaal maar af. Dus er komt in eerste instantie 100 miljoen bij dit jaar. Tegenover 200 miljoen schuld. Die moeten we aflossen met extra marge. 9 procent op het totaal wat eerst 10 was, echter bleven we steken op 3. Elke procent marge verbetering levert 16 miljoen winst op. En 9 gaan we nooit redden. De 10 was namelijk ook een wettelijke afspraak en daarvoor loopt nog een claim, nee een studie. 3 wordt 5 dit jaar en 7 volgend jaar. Optimistisch gezien. De omzet blijft elk jaar 10 procent dalen. Ofwel, op een bierviltje. Sandd is een fiasco!

Spotta e.d. 50 tot 75 miljoen. Bij het grofvuil. Net als de internationale dochters. En ongetwijfeld in handen van capabel mt, binnen no time winstgevend. Dat hebben we ook gezien bij Whisl.
Zal mij benieuwen of ze in het jaarverslag alle overnamesommen en omzetten apart gaan benoemen of dat alles op 1 hoop wordt gegooid.
Cerburus
0
zullen het wel zien aan de afboekingen... denk dat we helaas met aardige boekverliezen 'verrast' gaan worden. Spotta is Q1 2020, dus die zien we nog terug over 3 maanden.. maar PostNL communication services was Q4...schrijf maar op -15 miljoen.. ik hoop toch van harte dat we op postcon niet NOG een afboeking kan zien...die was al eerder 2x verlaagd ( gezamenlijk met nexive)
Wadloper
0
quote:

gpjf schreef op 7 februari 2020 07:50:

Wat een chaos hier met al die draadjes, lijkt wel Post.nl
Chaos en depressiviteit.
Elke dag opnieuw.
Gaston Lagaffe
0
quote:

Hansbeleg schreef op 6 februari 2020 13:42:

[...]
Wie weet bouwen ze alleen nog maar de SPS en skippen ze de standaard DC die in 2020 gepland was omdat ze misschien toch genoeg hebben aan de al aanwezige standaard DC's vanwege lagere groei, of betere benutting van de DC's.

Aan de andere kant dat zou wel kort dag zijn om net voor 2020 met een DC te stoppen. Meestal loopt er al allerlei voorbereidingen. Hoe dan ook er zouden er nog maar 2 moeten bijkomen t/m 2022.
Ik heb ook geen idee of de DC's ruimte hebben voor volumegroei. In enkele jaren hebben ze er ca. 10 stuks bijgebouwd (NL+B). In 2022 zitten we op 27 DC's en 1 SPSC is totaal 28 stuks. Het lijkt er op dat na 2022 men minder (1 per jaar ?) nieuwe DC's zal laten bouwen (tempo neemt al iets af). Dit is gunstig voor de Capex = schuld = dividend. Dit fijnmazige netwerk moet ooit voordelen gaan opleveren. Ik zou er voorstander van zijn de komende jaren de Capex flink te drukken. Als het economisch tij omslaat zal dit ook voor de Ecommerce gevolgen hebben. De volumegroei lijkt al iets af te vlakken 15% > 14% > 13% maar het blijft natuurlijke heel stevig. Eigenlijk zouden we inzicht moeten hebben in de bezettingsgraad van de DC's, desnoods als geheel. Wij betalen dit feestje maar weten krijgen bitter weinig info. Bij verkoop (Postcon e.d.) wordt ook niet vermeld wat het gekost heeft.
pietje-2005
0
Hansbeleg
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 7 februari 2020 08:37:

[...]Ik heb ook geen idee of de DC's ruimte hebben voor volumegroei. In enkele jaren hebben ze er ca. 10 stuks bijgebouwd (NL+B). In 2022 zitten we op 27 DC's en 1 SPSC is totaal 28 stuks. Het lijkt er op dat na 2022 men minder (1 per jaar ?) nieuwe DC's zal laten bouwen (tempo neemt al iets af). Dit is gunstig voor de Capex = schuld = dividend. Dit fijnmazige netwerk moet ooit voordelen gaan opleveren. Ik zou er voorstander van zijn de komende jaren de Capex flink te drukken. Als het economisch tij omslaat zal dit ook voor de Ecommerce gevolgen hebben. De volumegroei lijkt al iets af te vlakken 15% > 14% > 13% maar het blijft natuurlijke heel stevig. Eigenlijk zouden we inzicht moeten hebben in de bezettingsgraad van de DC's, desnoods als geheel. Wij betalen dit feestje maar weten krijgen bitter weinig info. Bij verkoop (Postcon e.d.) wordt ook niet vermeld wat het gekost heeft.
Juist ja de bezettingsgraad is belangrijk. Je moet geen DC's neerzetten om elke piekbelasting op te kunnen vangen als je de rest van het jaar onderbezet bent. Dan komt het pakje maar een dag later.
Inzicht in cijfers kun je wel vergeten, afschrijvingen of wat men beurt of bijlegt voor diverse verkopen is allemaal tamelijk ondoorzichtig. Hoe het er met de CAO voorstaat geen idee.
Alleen de remuneratie is een zekerheidje op de AVA, het wordt tijd voor een betere vergoeding voor het prachtige werk van Herna en Pim. Goed werk want Iedereen eet mee van het royale uitgave beleid behalve natuurlijk de LT-er.
PGV
0
quote:

pietje-2005 schreef op 7 februari 2020 09:00:

Beginnen bij de stijgerrrs :-0
Niet verkeerd !
Succes
Oh. Dat was maar even, dus :-(
Met dit aandeel moet je snel zijn,als je daghandelaar bent.
[verwijderd]
0
quote:

PGV schreef op 7 februari 2020 11:35:

[...]

Met dit aandeel moet je snel zijn,als je daghandelaar bent.
Valt wel mee, nu ongeveer kopen (1,652) en dumpen op 1,692, of nog even geduld, vooruitzicht USA rood op rood...
Stroopwafel
0
www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/a...

Misschien moeten we onze klachten over de koers en het managment van PostNL gewoon eens op hun eigen site gaan dumpen, dan komt het wellicht beter bij hen binnen. Hierbij de link. Vooral doen zou ik zeggen.
Vocht
0
Zwaar pijnlijk iedere dag om hier te kijken. Ik heb gisteren het "debat" met Nico Ingberg van afgelopen jaar nog maar eens terug te kijken. Dit maakte mij wel weer enthousiast voor de toekomst...
[verwijderd]
0
SHORTSELLING PostNL 4,84% 0,11% Nog omlaag
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
5 Feb 2020 UBS Asset Management 0,61%
3 Feb 2020 AHL Partners 1,04%
3 Feb 2020 Voleon Capital Management 0,47%
31 Jan 2020 Voleon Capital Management 0,53%
30 Jan 2020 AHL Partners 0,92%
30 Jan 2020 Voleon Capital Management 0,61%
29 Jan 2020 Kuvari Partners 0,62%
29 Jan 2020 Marshall Wace 0,92%
28 Jan 2020 Voleon Capital Management 0,79%
27 Jan 2020 AHL Partners 0,80%
Jeliazkov
0
Zo. Het door de goden ingefluisterde aantal stukjes is binnen.
Mede mogelijk gemaakt door onze bazin. ;-)
Gaston Lagaffe
0
quote:

Vocht schreef op 7 februari 2020 11:53:

Zwaar pijnlijk iedere dag om hier te kijken. Ik heb gisteren het "debat" met Nico Ingberg van afgelopen jaar nog maar eens terug te kijken. Dit maakte mij wel weer enthousiast voor de toekomst...
Nico Inberg (-/- 1 g) had het in dit "debat" (inderdaad met "" want het was meer promotie richting de particuliere belegger) over : Verhagen en Co moeten nu echt gaan leveren. Het is de vraag of ze dit in 2020 kunnen, mogen en willen. Kunnen (want de integratie bij Post kost tijd), mogen (want de vakbonden willen meer loon) en willen (want aandeelhouders zitten als belanghebbende in de allerlaatste wagen). De operationele mogelijkheden zijn er maar de vraag is of het extra resultaat naar de werknemers/het milieu/afbouw schuld of de aandeelhouders gaat. Tot nu trekken we consequent aan het kortste eind. Ik gok er op dat de vakbonden een stevige loosverhoging gaan binnenhalen en beleggers wederom het nakijken hebben. Pas in 2021 zal er voor ons een afgekloven bot overblijven. De hond is er gek op :)
Hansbeleg
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 7 februari 2020 12:31:

[...]Nico Inberg (-/- 1 g) had het in dit "debat" (inderdaad met "" want het was meer promotie richting de particuliere belegger) over : Verhagen en Co moeten nu echt gaan leveren. Het is de vraag of ze dit in 2020 kunnen, mogen en willen. Kunnen (want de integratie bij Post kost tijd), mogen (want de vakbonden willen meer loon) en willen (want aandeelhouders zitten als belanghebbende in de allerlaatste wagen). De operationele mogelijkheden zijn er maar de vraag is of het extra resultaat naar de werknemers/het milieu/afbouw schuld of de aandeelhouders gaat. Tot nu trekken we consequent aan het kortste eind. Ik gok er op dat de vakbonden een stevige loosverhoging gaan binnenhalen en beleggers wederom het nakijken hebben. Pas in 2021 zal er voor ons een afgekloven bot overblijven. De hond is er gek op :)
Weer niet best vandaag, maar niet onderaan, normaal volume.

Bijlage:
Gaston Lagaffe
0
quote:

Hansbeleg schreef op 7 februari 2020 10:14:

[...]
Juist ja de bezettingsgraad is belangrijk. Je moet geen DC's neerzetten om elke piekbelasting op te kunnen vangen als je de rest van het jaar onderbezet bent. Dan komt het pakje maar een dag later.
Ik vond het in december opvallend stil op het "pakketfront". Het leek wel of ze ruim voldoende capaciteit hadden en bijna alles op tijd afgeleverd werd. Een te ruime capaciteit dus. Ik kan het niet inschatten maar zolang er meer dan 10% volumegroei (per jaar) is zou dit probleem zich op termijn moeten oplossen. We zitten volgens mij ergens tussen de 13-14% (kwamen van 15%) dus laten we maar eens stoppen met nog meer DC's te bouwen totdat duidelijk is dat we structureel capaciteit tekort komen. Het lijkt mij trouwens slimmer bestaande DC's te vergroten (als dat kan). Bij mijn weten kost een standaard DC ca € 15mio en die SPSC ca € 40mio (kloppen deze bedragen ?).
gpjf
0
quote:

Stroopwafel schreef op 7 februari 2020 11:48:

www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/a...

Misschien moeten we onze klachten over de koers en het managment van PostNL gewoon eens op hun eigen site gaan dumpen, dan komt het wellicht beter bij hen binnen. Hierbij de link. Vooral doen zou ik zeggen.
Dat is misschien helemaal niet zo’n slecht idee
DWB Happy
0


Ik verwacht dat het vandaag groen gaat eindigen, Postnl laat vaak groen zien op een rode beurs.
prinszicht
0
Mijn geld is op. Tis ook veel minder dan 2 jaar terug. Maar als ik ome John of Jeff was, zouden mijn handen jeuken. 1,65. Tis bijna gratis. En vind je PostNL ruk, koop je gewoon Royal Mail of BPost. Of, als je je kwaad maakt, alle 3. De optelsom van de 3 is minder dan wat BPost even geleden op de beurs deed. Is er nog wel e-commerce?
918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 10:57
Koers 1,238
Verschil -0,022 (-1,75%)
Hoog 1,250
Laag 1,233
Volume 518.278
Volume gemiddeld 2.208.161
Volume gisteren 1.631.754

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront