PostNL « Terug naar discussie overzicht

April 2020

1.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 85 86 87 88 89 » | Laatste
_Aurum_
0
Even deduceren:
PostNL en DHL hebben samen 90% van de markt en er staat dat DHL 30% heeft, dus PostNL het dubbele: 60%.
PostNL bezorgde vorig jaar gemiddeld 900.000 pakketten per dag.
DHL bezorgt nu 900.000 pakketten per dag.
Dan zou PostNL - aangenomen dat de marktverdeling gelijk is gebleven - dubbel zoveel bezorgen. Dus ook dubbel zoveel als het gemiddelde van vorig jaar! Die verwachting van 7-9 % stijging dit jaar is dus met 5 weken verdubbeling al binnen.
jaapaap
0
quote:

_Aurum_ schreef op 21 april 2020 01:00:

Even deduceren:
PostNL en DHL hebben samen 90% van de markt en er staat dat DHL 30% heeft, dus PostNL het dubbele: 60%.
PostNL bezorgde vorig jaar gemiddeld 900.000 pakketten per dag.
DHL bezorgt nu 900.000 pakketten per dag.
Dan zou PostNL - aangenomen dat de marktverdeling gelijk is gebleven - dubbel zoveel bezorgen. Dus ook dubbel zoveel als het gemiddelde van vorig jaar! Die verwachting van 7-9 % stijging dit jaar is dus met 5 weken verdubbeling al binnen.
Postmarkt is belangrijker ivm hogere marges.

Pakjesmarkt is ook een vechtmarkt omdat er teveel aanbieders zijn, waarvan dpd la post een 100% gesubsidieerde overheidsinstelling is.

Bovendien zou de staat der Nederlanden net zoals het bundes finanzambt in Duitsland deed buitenlandse postbedrijven btw laten betalen.
Anders gezegd PostNL een handje helpen in de strijd der tarieven
Wolfie67
0
Koindraak
0
quote:

Wolfie67 schreef op 21 april 2020 04:57:

PostNl is zojuist een van de grootste opdrachtgevers kwijt aan DHL , de Bijenkorf
En deze toptijd is tijdelijk. iedereen rekent hier zich lekker rijk maar dat gaat vies tegenvallen.
Ben Veulkaap
0
quote:

Wolfie67 schreef op 21 april 2020 04:57:

PostNl is zojuist een van de grootste opdrachtgevers kwijt aan DHL , de Bijenkorf
Op zich jammer, maar als dit wegvallen betekent dat PostNL zich niet meer voor ieder prijsniveau laat strikken om de klant maar te hebben, kunnen er ook positieve kanten aan dit verlies zitten.

Grote klanten zijn mooi, maar je moet ook wat aan ze verdienen.

Zou graag de door betrokkenen gecommuniceerde achtergronden van deze transfer kennen.
[verwijderd]
1
quote:

Ben Veulkaap schreef op 21 april 2020 07:12:

[...]

Op zich jammer, maar als dit wegvallen betekent dat PostNL zich niet meer voor ieder prijsniveau laat strikken om de klant maar te hebben, kunnen er ook positieve kanten aan dit verlies zitten.

Grote klanten zijn mooi, maar je moet ook wat aan ze verdienen.

Zou graag de door betrokkenen gecommuniceerde achtergronden van deze transfer kennen.
Wellicht laten ze zich daarnaast ook niet meer voor iedere betalingstermijn strikken en gelijk hebben ze!

www.sprout.nl/artikel/coronavirus/ook...

Gezien de huidig exceptioneel hard groeiende pakket markt kun je je ook beter gaan focussen op die klanten welke aan jouw eigen voorwaarden voldoen!
Koindraak
0
siruan
0
quote:

Ben Veulkaap schreef op 21 april 2020 07:12:

[...]

Op zich jammer, maar als dit wegvallen betekent dat PostNL zich niet meer voor ieder prijsniveau laat strikken om de klant maar te hebben, kunnen er ook positieve kanten aan dit verlies zitten.

Grote klanten zijn mooi, maar je moet ook wat aan ze verdienen.

Zou graag de door betrokkenen gecommuniceerde achtergronden van deze transfer kennen.
Zijn normale verschijnselen. Bedrijven wisselen geregeld.
siruan
0
quote:

Koindraak schreef op 21 april 2020 07:51:

Ze zijn gewoon te duur !! Kwestie van tijd voordat bol ook overstap naar DHL.
Kan Dhl niet aan !
Stockbrood
0
quote:

Koindraak schreef op 21 april 2020 07:51:

Ze zijn gewoon te duur !! Kwestie van tijd voordat bol ook overstap naar DHL.
Rustig draakje, rustig. Eén leesteken is genoeg.
gpjf
0
quote:

siruan schreef op 21 april 2020 07:54:

[...]

Zijn normale verschijnselen. Bedrijven wisselen geregeld.
Inderdaad , zeker nu waarin bedrijven het moeilijk hebben, wordt gekeken naar de kosten en probeert men zaken tegen elkaar uit te spelen. Positie van Post.nl is zo sterk dat men zich niet laat piepelen en winst wil maken ondanks dit klantverlies. Ik vind het een positief signaal , men let op de marge ! Prima Post.nl
[verwijderd]
0
quote:

gpjf schreef op 21 april 2020 08:47:

[...]

Inderdaad , zeker nu waarin bedrijven het moeilijk hebben, wordt gekeken naar de kosten en probeert men zaken tegen elkaar uit te spelen. Positie van Post.nl is zo sterk dat men zich niet laat piepelen en winst wil maken ondanks dit klantverlies. Ik vind het een positief signaal , men let op de marge ! Prima Post.nl
Zie het artikel in het Financieel Dagblad.

Pakket sorteercentra van PostNL in Nederland en België barsten bijna letterlijk uit hun voegen vanwege de haast idiote drukte.

Een klant betaalt of het juiste tarief of mag vertrekken!
Koindraak
0
Kijk naar de opening van de koers dan zie je duidelijk dat beleggers er anders over denken.
marcel13
0
Amersfoort verwelkomt 9e pakket- en briefautomaat PostNL
21 april 2020

Vanaf vandaag staan er 9 pakket- en briefautomaten van PostNL in Amersfoort. Met de pakket- en briefautomaat kunnen consumenten 7 dagen per week, 24 uur per dag pakketten versturen en ontvangen. In totaal staan er nu 122 exemplaren verspreid over Nederland.

www.mediagroep-eva.nl/nieuws/amersfoo...
BoterbijdeVis
0
quote:

Wolfie67 schreef op 21 april 2020 04:57:

PostNl is zojuist een van de grootste opdrachtgevers kwijt aan DHL , de Bijenkorf
Bijenkorf noodlijdend en constant sanerend net al bijv hema. Is weinig of niets aan te verdienen. Beter kwijt dan rijk
JvH
0
quote:

Koindraak schreef op 21 april 2020 07:51:

Ze zijn gewoon te duur !! Kwestie van tijd voordat bol ook overstap naar DHL.
Bol heeft uiteraard prijsafspraken met PostNL, die betalen echt geen 6,95 per pakket.
williedevil
0
quote:

_Aurum_ schreef op 21 april 2020 01:00:

Even deduceren:
PostNL en DHL hebben samen 90% van de markt en er staat dat DHL 30% heeft, dus PostNL het dubbele: 60%.
PostNL bezorgde vorig jaar gemiddeld 900.000 pakketten per dag.
DHL bezorgt nu 900.000 pakketten per dag.
Dan zou PostNL - aangenomen dat de marktverdeling gelijk is gebleven - dubbel zoveel bezorgen. Dus ook dubbel zoveel als het gemiddelde van vorig jaar! Die verwachting van 7-9 % stijging dit jaar is dus met 5 weken verdubbeling al binnen.
Ja, laat je maar gek maken... Blij dat ik er uit ben, weet je ook hoe de pensioenpot er voor staat. Moet er dit jaar 300 0f 400 miljoen bijgestort worden? Laat je niet in de boot nemen met allerlei zogenaamde winstvoorspellingen. Het bestuur doet er alles aan om het nooit uit te laten komen. Hebben schijt aan de aandeelhouder, is altijd al zo geweest en verandert nooit!! Die paar kaarten meer, weegt niet op tegen pensioenstrop.
[verwijderd]
1
Straks: Premium Q&A met Nico Inberg!

Straks, van 12.00 tot 13.00, zal Nico Inberg, hoofd van onze Beleggersdesk, een aantal vragen van leden beantwoorden inzake het beursklimaat, de economie en een aantal individuele aandelen.

Lezers konden de afgelopen week vragen insturen waarvan een groot aantal straks behandeld zal worden. Onder andere de volgende onderwerpen komen langs:

-Algeheel beursklimaat
-Olieprijs
-Dividend Shell
-Cijfers Flow Traders
-PostNL
-Pharming
-Unibail Rodamco
-AMG

www.iex.nl/Premium/Adviezen/497931/St...
1.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 85 86 87 88 89 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:27
Koers 1,235
Verschil -0,006 (-0,48%)
Hoog 1,245
Laag 1,228
Volume 855.724
Volume gemiddeld 2.208.942
Volume gisteren 949.579

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront