Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Baas AF-KLM pleit voor terugschroeven personeelsbestand

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

18 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Beursgeslagen 7 mei 2020 11:43
    2 maanden verder en de gehele luchtvaart is naar de k.....Toch eens over denken waar al dat zinloze gevlieg nou goed voor is/was. Wordt helemaal anders en deze prikkel was er kennelijk voor nodig. Is uiteindelijk ook weer een voetnoot in de geschiedenis van de mensheid dus...niet te druk over maken.
  2. forum rang 4 Beursgeslagen 7 mei 2020 11:51
    Nee hoor. Al jaren op de VVD. Gaat mij zeker niet alleen om het milieu (als je dat hebt mogen denken). De praktijk wijst nu uit dat we ons dicht bij huis ook prima kunnen vermaken en zaken kunnen doen. Gewoon een andere mindset. Ik pleit niet voor een radicale ommezwaai. Wel voor meer bewustzijn en daar helpt deze tijd bij. Hoop ik.
  3. forum rang 4 Red_ 7 mei 2020 11:55
    quote:

    crypt schreef op 7 mei 2020 11:47:

    Zinloos gevlieg? Laat me raden, Groenlinks of D66 stemmer?
    Hij heeft toch ook een punt.
    Veel zaken kunnen door middel van huidige digitale mogelijkheden prima op afstand uitgevoerd worden. Van oudsher vinden we leuk om handjes te schudden, maar die tijd is momenteel even over.

    De andere helft is toerisme, allesbehalve noodzakelijk vliegverkeer. Veel steden zouden er een stuk leuker op worden zonder al die kuddes Chinezen.

    Families die elkaar opzoeken e.d. is wel ander verhaal.
    Vrachtvluchten (mits niet troep van de action) heeft ook meer noodzakelijk karakter.
  4. De Buurman 7 mei 2020 13:34
    quote:

    Beursgeslagen schreef op 7 mei 2020 11:43:

    2 maanden verder en de gehele luchtvaart is naar de k.....Toch eens over denken waar al dat zinloze gevlieg nou goed voor is/was. Wordt helemaal anders en deze prikkel was er kennelijk voor nodig. Is uiteindelijk ook weer een voetnoot in de geschiedenis van de mensheid dus...niet te druk over maken.
    Volgens een hele conservatieve schattig zit Schiphol binnen twee jaar weer op het oude niveau. Het idee dat alles helemaal anders wordt hoorden we ook in 2008/2009. Dat heeft uiteindelijk geen stand gehouden.

    De huidige crisis is slechts een kleine dip in een stijgende trend. Zolang er geen alternatief is blijft het aantal vliegbewegingen groeien. De Veluwe is niet te vergelijken met de Serengeti en deals worden makkelijker face-to-face gesloten dan via Microsoft Teams.
  5. De Buurman 7 mei 2020 13:38
    quote:

    Red_ schreef op 7 mei 2020 11:55:

    [...]

    Hij heeft toch ook een punt.
    Veel zaken kunnen door middel van huidige digitale mogelijkheden prima op afstand uitgevoerd worden. Van oudsher vinden we leuk om handjes te schudden, maar die tijd is momenteel even over.

    De andere helft is toerisme, allesbehalve noodzakelijk vliegverkeer. Veel steden zouden er een stuk leuker op worden zonder al die kuddes Chinezen.

    Families die elkaar opzoeken e.d. is wel ander verhaal.
    Vrachtvluchten (mits niet troep van de action) heeft ook meer noodzakelijk karakter.
    Handjes schudden afdoen als iets leuks is wel wat kortzichtig, Red. Je onderschat de kracht van lichaamstaal in onderhandelingen. Conference calls zijn de laatste tien jaar met het aantal vliegbewegingen meegegroeid. Het een vervangt het ander niet.

    Wel fijn dat jij voor de rest van de wereld bepaalt dat de spullen van de Action niet door de lucht vervoerd mogen worden! Altijd mooi als we van die influencers hebben die de leiding nemen.
  6. forum rang 4 Red_ 7 mei 2020 13:48
    quote:

    De Buurman schreef op 7 mei 2020 13:34:

    [...]

    Volgens een hele conservatieve schattig zit Schiphol binnen twee jaar weer op het oude niveau. Het idee dat alles helemaal anders wordt hoorden we ook in 2008/2009. Dat heeft uiteindelijk geen stand gehouden.

    De huidige crisis is slechts een kleine dip in een stijgende trend. Zolang er geen alternatief is blijft het aantal vliegbewegingen groeien. De Veluwe is niet te vergelijken met de Serengeti en deals worden makkelijker face-to-face gesloten dan via Microsoft Teams.
    En dat heet een conservatieve schatting? Door wie ben ik dan wel benieuwd naar.
    Er zijn bakken bedrijven die om gaan donderen of geen cent te makken meer hebben. Landen die aan de afgrond staan zoals Argentinie en onze Turkse vrienden en u lijkt een conservatieve schatting dat over 2 jaar alles weer koek en ei is erg plausibel?
  7. De Buurman 7 mei 2020 14:09
    quote:

    Red_ schreef op 7 mei 2020 13:48:

    [...]

    En dat heet een conservatieve schatting? Door wie ben ik dan wel benieuwd naar.
    Er zijn bakken bedrijven die om gaan donderen of geen cent te makken meer hebben. Landen die aan de afgrond staan zoals Argentinie en onze Turkse vrienden en u lijkt een conservatieve schatting dat over 2 jaar alles weer koek en ei is erg plausibel?
    Dick Benschop, directeur Schiphol, op basis van de ramingen van de grootste luchtvaartmaatschappijen op Schiphol (KLM, Easyjet, Transavia).

    Vanaf Schiphol naar Argentinië en Turkije gaan er in het naseizoen zo'n 10 vluchten per dag. Op een totaal van 600 vluchten merk je dat toch nauwelijks? Nog los van het feit dat je wederom gruwelijk overdrijft.
  8. taurus86 7 mei 2020 14:58
    Schiphol gaat krimpen. Niet omdat ze willen, maar simpel omdat Istanboel de nieuwe hub in Europa wordt. Moderne vliegtuigen krijgen een steeds grotere actieradius. Schiphol als overstapstation heeft geen toekomst. En wat kan het nieuwe Brandenburg (Berlijn) niet, wat Schiphol wel kan?
    En dan heb ik het nog niet over de stijgende zeespiegel. 't Wordt wel heel duur om Schiphol te verdedigen tegen het water. Kortom: Icarus nadert de zon.
  9. [verwijderd] 7 mei 2020 15:06
    quote:

    De Buurman schreef op 7 mei 2020 13:38:

    [...]

    Handjes schudden afdoen als iets leuks is wel wat kortzichtig, Red. Je onderschat de kracht van lichaamstaal in onderhandelingen. Conference calls zijn de laatste tien jaar met het aantal vliegbewegingen meegegroeid. Het een vervangt het ander niet.

    Wel fijn dat jij voor de rest van de wereld bepaalt dat de spullen van de Action niet door de lucht vervoerd mogen worden! Altijd mooi als we van die influencers hebben die de leiding nemen.
    Vooraf f2f met iemand aan de andere kant van de wereld spreken die je potentieel zakelijk wil besodemieteren kan ook via de video chat, want daarbij is lichaamstaal ook duidelijk zichtbaar. Het scheelt een dure en verschrikkelijke mottige vliegreis over muffe luchthavens die naar toiletten ruiken en waar je de lichaamsgeuren, huidschilfers, bacteriën en virussen van andere reizigers in ademt. Vliegen doe ik alleen naar iemand waarmee ik al een goede relatie heb of een mooie bestemming, maar dus niet zomaar voor mijn plezier, het is een serieus offer, en zeker als het via Amsterdam Shithole is met een KLM vliegtuig, wat een afgeladen pauper zooi is dat.
  10. De Buurman 7 mei 2020 15:33
    quote:

    IceBear1 schreef op 7 mei 2020 15:06:

    [...]

    Vooraf f2f met iemand aan de andere kant van de wereld spreken die je potentieel zakelijk wil besodemieteren kan ook via de video chat, want daarbij is lichaamstaal ook duidelijk zichtbaar. Het scheelt een dure en verschrikkelijke mottige vliegreis over muffe luchthavens die naar toiletten ruiken en waar je de lichaamsgeuren, huidschilfers, bacteriën en virussen van andere reizigers in ademt. Vliegen doe ik alleen naar iemand waarmee ik al een goede relatie heb of een mooie bestemming, maar dus niet zomaar voor mijn plezier, het is een serieus offer, en zeker als het via Amsterdam Shithole is met een KLM vliegtuig, wat een afgeladen pauper zooi is dat.
    Via videochat iemand ‘besodemieteren’ kan al jaren. En toch vliegt men nog steeds zakelijk de hele wereld over. Jullie zijn echt vreselijk naïef als je denkt dat straks alles anders is. Ik juich, met mijn GroenLinks-hart, het met z’n allen minder gaan vliegen ontzettend toe, maar die hoop gaat niet ten koste van het besef dat dat simpelweg niet gaat gebeuren. Videochat is geen goed alternatief voor een face-to-face gesprek.

    Duur is overigens relatief. Als je een deal sluit waar je niet tevreden mee bent, omdat je hebt zitten kutten met Microsoft Teams of Zoom, dan was het vliegen achteraf toch eigenlijk beter. Dat was vroeger al zo en op afstand vergaderen heeft de laatste jaren echt niet zo’n vlucht genomen dat dat nu anders is.

    Uit die laatste zin maak ik op dat je voornamelijk economy vliegt. Die ervaring extrapoleren naar business class is een cruciale denkfout. Dat is namelijk een wereld van verschil.
  11. De Buurman 7 mei 2020 15:39
    quote:

    taurus86 schreef op 7 mei 2020 14:58:

    Schiphol gaat krimpen. Niet omdat ze willen, maar simpel omdat Istanboel de nieuwe hub in Europa wordt. Moderne vliegtuigen krijgen een steeds grotere actieradius. Schiphol als overstapstation heeft geen toekomst. En wat kan het nieuwe Brandenburg (Berlijn) niet, wat Schiphol wel kan?
    En dan heb ik het nog niet over de stijgende zeespiegel. 't Wordt wel heel duur om Schiphol te verdedigen tegen het water. Kortom: Icarus nadert de zon.
    Op welke termijn verwacht je dat dan? Voorlopig zien we op de lange termijn nog een flinke groei van het vliegverkeer. Dat moet wel verspreid worden over verschillende luchthavens. Dat Schiphol krimpt ten koste van Istanbul lijkt me niet zo waarschijnlijk, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

    Wat kan Brandenburg niet wat Schiphol wel kan? Nou, vliegtuigen accepteren. Dat is wel cruciaal voor de levensvatbaarheid van een luchthaven.
  12. [verwijderd] 7 mei 2020 17:10
    quote:

    De Buurman schreef op 7 mei 2020 15:33:

    [...]

    Via videochat iemand ‘besodemieteren’ kan al jaren. En toch vliegt men nog steeds zakelijk de hele wereld over. Jullie zijn echt vreselijk naïef als je denkt dat straks alles anders is. Ik juich, met mijn GroenLinks-hart, het met z’n allen minder gaan vliegen ontzettend toe, maar die hoop gaat niet ten koste van het besef dat dat simpelweg niet gaat gebeuren. Videochat is geen goed alternatief voor een face-to-face gesprek.

    Duur is overigens relatief. Als je een deal sluit waar je niet tevreden mee bent, omdat je hebt zitten kutten met Microsoft Teams of Zoom, dan was het vliegen achteraf toch eigenlijk beter. Dat was vroeger al zo en op afstand vergaderen heeft de laatste jaren echt niet zo’n vlucht genomen dat dat nu anders is.

    Uit die laatste zin maak ik op dat je voornamelijk economy vliegt. Die ervaring extrapoleren naar business class is een cruciale denkfout. Dat is namelijk een wereld van verschil.
    Ja, ik ben het helemaal met je eens, en daarom laat ik groen-links aanhangers altijd voor mij de vliegreizen van de firma maken XD.
  13. Kopzorgen over erfpacht 8 mei 2020 09:53
    Voor de problemen die er bij AF KLM zaten aan te komen heb ik de afgelopen jaren reeds verschillende keren gewaarschuwd:
    1. het bedrijf kan al zo'n 10 jaar niet eens dividend aan haar aandeelhouders uitkeren (de politici die dit aandeel voor de Staat aankochten wisten het kennelijk niet eens).
    2. het salarisniveau bij dit bedrijf ligt veel te hoog met (gemiddeld (!!!) ongeveer E 8.000 per/mnd.
    3. als je winstuitkeringen uitdeelt dienen in ieder geval ook de aandeelhouders mee te profiteren. Kennelijk ligt echter de macht bij Elbers en het personeel.
    4. het bedrijfsresultaat van het 1e kw wijst van 1,8 miljard euro wijst uit dat het met bedrijf ook zonder het Corona-virus al helemaal fout was afgelopen. In feite heeft namelijk alleen de Corona-maand maart een negatieve invloed op dit kwartaal gehad.
    5. Het 2e kw 2020 wordt een nog veel groter drama. Het eigen vermogen verdampt dit jaar van 16% naar een negatief eigen vermogen.
    6. In de hoeveelheid personeel, het salarisniveau en andere kosten moeten drastisch worden gesnoeid.
    7. De hamvraag is of dat met het huidige niveau van de directie in Frankrijk en Nederland wel gaat lukken.
18 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 17:36
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links