Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Spanje pleit voor Europese aanpak luchtvaartcrisis

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 9 objectief 11 mei 2020 12:03
    quote:

    barondehuile schreef op 11 mei 2020 11:43:

    Ongelofelijk toch. Weer zo'n Zuid-Europees land dat weer iets verzint om geld van de harder werkende Noorderlingen te pikken. Misschien toch de Britten volgen?

    "Harder werkend"' wanneer ben je deze zeldzame persoon tegengekomen??

    Het pleidooi is veel te laat, elk land geeft al afzonderlijk ingegrepen; de aanpak van de vliegtuigsector moet men in de goede jaren doen; forse verhoging (belasting op) tickets etc. zodat ze niet meteen hulp nodig hebben in mindere periodes.
  2. EersterangsDubbeltje 11 mei 2020 12:16
    Op zich een erg goed idee, alleen vrees ik dat het te laat komt, omdat elk land al voor zich is begonnen. Het is toch van de zotte dat elk landje de nationale trots aan het subsidiëren is, terwijl het nu de tijd is om in plaats van Lufthansa te wapenen tegen Iberia en Air France tegen Alitalia er voor te zorgen dat de Europese airliners er samen sterker op worden. Zo kan de concurrentie uit de golfstaten worden bestreden en houden we de winst lekker in de EU. Of dat nu in Spanje, Nederland of Polen is, maakt me niet zo veel uit.
  3. [verwijderd] 11 mei 2020 12:17
    quote:

    objectief schreef op 11 mei 2020 12:03:

    [...]

    "Harder werkend"' wanneer ben je deze zeldzame persoon tegengekomen??

    Hier ben ik,

    messen vangen is hard werken in deze tijd, er wil gewoon niets meer naar beneden. AF-KLM is failliet, verdrinkende, maar overheden Frankrijk en Nederland steunen.

    In feite is de gehele luchtvaart failliet, zelfs als ze met steun vier of vijf maanden doorgeholpen worden; het nu benodigde geld gaan ze in geen tien jaar terug verdienen.
    Noord of Zuid Europa maakt dan maar heel weinig verschil; elimineren en opnieuw beginnen; nooit weer steun.
  4. taurus86 11 mei 2020 12:46
    De Spanjaarden pleiten voor een gelijk speelveld. Dat is toch geen vreemde vraag. En met een bijna perfecte registratie van het aantal vlieguren van de afgelopen jaren, is Europees een prima verdeelsleutel te maken van hoeveel per land uitgekeerd mag worden als staatssteun, voor de binnen Europa gemaakte vluchten. Wil men meer dan is dat subsidie voor de internationale verbindingen en daar kan de markt wel zijn werk doen. En als we dan de gegeven staatssteun omslaan per ticket voor een Europese vlucht in de komen de 5 jaar, dan kan de steun weer netjes terug naar de staatskas. Probleem opgelost.
    Schelden, en protectionisme heeft geen zin; praktische ideeën helpen in het vinden van een oplossing.
  5. Pavlov44 11 mei 2020 14:20
    Het zal niet veel lang meer duren voordat airlines delen van hun vloot moeten gaan afschrijven. Denk bijv. aan de A380s van AF, peperdure vliegtuigen op de balans alsmede in onderhoud. Het onderhoud gaan ze zometeen niet meer doen omdat dit vliegtuig nooit meer in dienst terug zal keren, en er zijn op korte termijn geen kopers. Maar ook op lange termijn is er geen maatschappij meer die nog A380s wil overnemen, dus deze vliegtuigen zijn nu al compleet waardeloos. Vliegtuigen die nu geparkeerd staan zijn EXTREEM duur in onderhoud en dat neemt exponentieel toe naarmate ze langer stil blijven staan, omdat je na 3 maanden (zo'n beetje volgende maand) extra maatregelen moet gaan nemen. In de USA wordt er al gesproken over het afschrijven en gewoon laten verrotten van alle vliegtuigen ouder dan 10-15 jaar. Het wordt een ongekende catastrofe en de 10 miljard die nu cadeau is gedaan aan AF-KLM zal blijken een hoopje kleingeld te zijn.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 18 apr
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links