Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
[verwijderd]
0
The UK Is Crucial To KLM’s Operations
by
Sumit Rehal
October 3, 2019
2 minute read
KLM Royal Dutch Airlines claims that the United Kingdom is a key region for its operations. As Brexit approaches at the end of this month, the Dutch airline remains committed to operating across the English Channel.

Business Traveller reports that KLM CEO Pieter Elbers spoke of the airline’s intent to grow its presence within the UK. KLM currently flies to 16 airports across the UK. This gives passengers across the country the option to switch on to 150 destinations at the carrier’s base at Amsterdam Schiphol. The executive used a press conference in London to highlight his airline’s presence in the country.

“It’s the bread and butter of what we do. If you want to fly from Cardiff to Sao Paolo or Osaka or Hangzhou, we are your best choice. That’s what we’re done for the last 20 years and that’s what we’ll do going forward.

hahaha cardiff hangzhou, dan ben je echt zwaar in de war.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 2 mei 2020 15:49:

EQ:

'Lees in de Telegraaf dat airfrance//klm een piloot €20.000 per mnd kost op het ogenblik.'

lezen en begrijpen en juist interpreteren....moeilijk.
er is niet zoiets als 1 pilotensalaris, dat loopt nl. net zo uiteen als jouw idee van wat je verdient en wat je krijgt.
bovendien wordt de NOW-regeling gelimiteerd tot max 9500 per maand en daar
weer 90% van...lastig he.
en wat er precies aan afspraken nu gaan komen hoeveel oa. de piloten gaan inleveren, dat staat al helemaal niet in dit telegraaf artikel.

maar feiten zijn helemaal niet interessant natuurlijk
ook al strooi je maar wat getallen in het rond
en je gevoel telt veel zwaarder.
waarom zou je anders EQ heten?

Gbaki, je laat wel erg doorschemeren dat je de pilotensalarissen niet echt te hoog vindt (we kunnen denk ik wel raden waarom je dat vindt, maar laten we ons bij de feiten houden ;-) ) . En je geeft daarbij aan dat anderen zich niet aan de feiten houden.

- Zo gaf je eerder aan dat de salarissen van piloten slechts een kleine fractie was van alle personeelskosten.
- Ook gaf je aan dat er al voldoende aan de salarissen was gesleuteld.

De feiten zijn alsvolgt:
- de gemiddelde kosten van piloten bij KLM zijn bijna 22k per maand. Bij af zijn ze nog hoger. Dit is ver boven het gemiddelde in de sector, terwijl de winstgevendheid lager is dan het gemiddelde in de sector.
- pilotenkosten zijn 29% van alle personeelskosten bij KLM.

Aannames:
- het gehele salaris van piloten wordt op dit moment doorbetaald, 1 gedeelte door de overheid, 1 door klm. Dit klopt toch?

---
We kunnen hier eindeloos over redetwisten; in het hypothetische geval dat jij een KLM-piloot bent, zal jij proberen argumenten te vinden waarom jouw salaris hetzelfde moet blijven. Maar als we realistisch zijn kun je niet vragen aan de belastingbetalende burger (bijvoorbeeld, de verpleegkundige die nu dubbele diensten draait met gevaar voor eigen leven, met salariskosten van 300euro per maand) om met haar belastinggeld jouw salaris door te betalen.

Ik heb natuurlijk respect voor het beroep van piloot, het is een kunde en het benodigt veel verantwoordelijkheid. Ditzelfde respect, en zelfs meer heb ik voor de verpleegkundige en bijvoorbeeld de leraar.
In een systeem dat niet meer valt onder marktwerking, kun je derhalve zo'n verschil aan salariskosten niet meer verantwoorden.

Op het moment dat KLM wordt doorgestart, door de overheid, en nieuwe contracten kunnen worden aangeboden, lijkt het mij reëel dat ervaren piloten een salaris van 7000 per maand krijgen, kosten dus van ongeveer 9k per maand. Nog steeds veel meer dan de verpleegkunidge.
Als op een serieuze manier naar alle salarissen wordt gekeken, een nieuwe organisatie wordt opgezet, zonder de huidige verplichtingen, dan kun je een concurrerende vliegmaatschappij opzetten, waar Nederland trots op is. Als je dat niet doet en de overheid blijft geld pompen om de kosten te dekken, terwijl het salaris van de verpleegkundige en de leraar zoveel lager is, dan gaat de maatschappij zich tegen je keren.

-
gbakl
0
Gbaki, je laat wel erg doorschemeren dat je de pilotensalarissen niet echt te hoog vindt...

ja, dit krijg je als je slecht kunt lezen en je alleen maar focust op je eigen aannames.
ik lees ook dat bij Lufthansa de piloten gaan denken richting 45% inleveren
salaris voor baanbehoud en omdat ze geen keuze hebben.
ik heb geen enkele illusie dat dit ook niet speelt bij alle grote airlines
al zal het bij de arrogantie van de Franse piloot veel moeizamer indalen
dan bij het nuchtere Nederlandse standpunt.

als je iets van mijn andere posts had gelezen dan wist je dat ik zeker geen
piloot ben en heel andere mening heb over wat ze zouden moeten verdienen
maar onzinnige bedragen zonder nuance roeptoeteren vraagt om een
correctie met feiten, dat is alles.

verder ben ik sterk van mening dat de koers hard onderuit moet en
voorlopig geforceerd nog even gesteund wordt, maar ook dat is niet
lang meer houdbaar.

ik lees veel en volg het KLM aandeel al sinds het nog KLM was en
geen onderdeel van een holding.
als ik veel onzin hier lees dan schop ik daar tegenaan en er zal wel
eens een gekleurde aanname tussen zitten.
maar op elk forum zit een fanclub en wat herrieschoppers en daar zit ik
graag in het midden met enige nuance.
jan6307
0
BRUSSEL (AFN) - De Europese Commissie heeft ingestemd met de miljardensteun van de Franse regering aan luchtvaartmaatschappij Air France, die in nood verkeert vanwege de coronacrisis. Air France, onderdeel van luchtvaartconcern Air France-KLM, krijgt 7 miljard euro via een lening en staatsgaranties op leningen.
"De luchtvaartsector is belangrijk vanwege de werkgelegenheid en ook de verbindingen die hij biedt", aldus vicevoorzitter Margrethe Vestager van mededinging. "Als we bijvoorbeeld kijken naar de coronacrisis, speelde Air France een belangrijke rol in het terughalen van burgers, die waren gestrand op hun vakantiebestemming, en in het transport van medische uitrusting." De steun van de Franse staat zal Air France van voldoende geld voorzien om de virusuitbraak te overleven, aldus Vestager. Het overgrote deel van de vloot van Air France staat momenteel aan de grond vanwege reisverboden.
Nederland trekt op zijn beurt 2 tot 4 miljard euro uit om KLM door de coronacrisis te helpen.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-040520-090/Euro...
mr.Franz
0
Bizar dat we ons zuur verdiende geld steken in de oude economie. In een bedrijf wat zoveel mogelijk belasting ontduikt via schimmige constructies. Had dit in de nieuwe groene economie gestoken, hadden we werkgelegenheid, d.m.v. duurzaam en toekomstgericht investeren waarbij we ook onze kennis en technologie zouden kunnen exporteren.
Een gemiste kans, en een bleeder van jewelste
gbakl
0
rustige handel en laag volume 800.000 stuks.
koers wel onder druk tot -6% en met wat steun blijft het koersgemiddelde
nu rond de 4,40 hangen lijkt wel.
EQ140
0
quote:

jan6307 schreef op 4 mei 2020 08:57:

BRUSSEL (AFN) - De Europese Commissie heeft ingestemd met de miljardensteun van de Franse regering aan luchtvaartmaatschappij Air France, die in nood verkeert vanwege de coronacrisis. Air France, onderdeel van luchtvaartconcern Air France-KLM, krijgt 7 miljard euro via een lening en staatsgaranties op leningen.
"De luchtvaartsector is belangrijk vanwege de werkgelegenheid en ook de verbindingen die hij biedt", aldus vicevoorzitter Margrethe Vestager van mededinging. "Als we bijvoorbeeld kijken naar de coronacrisis, speelde Air France een belangrijke rol in het terughalen van burgers, die waren gestrand op hun vakantiebestemming, en in het transport van medische uitrusting." De steun van de Franse staat zal Air France van voldoende geld voorzien om de virusuitbraak te overleven, aldus Vestager. Het overgrote deel van de vloot van Air France staat momenteel aan de grond vanwege reisverboden.
Nederland trekt op zijn beurt 2 tot 4 miljard euro uit om KLM door de coronacrisis te helpen.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-040520-090/Euro...
Follow de money gisteren in Buitenhof heeft een andere mening dan Brussel.
gbakl
0
AIR FRANCE-KLM SL 5.5698 HB 5.04 FN 5.5698 R 1.00 SG BEST Turbo Short

€ 1,31
+0,30(+29,70%)

ik ben dan wel zo eigenwijs om 'follow the money' op mijn eigen manier
toe te passen.
[verwijderd]
0
Het was best wel druk op de polderbaan tot 12.00 uur(het starten), beduidend meer traffic in vergelijking met de laatste weken.

ABC(Air Bridge Cargo) uit Rusland maakt zeer goede weken op SPL,3-4x per dag komen ze langs met een 747 freighter, afgeladen vol waarschijnlijk, de CoCo(de assistent van de Co-piloot dus) zal tijdens de vlucht nog wel een doos met monddoekjes op schoot hebben om zijn steentje bij te dragen, SPL gaat weer ademen, heel duidelijk!
[verwijderd]
0
Vier bestemmingen vandaag weer in operatie(oa Barcelona, Praag), dagelijks gaan ze dit verder opvoeren, de reserveringen zullen vanzelf weer opfloepen in de systemen.

Dat het materieel weer de lucht in kan, als is het maar op 45% bezettingsgraad!, je moet ergens beginnen...
[verwijderd]
0
Vanaf volgende week dus met monddoekjes, maar waar kop je ze?
KLM heeft ze niet, Kruidvat, Etos, Liddel, het ziekenfonds, niemand heeft ze, de naaimachine moet uitkomst bieden, er klopt iets niet in ons landje! maar wat niet?
EQ140
0
quote:

drooglegging schreef op 4 mei 2020 17:16:

Vanaf volgende week dus met monddoekjes, maar waar kop je ze?
KLM heeft ze niet, Kruidvat, Etos, Liddel, het ziekenfonds, niemand heeft ze, de naaimachine moet uitkomst bieden, er klopt iets niet in ons landje! maar wat niet?

Een sjaal om voldoet. Verwacht dat je als je naar Rome gaat je 14 dagen in quarantaine moet .
gbakl
0
quote:

drooglegging schreef op 4 mei 2020 17:09:

Vier bestemmingen vandaag weer in operatie(oa Barcelona, Praag), dagelijks gaan ze dit verder opvoeren, de reserveringen zullen vanzelf weer opfloepen in de systemen.

Dat het materieel weer de lucht in kan, als is het maar op 45% bezettingsgraad!, je moet ergens beginnen...
vliegers moeten ook hun brevet-uren maken anders ben je zo je
rijbewijs kwijt.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-040520-237/Luch...

alles wat met luchtvaart te maken heeft gaat onderuit.
nog teveel valse lucht in de koersen.
gbakl
0
Guus_Geluk
0
OPINIE: VRIJWILLIG FAILLISSEMENT AIR FRANCE-KLM BESTE OPLOSSING
SCHIPHOL - Het zou beter zijn om Air France-KLM failliet te laten gaan en twee onafhankelijke, maar intensief samenwerkende maatschappijen te ontwikkelen. Dat schrijft Marc van Ravels, voormalig adviseur van het bestuur van Air France-KLM en deskundige op het gebied van Frans-Nederlandse relaties, in een ingezonden opiniestuk.

Air France-KLM mag niet failliet gaan, luidt de veelgehoorde stelling. Maar het faillissement van ‘de combinatie’ kan de oplossing betekenen voor de hardnekkige problemen die leven op de hoofdkantoren in Amstelveen en het Franse Roissy. Dit artikel pleit niet voor het einde van KLM en Air France, maar voor een gewijzigde inrichting van hun samenwerking. En voor een andere aanwending van 11 miljard euro, waarvoor de Nederlandse en Franse regering bereid zijn de geldbuidel te trekken.

www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
NewKidInTown
1
Failliet laten gaan, het allerbeste voor KLM. Alle lease-contracten, zoeken ze maar uit in Ierland, alleen benodigde piloten opnieuw tegen dan concurerende voorwaarden terug laten solliciteren in doorstart. Beperkt aantal vliegtuigen opnieuw leasen tegen de helft of minder. En voorzichtig weer beginnen met een klein beetje geld verdienen. Slots genoeg in de aanbieding wereldwijd.
Wel jammer voor de aandeelhouders natuurlijk. Als ik ze had, zou ik ze direct wegdoen, anders krijg je het Fortis-scenario.
Omruilen voor OCI, Aalberts en TOM2.
gbakl
0
www.iex.nl/Nieuws/ANP-050520-013/Unit...

tegenover kleine hoopvolle berichten staat steeds weer dit soort actuele
drama informatie en het ziet er voorlopig hopeloos uit voor de luchtvaart.
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront