PostNL « Terug naar discussie overzicht

April 2020

1.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 » | Laatste
GéGé
1
www.forbes.com/sites/louiscolumbus/20...

Goed stukje in Forbes over de versnelde transformatie van offline naar online shopping. Het bevestigt wat ik en anderen al eerder meldden op dit forum, dat de toename in online shopping niet eenmalig is, maar structureel is en voor een groot gedeelte ook na de Coronacrisis zal doorgaan.

Voor degenen die van headlines en oneliners houden hier wat fragmenten:

Stay-at-home orders will eventually be lifted state by state, but in the interim, there are millions of consumers creating and reinforcing new online buying behaviors and habits.

Many are reluctant to go back to old shopping habits for fear of getting sick.

Once state by state stay at home orders are lifted, e-commerce sales may stabilize at a lower growth rate than they are today. Yet, the behavioral changes are already in motion to completely change the retailing landscape and commerce overall for years to come.
gpjf
0
quote:

geld verdubbelaar schreef op 29 april 2020 22:31:

Koers kan wel 100% stijgen op 1 dag
Tsja dat kan als er een overname bod ligt maar verder zal het slechts in stapjes gaan. Natuurlijk hoop ik ook op grote sprongen maar ik denk dat dat niet echt realistisch is. Ik zal blij zijn als de communicatie maandag de trend naar boven laat doorzetten want je weet het met Verhagen maar nooit. Ik heb nou eenmaal heel weinig vertrouwen in deze CEO. We hebben gewoon de mazzel dat het online kopen een enorme vaart heeft genomen en boven iedere verwachting de cijfers en outlook geweldig positief zal beïnvloeden. Eens kijken met welke slotkoers morgen we de presentatie maandag ingaan. Ik gok op 1,55 en mandag naar 1,65 ?????
GéGé
0
quote:

charlie b schreef op 29 april 2020 22:22:

[...]
Hallo, niet overdrijven svp, dit jaar nog de 3 euro zien voor PostNl is een sprookje, moet je in het sprookjesbos zijn. Nee je mag blij zijn als je überhaupt eind dit jaar de 2 euro mag zien....zo hard gaat dat ook niet, en als het as maandag de toespraak v Madame Herna tegen gaat vallen, kan de koers zo maar weer 10 a 15% in elkaar zakken..dus…..
Charlie
Toch zijn we deze maand alleen al 45% gestegen ... and counting
geldverdubbelaar
0
Koers staat veel te laag voor dit mooie groei aandeel dat de koers zo laag stond hebben die achterlijke shorters veroorzaakt daar gaan ze nu voor bloeden we gaan maandag gewoon naar de €2.- waar we ook minstens horen te zijn met dit aandeel
charlieb
0
quote:

geld verdubbelaar schreef op 29 april 2020 22:46:

[...]30% is heel goed mogelijk
Nope kerel, of vrouw, mss wel 15% omlaag, is meer realistisch...dus kijk uit, Madame pollepol is een apart vrouwtje in het geven v een outlook, vaak heel somber!
Charlie
Plein777
0
TA PostNL

DagWeek29 Apr 2020

Korte termijn trend

Stijgend

Steun 1,18
Weerstand 1,549
Op korte termijn is er een positieve tendens. Boven de 1,18 EUR, kan een eerste koersplafond gesteld worden op 1,549 EUR.

Enkel met een neerwaartse overschrijding van de 1,18 EUR zou een trendomkeer bevestigd worden.

Middellange termijn trend

Neutraal

Steun 0,99
Weerstand 2,095
Tussen 0,99 EUR en 2,095 EUR, is de trend neutraal.

De overschrijding van een van deze drempels zou kunnen wijzen op de aanzet tot een meer uitgesproken middellange termijn richting.

Lange termijn trend

Neutraal

Steun 1,023
Weerstand 2,095
Tussen 1,023 EUR en 2,095 EUR, is de trend neutraal.

De overschrijding van een van deze twee drempels zou kunnen wijzen op de aanzet tot een meer uitgesproken lange termijn richting.
Stockbrood
0
'Wij hebben heel België van trampolines voorzien'
'

DPD vervoert bijna dubbel zoveel pakjes al voor corona. ©Wouter Van Vooren
Lukas Vanacker
29 april 2020 22:30
De pakjesbezorger DPD vervoert door corona bijna dubbel zoveel pakjes als voorheen. Maar geld verdient de concurrent van Bpost daar niet mee.
Vier pakken printpapier, een luchtkoeler, een elektrische step, een turquoise-grijze loopstoel met schommelfunctie en tientallen autobanden. Om acht uur ’s ochtends vliegen pakjes over lopende banden door het distributiecentrum van DPD in Aalter. ‘De mensen hebben dorst’, knipoogt een sorteerster naar honderden kleine doosjes van Nespresso.
Werknemers zijn sinds middernacht in de weer met het sorteren van dozen die bedrijven de avond voordien hebben afgeleverd. Ze halen de pakketten uit vrachtwagens, waarna die over een lopende band naar boven schuiven, langs een scanner passeren en na een bochtig parcours via een afrittencomplex opnieuw naar beneden donderen.
We zijn gewoon verzadigd. Het heeft geen zin nog extra pakjes in ons netwerk te pompen.

Mikael Degans
Operationeel directeur DPD België
Daar wachten bergen pakjes op de 100 chauffeurs van DPD, die de oogst vandaag rondbrengen in hun witte bestelwagens. Todor Ivanov is duidelijk van het opgeruimde type. De Bulgaarse chauffeur heeft de 100 pakjes voor zijn ronde in Zulte al in een symmetrische puzzel op de grond gelegd. Met een alcoholstift schrijft hij op elk pakje een nummer volgens de route die zijn smartphone net heeft uitgedokterd. ‘Ik ga vandaag 6 à 7 uur onderweg zijn’, zegt Ivanov. ‘Maar ik heb eigenlijk niet meer werk dan vroeger.’
Eindejaar
Het coronavirus heeft het werk van de chauffeurs behoorlijk vergemakkelijkt. De files zijn verdwenen, veel mensen werken thuis en bestemmelingen hoeven niet langer te tekenen voor ontvangst. 'Onze chauffeurs kunnen nu 110 à 115 stops per dag doen, 40 procent meer dan anders', zegt Mikael Degans, operationeel directeur van DPD België.

Maar de lockdown heeft DPD veel meer werk bezorgd. Terwijl het logistieke bedrijf op een normale werkdag 60.000 pakjes levert in België, is dat de voorbije weken gestegen tot 100.000.
‘Wij waren helemaal niet voorbereid op die extra volumes', vertelt Degans. 'Het voelt alsof we continu in de eindejaarperiode zitten, maar dan zonder vijf maanden voorbereidingstijd. We hebben intussen heel België met trampolines bevoorraad.'

Achter de schermen bij pakjesbedrijf DPD

Marge
Toch verdient het pakjesbedrijf, dat 300 extra tijdelijke chauffeurs aannam, naar eigen zeggen niet aan de coronacrisis. 'Integendeel’, zegt Degans beslist. ‘We moeten meer op veiligheid letten, de productiviteit daalt en de shifts duren langer.’
Terwijl vroeger twee werknemers tegelijk een vrachtwagen konden uitladen, moet dat voortaan alleen gebeuren. Te zware pakketten, zoals hondenbrokken, weert DPD daarom.
Bovendien is de pakjesbusiness weinig rendabel. DPD waagde enkele jaren geleden de sprong van de bedrijvenmarkt naar de bezorging aan particulieren. Het bedrijf verdubbelde zijn omzet in vijf jaar, maar maakt al jaren verlies. ‘De marges zijn al laag. Corona heeft negatieve financiële gevolgen voor ons', besluit Degans.
DPD België
- Internationale pakjesdochter van de Franse post.
- Omzet: 160 miljoen euro.
- Bedrijfsverlies: 300.000 euro.
- Nettoverlies: 3,7 miljoen euro.
- Behandelt jaarlijks 45 miljoen pakjes in België en Luxemburg (30 miljoen export en 15 miljoen import).
- Werknemers: 480.
- Chauffeurs: normaal 600, nu 900.

Achterstand
Achterstand heeft DPD in Aalter niet. Het bedrijf heeft zelfs geen stockageruimte. DPD opende ook twee extra sites in België om de eventuele overflow op te vangen.
De crisissituatie zoals bij marktleider Bpost, dat niet alle pakjes bezorgt krijgt, lijkt niet aan de orde. ‘Ik kan de rekening van Bpost niet maken’, zegt Degans, terwijl de pr-man op de achtergrond driftig nee schudt. ‘Maar Bpost werkt met heel veel kleinere webshops die exponentieel groeien. Dat zijn bedrijven die normaal vijf pakjes per dag meegeven en nu plots 100 of 200. Die kleine spelers zijn moeilijk te controleren.’

DPD weigert daarom, in tegenstelling tot Bpost, zelfs nieuwe klanten. ‘We bekijken dat geval per geval, maar nieuwe grote klanten aanvaarden we niet meer. We zijn gewoon verzadigd. Het heeft geen zin om nog extra pakjes in ons netwerk te pompen.’
Jeliazkov
0
Bovenstaand zo lezende: wordt het niet eens tijd de tarieven wat omhoog te gooien met een paar procenten?
Tartessos
0
Ik denk dat moeilijk is om nu een inschatting te maken wat de positieve invloed is van Corona crisis op PostNL.
Enerzijds omdat de omzet fors gestegen zal zijn maar ook omdat er aan de kostenkant een stijging te zien zal zijn.
Anderzijds omdat er wat bedrijfsonderdelen verkocht zijn maar ook omdat synergie voordelen dit jaar helder moeten worden.

Overall verwacht ik een flinke positieve uitkomst voor eerste halve jaar 2020.
De 2e helft van 2020 verwacht ik eigenlijk dezelfde uitkomst. Wellicht licht lager.
Dus over 2020 een forse omzet / winst stijging.
GéGé
0
quote:

Stockbrood schreef op 30 april 2020 07:20:

De pakjesbezorger DPD vervoert door corona bijna dubbel zoveel pakjes als voorheen.

Toch verdient het pakjesbedrijf, dat 300 extra tijdelijke chauffeurs aannam, naar eigen zeggen niet aan de coronacrisis. 'Integendeel’, zegt Degans beslist. ‘We moeten meer op veiligheid letten, de productiviteit daalt en de shifts duren langer.’
Dit is wel een aandachtspunt volgende week ... kan PostNL in tegenstelling tot DPD wél verdienen aan de enorme omzetgroei. Ik heb de tarieven zo niet bij de hand, maar volgens mij zijn die gemiddeld bij PostNL wel een stuk hoger dan bij DPD.
Tartessos
0
Een bedrijf wat fors verdient aan de Corona crises is “not done”.
Daarom heeft operationeel directeur heer Degans de winststijging afgezwakt.

Pas bij de jaarcijfers 2020 kun je hier met zekerheid iets over zeggen.

Verder staat een bedrijf als DPD (1000 afhaalpunten) niet in verhouding met PostNL ( 3400 afhaalpunten).
Bedrijven hebben een totaal verschillend logistiek systeem.

alida1
0
quote:

Tartessos schreef op 30 april 2020 08:29:

Een bedrijf wat fors verdient aan de Corona crises is “not done”.
Daarom heeft operationeel directeur heer Degans de winststijging afgezwakt.

Pas bij de jaarcijfers 2020 kun je hier met zekerheid iets over zeggen.

Herna is een politieke tante. Zullen we hier rekening mee moeten houden voor de cijfers van Q1?

Maar aan Corona verdienen is iets anders als door Corona.
alida1
0
PostNL koopt 40%-belang in zorgtak CB
Centraal Boekhuis (CB) heeft zijn zorgactiviteiten ondergebracht in een aparte onderneming waarin PostNL een belang van 40% krijgt. CB heeft dit donderdagochtend bekendgemaakt.

Het betreft activiteiten als de levering van wondzorgartikelen en incontinentiematerialen waarmee CB in 2012 is begonnen. In dat jaar koos de onderneming ervoor om niet langer alleen boeken te distribueren en de basis als logistiek bedrijf te verbreden.

Volgens een woordvoerder gaan drie medewerkers van CB mee naar de joint venture. Volgens haar werken CB en PostNL al langer samen en kwam het initiatief voor de joint venture van PostNL. De woordvoerder wil niets kwijt over het bedrag dat met de verkoop van het minderheidsbelang is gemoeid. CB denkt de transactie binnen drie maanden te kunnen afronden

Bron FD
Tis wa!
0
Gepubliceerd op 30 april 2020 08:38 |

DEN HAAG (AFN) - PostNL wil een minderheidsbelang nemen in de healthcare-tak van logistiek dienstverlener CB. Financiële details en de concrete omvang van de deal zijn niet bekendgemaakt. De transactie is naar verwachting in juli afgerond.

Met de samenwerking spelen PostNL en CB naar eigen zeggen in op de groeiende behoefte aan directe levering van (preventieve) zorg aan ouderen en patiënten thuis. Daarnaast zien de bedrijven een toenemende vraag vanuit ziekenhuizen en zorginstellingen naar logistieke ondersteuning.

Koindraak
0
Met Centraal boekhuis gaat het al jaren slecht. Weer een goede actie van het bestuur om geld in een bedrijf te pompen die bijna failliet is.
Koindraak
0
quote:

analyse_A3CD schreef op 30 april 2020 08:52:

Regeren is vooruit zien Drake!
Precies lekker met het geld van de aandeelhouders bedrijven kopen die alleen maar geld kosten.
Plein777
0
30-4-2020 08:50:01
PostNL wil minderheidsbelang in healthcare-tak CB

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
K V PostNL
1,513 0,0085 0,56 % Euronext Amsterdam
(ABM FN-Dow Jones) PostNL is van plan een minderheidsbelang te nemen in de healthcare-tak van CB. Dit maakte CB donderdagochtend bekend, zonder financiële details te noemen.

PostNL en CB willen intensiever gaan samenwerken en klanten in de zorgsector voorzien van een breed aanbod aan logistieke oplossingen, zoals de levering van wondzorgproducten en incontinentiemateriaal aan huis en bij zorginstellingen. Met deze stap willen PostNL en CB inspelen op de groeiende markt voor zorglogistiek.

"PostNL en CB delen de ambitie om het logistieke proces slimmer en meer vanuit de behoeften van de patiënt en zorgverlener te organiseren. Door intensieve samenwerking verwachten we versnelling te kunnen aanbrengen in de realisatie van onze plannen", aldus PostNL.

De transactie moet naar verwachting in juli dit jaar worden afgerond.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
analyse_A3CD
0
quote:

Koindraak schreef op 30 april 2020 08:56:

[...]

Precies lekker met het geld van de aandeelhouders bedrijven kopen die alleen maar geld kosten.
Jij hebt geen aandelen, dus stijging gemist, hobby is raaskallen!
1.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.245.195
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront