Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

finance2u schreef op 17 maart 2020 11:48:

[...]

Nee natuurlijk niet, je krijgt niks gratis. Vaak doen ze een claimemissie waardoor bestaande aandeelhouders met een korting nieuwe aandelen kan bijkopen tegen een bepaalde verhouding. Maar daar hoef je niet aan mee te doen
dus 9vd 10 keer daalt dan de beurskoers? Wat goed is voor mij short positie
finance2u
0
Nee, bij een aandelenuitgifte onder deze omstandigheden is het echt wel 10 van de 10 keer
finance2u
0
Waarschijnlijk staan aandelen van luchtvaartmaatschappijen nog zo hoog omdat nog niet duidelijk is met welke oplossing men gaat komen...als de koers nu al op 0.01 zou staan dan is een emissie niet meer te doen. Een nationalisatie zal complex zijn in het geval van airfrance klm van wegen de 2 overheden..maar linksom of rechtsom, bestaande aandeelhouders gaan gigantisch bloeden want air France KLM wordt in rap tempo minder waard
In Holland stond een Huis...
0
quote:

Legionnaire911 schreef op 16 maart 2020 12:41:

[...]

Ben je alles kwijt.

En terecht..!

Vale Gier..;)
Regenboog33
0
Lees net dat in 4 landen short gaan gaan verbieden, moeten ze in NL ook doen en wel z.s.m.!!
Bijlage:
BeursVis
0
quote:

Turquoisine schreef op 17 maart 2020 17:57:

Lees net dat in 4 landen short gaan gaan verbieden, moeten ze in NL ook doen en wel z.s.m.!!
Met short gaan is niets mis. Met dat wanbeleid van KLM daar in tegen....
Hamvraag
0
BeursVis
1
quote:

Hamvraag schreef op 17 maart 2020 18:08:

@BeursVis, wanbeleid van de KLM? Ik hoor het graag, waarom wanbeleid?
Dat neem ik terug, het is niet het beleid maar de situatie waarin ze al jaren zitten. Luchtvaart is enorm moeilijk en de slechte koers is niet de schuld van het beleid.
GC
1
Mijn inziens moet de beurs ook voor een aantal weken worden gesloten. Rationaliteit is verdwenen. Mensen die nu nog geld verdienen door short te gaan en dadelijk ondernemingen ten gronde laten gaan zowel bewust en onbewust. Zijn in mijn ogen gewoon egoisten. Dit is geen normale crisis. Dit is een crisis die iedereen aangaat.Schandalig dat mensen nog spotten over de gezondheid en zich zelf daar door willen verrijken . Koste wat kost. Solidariteit is nu het belangrijkste lijkt me.
Mr. Mart
0
Even los van het short gaan of niet. Ik heb behoorlijk verlies genomen maar begrijp niet dat AF-KLM nog op de huidige koers staat. Ik overweeg weer in te stappen maar zeker niet in de eerste helft van de Corona-crisis (tot ca. 5 mln besmettingen) en iig niet boven de 2,-.

Een hele grove schatting: cash-out 25 mln per dag (nogal natte vinger werk!!) met een cashpositie van ruim 5 mrd zouden ze het nog een jaartje moeten kunnen uitzingen. Erg benieuwd wat overheden gaan doen komend (half) jaar.

Ik moet ook bekennen dat ik met al dit menselijk leed om mij heen liever helemaal niets met beleggen te maken heb. Anderzijds blijven de economische ontwikkelingen mij, juist nu, fascineren.
leek2018
0
quote:

BeursVis schreef op 17 maart 2020 18:48:

[...]

Dat neem ik terug, het is niet het beleid maar de situatie waarin ze al jaren zitten. Luchtvaart is enorm moeilijk en de slechte koers is niet de schuld van het beleid.
Ja de luchtvaart is moeilijk, maar komt dat ook niet door Emirates en dat kleine landen met een eigen maatschappij te weinig basis hebben.
maanlandschap
0
quote:

GC schreef op 17 maart 2020 19:21:

Mijn inziens moet de beurs ook voor een aantal weken worden gesloten. Rationaliteit is verdwenen. Mensen die nu nog geld verdienen door short te gaan en dadelijk ondernemingen ten gronde laten gaan zowel bewust en onbewust. Zijn in mijn ogen gewoon egoisten. Dit is geen normale crisis. Dit is een crisis die iedereen aangaat.Schandalig dat mensen nog spotten over de gezondheid en zich zelf daar door willen verrijken . Koste wat kost. Solidariteit is nu het belangrijkste lijkt me.
Rationaliteit is verdwenen? Die is al lang verdwenen hoor sedert 90 % van de beursgenoteerde bedrijven nooit een dividend uitbetaald. En vele bedrijven de laatste jaren geld leenden om...hun eigen aandelen in te kopen om zo de wpa op te drijven. Puur bedrog dus. Ik heb geen idee, wat je mensen die vele aandelen te duur vinden, verwijt?
Hamvraag
1
Fijn dat u dat terug neemt Beursvis, fair enough.
Naar mijn persoonlijke mening is KLM nog een van de weinige flag carriers die een goed product, tegen een normale prijs aanbied. Uiteraard zijn er aanbieders die goedkoper zijn, de normale consument kijkt al voor alleen maar vaak naar prijs voor de stoel, en denkt de low cost carrier is veel goedkoper, wat niet juist is, want men betaald iets minder, maar geeft daarna 20 euro aan een treinkaartje uit en zit al op dezelfde prijs,nog niet gesproken over de sandwich en drinken waar u 10 euro voor betaald, terwijl er bij KLM 20000 vlieguren achter de knuppel zit en in sommige situaties bij low cost 3000 uur links en 250 uur rechts. De grenzen opgezocht worden qua contingency fuel, competitie lijsten zijn gemaakt welke captain met het laagste verbruik vliegt. KLM is een goed product, met een goede leider, Pieter met door zijn verleden een lange politieke arm, een team wat er voor gaat, wat wel klantvriendelijk is. Geef de ruimte niet aan low cost carriers, ze kopen marktaandeel met lage prijzen, maar zodra ze het marktaandeel verkregen hebben, draaien ze u een poot uit. Ik kan u het nodige melden, maar vlieg met een flag carrier, en stuur uw kinderen met een flag carrier. Bij KLM wordt knetterhard gewerkt,maar zijn mensen uitgerust, draaien als vlieger geen 5 early shiften achter elkaar.

Maar uiteraard is het business, de enige reden waarom dit fataal is voor alle maatschappijen, en ze ook bijna allemaal steun zullen krijgen, behalve de maatschappijen vanuit het midden oosten die bijna gratis gevuld worden met brandstof, is, omdat de marges in de luchtvaart dun zijn, flinterdun. KLM zit goed bij kas, maar je kan niet in een paar maanden, het eerste kwartaal wat al het, qua seizoen het moeilijkste kwartaal is een marge opbouwen die even een bezettingsgraad van 10 of 20% voor drie maanden compenseert. Deze case had niemand ook verwacht. KLM-Air France is een bedrijf om trots op te zijn, maar ook wat veel geld indirect oplevert, door het mogelijk maken van goede business verbindingen. KLM is een goed product en dat zal ook blijken in de toekomst, een airline met een lange termijn horizon. Waarom zo'n ellenlang verhaal, omdat ik als tevreden klant en de nodige kennis van de industrie zeker weet dat alleen kwaliteit overleefd, en dus KLM!! Wees er trots op, het aandeel is kwaliteit en zal terug gaan naar de koers waar het hoort.
leek2018
0
quote:

Nel schreef op 17 maart 2020 22:42:

Nationalisering KLM aanstaande?
Wat bereik je met nationalisatie?
@iPlof
0
KLM is bankroet en de overheid/burger zal wel met steunmaatregelen komen, maar dan gaat de aandeelhouder heel flink mee betalen.
jan6307
0
Analistenadvies luidt en nu nog een downgrade na -55% in een maand, HSBC?

Air France-KLM: naar hold van buy en naar €4,50 van €11 - HSBC
finance2u
0
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 9,214
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 9,676
Laag 9,204
Volume 2.693.226
Volume gemiddeld 1.770.121
Volume gisteren 2.693.226

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront