TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom - April 2020

492 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 21 22 23 24 25 » | Laatste
Wereldbelegger
0
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 april 2020 09:01:

Ik ga maar weer opnieuw aan de slag om mijn gemiddelde inkoopprijs omlaag te krijgen.
Moet er eerst iemand gaan dumpen na dit mooie cijferpakket! Voorlopig nog niet echt, weinig volume. Kan wel opeens komen, en dan een bounce back. Zo gebeurde het de vorige keer, een gap van wel 70 centjes meen ik.

Serieuze deep thought zie ik er niet in, alleen technisch en Spielerei.

Voor vandaag zou ik denken: op 7 kopen en op 7,18 verkopen, niet zo spannend.
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 april 2020 08:53:

Voor een aandeel wat minstens 17,50 waard moet zijn volgens de postivo's
zijn de cijfers......en de toekomstverwachting......

Ik hoor het graag
Je blijft het graag herhalen he!;-)
Waren even andere tijden, hopelijk op korte termijn weer richting de €10,50.
Zou vandaag zomaar een groene koers kunnen worden!
tatje
1
12 april 12.11 uur.

Q1 2020.

A 65,1 min 20% is 52,1 maal 90% is 46,9
E 37,8 wordt 40 maal 90% is 36
Consumer 53 min 30% is 37 maal 48% is 17.8
Consumer automotive hardware 13,6 min 30% is 9,6 maal 25% is 2,4

Omzet 138,7 gross result 103,1 gross profit 74,33%

Consumer automotive hardware werd 4,8 daar zit het grote verschil.
Dan komt de gross margin ook op 102 !

Opex naar 180, incl D en A van 72.

Opex bedoeling was in 2020 780, 4 maal 180 is 720 toch iets gesneden in R en D.

ebit - 78
ebitda - 6

Recovery will depend on how quickly economic normality is restored,
including vehicle production and end-customer demand, which is currently uncertain.

Omdat ze de R en D strategie ( kosten ) handhaven, zal de FCF negatief worden, lijkt me ook :-)

The impact of the COVID-19 pandemic, resulting in the closure of some automotive factories and
retail channels, will cause a deviation from our original outlook for 2020. With expected lower
revenues from Automotive and Consumer, while continuing our R&D activities in line with our long
term strategy, we expect to have a negative free cash flow in 2020.
ketchup
0

verwacht geen schokkende koersuitslagen voor het aandeel TT, maar een langzame neerwaartse trend die zich inzet tot einde Q2 en mocht het aandeel tegen die tijd aan 6.50 euro noteren is het mi zeker koopwaardig

de updates lopen wat binnen en is allemaal wat behoudender maar geen aanleiding voor wijziging, kijken of dit later nog aangepast gaat worden - verwacht het eigenlijk niet

de cashberg geeft immer nog een goed vangnet en is goed voor 3.5 euro

einde jaar indien de kickstart 2e helft van het jaar inzet dan staat TT wel weer ergens in/aan 8 euro.
Dutchy Ron
0
Ben weer aan boord voor ritje van 7,40 naar 7,97
Het is duidelijk dat Corona er flink inhakt, nu het bevestigd is kunnen we weer omhoog omdat stukje onzekerheid is weggenomen. De onzekerheid mbt de toekomst blijft evenals de onzekerheid mbt de afloop van het virus
voda
0
Beursblik: resultaten TomTom stevig geraakt door corona

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
TomTom
7,485 -0,25 -3,23 % Euronext Amsterdam
TomTom Fracties 27 mei 2019
7,485 -0,25 -3,23 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft in het eerste kwartaal resultaten geboekt die in lijn waren met de verwachtingen van ING, maar wel onder de consensus lagen. Dit zei analist Marc Hesselink van ING in reactie op de kwartaalcijfers van de Nederlandse navigatiespecialist.

Met name de divisie Automotive presteerde volgens hem zwak.

"De omzet van automotive was iets beter verwacht, maar het bedrijf heeft duidelijk te lijden onder de sluiting van autofabrieken vanwege het virus", aldus Hesselink.

De consumententak zat in lijn met de verwachtingen en de divisie Enterprise overtrof de verwachtingen zelfs, oordeelde de analist.

De instroom van nieuwe orders begon in het begin van het jaar bij zowel Automotive als Enterprise goed, maar dit momentum verslechterde sterk vanwege de corona-uitbraak, waardoor TomTom verwacht dat de vrije kasstroom dit jaar negatief zal zijn, "terwijl wij en de consensus nog steeds uitgingen van een positieve kasstroom", aldus de analist. ING rekende op een positieve kasstroom van 6 miljoen euro, terwijl de consensusverwachting zelfs mikte op 36 miljoen euro.

ING handhaaft het koopadvies met een koersdoel van 10,00 euro. Het aandeel TomTom noteerde woensdag op een rood Damrak 3,8 procent lager op 7,45 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Beperktedijkbewaking
0
"TomTom’s live and historical traffic data is being used by governments, authorities, NGOs and media as a critical insight into the economic activity of areas impacted by COVID-19. Our traffic data reflects people movement closely, allowing analysis of how traffic patterns have shifted as travel restrictions have gone into effect around the world."

Da's natuurlijk mooi, maar bij mijn weten is een deel van deze services gratis en zijn de tarieven voor de rest niet hoog. Nu is het de tijd dat de wereld de fantastische traffic van TT beter zal leren kennen en waarderen.
Ik denk dat ze die tarieven maar eens flik omhoog moeten gooien.

Wereldbelegger
0
zo maar een gedachte

aangename overnamekandidaat met 450 miljoen in kas en een goede balans.
bod van 9E per aandeel is pakweg 20%/25% premie bij deze koers.
Overnamepartij heeft 3,50 per aandeel meteen binnen.
tatje
0
Extrapoleren kan bijna niet gezien de duur van corona en de duur van het economische herstel.

Blijft corona ons beheersen in Q2, Q3 en Q4 dan zou het volgende zo maar kunnen.

Q2
Automotive was 75,9 min 40% 45,5
Enterprise was 40,2 wordt 41
Consumer was 94,7 min 50% 47,3

Omzet Q2 2019 210,8
Omzet Q2 2020 133,8 daling van 36,5%

133,8 maal 75% is 100,3
Opex 180
ebit - 80
ebitda - 8

2019
Q2 210,8
Q3 164,2
Q4 156,2

Q2 is dus veruit het grootste dus de ebit en ebitda bij Q3 en Q4 nog negatiever.

Alles hangt af van een vaccin, de rest is pappen en nat houden.

Voor het hele jaar het 500 omzet scenario en wat betekent dat.

Blijft de opex zoals Q1 180 incl D en A 72.

500 omzet met een marge van 78% geeft een gross profit van 390.

390
opex 4 maal 180 is 720
ebit - 330
ebitda - 40

Je hebt al 16 miljoen uitgegeven aan de aandelen inkoop.

Beetje snijden in het werkkapitaal en de FCF zal iets negatief of 0 worden dit jaar.

Ik geloof nog steeds in de TT kansen en TT kan wel tegen een stoot, maar het kan zomaar heel 2020 duren met corona.

Welke veranderingen corona zal hebben voor de economie, wie het weet mag het zeggen.

De tax zal dus over 2019 en 2020 een teruggaaf worden.
Carryback is beuren.
Carry forward is minder betalen.

2019 result for tax 234 miljoen negatief. Tax teruggave 41
2020 result for tax 330 miljoen negatief Tax teruggave 58

omzet 500 lijkt weinig !

Maar in Q1 was de daling al 23%

Van 700 naar 500 is een daling van 28%.

Hopelijk morgen een vaccin :-)

Beperktedijkbewaking
0
"Consumer revenue for the quarter decreased year on year by 40% to €40 million ( Q1 '19 : €67 million). The decline in Consumer revenue was accelerated by retail closures in March following the COVID-19 governmental measures."

Dit slaat op consumer products plus automotive hardware. De echte consumerproducten daalden met 34% van 53,0 naar 35,1 mio.
Ja, maar de operationele omzet van consumerproducten daalde met maar liefst 41%. Beetje veel als de winkelverkopen pas in maart stokten.

Vive tu vida positivamente
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 15 april 2020 10:22:

"Consumer revenue for the quarter decreased year on year by 40% to €40 million ( Q1 '19 : €67 million). The decline in Consumer revenue was accelerated by retail closures in March following the COVID-19 governmental measures."

Dit slaat op consumer products plus automotive hardware. De echte consumerproducten daalden met 34% van 53,0 naar 35,1 mio.
Ja, maar de operationele omzet van consumerproducten daalde met maar liefst 41%. Beetje veel als de winkelverkopen pas in maart stokten.

Cijfers kloppen inderdaad niet, hoe kan iets 41% dalen in zo’n korte tijd?!
Ik denk dat ik het weet, creatief boekhouden!!
H. Berkhof
0
Aan de diehards:

Waarom blijven jullie toch zo aan de cijfers hangen terwijl jullie allemaal (en ik ook) de vaste overtuiging hebben dat er achter de schermen meer gebeurt dan de cijfers elke keer weer laten zien en dat het wachten is tot het moment waarop het "los" mag. Ik hoop dat jullie mijn vraag serieus willen nemen en willen beantwoorden. Ik ben echt benieuwd naar jullie reacties.
ketchup
0

TT is snoeihard geraakt voor omzet en dat gaat in Q2 nog een keer voor herhaling

TT had allang consumer onder de lijn en niet langer als 'ongoing'-biz moeten rapporteren, maar dat kunnen ze niet, want die opex is niet te dragen enkel door A&E - dan ziet het er helemaal catastrofaal uit

rustig wachten, bij eind Q2 koop je het weer midden in de 6 en dat is zeker koopwaardig voor een rebound einde jaar naar 8

voor nu hoe lager, hoe beter - het inkoopprogramma zit kopers dadelijk niet in de weg, want dat staat op ijs.

rapportjes lopen binnen - zal straks wat samenvatten op het analisten draadje
Dutchy Ron
0
Belooft wat als andere bedrijven met de cijfers komen...... toch te vroeg weer ingestapt. AEX kon wel eens weer 50pnt zakken komende weken
Dutchy Ron
0
VanillaSky
0
quote:

tatje schreef op 15 april 2020 10:07:

Q2
Automotive was 75,9 min 40% 45,5
Enterprise was 40,2 wordt 41
Consumer was 94,7 min 50% 47,3

Omzet Q2 2019 210,8
Omzet Q2 2020 133,8 daling van 36,5%

133 mio omzet lijkt mij véél te positief. Je ziet de daling in Q1 met slechts 1 volle maand COVID-19 impact. In Q2 is het op zeker de volle 3 maanden en presteert Consumer goed ivm vakantieseizoen. Het vakantieseizoen is er NIET dit jaar.

Ik ga uit van een totaal omzet van 110mio in Q2.
Consumer 20 tot MAXIMAAL 30mio omzet. Meer is echt wensdenken, niemand gaat op reis, niemand gaat op vakantie dus wie moet er in godsnaam een TT device kopen?

Echt herstel verwacht ik voor de consumerdivisie sowieso niet daarna, de levensduur van deze BU is door de coronacrisis weer flink ingekort.

Mij lijkt dat de BU consumer met een totaal-omzet van zeg 100 tot 130 mio in FY 2020 en volgend jaar onder de 100mio (schatting) niet levensvatbaar meer is. Of meent iemand dat er dan nog geld mee verdiend kan worden?

Vervolg vraag is dan wat is wijsheid, nog 1-2 jaar op breakeven draaien of direct beginnen met ontmantelen. Verkopen is uitgesloten niemand gaat hier geld voor neertellen. Een volgend probleem is dan wel dat je naar een bedrijf gaat met ca. 400mio totaalomzet, hoe moet je dat in lijn brengen met 5.000 man personeel?

JP Samosa
0
quote:

ketchup schreef op 15 april 2020 10:39:

TT is snoeihard geraakt voor omzet en dat gaat in Q2 nog een keer voor herhaling

TT had allang consumer onder de lijn en niet langer als 'ongoing'-biz moeten rapporteren, maar dat kunnen ze niet, want die opex is niet te dragen enkel door A&E - dan ziet het er helemaal catastrofaal uit

rustig wachten, bij eind Q2 koop je het weer midden in de 6 en dat is zeker koopwaardig voor een rebound einde jaar naar 8

voor nu hoe lager, hoe beter - het inkoopprogramma zit kopers dadelijk niet in de weg, want dat staat op ijs.

rapportjes lopen binnen - zal straks wat samenvatten op het analisten draadje
Morgen nog zo’n dagje,en het zit al midden in de 6....
[verwijderd]
0
Je zou toch denken dat de daling van de afgelopen weken toch genoeg zou moeten zijn voor de verwachtte cijfers. Begrijp niet waarom ze het niet van de beurs halen. Betere tijd hiervoor krijgen ze nooit meer.
492 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 21 22 23 24 25 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 16:46
Koers 5,670
Verschil +0,150 (+2,72%)
Hoog 5,695
Laag 5,550
Volume 351.197
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront