Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 15 februari 2020 19:22:

youtu.be/Rk5LdBbneZQ

De media valt nu Tesla langzaam weer aan. Just so you know.
Vorige week: youtu.be/9hbFH-n2KdE

Lijkt alsof de media de beurzen beïnvloeden
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 15 februari 2020 03:18:

[...]
Skater waarvan ik verwachtte dat hij een shortpositie had ingenomen vanwege zijn onverbloemde kritiek richting Tesla en met name Musk.

Dit soort commentaren is waarom Tesla's wereldwijd meer krassen hebben dan zelfs Volkswagens.

Slechts een fractie van de wereldbevolking doet iets met beleggen. Maar als je commentaar hebt op gedrag en keuzes van een bedrijf en personeel, dan heb je een shortpositie?? Is het niet meer toegestaan een mening te vormen op basis van je eigen inzichten en ethische normen, mag of kan het alleen nog maar als je er financieel beter van wordt?

Dat is zo ziek aan Tesla cultleden, geef ze een kanttekening en je bent een "hater", "shorter", "FUDster", "troll", wordt zó even gediagnotiseerd op iets waar eigenlijk een getraind psychoanalyticus voor nodig is, en uitgebreide toegang tot de persoon.

Maar als je lukraak iemand een shorter noemt omdat je iets wat gezegd wordt niet begrijp of belieft, dat is natuurlijke helemaal fair game. Omgangsvormen gaan het raam uit. Het oordeel vellen volstaat. Ziekelijk.

Ik ben het nieuws rond Tesla vaak genoeg voor omdat ik meedenk ipv blind volg. Als ik een shorter ben, ben ik wel een extreem goed geinformeerde. Misschien werk ik wel bij Tesla en ben ik ontevreden over mijn carrièreontwikkeling. Krijg maar geen opties. Dus dan maar uit haat voor het bedrijf gal spuwen en de boel shorten om toch maar wat extra te verdienen, riiight?

Ik deel al mijn inzichten en kennis mbt TSLA openlijk. Ik houd ze echter aan hogere standaarden dan cultleden hun spiritueel leiden. Want: niet blind. Want: geboren met eigen denkertje.

Als ik mijn vele posts hier alleen begonnen was omdat ik short zat, neem ik graag voor ik het ontken een welverdiend Gouden Kalf in ontvangt.

Neem toch eens een kijkje in de spiegel joh. Is dit de persoon die je wilt zijn, het wereldbeeld dat je wilt hebben en hoe je het door 1 bedrijf en 1 persoon laat kleuren? Ik denk dat een gemiddelde dominee kritischer is naar zijn maker dan jij naar Musk. Ziek. Met zulke tunnelvisie zul je wel helemaal lyrisch zijn van Boring Co.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 15 februari 2020 21:20:

[...]
Ik ben het nieuws rond Tesla vaak genoeg voor omdat ik meedenk ipv blind volg. Als ik een shorter ben, ben ik wel een extreem goed geinformeerde.

Ik deel al mijn inzichten en kennis mbt TSLA openlijk. Ik houd ze echter aan hogere standaarden dan cultleden hun spiritueel leiden. Want: niet blind. Want: geboren met eigen denkertje.
Ik heb hier al meermaals jou "kennis" over Tesla uiteengezet om in discussie te raken. Echter is het ook al meermaals duidelijk geworden dat in vrijwel alle gevallen jou "kennis" erg gelimiteerd is met opmerkingen als "waarom leert een tesla niet wanneer hij een x aantal keer de zelfde bocht neemt" ect.

Vervolgens wordt er geroepen dat de kwartaal cijfers niet definitief zijn omdat ze nog niet door een derde partij gecheckt zijn bla bla bla. Jij wacht wel op de 10K. Wanneer deze dan beschikbaar is hoor je er niks meer van en heb ik zo het idee dat je deze nooit doorgespit bent.

Hoe dan ook ik zal het nog steeds waarderen als je nog eens terug in de posts duikt en een van mijn lange posts uiteen probeert te zetten en de vinger op de zere plek weet te leggen. Ik ben meer dan bereid een discussie aan te gaan wanneer jij met gefundeerde goede argumenten op tafel komt.
[verwijderd]
0
Gadver, daar ben je weer!
Kun je niet het verschil zien tussen de ene schermnaam en de andere?
Nooit bedacht dat je interpersoonlijke skills sommige mensen misschien de behoefte ontnemen je te eren met een antwoord?
Oh, en: www.beterspellen.nl/website/index.php...
boem!
0
Een slecht verliezer, behept met een een kort lontje en denkend dat de persoonlijke aanval de beste verdediging is indien zijn argumneten ontoereikend blijken te zijn is het enige dat deze amateur psycho-analyst uit de reactie van @Skater kan opmaken.

Omdat niemand zit te wachten op dit soort stammenstrijd is dit mijn laatste bijdrage met betrekking tot dit onderwerp.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 16 februari 2020 00:41:

Gadver, daar ben je weer!
Kun je niet het verschil zien tussen de ene schermnaam en de andere?
Nooit bedacht dat je interpersoonlijke skills sommige mensen misschien de behoefte ontnemen je te eren met een antwoord?
Oh, en: www.beterspellen.nl/website/index.php...
Een inhoudelijke reactie op een van mijn vele posts had je meer gesiert.
Wat dat betreft had ik ook niets anders verwacht.

Om terug te komen op Tesla, wederom een nieuwe aankondiging van een OTA update. Dit maal kan er voor €300,- stoelverwarming in de achterste rij stoelen toegevoegd worden. Ik verwacht dat de uitbreiding van OTA updates door zal zetten. Omdat vele opties enkel softwarematig uit zijn gezet om een gestroomlijnde productie met weinig complexiteit te waarborgen. Hierdoor is het toevoegen van deze uitgeschakelde functies doormidden van updates ideaal voor zowel klant als Tesla.
[verwijderd]
0
Je kunt niet én iemand consistent woorden in de mond leggen, opmerkingen van anderen kwalijk nemen en generaliserende/denigrerende ad hominem aanvallen plaatsen én legitiem verwachten inhoudelijk antwoord te krijgen precies wanneer het jou uitkomt. Anderen online zijn er niet om jou te eren noch dienen.
Wel verdient iedereen gerespecteerd te worden. Als iemand jouw meningen niet 100% volgt of zowaar eigen meningen vormt, doet dat daar niets aan af.
[verwijderd]
0
Is het niet een nadeel voor het milieu om wagens met alle toeters en bellen uit te voeren, ongeacht of de klant er genoeg behoefte aan heeft om het softwarematig af te nemen? Zeker als een wagen in een warm klimaat afgeleverd wordt...
We hebben dat eerder gezien met de extra accu die mensen meekregen. Elke km moest je die meetorsen om ooit de optie te houden een beetje extra actieradius eruit te kunnen kweken.
Logischer zou zijn om mensen extra te laten betalen voor de maximale laadsnelheid. Dat is toch zo belangrijk voor ze? Als iemand meest braaf thuis laadt kan dat geld bespaard worden.
Maarja, als je dan een jaar veel rijdt en steeds snellaadt, kukelt je laadsnelheid als een baksteen omlaag, omdat Tesla dat zo geprogrammeerd heeft ter bescherming van de accu. Zonder daarover vooraf details te delen.
Er zijn al Model 3's die op 250 kW zouden moeten kunnen laden maar geen 90 kW maar ontvangen. Gaat dus helaas niet op.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 16 februari 2020 15:04:

Is het niet een nadeel voor het milieu om wagens met alle toeters en bellen uit te voeren, ongeacht of de klant er genoeg behoefte aan heeft om het softwarematig af te nemen? Zeker als een wagen in een warm klimaat afgeleverd wordt...
We hebben dat eerder gezien met de extra accu die mensen meekregen. Elke km moest je die meetorsen om ooit de optie te houden een beetje extra actieradius eruit te kunnen kweken.
Logischer zou zijn om mensen extra te laten betalen voor de maximale laadsnelheid. Dat is toch zo belangrijk voor ze? Als iemand meest braaf thuis laadt kan dat geld bespaard worden.
Maarja, als je dan een jaar veel rijdt en steeds snellaadt, kukelt je laadsnelheid als een baksteen omlaag, omdat Tesla dat zo geprogrammeerd heeft ter bescherming van de accu. Zonder daarover vooraf details te delen.
Er zijn al Model 3's die op 250 kW zouden moeten kunnen laden maar geen 90 kW maar ontvangen. Gaat dus helaas niet op.
Ik heb geen getallen over de impact op het milieu maar verwacht dat de verminderde complexiteit van productie en de efficiëntere distributie door een homogeen product de afweging van mileu vrijwel verwaarloost.

Je punt om laadsnelheden kunstmatig te limiteren lijkt me eerder in de kaart te spelen van benzine auto's ect. Dan kunnen ze dat weer aan de grote klok gaan hangen. De updates zou ik limiteren tot luxe functies die de algehele product ervaring niet al te veel beïnvloeden. Stoelverwarming en 0-100 tijd ect zijn daar perfecte voorbeelden van. Het maximale bereik is de core van een EV en is daarom een belangrijke differentiatie methode tussen modellen. Daarom valt deze toch makkelijker onder een significante OTA update wanneer er toch al een grotere batterij in de auto zit.
[verwijderd]
0
"verminderde complexiteit van productie"
Dat wordt vooral door Tesla gebruikt om minder klant specifieke beslissingen te rechtvaardigen. Een monopolist kan zich dat verantwoorden.

"Laadsnelheden kunstmatig te limiteren lijkt me eerder in de kaart te spelen van benzine auto's"
Besef je je dat de Model 3 Dual Motor technisch gelijk is aan de Performance? Je betaalt minder als je de volledige potentie niet gebruikt. Wie wil er graag hetzelfde betalen voor een wagen die identiek is aan de andere, alleen een sleutel van enen en nullen die het ontgrendelt? Massa's willen dat, blijkbaar.

Volgende keer dat ze een vlakkere of meer consistente laadcurve kunnen aanbieden, kan dat een $5k upgrade zijn. Spaart je 5-15 minuten per bezoekje.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 16 februari 2020 20:01:

"verminderde complexiteit van productie"
Dat wordt vooral door Tesla gebruikt om minder klant specifieke beslissingen te rechtvaardigen. Een monopolist kan zich dat verantwoorden.

"Laadsnelheden kunstmatig te limiteren lijkt me eerder in de kaart te spelen van benzine auto's"
Besef je je dat de Model 3 Dual Motor technisch gelijk is aan de Performance? Je betaalt minder als je de volledige potentie niet gebruikt. Wie wil er graag hetzelfde betalen voor een wagen die identiek is aan de andere, alleen een sleutel van enen en nullen die het ontgrendelt? Massa's willen dat, blijkbaar.

Volgende keer dat ze een vlakkere of meer consistente laadcurve kunnen aanbieden, kan dat een $5k upgrade zijn. Spaart je 5-15 minuten per bezoekje.
"Dat wordt vooral door Tesla gebruikt om minder klant specifieke beslissingen te rechtvaardigen. Een monopolist kan zich dat verantwoorden."
Oneens, het is relatief regulier om bijvoorbeeld enkel labels van levensmiddelen/parfum/chips/schermen vervangen terwijl ze fysiek van de zelfde productie lijn komen en identiek zijn. Schaal kan tot op een zekere hoogte kosten dusdanig terug brengen dat herlabelen/vergrendelen economisch gezien de beste keuze is.

Het updaten via OTA updates is echter wel nieuw en is simpelweg mogelijk gemaakt door IOT. Zal me ook niets verbazen als we hier in de toekomst meer van gaan zien. (niet alleen bij Tesla)

"Besef je je dat de Model 3 Dual Motor technisch gelijk is aan de Performance? Je betaalt minder als je de volledige potentie niet gebruikt. Wie wil er graag hetzelfde betalen voor een wagen die identiek is aan de andere, alleen een sleutel van enen en nullen die het ontgrendelt? Massa's willen dat, blijkbaar."

Nogmaals dit is een overweging vanuit Tesla. Het is dus blijkbaar economisch gezien efficiënter om softwarematig te limiteren dan fysiek twee verschillende varianten te produceren. Wanneer het software matig niet was gedaan was het hardwarematig alsnog uitgevoerd. Dit is een verandering upstream bij de producent niet downstream bij de consument.

"Volgende keer dat ze een vlakkere of meer consistente laadcurve kunnen aanbieden, kan dat een $5k upgrade zijn. Spaart je 5-15 minuten per bezoekje."

Ik blijf hier er toch bij dat het een goede onderscheidende factor is om ook free of charge de auto te verbeteren. Omdat laadsnelheid een erg gevoelig punt is in combinatie met range is het waarschijnlijk beter voor Tesla dit te blijven doen zonder betaalde OTA updates. Maar dit is een punt waar Tesla genoeg slimme koppen voor heeft zitten die hier markt onderzoek naar doen. Dus ik vertrouw er blindelings op dat ze daarin de juiste keuze maken.

[verwijderd]
0
Toen je de eerste Model 3 kocht, kreeg die er net 118 kW in. Nu 250 kW. Maar als je hem gebruikt als aangeprijsd, zit je ineens op 85 kW max.
Essentieel dus te weten bij aanschaf van een 2e hands Tesla (en dat wordt tzt het gros van de aankopen) hoe vaak er precies mee is opgeladen en hoe het huidige beleid van Tesla is met het beperken van laadsnelheid. Goede kans dat het nog bijgesteld wordt voor je de auto zelf weer doorverkoopt.

In het geval van Model 3 is de hardware redelijk overbemeten. Hoefde niet zo krachtig te zijn voor een "betaalbare auto". Dus kunnen ze voor de Performance dezelfde hardware gebruiken. Hoe dan ook, een dure upgrade.
Als je je Dual Motor aan Tesla terugverkoopt, staat hij dezelfde dag bij ze te koop als Performance, in theorie. Paar andere remklauwen eronder, stuks plastic erbij en klaar.
voda
0
Duitse rechter verbiedt kap bomen voor bouw eerste Europese Teslafabriek

Een Duitse rechtbank heeft autobouwer Tesla verordonneerd te stoppen met het kappen van 92 hectare bomen in de buurt van Berlijn om daar zijn eerste Europese auto- en batterijenfabriek te bouwen. De uitspraak wordt gezien als een overwinning voor milieuactivisten.

Buitenlandredactie 17-02-20, 05:47

Tesla kondigde in november vorig jaar aan een ‘gigafabriek’ te willen bouwen in Grünheide in Brandenburg, ten oosten van Berlijn. Daarvoor verkreeg het toestemming van de milieuautoriteiten van Berlijn en Brandenburg.

Lees ook
Tesla hoort nu bij de grote jongens
Hoe Tesla-topman Musk crashte met een sportwagen van 20 miljoen dollar

De Grüne Liga Brandenburg diende daarop een klacht in bij de rechtbank om de bouw van het complex te proberen tegen te houden. Voor de fabriek moet 92 hectare bosgebied wijken, een zware aanslag op de lokale flora en fauna en de waterreserves in het gebied, aldus de milieuactivisten.

In een verklaring liet het hof zondag weten dat het een (voorlopig tijdelijk) verbod op het vellen van de bomen heeft uitgesproken aangezien het kapwerk binnen drie dagen compleet zou zijn – vóór de rechters zich uit kunnen spreken over de klacht van de Liga. ,,Er mag niet van worden uitgegaan dat de motie voor rechtsbescherming van de Grüne Liga geen enkele kans van slagen heeft’’, aldus de verklaring.

Reeds gekapte bomen in het gebied. De kap ligt op last van de rechtbank tijdelijk stil. © Britta Pedersen/dpa-Zentralbild/

Nog geen bouwvergunning
De vergunning voor de bouw van de fabriek is nog niet afgegeven, wat betekent dat het bedrijf van Elon Musk op eigen risico de grond aan het klaarmaken is voor de bouw.

De ondernemersgezinde christendemocratische en liberale beleidsmakers zijn ontevreden over de gang van zaken en vrezen dat de rechtszaak tegen Tesla’s gigafabriek schadelijk is voor het imago van Duitsland als land waar het goed zakendoen is.

Tesla heeft op dit moment twee andere ‘gigafabrieken', één in de VS en één in Shanghai, China.

www.ad.nl/buitenland/duitse-rechter-v...
Bijlage:
NVLL
0
quote:

voda schreef op 17 februari 2020 06:34:

Duitse rechter verbiedt kap bomen voor bouw eerste Europese Teslafabriek

Een Duitse rechtbank heeft autobouwer Tesla verordonneerd te stoppen met het kappen van 92 hectare bomen in de buurt van Berlijn om daar zijn eerste Europese auto- en batterijenfabriek te bouwen. De uitspraak wordt gezien als een overwinning voor milieuactivisten.

Buitenlandredactie 17-02-20, 05:47

Tesla kondigde in november vorig jaar aan een ‘gigafabriek’ te willen bouwen in Grünheide in Brandenburg, ten oosten van Berlijn. Daarvoor verkreeg het toestemming van de milieuautoriteiten van Berlijn en Brandenburg.

Lees ook
Tesla hoort nu bij de grote jongens
Hoe Tesla-topman Musk crashte met een sportwagen van 20 miljoen dollar

De Grüne Liga Brandenburg diende daarop een klacht in bij de rechtbank om de bouw van het complex te proberen tegen te houden. Voor de fabriek moet 92 hectare bosgebied wijken, een zware aanslag op de lokale flora en fauna en de waterreserves in het gebied, aldus de milieuactivisten.

In een verklaring liet het hof zondag weten dat het een (voorlopig tijdelijk) verbod op het vellen van de bomen heeft uitgesproken aangezien het kapwerk binnen drie dagen compleet zou zijn – vóór de rechters zich uit kunnen spreken over de klacht van de Liga. ,,Er mag niet van worden uitgegaan dat de motie voor rechtsbescherming van de Grüne Liga geen enkele kans van slagen heeft’’, aldus de verklaring.

Reeds gekapte bomen in het gebied. De kap ligt op last van de rechtbank tijdelijk stil. © Britta Pedersen/dpa-Zentralbild/

Nog geen bouwvergunning
De vergunning voor de bouw van de fabriek is nog niet afgegeven, wat betekent dat het bedrijf van Elon Musk op eigen risico de grond aan het klaarmaken is voor de bouw.

De ondernemersgezinde christendemocratische en liberale beleidsmakers zijn ontevreden over de gang van zaken en vrezen dat de rechtszaak tegen Tesla’s gigafabriek schadelijk is voor het imago van Duitsland als land waar het goed zakendoen is.

Tesla heeft op dit moment twee andere ‘gigafabrieken', één in de VS en één in Shanghai, China.

www.ad.nl/buitenland/duitse-rechter-v...
Zal dit nieuws veel invloed hebben op de koers?
DWB Happy
0
quote:

NVLL schreef op 17 februari 2020 07:51:

[...]

Zal dit nieuws veel invloed hebben op de koers?
Vermoedelijk wel, tevens met het nieuws dat Volkswagen haar fabriek in Sjanghai
langer dicht houdt dit omdat het personeel niet mag reizen, Tesla zal met het zelfde probleem worstelen.
boem!
0
Met 6 miljard in kas, 4 miljard komend vanuit de converteerbare obligaties en de nieuwe raise ad 2 miljard heeft Tesla voldoende geld in huis om haar ongebreidelde nieuwe plannen te financieren.
Ik voorzie daarom een bijstelling van de rating door Moody's omdat het ten ondergaan van Tesla aan haar schuldpositie zo goed als geweken is mede als gevolg van de positieve FCF bij bestaande operaties.
[verwijderd]
0
Konden ze nu echt geen ander stukje land vinden dan eentje met een giga bos erop?
Scoren met "3x zoveel herplanten? Ik snap het oprecht niet.
Dutcheon
0
quote:

Skater schreef op 17 februari 2020 12:22:

Konden ze nu echt geen ander stukje land vinden dan eentje met een giga bos erop?
Scoren met "3x zoveel herplanten? Ik snap het oprecht niet.
Het is geen bos, het is een plantage van karton bomen.... hier in NL is een kaalslag van diverse groenstroken (onder het mom van verjonging).
Hier hebben we het over plantage die hooguit nog een paar jaar had gestaan om daarna aangeplant te worden.

Ja deze bomen zijn zeker onderdeel van de longen van Berlijn... maar als je dit flink compenseert is dat in mijn ogen het enige wat nodig is.
Als het echt een divers bos was vond ik het een heel ander verhaal.
[verwijderd]
0
Als je ergens kunt herplanten, dan niet gewoon ergens een weiland uitkiezen? Duitsland is groot.
Beetje een hufteractie om gewoon te gaan kappen terwijl er nog een inspraakprocedure loopt. Staat niet goed. Rijp voor kap of niet.
Zo wil je als wereldverbeteraars toch niet beginnen in een nieuw land?
[verwijderd]
0
markets.businessinsider.com/news/stoc...

Tesla wilde toch juist gewoon de consumenten gedag zeggen en de wagens voor zichzelf houden? Als je zo soepel aandelen de markt in kunt zetten heb je helemaal geen kopers nodig. Zodra je FSD op de rit hebt maak de allergoedkoopste wagens die je kunt. Gericht op dit soort gebruik. Zou me verbanden als ze in het geniep niet al zoiets ontworpen hebben, die glazen dozen op wielen waar je er zoveel van ziet op plaatjes nu.
Pleur zo'n robotaxi de weg op en hij verdient zichzelf in no-time terug. Halfjaartje? Geen Uber-achtig fee voor een eigenaar, alleen stroom+onderhoudskosten, wat operational en de rest houd je. Als je een monopolie hebt kun je per ritje rekenen wat je wilt.

Met zo'n glazen doos zou je een lijnbussysteem kunnen opzetten, op kleinere schaal. In Oost-Europa heb je het minibus netwerk dat je op plekken brengt waar bussen en metro's niet komen. Kan Tesla niet gewoon (flexibele) routes laten uitdenken door de AI en mensen zo nog goedkoper laten meeliften? Je geeft aan dat je mee wilt rijden en de wagen weet dat er even voor jou gestopt moet. Wie illegaal instapt staat op de foto en kan zich nooit meer aanmelden voor zoiets zonder eerst een vette boete te betalen. Misschien foto's uitwisselen met Waymo en Cruise? Big brother!

Als Tesla echt FSD heeft kunnen ze zelfs gebruikte BEVs opkopen en omklussen. Goedkoper en milieuvriendelijker dan zelf een nieuwe bouwen.

Ik denk dat een echt FSD taxi/aquarium echt wel de straat op te krijgen is. Maar zelfs als het technisch en egeltechnisch volbracht wordt, moet je nog mensen vinden die erin willen reizen aan de prijs die gevraagd wordt. Zodra je minder dan een monopolie hebt wordt dat meteen een stuk lastiger.

Je kunt er donder op zeggen dat robotaxis veel problemen gaan hebben. Wat is er grappiger dan een paar bakstenen achter de wielen leggen zodat de wagen denkt dat er iets mis is en niet meer rijdt? Gewoon een kartonnen doos ervoor en erachter leggen met hetzelfde effect? Stickers over de camera's, misschien met een laagje lood voor de radar? Bandje leeg laten lopen?
Reken maar dat het taxigilde creatief tevoorschijn zal komen. Elke robotaxi kost ze 3 banen.
7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 22:00
Koers 162,130
Verschil +17,450 (+12,06%)
Hoog 167,970
Laag 157,510
Volume 180.971.466
Volume gemiddeld 101.632.094
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront