TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom, februari 2020; de maand van de cijfers maar vooral van wat te doen met 400 Miljoen cash

1.146 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
tatje
1
download.tomtom.com/open/banners/Capi...

slide 5 laat alle levels zien.

Willem Strijbosch op de CMD.

Lees de toelichting bij slide 5.

TomTom maps for ADAS & AD Slide #5
So if we now dive a little deeper on maps. Which maps do we make for autonomous driving? Well, they've been mentioned today. We make the ADAS map and the HD map and I've plotted them here against the six levels of automation: level zero through to level five, where level zero is that a human controls everything in the car, but it can get warnings from sensors and maps like you’re driving over the speed limit, to level five where you can tell by the symbol, where you don't need a steering wheel, where you don't need a gas or brake pedal, it's all gone. That's still a little while away. We're now in mass production at level two. A Tesla autopilot is an example, as is the Volvo system. They can all keep lane and adjust speed. So they do, in technical terms, lateral and longitudinal control. So that's the level two. The level one is typically an adaptive cruise control where you still have to hold the steering wheel.
Our ADAS map is used for the lower levels of automation: levels zero, one, two. And our HD map is used for level two, three, four, five. And you see that there is an overlap in level two because we actually see both. We saw both. We have level two systems on the road with an ADAS map. We have a level two systems coming up with an HD map in production vehicles.
To explain the difference very briefly. So ADAS map, it has been mentioned many times in the presentation, an ADAS map is a road level map. So if you have a five-lane highway, it's seen as one road. It will have a lane count. It will have one speed limit. It will have one curvature, one gradient or slope, whereas an HD map is a centimetre level accurate lane-level map.
So actually you know everything for each lane. If there is an exit lane, then that exit lane can have a separate speed limit. Like in Germany that happens. So road-level map for us is a centimetre-level, lane-level map.

- We're now in mass production at level two.
- We have level two systems on the road with an ADAS map. We have a level two systems coming up with an HD map in production vehicles.

Dus waarschijnlijk in het orderboek 2018 al ADAS.

In 2019 veel ADAS SD en de eerste 2 HD deals.

In 2020 super veel ADAS en HD en SD.

We gaan het zien.

Gewoon mijn mening.

Misschien is een backlog duidelijker ( op den duur )

Orderboek 2017 Automotive order intake exceeded €400 million in 2017
orderboek 2018 Automotive order intake exceeded €250 million

Had je begin 2020 een orderboek bekend gemaakt van zeg 500 miljoen, dan had je koers controle kunnen vergeten.

Gewoon mijn mening.
Vive tu vida positivamente
0
Hoog volume en steeds verder stijgende koersen richting de slotveiling.
Het zou toch een geweldige beloning voor de trouwe beleggers en volgers van TomTom zijn als de nu eindelijk eens gestaag en langdurig zou mogen stijgen!

Volume voor een fonds uit de kleinere beurshandel is enorm te noemen!!
NewKidInTown
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 februari 2020 16:28:

Waarom gaat u uit van een premie 35-50% premie?
Ik geef toe dat dat redelijk normaal/gebruikelijk is.
De gemiddelde overname premie in 2017 en 2018 was voor high-technology, en laten we eens gek doen en TT tot die categorie rekenen:

23,5 en 23,8% premie op de 4-weeks gemiddelde koers.

Average merger and acquisition (M&A) premiums to four week stock price Worldwide in 2017 and 2018, by industry.

www.statista.com/statistics/978475/av...

Overigens reken ik beslist NIET op een overname. Waarom een toeleverancier overnemen als je ook van de plank kunt kopen. Voorraad-problemen wat nog wel eens een reden kan zijn, heb je niet met software.
Vive tu vida positivamente
0
quote:

NewKidInTown schreef op 19 februari 2020 17:35:

[...]
De gemiddelde overname premie in 2017 en 2018 was voor high-technology, en laten we eens gek doen en TT tot die categorie rekenen:

23,5 en 23,8% premie op de 4-weeks gemiddelde koers.

Average merger and acquisition (M&A) premiums to four week stock price Worldwide in 2017 and 2018, by industry.

www.statista.com/statistics/978475/av...

Overigens reken ik beslist NIET op een overname. Waarom een toeleverancier overnemen als je ook van de plank kunt kopen. Voorraad-problemen wat nog wel eens een reden kan zijn, heb je niet met software.
Het zijn twee vrienden voor het leven, das nu wel duidelijk.
Vive tu vida positivamente
0
Mooi slot en day high met hoog volume gesloten!
Laat het de komende tijd maar een mooi vervolg krijgen.
NewKidInTown
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 februari 2020 17:36:

Het zijn twee vrienden voor het leven, das nu wel duidelijk.
Ad hominem, bij gebrek aan inhoudelijke argumenten, terugvallen op drogredenen.

(typically refers to a fallacious argumentative strategy whereby genuine discussion of the topic at hand is avoided by instead attacking the character, motive, or other attribute of the person making the argument, or persons associated with the argument, rather than attacking the substance of the argument itself.)

of in goed Vlaams: op de man spelen.
Wereldbelegger
0
Goed gezien,
we hebben elkaar hier gevonden.
En we noemen ons (beleggings)realisten. ((-;

Dat lijkt me trouwens beter dan jezelf Vive tu vida positivamente noemen met als middle name moneymaker_bx. Wat staat voor roeptoeteren zonder weerga.

Wanneer krijgen wij eenvoudige beleggertjes van u als ervaren belegger een een onderbouwing waarom TomTom dit jaar naar de lang verwachte 17.50 gaat?

Neem een voorbeeld aan Ketchup. die onderbouwt zijn gedachten over de koers en/of exit.

quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 februari 2020 17:36:

[...]

Het zijn twee vrienden voor het leven, das nu wel duidelijk.
Wereldbelegger
0
dank voor de link

die 23,5 - 23,8% ligt boven mijn eigen verwachting van 20% premie bij een eventuele(!!!) exit.

Of een eventuele premie door schaamte bij Goddijn (zoals Ketchup aangeeft) hoger uit zou vallen is een interessante gedachte. Dat zou zo maar eens kunnen.

Maar waarom een exit?
En waarom hopen op een overname?
Ik zie zelf dat niet zo snel gebeuren.
Maar dat is gebaseerd op gevoel en niet op enige aanwijzing die ik zou kunnen aanvoeren.

quote:

NewKidInTown schreef op 19 februari 2020 17:35:

[...]
De gemiddelde overname premie in 2017 en 2018 was voor high-technology, en laten we eens gek doen en TT tot die categorie rekenen:

23,5 en 23,8% premie op de 4-weeks gemiddelde koers.

Average merger and acquisition (M&A) premiums to four week stock price Worldwide in 2017 and 2018, by industry.

www.statista.com/statistics/978475/av...

Overigens reken ik beslist NIET op een overname. Waarom een toeleverancier overnemen als je ook van de plank kunt kopen. Voorraad-problemen wat nog wel eens een reden kan zijn, heb je niet met software.
Wereldbelegger
0
Als aanvulling op de magere turbohandel vandaag.

Een heel klein beetje handel in TT factors.
Dat heb ik maanden niet gezien.
Een koersplus van 25%

Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Factor Long Commerzbank 5 0 0 0 0,331 +25,38% 450 16:12
Kuiken
0
bron FD

1 uur Van onze redacteur
VERVOER
Eerste zelfrijdend busje in Duitsland in dienstregeling ov

De autonome busjes gaan elk kwartier rijden op een traject van twee kilometer.
De autonome busjes gaan elk kwartier rijden op een traject van twee kilometer.Foto: EasyMile
In het Duitse stadje Monheim am Rhein gaan vanaf volgende week vijf zelfrijdende busjes rijden op een van de lijnen van het openbaar vervoer. Volgens het stadsbestuur is het voor het eerst dat in Duitsland autonoom rijdende voertuigen in de dienstregeling worden opgenomen.
De busjes, die ruimte bieden aan maximaal zes passagiers, rijden elk kwartier op een route van het busstation naar het centrum, een traject van twee kilometer met zeven haltes. Helemaal autonoom rijden de bussen nog niet, want medewerkers van het ov-bedrijf nemen de besturing over bij drukke kruisingen.
Gratis ov
De ritten kosten de passagiers niets. Vanaf april is het gehele openbaar vervoer in de gemeente gratis. Monheim, dat iets ten noorden van Keulen in de deelstaat Noordrijn-Westfalen ligt, telt zo'n 40.000 inwoners, waarmee de plaats vergelijkbaar is met Wageningen of Heemskerk.
De kleine stadsbussen rijden op elektriciteit en zijn geleverd door EasyMile, een fabrikant van autonoom rijdende voertuigen uit Toulouse. Monheim kreeg een subsidie van €2,1 mln van Noordrijn-Westfalen voor de bussen en stak zelf €300.000 in het project.
Helmond
De gemeente zegt dat wetenschappers zullen onderzoeken in welke mate de passagiers het autonoom rijden accepteren vinden en hoe het overige verkeer op de bussen reageert.
In Nederland wordt bij onder meer Helmond gewerkt aan een pilot voor autonoom rijden. Eerder stelde Brainport Development, een ontwikkelingsmaatschappij rond Eindhoven, in 2020 met een zelfrijdende elektrische shuttle mensen te willen vervoeren van het treinstation van Helmond naar de Automotive Campus aan de rand van de stad.
Dutchy Ron
0
In a report issued on February 17, Sebastien Sztabowicz from Kepler Capital maintained a Hold rating on TomTom (TMOAF), with a price target of EUR10.25. The company’s shares closed last Monday at $11.05.

According to TipRanks.com, Sztabowicz is a 3-star analyst with an average return of 6.8% and a 70.0% success rate. Sztabowicz covers the Consumer Goods sector, focusing on stocks such as Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Dialog Semiconductor, and ASM International.

TomTom has an analyst consensus of Hold, with a price target consensus of $11.07
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 20 februari 2020 07:37:

In a report issued on February 17, Sebastien Sztabowicz from Kepler Capital maintained a Hold rating on TomTom (TMOAF), with a price target of EUR10.25. The company’s shares closed last Monday at $11.05.

According to TipRanks.com, Sztabowicz is a 3-star analyst with an average return of 6.8% and a 70.0% success rate. Sztabowicz covers the Consumer Goods sector, focusing on stocks such as Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Dialog Semiconductor, and ASM International.

TomTom has an analyst consensus of Hold, with a price target consensus of $11.07

Thanks Dutchy Ron voor je bijdrage.
Deze zogenaamde 3 sterren analist zit er volledig naast en kijkt niet door het rookgordijn van HG heen.
Het nieuwe kijken met de vernieuwde business op het bedrijf TomTom wordt helaas nog door te weinig mensen opgepakt en men kijkt ( misschien wel terecht) naar het verleden waarbij ze bij TT te weinig aandeelhouderswaarde hebben gecreëerd en daarom minder interessant lijkt te zijn.

Hopelijk gaan ze bij TT een zichtbaar andere koers varen en wel dit mooie pareltje laten glimmen!!
Brouwer285
0
quote:

NewKidInTown schreef op 19 februari 2020 17:35:

[...]
De gemiddelde overname premie in 2017 en 2018 was voor high-technology, en laten we eens gek doen en TT tot die categorie rekenen:

23,5 en 23,8% premie op de 4-weeks gemiddelde koers.

Average merger and acquisition (M&A) premiums to four week stock price Worldwide in 2017 and 2018, by industry.

www.statista.com/statistics/978475/av...

Overigens reken ik beslist NIET op een overname. Waarom een toeleverancier overnemen als je ook van de plank kunt kopen. Voorraad-problemen wat nog wel eens een reden kan zijn, heb je niet met software.
Er zijn een aantal grote conventionele toeleveranciers die een omslag of inhaalslag dienen te maken; toeleveranciers, branchegenoten, en cloudproviders, genoeg kandidaten lijkt mij.
Dutchy Ron
0
www.google.nl/amp/s/auto.ndtv.com/new...

Hyundai and Kia Develop World's First Predictive Gear Shift Control System

Kia is klant TT

The system collects and interprets real-time input from underlying technologies, including 3D navigation equipped with a precise map of the road

Using all of these inputs, the TCU predicts the optimal shift scenario for real-time driving situations through an artificial intelligence algorithm and shifts the gears accordingly. In addition, the engine brakes were automatically applied upon release of the accelerator pedal by determining speed bumps, downhill slopes and location of the speed limit change on the road. The changes in distance from the front car were detected by the front radar to adjust appropriate transmission gear automatically, which improved driving quality.
boem!
0
IK vind het onterecht om een 3 sterren analist zo af te serveren, hij heeft de 3 sterren verdiend met zijn analyses die een 70% success-rate en een average return opleverden van 6,8%.

Analisten volgen tientallen aandelen en moeten daar hun oordeel over vellen, door tijdgebrek nemen zij slechts de gepubiceerde cijfers in zich op en verdiepen zij zich niet in het door jou benoemde rookgordijn van HG.
Indien zij wel attentive zouden nemen van datgene dat HG daarover zegt zouden zij ook weten dat men naar gefactureerde omzet behoort te kijken ipv naar de gerapporteerde , dat de verhoogde inspanningen op het gebied van R&D slechts bedoeld zijn om vol te kunnen profiteren van de mogelijkheden die de markt nu biedt en dat men gekozen heeft om deze uitgaven niet te activeren maar als kosten te nemen en last but not least dat de Opex nu tijdelijk voor twee jaar belast wordt met een impairment van 210 mio.

De door jou aangehaalde analist zal zich slechts voor een deel bewust zijn van deze door HG aangegeven openingen in zijn rookgordijn.

Ik vind het opmerkelijker dat hier op dit forum nog veel deelnemers zijn die hoewel op een presenteerblaadje aangeboden deze zaken ook maar naast zich neerleggen en nog steeds klagen over krimpende omzet , netto verliezen en hoge opex.
tatje
0
Intangible assets.

Gewoon afschrijving Tele atlas.

Goodwill is die belasting niet.

Je hebt gelijk, analisten moeten veel aandelen volgen en bij gebrek aan tijd, duiken ze even in de cijfers.

Je zou zeggen, heeft de goede persoon niets van de CMD opgestoken.

Ik denk dat ze begrijpen, dat TT 2019 2020 en misschien een deel van 2021 NIETS willen laten zien.

Daarom spelen ze voor nu op safe !
NewKidInTown
0
Je kunt lang praten en je kunt kort praten maar "krimpende omzet en netto verliezen" is wat TT laat zien. Dat is nou niet precies datgene wat beleggers aantrekt, als ze uit een lijst van duizenden fondsen, de aantrekkelijkste proberen te selekteren om return on investment te krijgen.
De meest succesvolle beleggers gaan voor groei van omzet en netto-winst, structureel ook nog. Daarbij baseren ze zich op gedegen analyses en niet op "verkooppraatjes", niet van verhalen op belegginsfora en ook niet van de onderneming zelf.
tatje
0
Wat te zeggen van het jojo en.

Gisteren schreef iemand een koper van 200000 stuks.

Is gewoon een overboeking van of naar de market maker.

Gewoon mijn mening.

Succes vandaag met het geklooi van de market maker.
tatje
0
Gewoon een weetje :-)

2019

Toename deferred 88,4 - netto movement deferred en unbilled receivables 76,5 = 11,9

Balans unbilled receivables 1 jan 2019 22,512 eind 2019 34,374 = 11,862 of te wel afgerond 11,9.

Tja !

Anne79
0
quote:

NewKidInTown schreef op 20 februari 2020 08:55:

Je kunt lang praten en je kunt kort praten maar "krimpende omzet en netto verliezen" is wat TT laat zien. Dat is nou niet precies datgene wat beleggers aantrekt, als ze uit een lijst van duizenden fondsen, de aantrekkelijkste proberen te selekteren om return on investment te krijgen.
De meest succesvolle beleggers gaan voor groei van omzet en netto-winst, structureel ook nog. Daarbij baseren ze zich op gedegen analyses en niet op "verkooppraatjes", niet van verhalen op belegginsfora en ook niet van de onderneming zelf.
netto verliezen is een keuze... dit had ook zomaar een netto winst kunnen zijn... deels door discutabele afschrijving
1.146 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 15:13
Koers 6,125
Verschil -0,060 (-0,97%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 300.604
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront