Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Leefloon
0
quote:

hosternokke schreef op 21 februari 2020 13:21:

Overal in Nederland zal komende jaren worden gegraven om dikkere kabels in de grond te leggen.
Kan in stapjes; een tweede Tesla in de straat hoeft waarschijnlijk niet 10 jaar op Liander e.d. te wachten, en de vraag van klanten kan redelijk goed worden gevolgd. Zowel vraag naar auto's die men koopt, als de vraag naar elektrische energie. Ik vind de oorspronkelijke vraag niet interessant, omdat een onderliggende big bang niet zal bestaan.

Je zit bij een theoretische massale overstap naar elektrisch rijden sowieso met een afschrijvingstermijn van auto's. Dat dempt de vraag. Een Brits plan zou de verkoop van niet-elektrische auto's in 2035 willen verbieden, waar de economische levensduur nog bovenop komt. Dat is nu eigenlijk een grotere bedreiging voor nieuwe Formule 1-motorenbouwers in hun hybride tijdperk, want dat maakt die ontwikkelingen minder interessant. Een hybride motor ontwikkelen, die "binnenkort" op de markt niet meer verkocht mag worden.
Harry Nik
1
Naar verhouding nu al ongeveer 8,9% rente/dividend :-) ik wacht tot we boven de tien komen :-P
Senior 1936
0
Ad Nooten schreef op 30 januari:
Royal Dutch daalt vanmorgen na cijfers fors, rond 10.45 uur staat een verlies van 3,5% op de borden. Het zorgt in de weekgrafiek voor een erg negatief beeld. De stippellijn rond € 24,65 door voorgaande bodems is doorbroken en dat houdt de vorming in van een enorm groot hoofd en schouders patroon. Het koersdoel van het patroon ligt rond € 18, de toekomst zal ons leren wat het waard is. Het patroon is geldig indien het aandeel onder de neklijn rond € 24,65 blijft, waarbij het wel verstandig is om in verband met een eventuele overshoot bij een terugkeer bij de lijn een zekere marge aan te houden. Een belangrijk steunniveau vinden we nog rond € 23, in de buurt daarvan kan eventueel nog een bodem tot ontwikkeling komen. Het is dus niet zo dat ik nu al van een daling naar € 18 uit ga, dat zou pas aan de orde zijn ingeval van een doorbraak door de bodems linksonder in de grafiek *). Negatief is het beeld desondanks op dit moment echter zonder meer.

NB: *) ligt rond de 23 !! dus technisch ziet het er somber uit....
Vandaar dat ik vanmiddag zeer waarschijnlijk geen aandelen koop
Senior 1936
0
Shell denkt aan overname windenergiebedrijf Makani
Gepubliceerd op 19 februari 2020 14:28 | Views: 3.687

Artikel
Reacties (3)
Gerelateerde instrumenten
Royal Dutch Shell A 16:16
22,59 -0,59 (-2,52%)

DEN HAAG (AFN) - Olie- en gasbedrijf Shell denkt erover om het windenergiebedrijf Makani over te nemen van Google-moeder Alphabet. Dat bevestigt Shell nadat Alphabet bekendgemaakt had van het bedrijf af te willen. Makani, dat stroom wil opwekken met behulp van vliegers, heeft meer tijd nodig dan verwacht om met zijn techniek de markt op te kunnen. Het bedrijf schreef zelf al op een blog dat Shell interesse had.

Shell was al een investeerder in Makani en hielp het bedrijf om zijn technologie te testen. Dat gebeurde vanaf een drijvend platform voor de Noorse kust. Shell laat weten te kijken of de technologie van Makani binnen zijn divisie New Energies verder kan worden ontwikkeld.

Makani werd in 2006 opgericht en werd in 2012 overgenomen door Alphabet. Dat schaarde het bedrijf onder de paraplu van onderdeel X, waar verschillende experimenten worden gestald. Vorig jaar werd het bedrijf op eigen benen gezet.
Nice guy
0
Als je op Guruwatch kijkt en de "aandelen" sorteert op "sentiment" wie staat er dan op nummer 1 als meest kansrijke aandeel om te kopen op dit moment??
Juist.... onze Koninklijke Nederlandse SHELL !!
Senior 1936
0
kanhetlager
0
kanhetlager
0
Sloeg sowieso al nergens op, olie 3% omhoog en RD bleef op dezelfde koers. Was al heel verdacht.
Gastone
0
Kanhetlager, wat wind je je op. Gaat het lager en nog niet tevreden.
Waarschijnlijk zitten we in het laatste staartje van de daling gezien het negatieve sentiment.
redspartian
0
je kunt mss nu gaan bodemvissen en nog steeds blijven bijkopen - heb ik begin deze week nog gedaan à 23,10 - maar ik zit nu goed vind ik op 24,20 gemiddeld en voor mij voldoende in belegd, ook vooral voor het dividend.
Shell is toch niet voor short te houden dus eenmaal coronavirus opgelost en afname in China terug opveert komt het terug goed.
Zij die geen geduld hebben of paniekeren dumpen het nu maar en zullen het zich dan later beklagen.
Wolff in schaapskleren
0
quote:

Erwin S schreef op 21 februari 2020 16:39:

22.53 bijgekocht
voor het eerst sinds tijden weer eens een plukje RDS gekocht. De daling lijkt mij toch te fors na de cijfers/door Corona. Dividendrendement erg goed en een koersherstel richting 24/25 euro moet er mi inzitten. Lekker op de plank leggen voor later.
Harry Nik
0
Altijd als aandelen uitschieters maken worden mensen emotioneel. Als het opwaarts is dan wisten ze het zeker en vinden ze zichzelf beleggingsgoeroes.
Als het neerwaarts is krijgt ook iedereen de schuld behalve hun zelf..want dat wil het ego dan weer niet.
Yes we can
0
quote:

Senior 1936 schreef op 21 februari 2020 16:49:

[...]
niet slecht .....
Heb ook 2 keer bijgekocht net boven de 22,5
tmaster
0
quote:

eugenenl schreef op 21 februari 2020 17:48:

Shell is altijd een aandeel voor later.
Dividend komt altijd later.. Nooit nu. :)
tmaster
1
Artikel is van een paar dagen geleden en ik weet niet of het hier al gepost is, maar daarom niet minder interessant en de reden waarom shell zo omlaag gaat de laatste tijd:

The World’s Top LNG Producer Is In Trouble
By Cyril Widdershoven - Feb 17, 2020, 4:00 PM CST
Join Our Community
LNG Qatar
Global LNG markets are struggling with a glut of unprecedented levels.
International expansion in Australia, Qatar, Mozambique and Egypt, combined with a continuously strong US shale gas export drive, is pushing down prices further. Analysts have warned before that a possible LNG glut could end in tears, but nobody was expecting that the market would also be hit by a demand side shock such as China’s coronavirus. The last couple of weeks, major LNG export cargoes to China have been diverted to other clients or are still looking for a destination in an already woefully oversupplied market.

Major LNG producers such as Qatar or Egypt are feeling the pain already. During Egypt’s EGYPS2020, a major oil and gas conference, participants showed concern about the imminent future of the East Med gas hub, as new LNG export contracts still have not been signed and asking prices are unlikely to be met.

Today’s announcement that Qatar has delayed its choice of Western partners for the world’s largest liquefied natural gas (LNG) project by several months isn’t going unnoticed. Without direct statements by Qatar Petroleum, sources have stated that the delay decision has been made based on current market fundamentals and the still unclear impact of the Corona virus. Qatar has been fighting an uphill battle as the market has been glutted by US shale gas exports and a drop in Chinese demand.

International interest for the Qatar LNG expansion has been large, and among those interested were industry giants such as Shell and ExxonMobil . No list of interested parties has been issued by QP, but around six Western companies are believed to have shown interest. The market was expecting the announcement of its partners by QP in Q1 2020, but this will be delayed until later this year. Rationally the decision to delay is needed, as a 60% LNG production expansion by QP to reach a volume of 126 million tons by 2027 will be a real risk.

At the same time, the coronavirus has put the total global market on edge. Demand for oil and gas is feared to be hit very hard, even when current demand figures of China and others are way above what some analysts have been expecting the last weeks. Lower prices have enticed Chinese fill up storage tanks. Still, if Chinese authorities fail to contain the virus, Asian economies could come to a partial standstill, which would gravely impact demand for transportation fuels and natural gas.
Related: IEA: Oil Demand To Fall For First Time In A Decade

Not only traditional LNG exporters, such as Qatar, or East Med producers like Egypt or Algeria, are being hit by the current glut. US shale gas exporters are now facing a major crisis too. Dreams about entering global strong markets with high price settings however have been destroyed, as due to an already existing gas glut, prices have been low already. US gas exports are now only contributing to the glut, pushing prices even further down. Booming U.S. exports combined with lower Asian demand is a major recipe for disaster, effecting most IOCs, but especially Shell, Total and ENI, as all have been concentrating their own investment and expansion strategies in natural gas. Some US producers, such as Chesapeake Energy are already fighting bankruptcy, and IOCs have been hit by a slump in profits.

For Arab producers, especially Qatar, Algeria or Egypt, the future is uncertain. New gas discoveries will need to be monetized to support economic growth and diversification plans. For Qatar current expansion plans are needed, not only for new exports but also to keep the international investors and operators interested in the success story of Qatari LNG. Algeria at the same time is looking at other routes to get additional cash to prop up its fledgling economy the coming years. Egypt’s Energy Hub strategy, in cooperation with Cyprus and Israel, is a matter of life or death. International cooperation and investment strategies are needed to the regional economy going. Without markets or clients, however, all will be put on ice, as no investor or IOC will be willing to spent another $10 billion on a possible new 8 million tons LNG train. In Qatar’s case, the planned expansion is slated to cost around $60 billion.

All eyes are currently on China, as the Asian giant has accounted for 40% of the global growth in LNG demand since 2015. Strategies were decided on demand projections for China to exceed 82 million tons per year by 2023. The same was expected, at lower volumes, for India and possibly other areas in Asia and even Europe. The current slump and the coronavirus effect has put all in doubt. A main concern will be that the LNG glut spirals out of control, pushing major operators over the edge too.
[verwijderd]
0
Hier de Noorse olieconsumptie van 2007 tot en met 2018. In die periode is ondanks de absolute voorloperstatus van Noorwegen met elektrificatie van het wagenpark de olieconsumptie gegroeid.

www.ceicdata.com/en/indicator/norway/...
aandeeltje!
0
quote:

Harry Nik schreef op 21 februari 2020 16:20:

Naar verhouding nu al ongeveer 8,9% rente/dividend :-) ik wacht tot we boven de tien komen :-P
Tja enige jaren dividend is weer van de koers af.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:37
Koers 33,470
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 33,555
Laag 33,180
Volume 6.212.668
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 6.212.668

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront